< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » Thuisblijfmama's om te mailen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten
Thuisblijfmama's om te mailen
06/01/2005 @ 21:00

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Ik ben heel blij dat dit forum bestaat, want ik weet het eigenlijk niet goed meer. Ik ken in mijn omgeving geen enkele thuisblijvende moeder.

Ik heb een zoontje van bijna 3, en mijn man en ik zijn reeds meer dan 2 jaar aan het dokteren voor een tweede. Ik heb het PCO-syndroom (ik krijg dus uit mezelf geen regels), en daarom moest ik -zoals voor mijn zoontje- een hormoonbehandeling ondergaan. Maar nu heb ik er een probleem bijgekregen, waardoor ik alleen nog kans maak met IVF.
Omdat ik vanaf half januari om de twee dagen op controle zal moeten, dacht ik om het ouderschapsverlof voor mijn zoontje op te nemen bij mijn werkgever waar ik parttime werkte. Mijn baas heeft me echter ontslagen (hij zag die regeling dus niet zitten), en nu ben ik sinds begin december thuis. De band met mijn zoontje is op die maand tijd enorm hecht geworden, en ik sta er zelf van versteld hoe goed ik me bij deze situatie voel. Ik voel me niet meer opgejaagd, doe rustig het huishouden op momenten dat het mij best uitkomt, kan steeds zelf mijn zoon naar school doen en gaan halen, ...
Gisteren heb ik het met mijn man besproken. Ik dacht dat hij er nogal sceptisch tegenover zou staan, maar hij reageerde eigenlijk wel positief. Alleen: we weten niet of het financieel wel haalbaar is als mijn loon volledig weg zou vallen. Mijn man heeft wel een goed inkomen, maar we hebben een paar jaar geleden een huis gebouwd, en we zijn er ook aan gewend om twee inkomens te hebben. Hoe doen jullie dat?

Veerle, weet je al wat het zal worden? Ik wist het pas op 8 maanden. Hij lag ook altijd met de billen dichtgeknepen!
En wat die chinese kalender betreft; ik heb er ook altijd op vertrouwd, tot dit jaar mijn schoonzus en mijn vriendin allebei van het "verkeerde" geslacht bevielen. Dus toch nog niet te zeker zijn he.

Groetjes, Cynthia

Link naar deze reactie
07/01/2005 @ 16:13
joke

Hallo iedereen,

Mag ik er ook bij? Ik ben 24 en heb 2 dochtertjes: Cleo (17/5/02) en Joni (18/7/04). Net als jullie ben ik al sinds mijn eerste zwangerschap thuis voor de kindjes. Dit komt ons gewoon het beste uit omdat mijn vriend in ploegen werkt. Mijn ouders wonen enkele dorpen verderop en ik heb geen rijbewijs dus dat zou lastig worden qua opvang.
Wij staan hier voor spannende dagen want ons Cleo mag volgende week voor het eerst naar school. De eerste dag brengen we haar en daarna mag ze met het busje rijden zodat ik niet telkens met 2 kindjes door weer en wind moet. Dit lijkt me het beste voor allebei maar dat neemt niet weg dat ik er nu al nachtmerries over heb... De enige troost is dat er meerdere kleutertjes meerijden dus ze zal toch niet het enige kleintje zijn. Dat die eerste week maar vlug voorbijgaat zodat ik eraan kan wennen. Na een dikke 2,5 jaar thuis bij haar te zijn is het moeilijk om haar los te laten ook al haalt ze dikwijls het bloed onder mijn nagels vandaan.

Groetjes

Joke

Link naar deze reactie
07/01/2005 @ 16:21
Lucienne

Online Status Stuur bericht
Hallo thuis-mama’s,

Mag ik er ook bij.
Ik ben Lucienne, ik ben 33 en heb een 5,5 maand oude dochter, Kimberly en woon samen met Duncan.

Voorlopig blijf ik nog thuis bij Kimberly, hebben we bewust voor gekozen, omdat we het erg belangrijk vinden, je mist het eerste jaar zo en zo heel erg veel.

Groetjes, Lucienne en Kimberly

Link naar deze reactie
09/01/2005 @ 19:48
miranda

hallo, hopelijk mag ik me ook aansluiten???
Ik ben Miranda 36 jaar en overnieuw begonnen met mijn leven in een andere plaats en net zwanger van mijn huidige man, waar we heel blij mee zijn....
Ik woon hier nog niet zo lang en het is niet makkelijk om werk te vinden, leeftijd etc etc er is altijd wel wat..
Er is hier overdag geen mens te bekennen in de straat en af en toe drijft me dat tot waanzin, iedereen is hier zo op zichzelf ik ben dat helemaal niet gewend....
Ik hoop dat de zwangerschap en mijn kindje een ander vooruitzicht biedt in mijn leventje anders denk ik dat ik maar weer moet verhuizen terug naar mijn geboorteplaats??
werken doe ik voorlopig niet want ik wil genieten van mijn zwangerschap en kindje......maar als ik wel zou werken had ik collega,s wel gezellig gevonden hoor.....
En ook al zou ik werken dan zou ik stoppen, na de bevalling want anders moet ik mijn kindje naar een peuterspeelzaal brengen en daar betaal je je scheel aan de kosten(belachelijk)
Ik weet ook nog niet hoe we het allemaal financieel gaan doen, ik dacht gewoon een stapje achteruit??
Ik verheug me op mijn kindje en de gezelligheid en daar kan geen geld tegen op....
Verder ben ik een gekke meid en ik hou van mensen en gezelligheid en kan erg lang kletsen hahahah misschien zie ik een keer een berichtje terug?? ik probeer mijn profiel nog even aan te passen met foto,s dat komt goed
tot spreeks en mails
dikke kus Miranda
{xmasblink

Link naar deze reactie
11/01/2005 @ 16:38
Veerle

Hallo allemaal,
eerst en vooral een prettig 2005 gewenst aan allen.
Ik ben blij dat er weer wat te lezen valt hier.
Bij ons is alles prima. Tjorven is wat ziekjes geweest (voor de eerste maal) maar is nu gelukkig al wat beter.
En met ons prutske is ook alles goed. Het is een flink stampertje. Mijn buik gaat nu en dan alle richtingen uit.
Echt tof.

Groetjes Veerle en Tjorven

Link naar deze reactie
12/01/2005 @ 11:27

hey iedereen

ik ben kirsti 22 jaar en in verwachting van ons eerste kindje moet nu nog twee weken en 3 dagen gaan en dan is ze er dat gaat fijn zijn dat je ze eindelijk in je armen kunt nemen het is het wachten waard he zijn er thuis blijf mama’s van omgeving maasmechelen want ik zelf ben van maasmechelen

groetjes kirsti en dochtertje die op komst is

Link naar deze reactie
12/01/2005 @ 11:44

Hoi,
mag ik ook komen meekletsen met jullie?
Ik ben ook een thuisblijfmama. Net als Miranda ben ik een nieuw leven begonnen: nieuwe echtgenoot, nieuwe woonomgeving.... Mijn huidige echtgenoot en ik hebben besloten dat ik niet meer uit werken ga maar thuisblijf voor de kindjes. Ik vind dat heel tof.... alleen .... ik mis iemand om af en toe mee te kletsen. Voorlopig zit ik heel veel op dit forum en heb hier al veel contacten gelegt maar de meeste dames gaan na hun zwangerschapsverlof weer gewoon werken en dan verwaterd het contact. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar een groepje waar ik elke dag een beetje kan komen "praten".
Ik zou zegen bekijk mijn profiel eens en als er vragen zijn dan vuur je ze maar af.
Groetjes,
Veerle en kids

Link naar deze reactie
29/01/2005 @ 15:58
Antje

hallo
mijn naam is anneke en ben ook een thuisblijfmama voor men kindjes. Heb 4 kindjes waarvan de kleinste thuis is en de 3 andere momenteel nog op internaat zitten.
Groetjes
anghoos408@hotmail.com

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina