< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » (On)Bewust alleenstaande moeders » HOE GERAAK IK ER DOOR?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/10/2004 @ 13:11
Karin

Enkele maanden geleden heb ik van verschillende personen vernomen dat mijn man de vrouwtjes heel graag ziet. hijzelf blijft alles ontkennen. wij hadden dagelijks ruzie en daardoor hebben wij besloten om uiteen te gaan. ik heb verschrikkelijk veel pijn en ondanks alles wat hij gedaan heeft blijf ik hem graag zien misschien komt dit omdat ik in die zes jaar dat ik hem ken nooit zoiets van hem gezien heb en voor mij is hij dus nog steeds diezelfde man (al besef ik diep van binnen dat dat niet zo is) mijn man doet of er niets aan de hand is en zegt dat ik verder moet met mijn leven; het laat hem precies volledig onverschillig.Dat doet mij pijn en dat breekt mijn hart. het is heel moeilijk om door te gaan als je de waarheid niet kent. Ik ben soms zo kwaad en heb daarom een onschuldig kalmeringsmiddel gaan vragen bij de dokter. Ik vraag mij elk ogenblik van de dag af hoe het verder moet met mij en mijn zoontje. (zeker nu mijn man nog een tijdje bij ons blijft wonen tot de scheiding definitief is) Ik heb niemand meer van vrienden want die heb ik volledig verwaarloost door mijn huwelijk. Kunnen jullie mij niet vertellen hoe je door die eerste moeilijke periode moet geraaken en waar je eventueel gemakkelijk eerlijke serieuse nieuwe mensen leert kennen? zou ook graag wat tips weten om de koude maanden door te komen.

bedankt

Link naar deze reactie
07/10/2004 @ 13:38
Lady

Online Status
Lieve Karin,
ALs eerste: een ’onschuldig kalmeringsmiddel’ bestaat niet tenzij het op plantaardige basis is. De rest is allemaal zwaar verslavend, wat doktoren ook tegen je zeggen.

Zelf heb ik al een aantal keren iets dergelijks meegemaakt waar jij nu doorheen gaat, alleen had ik toen geen kinderen.

Mijn ’dingen’ die mij altijd geholpen hebben zijn:

Gun jezelf rust en de tijd om te verwerken wat er gebeurt is, als je wilt huilen of boos zijn, weet dan dat dit normaal is voor hoe jij je nu voelt.

Als je jezelf stevig genoeg voelt ervoor:
- Zoek als je geen werk hebt, werk waarbij je veel nieuwe mensen leert kennen.
- Als je echt niet kunt werken, begin dan aan een leuke hobby of bijvoorbeeld sport die je jezelf voorneemt toch wel een aantal keren in de week in groepsverband gaat doen.
- Besef dat je niemand tegenkomt als je alleen thuis blijft zitten.
- Ga als je er zin in hebt gewoon eens alleen ergens naartoe, in het begin is dat raar, eenzaam en eng maar later voelt dit een stuk minder raar en ook zo leer je mensen kennen.
- Spreek eens mensen aan die je normaal niet zou aanspreken (kassa-meisjes in de lokale supermarkt etc) dit is leuk want zo heb je snel aanspraak.
- Zeg je buren gedag zo leer je vaak ook snel nieuwe mensen kennen.
- Een hond kan een idee zijn als je ervan houd zo maak je ook snel nieuwe contacten en moet je er zoveel keer per dag ’uit’.

Link naar deze reactie
29/11/2004 @ 13:25

hallo,

Wij zijn ook reeds een paar maanden uit elkaar. We hebben 2 dochters 1 van bijna 7 en een baby van 9m. Wij waren ook zo’n koppel dat regelmatig ruzie had en vooral de laatste maanden sinds ik terug ben beginnen werken na mijn zwangerschapsverlof.Op en dag zei mijn vriend dat hij uit elkaar wou gaan, het was of gans mijn wereld verging. Op dat moment zei hij dat er niemand anders was dus ik vertelde hem dat hij nog steeds mocht terugkomen . Ongeveer een maand later heb ik vernomen dat hij al een ganse tijd een ander had en dat het niet de eerste was toen was ik helemaal van de kaart. Nu moet hij niet meer terugkomen na wat hij allemaal gedaan heeft achter mijn rug. Ik moet zeggen ik zie hem nog steeds graag maar nog opnieuw beginnen niet hoor.
HEt is wel zwaar met 2 kindjes maar stapje voor stapje kom je er wel. Nu met de feestdagen vrees ik dat het weer een zware periode zal worden ik zie dat niet zo goed zitten ook omdat de kindjes dan een ganse week naar papa gaan en nu is dit enkel om de 14d een weekend. Hij zou ze week om week willen maar dat wil ik helemaal niet.
In ieder geval wil ik maar zeggen , je kan het ook alleen aan ook al gaat het niet altijd even goed als je zou willen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]