< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Al 4 kids en nu zwanger van twin.

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Al 4 kids en nu zwanger van twin.
03/11/2004 @ 11:53
Cisca

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst ff voorstellen. Ik ben Cisca 31 jaar en getrouwde moeder met 5 kindjes.
*Steffan* engeltje geb. 12-11-1993
Christiaan geb. 13-01-1995
Yvonne geb. 23-04-1996
Michel geb. 12-12-1999
Ricky geb. 29-01-2001
Ik ben in juni erachter gekomen dat ik ongepland weer zwanger was en daar was ik erg van geschrokken want vond ons gezin zo wel compleet was. Abortus was voor mij geen optie omdat ik een kindje ben verloren en ik had dat nooit doorgekomen, dus gingen we ervoor. Waren best moeilijke dagen waarin ik me best veel afvroeg toen ik opeens met 8 weken bloed verloor. Verschoot van mijn reactie want was zo bang dit kindje te verliezen terwijl ik eigenlijk nog niet helemaal gewend was aan het idee dat er nog 1 bij zou komen. Dus direct naar spoed en de gyn, daar gekomen bleek dat het vruchtje in orde was maar dat er een 2e vruchtje was dat was afgestorven vandaar de bloeding. Dus moest rusten en met 12 weken weer terug komen mits de bloeding niet erger werd. Dat waren zware weken en eindelijk was het zover dat ik op controle moest gaan. Was erg bang dat het goede vruchtje ook zou afsterven dus je begrijpt dat ik erg onzeker was. Maar alles bleek goed en er waren 2 vruchtjes te zien die beide goed waren, de gyn zei dat het niet kon omdat het 2e vruchtje was afgestorven en na goed te hebben gekeken kwam ze tot de conclusie dat ik zwanger ben geweest van een 3 ling en dat er nog 2 goede en gezonde vruchtjes zaten. Ik was heel blij dat alles goed was en leefde van controle naar controle. Nu ben ik inmiddels 25 weken zwanger en heb eigenlijk gemengde gevoelens. Ben superblij dat er 2 bijkomen maar ben toch bang dat het me niet gaat lukken want heb 4 erg drukke kinderen, ze gaan gelukkig al wel allemaal naar school. Want hoe zal het gaan als de 2 meisjes (we weten het al) er zijn. De oudste is erg opstandig omdat ie geen broertjes of zusjes meer wilde en laat dat heel goed merken en is al helemaal niet blij dat het ook nog es 2 meisjes zijn. Heb hem uitgelegd dat wij er ook niet voor hebben gekozen maar dat we het hebben gekregen en heben aanvaart hoe het is.
Maar goed das een ander verhaal, ik hoop dat er hier mensen zijn die me weer wat moed kunnen inspreken want ben zo bang dat ik het niet redden ga ook omdat ik nu met krukken moet lopen wegens bekkeninstabiliteit en de zwangerschjap erg zwaar is. Hoe zal het straks worden als de twin er is.
Alle tips ed zijn welkom, en alvast bedankt dat je mijn gezaag aan heb willen lezen.

Cisca

Link naar deze reactie
03/11/2004 @ 12:09
natje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey cisca,

een dikke proficiat!!!! ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt toen ik onverwacht zwanger bleek te zijn van de jongste!! eerst was ik overtijd en vond de gyne geen baby en toen hij iets vond bleken het drie baby’s te zijn!! na 12 weken is de tweeling overleden maar de eenling heb ik gedragen tot 35 weken en is dan geboren een kerngezonde zoon van 2.720kg en 50 cm groot! de tweeling is ook die dag geboren een uurtje voor hun broertje er aankwam ik was ff geschroken want ik voelde iets lopen en wat bleek een hele hoop bloed en ik zag een piepklein handje ik ben toen beginnen gillen als een gek!!! de verpleegster heeft ze komen weghalen en heeft ze eventjes getoond toen ze gewassen waren 2 piep piep kleine meisjes (ik huilde wel maar wist het dat ze overleden waren dus ik was voorbereid!!) ik heb de hele zwangerschap door bekkeninstabiliteit gehad en ja dat is zwaar he meid het enige dat helpt is rusten (al gaat dat niet echt als je al een bende kids hebt he!)maar kop op spuw hier je gal maar eens als het nodig is hoor!! en we hebben onder deze topic ook een forum voor grote gezinnen opgericht je bent van harte welkom hoor!!
liefs natje

Link naar deze reactie
05/11/2004 @ 07:33
Cisca

Hoi Natje,

Das erg wat je hebt meegemaakt hebt. Ik weet ook wat het is een kindje te moeten afstaan en dat is vreselijk vandaar dat abortus niet in overweging was. Volgende week vrijdag dan was mijn zoontje alweer 11 geworden ( ook mijn geboortedag) en het blijft je altijd bij. Die dagen rondom zijn altijd zo moeilijk maar goed sleep me er wel weer doorheen zoals alle voorgaande jaren. Kan er gelukkig over praten en dat scheelt enorm.
De bekkeninstabiliteit is niet nieuw voor me heb het bij de vorige zwangerschappen ook gehad al was het in veel mindere mate maar ja met een tweeling is alles toch zwaarder dan wanneer het er 1 zou zijn. Sommige dagen heb ik de krukken niet nodig maar andere dagen zijn vreselijk. Gelukkig helpen de oudste kids me wat thuis dus ook daar heb ik weer geluk mee. Ook houden ze bv hun eigen kamer bij en willen me steeds helpen.

Maar goed toch blijft het door mijn hoofd spoken of ik het wel allemaal zal gaan rdeen straks als de tweeling er eenmaal is. En die gemengde gevoelens zijn niet fijn want ondanks dat ik superblij ben met de zwangerschap (achteraf) ben ik zo bang dat het me niet gaat lukken.

Nou ja alweer veel gezaag op de vroege ochtend he.
Groetjes Cisca

Link naar deze reactie
05/11/2004 @ 08:38
natje

hey cisca,
ik ben zeker dat het je gaat lukken hoor!!! kop op meid!!! veel liefs natje

Link naar deze reactie
15/11/2004 @ 13:29

hoikes, heel veel sterkte met je zwangerschap, een heel moedige beslissing................lieve groetjes Lex en ço

Link naar deze reactie
17/11/2004 @ 16:09
Cisca

Bedankt Alexandra,

Denk dat het wel gaat lukken tis alleen zo nieuw he 2 baby´s in ene keer en dat is wat me zo aan het twijfelen maakt. Maar de anderen gaan naar school dus kan de meeste aandacht aan de baby´s geven.
Cisca

Link naar deze reactie
26/11/2004 @ 06:46
tiziana

Online Status
hoikes ,ik ben mama van 4 kids en onthaalmoeder,van 3 tot 4 kids waarvan een 2-ling.kmoet zeggen ,de eerste week was ik kapot,moe en kwam ik niet door mn huishouden.maar eens je dan een goei ritme en planning gemaakt hebt ging dat weer beters.in ieder geval ik doe mn hoedje af voor die ouders want die doen dat wreed goed,heb met die mama gepraat en die zij dat het eerste levensjaar vd twin het zwaarst was ,eenns erna ging het vlotjes,ze zijn nu 16mdn.voila,ik wens je veel succes en hou je goed he liefs

Link naar deze reactie
02/03/2005 @ 22:36

Hey,

Ik ben ook zwanger van een tweeling (7 weken)en ik heb ook al 4 kids!Ik denk soms ook hoe ga ik da oplossen,maar och dat komt wel allemaal in orde.In het begin zal het even zoeken worden maar eens je een ritme hebt zal da wel goed komen (ale hoop ik toch ook hahaha).Ik wens je nog veel succes toe!!!!

groetjes wendy

Link naar deze reactie
04/03/2005 @ 19:19
chantal

hoi allemaal daar ben moeder van vijf kids waarvan de jongste twee ook een twin is nou ik zou zeggen het eerste jaar viel behoorlijk mee maar nu ze beginnen met klimmen wordt het wel zwaarder maar ben wel blij dat ik ze als laatste heb en niet las eerste want dan zou ik er geen meer gehad willen hebben en laats was ik toch nog aan het twijfelen voor nog eentje als ik die twee kleine kopjes zie en zie hoe leuk ze spelen dan geniet ik er toch van en ben blij dat ze lekker met hun tween zijn de tweeling is een jaar van 12 jan het is zker druk maar zou het niet willen missen al hoe wel ik vandaag geen poepluier meer wil zien de oudste is 12 jaar dan een van 10 en een van 3 jaar en die van drie als ik eerlijk ben is meer werk die twee kleintjes spelen veel samen nou susces ermee en heb een fijne bevalling die had ik ook 4 uurtjes maar groetjes

Link naar deze reactie
22/09/2005 @ 22:45
1+3+1mama

Momenteel onze drieling bijna 2,5 jaar en ben de "hel" goed doorgekomen. Momenteel zitten ze in een dipje. Ze zijn elkaar beu gezien dus maken ze tegenwoordig wel meer ruzie.
Maar ik denk vooral dat we de eerste 2 jaar goed zijn doorgekomen omdat ze niet zo veel te vroeg geboren zijn en het waren vlugge doorslapers en dat doet veel aan een mama.
De oudste is bijna 5 en door zijn afasie hebben we eigenlijk meer "last" van hem dan van de andere kindjes. Een last is dit niet maar psychologisch wel zeer zwaar. Weten hoe hem te begrijpen enz. En de jongste is een zaligheid!!! Zalig als alle andere in hun bedje liggen om 19 uur en dat je dan nog zo'n klein prutseke kan vastpakken en vertroetelen. Bij de andere doe ik dat ook wel maar bij zijn kleintje is dat anders. En als je zegt van ik ga 1 van de drieling eens knuffelen dan staan automatisch de andere twee er ook bij. Ik heb 5 knuffelbeesten van kinderen en das wel plezant. We wisten op 7 weken zwangerschap dat we zwanger waren van een drieling en wij zijn direct beginnen praten in drievoud. Ook na de bevalling met keizersnede hebben wij direct de 2 jongens meegekregen naar huis. Zoë is een weekje langer moeten blijven omdat haar gewicht wat te licht was. Maar iets boven de 2100 gr hebben we ze toch meegekregen omdat ze op den duur in haar blootje lag in de verwarmde kamer. Ook het eten heb ik steeds kind per kind gegeven. Nooit met drie te gelijk. Op den duur de petatjes en de fruitpap wel. maar de flesvoeding heb ik ze alle drie steeds apart gegeven en tegen mij, niet in een relax of zo.
Maar je ziet ze worden nu 2.5 jaar en de tijd is voorbij gevlogen. De oudste en de drieling zijn met clomid en pregnyl gekomen (alle zo ben ik zwanger geworden) maar de laatste Ian is puur natuur gekomen. Daarom heb ik me dan ook tijdens die bevalling laten sterlisseren. 5 kids is genoeg, ze moeten nog ouder worden en het leven is al duur genoeg. Ach ik vind het een plezante tijd. Ik leef 24/24 voor mijn kids. Alles draaid rond hen. Af en toe krijg ik tegenwoordig wel eens even een dipje maar dat is snel over. (16 weken geleden verhuist en dit enkel en alleen met de hulp van mijn echtgenoot, algoed dat dit maar schuin tegenover ons oude woning was, maar toch vraag me soms nog af hoe we dat gedaan hebben. Gans de nieuwe woning inorde gezet inpakken, uitpakken en dat met 5 kids. Maar dat wordt je snel gewoon hoor. Wij kunnen nooit op extra hulp rekenen van vb familie enz. Enkel onze halftijdse kinderverzorgster en dan nog dit loopt niet altijd van een leie dakje . ben nu eensmaal uit principe ziet men geen werk ja sorry dan doe ik het liever allemaal zelf.
Ben 14 weken geleden geopereerd aan maagkanker (goedaardig)en dat zal er wel veel met te maken hebben. Vrijdags geopereerd en zondagmiddag al op eigen risico terug thuis bij de kids. Ik kan geen stilte meer verdragen ik ben die zo gewoon.) Ook de kleinste is geboren op een woensdag met keizersnede, ik stond vrijdagmiddag terug thuis. Ik kan thuis ook in mijn bed liggen zei ik tegen de dokter maar heb dit niet gedaan, had er daarna wel wat spijt van maar ja.
Ach ik ben content dat ik mijn 5 kindjes allemaal gezond en gelukkig kan zien opgroeien en daar mag ik al blij voor zijn. En een meerling, ik ben dat vanaf de 7de week zwangerschap gewoon geworden.

Zalig om zoveel kindjes in huis te hebben! En mijn ontspanning is er pas als alle kids in bed liggen!
Pampers verschonen, flesjes geven, kids in bad zetten elke dag, gaan wandelen, samen spelen en rollebollen enz... ik doe het met plezier !!

Soms vragen de mensen op straat of ik onthaalmama ben dan ze ik ja hoor van mijn eigen kids en hoe dat wordt betaald wel ik krijg daar zeer veel liefde voor terug en veel knuffels.

[Laatst gewijzigd door 1+3+1mama - 23/09/2005 @ 10:46] - Link naar deze reactie
24/09/2005 @ 09:30
natje

sabrina,
ik heb ook 5 kindjes en wij hebben ook geen hulp van niemand hoor!! akkoord die van u zijn allemaal nog klein maar geloof er zijn meer mensen dat niemand hebben dat hen helpt!! wij zijn in februari verhuist en ik heb alles ook alleen moeten doen (en mijn man was thuis!!)

even over wendy(die drieling mama van hier een beetje onder) de tweeling is overleden op ongeveer 12 weken zwangerschap maar het eenlingetje zit nog leker in mama's buik te zwemmen hoor!!!
liefs natje

Link naar deze reactie
24/09/2005 @ 10:39
1+3+1mama

Natje,

Blijkbaar ben ik dus niet alleen, maar gelukkig staat mijn ventje wel voor de volle 100% achter mij want anders denk ik niet dat ik het nu nog zou kunnen volhouden.

En ik zeg altijd wij kunnen op niemand rekenen, dus moeten we ook nooit iemand bedanken .
Ach en je raakt dat wel gewoon hoor. de vorige 5 jaar kunnen ze mij toch al niet meer afnemen.

En chapeau dat jij nog voor een 6de kindje wil gaan! Zolang als wij maar allemaal gelukkig zijn met ons leven met veel of weining kids, just he!

Nog veel succes met de kids.

En cisca jou tweeling is op de zelfde dag geboren als Ian. Das ook toeval he.

groetjes.

[Laatst gewijzigd door 1+3+1mama - 24/09/2005 @ 10:53] - Link naar deze reactie
24/09/2005 @ 16:20
natje

sabrina,
voila dat is gesproken!!! wij zijn ook van dat principe hoor!!!
groetjes

Link naar deze reactie
30/09/2005 @ 18:54

dag mama s van vele kindjes;ik ben zelf mama van 4 zonen.ik heb uit eerste huwelijk 3zonen en 1zoon uit tweede huwelijk.en ben onthaalmoeder van 6kindjes die alle dagen van half 8 tot 17uur en later komen.dus vrij druk,maar o zo plezant.tis zalig om voor mn eigen kids te kunnen zorgen en voor de kindjes waarvan de ouders gaan werken.maar waar ik en hekel aan heb zijn mensen die ons als socialle gevallen beschouwen omdat we 4kids hebben.ge moet de mensen ne keer horen achter je rug kletsen in de gb.en als ik dan nog de kids van de opvang bijheb amai dan slaan hun stopkes door zene hahaha.enfin ik ben blij dat ik er 4heb,en als ik deze keer zeker zou zijn dat er dan toch een meisje zou komen,awel da ging ik voor nr 5.hey natje lang geleden he ,maar ndertussen verhuisd en ik geraakte niet op site..........verkeerde naam tikte ik in hahaha.ga jullie laten want luca is aan t zeuren,groetekes

Link naar deze reactie
01/10/2005 @ 19:43
wendy verachtert

Hoikes,

awel Tiziana, leuk dat je nog eens langs komt?. Alles goed ginder? Tot in den draai, misschien dat we nog eens bij grote gezinnen verder kunnen zeveren.
Wendy&co

Link naar deze reactie
01/10/2005 @ 21:56
tiziana

hoi wendy?in den draai?ben jij verhuist ?laat vlug wat horen he groetekes.

Link naar deze reactie
20/02/2006 @ 16:18
elisa

hey sabrina, ik vind het ontzettend knap van u , heb u ook bezig gezien , echt tof! en dan na de drieling nog voor eentje gekozen! zo als je zelf zegt ,zo lang je maar gelukkig bent , met of zonder of veel kindjes . ieder zijn leven. ik heb er 5 en heel graag zouden we nog 1tje krijgen.groetjes aan allen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]