[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 03/11/2004 @ 11:53 Cisca | Hallo allemaal, Ik zal me eerst ff voorstellen. Ik ben Cisca 31 jaar en getrouwde moeder met 5 kindjes. *Steffan* engeltje geb. 12-11-1993 Christiaan geb. 13-01-1995 Yvonne geb. 23-04-1996 Michel geb. 12-12-1999 Ricky geb. 29-01-2001 Ik ben in juni erachter gekomen dat ik ongepland weer zwanger was en daar was ik erg van geschrokken want vond ons gezin zo wel compleet was. Abortus was voor mij geen optie omdat ik een kindje ben verloren en ik had dat nooit doorgekomen, dus gingen we ervoor. Waren best moeilijke dagen waarin ik me best veel afvroeg toen ik opeens met 8 weken bloed verloor. Verschoot van mijn reactie want was zo bang dit kindje te verliezen terwijl ik eigenlijk nog niet helemaal gewend was aan het idee dat er nog 1 bij zou komen. Dus direct naar spoed en de gyn, daar gekomen bleek dat het vruchtje in orde was maar dat er een 2e vruchtje was dat was afgestorven vandaar de bloeding. Dus moest rusten en met 12 weken weer terug komen mits de bloeding niet erger werd. Dat waren zware weken en eindelijk was het zover dat ik op controle moest gaan. Was erg bang dat het goede vruchtje ook zou afsterven dus je begrijpt dat ik erg onzeker was. Maar alles bleek goed en er waren 2 vruchtjes te zien die beide goed waren, de gyn zei dat het niet kon omdat het 2e vruchtje was afgestorven en na goed te hebben gekeken kwam ze tot de conclusie dat ik zwanger ben geweest van een 3 ling en dat er nog 2 goede en gezonde vruchtjes zaten. Ik was heel blij dat alles goed was en leefde van controle naar controle. Nu ben ik inmiddels 25 weken zwanger en heb eigenlijk gemengde gevoelens. Ben superblij dat er 2 bijkomen maar ben toch bang dat het me niet gaat lukken want heb 4 erg drukke kinderen, ze gaan gelukkig al wel allemaal naar school. Want hoe zal het gaan als de 2 meisjes (we weten het al) er zijn. De oudste is erg opstandig omdat ie geen broertjes of zusjes meer wilde en laat dat heel goed merken en is al helemaal niet blij dat het ook nog es 2 meisjes zijn. Heb hem uitgelegd dat wij er ook niet voor hebben gekozen maar dat we het hebben gekregen en heben aanvaart hoe het is. Maar goed das een ander verhaal, ik hoop dat er hier mensen zijn die me weer wat moed kunnen inspreken want ben zo bang dat ik het niet redden ga ook omdat ik nu met krukken moet lopen wegens bekkeninstabiliteit en de zwangerschjap erg zwaar is. Hoe zal het straks worden als de twin er is. Alle tips ed zijn welkom, en alvast bedankt dat je mijn gezaag aan heb willen lezen. Cisca |
| 05/11/2004 @ 07:33 Cisca | Hoi Natje, Das erg wat je hebt meegemaakt hebt. Ik weet ook wat het is een kindje te moeten afstaan en dat is vreselijk vandaar dat abortus niet in overweging was. Volgende week vrijdag dan was mijn zoontje alweer 11 geworden ( ook mijn geboortedag) en het blijft je altijd bij. Die dagen rondom zijn altijd zo moeilijk maar goed sleep me er wel weer doorheen zoals alle voorgaande jaren. Kan er gelukkig over praten en dat scheelt enorm. De bekkeninstabiliteit is niet nieuw voor me heb het bij de vorige zwangerschappen ook gehad al was het in veel mindere mate maar ja met een tweeling is alles toch zwaarder dan wanneer het er 1 zou zijn. Sommige dagen heb ik de krukken niet nodig maar andere dagen zijn vreselijk. Gelukkig helpen de oudste kids me wat thuis dus ook daar heb ik weer geluk mee. Ook houden ze bv hun eigen kamer bij en willen me steeds helpen. ![]() Maar goed toch blijft het door mijn hoofd spoken of ik het wel allemaal zal gaan rdeen straks als de tweeling er eenmaal is. En die gemengde gevoelens zijn niet fijn want ondanks dat ik superblij ben met de zwangerschap (achteraf) ben ik zo bang dat het me niet gaat lukken. Nou ja alweer veel gezaag op de vroege ochtend he. Groetjes Cisca |
| 05/11/2004 @ 08:38 natje ![]() | hey cisca, ik ben zeker dat het je gaat lukken hoor!!! kop op meid!!! veel liefs natje |
15/11/2004 @ 13:29 ![]() | hoikes, heel veel sterkte met je zwangerschap, een heel moedige beslissing................lieve groetjes Lex en ço |
| 26/11/2004 @ 06:46 tiziana | hoikes ,ik ben mama van 4 kids en onthaalmoeder,van 3 tot 4 kids waarvan een 2-ling.kmoet zeggen ,de eerste week was ik kapot,moe en kwam ik niet door mn huishouden.maar eens je dan een goei ritme en planning gemaakt hebt ging dat weer beters.in ieder geval ik doe mn hoedje af voor die ouders want die doen dat wreed goed,heb met die mama gepraat en die zij dat het eerste levensjaar vd twin het zwaarst was ,eenns erna ging het vlotjes,ze zijn nu 16mdn.voila,ik wens je veel succes en hou je goed he liefs ![]() |
| 04/03/2005 @ 19:19 chantal | hoi allemaal daar ben moeder van vijf kids waarvan de jongste twee ook een twin is nou ik zou zeggen het eerste jaar viel behoorlijk mee maar nu ze beginnen met klimmen wordt het wel zwaarder maar ben wel blij dat ik ze als laatste heb en niet las eerste want dan zou ik er geen meer gehad willen hebben en laats was ik toch nog aan het twijfelen voor nog eentje als ik die twee kleine kopjes zie en zie hoe leuk ze spelen dan geniet ik er toch van en ben blij dat ze lekker met hun tween zijn de tweeling is een jaar van 12 jan het is zker druk maar zou het niet willen missen al hoe wel ik vandaag geen poepluier meer wil zien de oudste is 12 jaar dan een van 10 en een van 3 jaar en die van drie als ik eerlijk ben is meer werk die twee kleintjes spelen veel samen nou susces ermee en heb een fijne bevalling die had ik ook 4 uurtjes maar groetjes |
| 24/09/2005 @ 16:20 natje ![]() | sabrina, voila dat is gesproken!!! wij zijn ook van dat principe hoor!!! groetjes |
| 30/09/2005 @ 18:54 | dag mama s van vele kindjes;ik ben zelf mama van 4 zonen.ik heb uit eerste huwelijk 3zonen en 1zoon uit tweede huwelijk.en ben onthaalmoeder van 6kindjes die alle dagen van half 8 tot 17uur en later komen.dus vrij druk,maar o zo plezant.tis zalig om voor mn eigen kids te kunnen zorgen en voor de kindjes waarvan de ouders gaan werken.maar waar ik en hekel aan heb zijn mensen die ons als socialle gevallen beschouwen omdat we 4kids hebben.ge moet de mensen ne keer horen achter je rug kletsen in de gb.en als ik dan nog de kids van de opvang bijheb amai dan slaan hun stopkes door zene hahaha.enfin ik ben blij dat ik er 4heb,en als ik deze keer zeker zou zijn dat er dan toch een meisje zou komen,awel da ging ik voor nr 5.hey natje lang geleden he ,maar ndertussen verhuisd en ik geraakte niet op site..........verkeerde naam tikte ik in hahaha.ga jullie laten want luca is aan t zeuren,groetekes |
| 01/10/2005 @ 21:56 tiziana | hoi wendy?in den draai?ben jij verhuist ?laat vlug wat horen he groetekes. ![]() |
| 20/02/2006 @ 16:18 elisa | hey sabrina, ik vind het ontzettend knap van u , heb u ook bezig gezien , echt tof! en dan na de drieling nog voor eentje gekozen! zo als je zelf zegt ,zo lang je maar gelukkig bent , met of zonder of veel kindjes . ieder zijn leven. ik heb er 5 en heel graag zouden we nog 1tje krijgen.groetjes aan allen. |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Al 4 kids en nu zwanger van twin.

. ben nu eensmaal uit principe ziet men geen werk ja sorry dan doe ik het liever allemaal zelf.