< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » Toxaplasmose

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
01/12/2004 @ 22:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heb een klein probleempke? Ik ben nu in men 14de week van de zwangerschap, ik heb geen antilichamen voor toxoplasmose dus ik mag geen rauw vlees eten hebben ze me gezegd! Heb dit weekend ham gekocht(seranoham) De verkoper zei dat da geen rauwe hesp is maar nu lees ik op een site van wel. Dit is men eerste zwangershap en ik ben dus echt wel bang dit nu te weten. Naar het schijnt kan een besmetting leiden tot aangeboren afwijkingen of in het slechtste geval een doodgeboren kind. Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven want ik ben echt wel ongerust Alvast bedankt!!!!

Jessy

Link naar deze reactie
01/12/2004 @ 23:27
Leen

Jessy,
Ik zou toch niet te hard panikeren. Of Seranoham rauw is weet ik niet, maar de meeste hammen zijn gekookt of gerookt. Waarschijnlijk heb je al heel je leven ham, préparé, een biefstukje dat nog wat rood ziet en andere rauwe vleessoorten gegeten. En tot nu toe heb je nog geen toxoplasmose opgelopen, dus zal de kans ook nu klein zijn dat je ermee besmet bent.

Link naar deze reactie
02/12/2004 @ 15:27
tiziana

Online Status
hoikes,ook ik ben negatief voor toxoplasmoze en heb 4 gezonde boy s op de wereld gezet hoor.ni te vlug paniekeren anders word je zwangerschap een nachtmerrie.let erop dat je gehakt steeds goed gebakken is,groenten gewassen zijn en geen kattenbak verschonen,in de tuin handschoenen dragen,en als je op restaurant gaat iets eten dat je kent .toxoplasmoze,kan lijden bij het pasgeboren kind tot blindheid en doofheid.als je negatief bent doet je gynecologe normaal om de 3mdn een bloedonderzoek,ben je dan ineens positief ga je tot einde vd zwangerschap antibiotica moeten nemen.toxoplasmoze symptomen zijn zoals een griep.denk nu niet direct dat als je je slecht voelt dat je dit hebt he.ben je er niet gerust in ga dan effe naar gynecologe of huisarts en vraag dat hij je bloed neemt en test voor toxoplasmoze.dan weet je het vrij snel.in ieder geval niet paniekeren he meid het komt wel goed lieve groetekes en een fijne zwangerschap.

Link naar deze reactie
20/01/2005 @ 17:54
NV

Online Status Stuur bericht
Hallo Jessy

Ook ik ben niet bestand tegen toxoplasmose. Maar ik heb toch biefstuk en gehakt gegeten mits GOED gebakken. Je mag ook alle groenten eten die je kan SCHILLEN. Ik heb voor alle zekerheid geen salades gegeten. Over de ham kan ik je niet helpen omdat ik dat op die moment gewoon niet kon ruiken. Als je het niet zeker bent even aan je dokter vragen.

groetjes

Link naar deze reactie
04/05/2005 @ 13:34
Leen

Of bak de hesp in een omelet zodat dit niet verloren gaat.

Link naar deze reactie
04/05/2005 @ 14:22
FLIE

Hallo,

Ik heb ook geen antistoffen, maar bij mijn tweede zwangerschap heb ik de eerste weken, omdat ik het niet wist dat ik zwanger was, veel américain préparé gegeten. De bloedtest nadien wees uit dat ik niet was besmet. Ik heb ook veel sla gegeten, maar heb hem altijd extra gewassen en er is niet gebeurd. Maak je niet druk en als je zeker wil zijn van eventuele besmetting, laat je bloed eens checken.

Succes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]