< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » ervaring gynecoloog Turnhout?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten
ervaring gynecoloog Turnhout?
02/01/2005 @ 11:13
Wizzy

Online Status
Ben hier even terug om baby nieuws van Spongebobgirl te vertellen.

Ze is om 0.09u bevallen van een zoontje. YORAN is 50 cm groot en 3.180 kg bloot. Een januari baby dus.

PROFICIAT MET JULLIE KLEINE UK!!!!!!!!!

Link naar deze reactie
04/01/2005 @ 23:10

Online Status Stuur bericht
Hallo.Ik ben drie jaar geleden in het st.elisab.zkh bevallen.Mijn gyn.was dr.vanlancker.Het is waar,het is geen simpel,maar je weet wel wat je aan haar nebt.Ik ben hartpatiente en beviel toen van mijn tweede baby.(zie ook het zwangerschapsverhaal op deze site van "twee risicozwangerschappen.")Ik moet eerlijk zeggen dat ze je wel een enorm gerustellend gevoel kan geven en dat je alles aan mag vragen.Ik mocht dag en nacht bellen.Bij mijn éérste bevalling in het az st jozef in turnhout had ik dr aerts.Ook niet mis,maar niet rustgevend.En als je daar bevalde zonder dat hij in het ziekenhuis was,had je gegarandeerd een andere gyn en ik vond dat dat niet kon.Ze volgen je 9 maanden op en geven je dan op het moment dat we ze nodig hebben aan een gyn van dienst.En dat heb je bij vanlancker niet.Zij is een privé gyn en wanneer je ook bevalt,het is jouw gyn en gegarandeerd dat ze haar opbellen.Ook als ze er niet meer is en van ver moet komen.
Dit wilde ik toch even meedelen.Nog veel succes voor vooral tanja.Groetjes

Link naar deze reactie
06/01/2005 @ 18:01
tanja

Merci voor je reactie christel, en heel veel geluk en succes met je kindjes.

groetjes Tanja

Link naar deze reactie
21/01/2005 @ 14:31
Miek

Online Status
ik ben nu 2x bevallen in het st. jozefkliniek en ik heb dr. braet als gyn. Tijdens de bevallingen heb ik 1x dr. Aerts gehad en 1x dr. Peccue. Ook over deze 2 heb ik geen klagen. Ik heb tussen deze 2 zwangerschappen 2 miskramen gehad en ben telkens heel goed opgevangen door dr. Braet. De 2e miskraam was een spontane en toen ik omstreeks 8u ’s morgens belde, mocht ik direct komen en heeft hij me tussen zijn andere afspraken genomen. Hij had toen een assistent en die wilde er meteen aan beginnen, maar Braet zag dat ik het moeilijk had en zei die assistent om even te wachten en legde zijn had op mijn schouder om me te troosten.

Dat je tijdens je bevalling een ander gyn hebt, vind ik niet zo erg. Het zijn ook mensen die ook een familie hebben. Zelf wil je toch ook zoveel mogelijk bij je kinderen zijn, waarom zij niet?

Link naar deze reactie
16/02/2005 @ 10:08
mina

Online Status Bekijk profiel
hallo, ik ben 2 keer bij pecue bevallen en ik kan niets verkeerd zeggen over haar!! Heb enkel goede herinneringen aan mijn bevallen en ziekenhuisopname. Ook de verpleging verdient daar een pluimpje. Pecue is van uitzicht een echte boerin, maar ik voelde mij goed bij haar en ze draaide nooit rond de pot. Ze was altijd heel eerlijk en rechtuit! zo ook met de bevalling van mijn jongste dochter. Haar navelstreng zat rond haar nekje. Ik perste heel hard en na 2 keer persen pakte pecue de vacuumzuiger al, ik schrok me rot. Ze zei direct dat ons kindje niet zakte zoals ik ernaar perste, en toen haar hoofdje werd geboren zagen ze direct dat de navelstreng rond haar nekje zat. Eventjes ging alles vlug en pecue ging heel vlug te werk met allerlei instrumenten om die navelstreng eraf te krijgen. Ik merkte direct dat er iets mis was en ik vroeg aan pecue wat er was. Ze stelde me gerust dat alles goed was en ze legde uit wat er aan de hand was en dat het probleem al opgelost was. Ze heeft geen seconde gelogen tegen me. Haar snelle optreden heeft onze dochter gered want ze zag blauw en ze huilde niet, onze dochter had het heel benauwd gehad in mijn buik en door het snelle optreden met de vacuumzuiger hebben wij nu onze prachtige dochter nog.

De kamers zijn er ruim genoeg vind ik, en de wc staat in de kamer en niet in de gang. Je hebt wel douches in de gang, maar je kunt ook een kamer nemen met bad.

Link naar deze reactie
16/02/2005 @ 12:15
jong moederke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ook ik zal nog even willen reageren.
Het is zeker een fijn ziekenhuis het ST. Jozef. Verpleging is daar op en top. Zelfs de personen waarvan je denkt dat ze gemeen zijn omdat ze er zo uitzien, zijn toch ook wel meegaand en lief. Alleen moet ik soms lang wachten vor ik binnen raak telefonisch, maar verder...ze leveren goed werk.
Heb nog steeds peckue als gyn en het is steeds weer fijn om door haar verzorgd te worden. Inderdaad ze loopt erbij als een boerin zoals zovelen dat zeggen...maar dat zegt nog niks over de persoon zelf. Ze zegt ook hoe het er voor staat...maar dat vind ik meer dan logisch. Je moet op medisch gebied leren realistisch te blijven. (sta zelf ook in een verzorgende job en weet dat dit naar familie en de mensen zelf toe wel heel belangrijk is).
Heb 1 keer Vermeerberghe gehad wegens ziekte van peckue en oh nee...die neem ik dus niet he. Voelde me slecht toen ik naar buiten kwam na een raadpleging. Deed alsof ik veel te veel bij kwam (nu nog maar in totaal 5kg voor een zwangerschap van 31weken). Ook moesten we zeer lang wachten en liet ze andere voor. Ze stak hierbij de schuld op de verpleging terwijl zij evengoed een papier had liggen waarop wij als eerste stonden vermeld. Ik weet niet hoor...maar toch liever niet.

Link naar deze reactie
16/02/2005 @ 13:10
Silvyke

Online Status
Ik ben dus ondertussen bevallen bij Dr. Van Rompaey in het oud ziekenhuis (St. Elisabeth) en heb ook niets anders dan positieve commentaar over hem. Ik ben donderdagavond 23/12/2004 binnen gegaan om 22 uur, waarna ze hem hebben opgebeld. Hij is komen kijken en de verpleging heeft hem die nacht om 2u, 4u, 6 uur opgebeld om te zeggen hoe de zaken ervoor stonden en om 7 uur om te zeggen dat het zo ver was. Hij is toen ook onmiddellijk gekomen.

Ook de bevallingstafel is vernieuwd sinds december. het is een nieuwe, zeer aangename tafel van zacht kunststof. Zelfs de beenbeugels zijn niet meer van ijzer, maar ook van dat zacht kunststof dat warm aanvoelt.

Groetjes
Silvy

Link naar deze reactie
26/02/2005 @ 15:14
innieminnie

hoi..ook ik ben 4 weken geleden bevallen in het st-jozef van mijn derde kindje...een ingeleide bevalling...rond 12.30 had ik zoveel pijn dat ik voor de laatste bevalling toch eens wilde weten wat het was,bevallen met verdoving...ik vroeg toen om een epi...om 13.00 nog geen anesthesist gezien..stagiare had vergeten te bellen...toen was het te laat en ik kan u zeggen ..het was niet om mee te lachen..uiteindelijk is onze zoon op 7 minuten tijd geboren met behulp van dr peccu..voor mij persoonlijk was dit een rotervaring..ik heb normaal dr vermeerbergen als gyn maar die zat op het ok een operatie te doen...voor mij is zij een zeer goede gyn,ik denk gewoon dat het wat moet klikken met die mensen..ik denk dat ik persoonlijk nooit peccu zou kiezen ,door deze ene slechte ervaring...
groetjes!

Link naar deze reactie
28/02/2005 @ 19:41
jong moederke

Tja dat is echt ieder zijn gevoel...maar weet wel dat peccue niets te maken heeft met die epidurale hé. Dat is een anesthesist...dus.
Persoonlijk ben ik anders ingesteld..alhoewel ik nog niet bevallen ben. Wordt zeer goed opgevolgd door peccue en als er iets is met de urine of zo, belt ze me meer maals op tot ze me heeft bereikt. Dus tja...nog even en we moeten ook bevallen alleen niet voorspelbaar bij wie he.

Link naar deze reactie
01/03/2005 @ 10:18
innieminnie

Hoi jong moederke,
Eerst en vooral proficiat met de bijna -bevalling...
Ik weet het hoor ,dat het niet aan haar ligt van die epi..lag aan een student,maar gewoon haar manier van omgang,ook tov mijn man,die kreeg alleen ne snauw,ne proficiat met de geboorte kon er niet af,alleen’amaai..dat is ne dikzak’(3.590)en ik vond haar gewoon nogal’bruut’,hoewel ik na drie bevallingen wel tegen een stootje kan...ach..het zal wel een goede zijn daar niet van maar ze is niet mijn’type’...
Veel succes ermee!

Link naar deze reactie
01/03/2005 @ 14:21
jong moederke

ZE is wel zeker geen flauw...dat moet ik toegeven. Tot nu toe betrekt zij mijn man nog goed bij de echo’s en de totale uitleg ed, maar ze staat bekend als een vrouw die niet flauw doet.
Mijn moeder heeft haar ook gehad voor een operatie van het verwijderen van baarmoeder en ze zei mij ook wel dat je daar niet flauw bij moet doen, omdat ze dan wel zo eens een snauw zou kunnen geven maar ja...voel me er nog goed bij. Daarom dat er meerdere gyns lopen ginder. Voor ieder karaktertje een gyn zullen we maar zeggen..

Link naar deze reactie
03/03/2005 @ 19:30
Anne

Hey allemaal,

ik ben in oktober 2004 bevallen in het Sint-Jozef van een mooie dochter. Al jarenlang had ik Dhr Braet die me door een hele moeilijke tijd heeft gesleept. Het lukte me maar niet om zwanger te worden en hij heeft alles binnenste buiten gekeerd om de oorzaak te vinden. Uiteindelijk ben ik geheel onverwachts en ’door mijn pil heen’ toch zwanger geworden en de reactie van Dhr Braet was zo oprecht leuk... zijn ’amai, de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit’, kwam heel spontaan en deed me enorm goed. Hij heeft me enorm goed opgevolgd en toen ik zes dagen overtijd ging zou ik normaal maandag 1 november (een feestdag) moeten terugkomen hebben om te bekijken wat we gingen doen... gelukkig heb ik niet zolang moeten wachten én had ik het geluk dat dat weekend (ben zondag bevallen) Dhr. braet ook van wacht was. (Ik vraag me soms af wanneer die eens thuis is?)
Ook over het personeel daar op de kraamafdeling niets dan goed hoor... echt tof hoe de mensen er met je om gaan. Ik lag helemaal op het einde van de gang en was op den duur verlegen als ik ’s nachts wéér eens moest bellen om iets te vragen en zo... die hebben kilometers moeten aflopen hoor... Op een keer durfde ik echt niet meer bellen en onze dochter maar brullen en brullen. Toen kwam de verpleegster uiteindelijk zelf kijken. Ze zei ’ Ik hoorde haar huilen tot aan de verpleegpost en dacht zal maar eens gaan kijken want dat moedertje durft niet meer bellen’.

Ik heb er goede ervaringen, mocht ook altijd bellen met de meest stomme vragen, ik heb altijd een duidelijk en vriendelijk antwoord gekregen, zowel van gyneacoloog als verpleging. chapeau!!!

Anne

Link naar deze reactie
04/03/2005 @ 19:51
jong moederke

Dat geloof ik wel.
Bewonder die mensen ook wel want hun beroep is toch echt niet te onderschatten. Als ze ’s nachts uit hun bed gebeld worden en de dag erna weer paraat moeten staan...nee mensen met een karakter en zeer liefdevol.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ons kleintje waarschijnlijk vroeger gaat moeten komen...ze zijn daar dan ook zo eerlijk in. Dr. Peccue heeft het allemaal goed uitgelegd...ze zei ook hoe alles in elkaar zit en hoe het dan allemaal verloopt...maar is ook zeer positief.
Verpleging tot nu toe niks van op te merken.
Nu daar nog bevallen...maar daar zie ik toch niet tegen op om daar 5 dagen verzorgd te worden. Enkel het bedje van thuis ga ik missen en mijn ventje naast mijn zij.

Link naar deze reactie
05/03/2005 @ 12:28

hallo ik ben renate en ik ben ook hartpatient.
Ik wil ook heel graag zwanger worden maar mijn cardioloog heeft dat afgeraden. ik slik nu medicijnen voor hoge bloeddruk waar ik pertinent niet zwanger mee mag worden.
(lisinopril ook wel zestril genoemd)
Mijn vraag is nu zijn er vrouwen die met bepaalde medicijnen toch zwanger geworden zijn en hoe is dat verlopen?
Cristel welke medicijnen slikte jij tijdens je zwangerschap? en was dat voor je bloeddruk.

Link naar deze reactie
06/03/2005 @ 13:12
jong moederke

Ik neem ook medicatie voor een hoge bloeddruk. Heb zelf geen last van een hoge bloeddruk...maar deze medicatie neem ik omwille van de werking van de nieren minder te belasten.
Ik heb maar 1 nier die zo op het einde van de zwangerschap meer en meer belast wordt wat voor mij ook risico’s inhield.
Ze hebben me deze verteld en gezegd dat de kans op een prematuur hoog ligt. Nu we zijn al ver geraakt wat niet vaak voorkomt...de problemen beginnen zich dan nu ook voor te doen maar ja. Maar de medicatie voor de bloeddruk heb ik moeten laten vallen en eigenlijk geen vervangemedicatie gekregen.
Ik moet al wel gedurende de hele zwangerschap cardioaspirine nemen dat eerder is voor de moederkoek en zo maar ja.
Het zou jammer zijn dat je door die omstandigheden niet zwanger mag worden, maar een dokter moet je natuurlijk ook op de risico’s wijzen. Je ziet bij mij verloopt alles vlot...maar ja een nierprobleeem is geen hartprobleem he.
Wat wel nadelig is dat je hart harder moet pompen voor het bloed rond te krijgen voor zowel het kind en jou wat gevolgen kan hebben voor hoge bloeddruk en belastend kan zijn. Ik weet niet tot hoe ver je hartproblemen hebt en welk juist die probs zijn en de verdere evaluatie over de voorbije tijd...maar ik duim dat je tot een oplossing kan komen dat wel mag zijn he.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina