< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » ongelooflijk veel schrik voor een miskra

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
ongelooflijk veel schrik voor een miskra
11/03/2006 @ 12:56

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Heb je mijn mailtje ontvangen?

Genoten van je verlof? Ik moet nog 3 weekjes voor de paasvakantie, dus aftellen... Maar het gaat snel als je je amuseert op je werk.

Jakob is erg ziek. Gisteren bij de onthaalmoeder heeft hij alles overgegeven dat erin is gegaan (groentepap en fruitpap) en daar heeft hij ook nog eens een grote aanval van diarree gehad met hoge koorts. Zijn melkje gisterenavond lag er ook na een halve minuut er weer uit en weer hevige diarree. Vannacht is hij elke 2 uren wenend van de pijn wakker geworden. En hij had 40° koorts. Ik was niet gerust. Ik heb naar de spoed gebeld en ik moest afwachten tot vanavond.
Ik geef hem nu elke 2 uur ongeveer 60 ml melk en hij houdt het gelukkig binnen. Hij heeft wel nog hoge koorts (39°), maar ik denk niet dat het nodig zal zijn om naar de spoed te gaan. Toch wel spannend hoor. En zelfs als hij ziek is, is hij zo lief. Hij is niet eens lastig. Hij heeft al de hele dag geslapen. Ocharme. Ik vrees dat het een zware buikgriep is. We zien wel hoe het loopt.

Er wonen nu andere mensen in mijn ouders hun huis (mijn ouders verhuren het). Wel raar als we die mensen tegenkomen op de gang. We waren zo gewoon dat het ganse gebouw van ons was. Het zijn wel vriendelijke mensen.

Anders geen nieuws.

vele groetjes,
lien

Link naar deze reactie
13/03/2006 @ 20:15
Kirsten

Hey Lien

Leuke foto!
Is Jakob al beter? Niet leuk als ze ziek zijn he, maar kleine kindjes kunnen veel verdragen he, als je ziet hoe flink ze nog spelen enz. Gelukkgi maar!

Heb niet zo veel tijd om te reageren, maar ga morgen ofzo eens terug langskomen om wat te vertellen.

Groetjes

Link naar deze reactie
15/03/2006 @ 14:35

Hoi Kirsten,

Alles goed daar? Je hebt het druk blijkbaar. Met 2 kindjes vliegt de tijd al wat sneller voorbij hé. Dat gevoel heb ik toch. Als de enen slaapt is de anderen wakker en omgekeerd. Veel tijd voor jezelf schiet er niet meer over.
Gelukiig dat ons patatten er al om 18u30 in liggen. Nog een hele avond... (om te werken voor school)

Jakob is bijna genezen. Hij verdraagt sinds vandaag weer vaste voeding, maar de diarree blijft wel. Maar als het dat maar is. Hij eet en drinkt goed en dat is het voornaamste. Gisteren bij Kind en Gezin geweest en hij was niet echt veel bijgekomen (door die buikgriep). Hij was 2 gewichtscurven gezakt. Maar hij is nog altijd een goede brok.
Gisteren heeft hij 2 keer in bad gekakt en 's avonds zichzelf helemaal ondergekakt. Het was vanonder de pamper gekomen. Het was een waar (schijt)festijn gisteren. Er kwamen juist vrienden eten en op het moment dat zij arriveerden kakte Jakob alles onder. Perfect timing.

Hoe gaat het met Tijltje? Krijgt hij nog de borst? Wat krijgt hij al van andere voeding? En 's nachts?
En is Finn nog steeds zot van haar broertje?

lien

Link naar deze reactie
19/03/2006 @ 07:53
Kirsten

Hoi Lien

Even tijd om te reageren! Inderdaad nogal druk, nu ik ook terug aan het werk ben en de verbouwingswerken hier... Je kan het je wel voorstellen he!

Ivm eten Tijl: hij krijgt nog steeds borstvoeding, verder 's middags groentepap en om 16u fruitpap. Meestal drinkt hij 's morgens, rond 10u, rond 16 (maar deze 2 zijn meer om te drinken en te knuffelen dan om te eten) en dan 's avonds en 's nachts borstvoeding. De nachten nog een 3x drinken hoor, ook niet altijd lang maar soms wel. Je wordt er toch wakker van he!

Gisterenavond eens naar een demonstratie geweest bij collega van mij (lingerie en nachtkleding). Is de 2e keer dat ik 's avonds eens wegga zonder Tijl (eerste keer Natalie in december) en ben dan wat bang omdat Tijl 's avonds nogal de hele tijd knuffelt en wil drinken. Hij slaapt dan wel hoor, maar wil tegen mij liggen op de zetel. Het is al bij al wel meegevallen hoor, maar toch even moeten huilen. Tja, is dan zo he! Vond het alleszins ontspannend voor mij en heb er even van genoten om eens voor mezelf bezig te zijn.

Finn is nog altijd zot van Tijl, hoewel ze hem soms pijn doet (knijpen of kretsen in gezichtje of aan de handjes) als ik kijf op haar. Meestal is ze wel lief hoor en wil ze hem knuffelen en kussen en natuurlijk wilt hij dat niet altijd, maar ja. Ik kan ze wel geen seconde met hun 2 alleen laten want dan probeert Finn hem op te pakken of gaat ze op hem liggen om te knuffelen, tja, niet veilig natuurlijk.
Nu zit Tijl in zijn park (hoog) en Finneke zit voor het park in haar zeteltje.
Ze wilt wel altijd bij hem in de buurt zijn en als ze 's morgens opstaat is het eerste wat ze vraagt of Tijl nog slaapt en gaat ze hem een kusje geven. Haar begroeting is dan ook altijd: hey tij! Lief hoor! Als hij huilt zal ze hem proberen te entertainen (dansen, zingen, gek doen, haar knuffels geven...)! Schattig!

Hoe is het met Jakob? Beter nu? Kan mij voorstellen dat het niet echt plezant was als je vrienden te eten krijgt, maar ja, hoort erbij he!

Stephen, hoe reageert hij eigenlijk op zijn broertje? Binnenkort sportkamp voor hem he? Wanneer is eigenlijk paasvakantie? Ik zit daar (nog) niet zo in he!

Valt Hannes zijn werk wat mee? is toch altijd wat aanpassen als je van werk veranderd he!

En met jou? Heb je nog last gehad van je depressie of is dat volledig achter de rug?
Heb je veel werk 's avonds na school? Welk leerjaar doe je weer? Binnenkort examens (of toetsen wordt dat genoemd in het lager he?), dan zal je het nog wat drukker hebben. Toen ik indertijd voor onderwijzeres ging studeren was mijn grootste motivatie om veel tijd te hebben en zelfde uren als mijn kindjes thuis en weg te zijn, maar blijkbaar is dat niet de juiste motivatie, want vond het niet leuk om voor de klas te staan. Och ja, kan ook gewoon de klas (school) geweest zijn wat tegenviel, maar kon het toen niet opbrengen om nog een moment in die klas te staan. Tja, niet dat ik spijt heb, maar stel mij vaak de vraag hoe het geweest zou zijn als ik toen wel had verder gegaan. Zullen we nooit weten. Ik vind het goed zo hoor! Dinsdag weet ik trouwens of ik als onthaalmoeder geschikt ben of niet. Allez denk dat ik het dinsdag zal weten omdat ze dan mij op de agenda staan hebben om te bespreken. Duimen maar he!

Hier verder niet zo veel te vertellen. Vorig weekend is onze hond er vna vrijdagmorgen tot maandagavond ervan door gegaan. Met de werken is onze omheining niet meer zo juist (uitgegraven en kan dus nu onder poort door) en hij was direct weg. Hij kent zijn baan hier niet zo goed omdat wij niet vaak gaan wandelen (grote tuin) en ja spoorloos. Asielen en politie verwittigd, affiches gaan uithangen bij alle bakkers, winkels ed in de buurt, maar niks. Tot collega van mij op school gehoord had dat er iemand hier een straat verder een hond gevonden had. Ik gaan zoeken (verschillende huizen aangebeld) en uiteindelijk gevonden. Mensen beseften blijkbaar niet dat iemand zijn hondje kwijt was! Gelukkig zat hij dus binnen (zeker met die koude nacht van zondag op maandag) en was hij goed, maar ben superblij dat hij terug is! Ik begrijp dat dus niet dat die mensen de politie, het asiel of de dierenarts niet verwittigd hebben, maar ja!

Wij hebben donderdag een broodbakmachine gekocht en moet zeggen dat wij al dagelijks een brood gebakken hebben. Hopelijk houden we het vol, want is toch een besparing en lekkerder ook. Maar ja, moesten dan ook snijmachine kopen want met mes is je brood toch te dik!
Heb dan ook koekjes gebakken samen met Finn en zij vond het geweldig! De hele tijd dat ze in de oven zaten (half uur) heeft ze voor de oven gewaakt! Grappig eigenlijk he!

Zo moet gaan, want kindjes beginnen zich te vervelen zonder hun mama!

Groetjes en sorry dat het zo lang geduurd heeft, maar nu is het een hele pagina geworden! Hihi

Kirsten

Link naar deze reactie
28/03/2006 @ 20:15

Hoi Kirsten,

Het is alweer een tijdje geleden. Druk op het werk en druk thuis. Maar jij kent dat ook wel hé.

Allereerst een gelukkige tweede verjaardag aan Finn!!!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Hier gaat alles nog steeds zijn gewone gangetje. Nog 3 daagjes en vakantie! Deze keer kijk ik er wel naar uit, want ik ben moe. Deze week is het ook zeer druk: vanavond vergadering, donderdag oudercontact en vrijdag vrij podium van de leerlingen. Ik zit in de jury dus het zal intens worden. De paasvakantie zal dus meer dan welkom zijn. Bovendien is Stephen de eerste week dan op sportkamp, waardoor ik ten volle zal kunnen genieten van Jakob. Het gaat toch zo vlug hé. bijna 8 maanden! Het lijkt alsof hij gisteren geboren is. Het baby gaat er al bijna uit. Jammer want de babytijt is zo'n mooie tijd.

Ik ga straks naar de site kijken om te zien hoe het met Tijl en Finn gesteld is.

Op het einde van de vakantie moeten we naar een familiefeest. Ik heb daar zo'n grondige hekel aan. Hannes' oma wordt 80. Normaal pas ik daarvoor, maar Hannes' pa had me gezegd dat het hem een groot plezier zou doen mocht ik ook komen, maar dat ik me echt niet verplicht moest voelen. Ik dacht dan dat ik hem maar dat plezier eens kon gunnen. Dus ja... Anders heb ik nog maar 4 familiefeesten meegedaan in Hannes' familie in die vier jaar tijd: 1 keer Kerstmis, 1 begrafenis en 2 trouws. En dat waren dingen waar ik niet onderuit kon (behalve die Kerstmis. We waren toen net samen en ik wou het een kans geven, maar na 1 keer heb ik gezegd: nooit meer!). Dus eigenlijk valt dat goed mee. Daarom wil ik wel een efforke doen.

En? Weet je al iets van Kind en Gezin? Heb je nu antwoord gekregen?

Allé, ik ga wat naar tv kijken want ik ben moe.

groetjes,
lien

[Laatst gewijzigd door lien - 28/03/2006 @ 20:20] - Link naar deze reactie
06/04/2006 @ 13:16
Kirsten

Hoi Lien

Sorry dat het alweer een eeuwigheid geleden is dat ik reageer, maar zoals je al vermoedt is het hier dus druk druk druk!

We zijn vorige week een midweekje naar Centerparcs geweest en dat is reuze meegevallen!
Verder terug aan het werk (moet zeggen dat ik deze week maar 2 dagen gewerkt heb en nu weer thuis ben tot woensdag, dus mag zeker niet klagen), maar ook hier volop bezig (verbouwingen) en dan die 2 kleine kaboutertjes!

Hoe valt het Stephen mee op kamp? Al iets gehoord? Is hij ver van jullie af?

Ken dat van die familiefeesten! Ik vond het vroeger allemaal wel plezant, maar sinds de kindjes er zijn heel wat minder. Gewoon al door het feit dat wij niet meer bekeken worden en enkel aandacht op de kindjes gefocust is. Dan komt er nog bij dat iedereen onze kinderen evenveel en evenlang wil gepakt hebben want anders is het allemaal niet eerlijk. Betreft hier dan vooral verdere familie (tantes en nonkels van mezelf), want van mijn zus en schoonbroer mag ik zeker niet klagen hoor! Zij geven ons ook aandacht en praten ook met ons en niet alleen maar over de kindjes, maar die tantes en nonkels denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en moeten overal (werkelijk overal!) commentaar op geven terwijl ze zelf nog niet eens kinderen hebben of gehuwd zijn. Weten wel alles beter, dat bv bijvoorbeeld "belachelijk" is (terwijl bewezen is dat het gezond is, maar zijn gewoon groen dat ze dan geef flesje kunnen geven en ik fier dat ik al bijna 8 mnd bv geef!!!), vinden dat ik het fruit te groot snij voor Finn en dat ze te veel fruit krijgt (beter fruit als hun eeuwige koeken en snoepjes die ze altijd meenemen), ook vinden ze het al een jaar (ja ja een jaar) tijd dat Finn op het potje gaat. Finn begint er nu stilletjes mee, maar wij forceren totaal niets. Kind en Gezin zegt ook dat ons meisje er nog niet volledig klaar voor is, dus wachten wij nog liever, maar in hun ogen ben ik hierdoor lui omdat ik mij er niet mee bezig zou houden!... Ik kan zo een eeuwigheid doorgaan hoor. Zo heeft een nonkel van mij indertijd toen wij naar Thailand gingen gaan, naar zijn huisarts gebeld om te informeren of dat wel verantwoord was van ons! Ik had het zelf al aan kinderarts gevraagd en wij hebben wel verantwoordelijksheidgevoel genoeg om te weten wat al dan niet kan voor onze kinderen...
Dus je kan je al voorstellen dat ik ook niet sta te popelen om een familiefeest ofzo. Hoewel ze het wel allemaal goed bedoelen hoor, ze hebben trouwens allemaal wel minstens een kaartje voor ons Finn haar verjaardag gestuurd en sommigen zelfs een cadeautje of centje erbij, maar dat hoeft voor mij niet en maakt zeker hun bemoeienissen en kritiek niet goed, maar zo lijkt het voor hun wel.
Ook vinden ze het superzielig dat ons Finn geen frisdrank krijgt en ocharme maar fruit- of appelsap moet drinken! Wij willen dat zolang mogelijk zo houden, nu kan het nog, tuurlijk zal ze wel in contact gaan komen met Cola ed, maar zolang ze het zelf niet vraagt, vinden wij dat niet nodig. Ik ben zelf nogal een colafreak (foei), dus wil haar er zeker niet te vlug mee laten kennismaken. Maar ieder zijn ding natuurlijk, maar moeten ze onze keuze ook respecteren. Hun probleem is vooral dat ze dat altijd bij iedereen in de familie gedaan hebben en dat dat ook door iedereen getolereerd werd (mijn moeder heeft er een depressie aan overgehouden na geboorte van mijn zusje door de bemoeizucht van mijn familie), maar wij willen het op onze manier doen en raad is welkom, maar dit gaat niet meer op raad hoor. Ze denken echt nog dat wij kinderen zijn en nog niet klaar zijn voor de grote wereld, terwijl we toch al achteraan in de twintig zijn, beide werken, huis en wagen hebben... Dus we weten wel waar we mee bezig zijn. In hun ogen lijken we blijkbaar tienerouders! Hihi!

Och ja, zal overal wel wat zijn he! Begrijp je dus wel dat je het niet zo voor familiefeesten hebt, maar begrijp dat je schoonvader wel blij is dat je deze keer een uitzondering maakt; Fijn dat je op begrip kan rekenen van hun kant op jouw mening hierover, hier zou dat totaal niet het geval zijn!

Genoeg geklaagd, moet je trouwens laten onze Tijl is het alleen spelen (ja al 5 min) beu!

Groetjes!
Kirsten

Link naar deze reactie
06/04/2006 @ 13:18
Kirsten

Even antwoorden op je vraag ivm kind en gezin!
Ben erdoor! Mag mij dus binnenkort onthaalmoeder noemen! Moet nog stage doen op 11 mei, maar is meer voor mezelf dan selectief, want heb bevestiging gekregen dat ik erdoor ben. NOg wat formaliteiten in orde brengen (attest goed en gedrag en zeden en doktersbewijsje dat ik mentaal en lichamelijk in staat ben om voor kindjes te zorgen) en dan ons huisje nog. Maar zou toch niet voor de eerste maanden zijn!

Ben ervandoor!

Link naar deze reactie
06/04/2006 @ 14:04

Hoi Kirsten,

Een dikke proficiat!!!! Dat was wel leuk nieuws. Eindelijk op je gemak thuis je beroep uitoefenen, bij je kindjes. Dat vind je vast zalig. Ikzelf zou het niet echt willen, omdat ik echt het sociaal contact van mijn collega's nodig hebt. Langs de andere kant, lijkt het me wel leuk thuis te werken, omdat je op je gemak bent. Je moet je niet verplaatsen. Je kan eventueel huishoudelijke taken tussendoor doen,...

Ik vind dat wel straf van je familie, hoor. Het is alsof je je kinderen verwaarloost, terwijl je eigenlijk goed doet. Dat zou voor mij een reden te meer zijn om niet te gaan.
Van die frisdranken, daar heb je groot gelijk in. Stephen heeft nog maar 1 keer cola gedronken op café. Hij had het zonder ons weten besteld. Ik vond het zo vies om te zien. Ik schaamde me er zelfs voor dat mijn kind van 4 een cola zat te drinken. Van ons krijgt hij ook enkel water of fruitsap. Ook koeken zal hij zelden krijgen van ons. Hij krijgt nog 3 grote stukken fruit per dag. En soms nog een groot deel fruitpap (ik maak dan wat meer als ik er maak voor Jakob). Hij krijgt misschien 1 keer in 2 weken een koek van ons en dan is het een ruijstkoek of een gezonde volkorenkoek.
Nu ja, dat is ieder zijn ding en ik vind dat goed alleszins. Inderdaad zullen ze er later toch naar grijpen, maar je kan ze het maar bijbrengen en zo opvoeden. Dan hoef je je zelf niks kwalijk te nemen.
We hebben wel een probleempje daarmee. Op school hebben ze om 10u00 en 14u00 een pauze en dan mogen ze iets eten. Ik geef Stephen fruit mee om dan te eten. Hij ziet natuurlijk dat de andere kindjes koeken eten. De laatste tijd komt hij dan opeens naar huis met een koek of een snoep in zijn boekentas. Hij zei me dat hij dat gekregen had van een vriendje. Maar vorige week sprak de juf me aan en zei ze me dat hij koeken stal van andere kindjes. Dus nu voel ik me wel schuldig. Het is normaal dat hij ook zin heeft in een koek als hij die andere kindjes dat ziet eten. Ik heb besloten dat ik vanaf nu elke dag één gezonde koek (granny of rijstkoek) en één stuk fruit ga meegeven. Zo hoop ik dat dat stelen zal ophouden. want dat staat me absoluut niet aan.

Het sportkamp valt reuze mee. Hij komt wel naar huis, hé, 's avonds. Het begint om 9u00 en het eindigt om 16u00. Hij doet het echt graag en hij is echt moe 's avonds. Als ik hem afhaal is hij echt bezweet. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik zou hem nooit dat amusement kunnen geven hebben. Hij heeft ook al een paar vriendjes. In de grote vakantie mag hij zeker terug. Ik ga hem 2 weken inschrijven (met een paar weken tussen).
Een echte aanrader! Het kost amper 60 EUR per week. Ik vind dat echt niet veel.

Morgen naar Oostende. Daar kijkt Stephen ook altijd zo naar uit. Hij zal alleszins een leuke vakantie gehad hebben. Ik luier. Ik geniet zo van het niks doen. Ook durf ik wel een serieuze middagdut te doen van 2 uren. Zalig!

Allé, groetjes,
lien

Link naar deze reactie
15/04/2006 @ 10:34
Kirsten

Hey Lien!

Sorry dat het weer wat geduurd heeft, maar ja, dat heb je met 2 kinderen en veel werk! Hihi!

Ja die familie is nogal wat he! Ben eens benieuwd voor morgen, want traditiegetrouw is Pasen bij mijn ouders. Maar jimmy heeft tem maandag morgenpost dus zullen pas laat gaan en niet het hele "feest" meemaken!

Ivm koeken, ja is natuurlijk niet zo plezant als Stephen ze dan bij anderen gaat zoeken! Zoals je zelf al zei misschien opteren voor een stukje fruit voor de voormiddag en een gezonde koek namiddag!
Finn krijgt hier wel regelmatig een koekje (rijstwafel, babykoek, plopkoek) maar ze eet ook wel heel goed. Dus als ze haar heel bord leeg gegeten heeft en dan een koek vraagt, krijgt ze wel een hoor. Meestal vraagt ze wel achter een appel of een peer, dus dat nog liever.
Nu met Pasen heeft ze wel wat meer chocolade gegeten, maar ze weet gelukkig van stoppen hoor, ze zal een eitje (kleintje) vragen en dan is het goed. Mijn mama brengt wel practisch altijd als ze komt (toch een 4tal keer per week minstens) een suprise ei van Kinder mee en dat is natuurlijk wat minder, maar ons Finn deelt gelukkig wel en ik krijg de helft (joepie) en dan schiet er al niet meer zo veel over!

Zo, moet je al weer laten, Tijl roept!

Groetjes

Link naar deze reactie
19/04/2006 @ 11:15

Hoi Kirsten,

Alles goed?

Hoe was het Paasfeest?

Het familiefeest voor de meme haar 80ste verjaardag viel nog mee. We zaten bij Hannes' broer aan tafel. Hannes en zijn broer komen heel goed overeen. Dat zijn eigenlijk beste vrienden. Raar, hé, voor broers. Het eten was lekker. Maar we hebben toch nog eens duidelijk gemaakt aan Hannes' ouders dat het voor ons niet hoeft die familiefeesten met nichten, neven, tantes en ooms.

Mijn vakanite is alweer voorbij. Ik heb er niet veel aan gehad, want ik ben 10 dagen ziek geweest: virale infectie aan de keel. Eerst was Stephen ziek, daarna ik en nu Hannes en Jakob. Ik ben weer genzen en ik mag gaan werken.

Je vroeg me onlangs hoe het met me was mentaal, maar ik ben je vergeten antwoorden. Ik ben momenteel aan het afbouwen met antidepressiva. Eigenlijk heb ik me maar 3 weken echt slecht gevoeld. Als Jakob 2 maanden was is dat over gegaan, waarschijnlijk dankzij de antidepressiva, maar ook doordat alles wat op zijn plooien viel. Het probleem is dat je antidepressiva minstens 6 maanden moet nemen en dan pas mag beginnen afbouwen. Dus nu ben ik aan het afbouwen en tegen de zomer ben ik er vanaf. Maar het gaat eigenlijk heel goed met me. Die periode heeft me heel erg gesterkt, moet ik zeggen. Hannes zegt ook dat ik een sterker mens geworden ben. ik kan veel meer aan. Bijvoorbeeld nu is Hannes en Jakob ziek, dus ik sta er helemaal alleen voor voor het huishouden, ik moet gaan werken en ik moet 2 zieken verzorgen en ik doe dat gewoon allemaal. vroeger zou ik dat helemaal niet zien zitten hebben. Ik besef eigenlijk veel beter nu dat het allerbelangrijkste is dat jij, je kinderen en je partner en andere geliefden gezond zijn. Geluk maak je uiteindelijk zelf, gezondheid daarentegen heb je meestal niet in de hand.

Anders niet direct nieuws. Ik ben blij dat het weer betert en dat we wat kunnen buiten komen...

groetjes,
lien

Link naar deze reactie
23/04/2006 @ 13:20
Kirsten

Hoi

Hier alles goed, weer een tijdje geleden, maar ja, met het mooiere weer en het werken, komt het er niet vaak van om achter mijn pc te kruipen. Tuurlijk spelen mijn 2 kapoenen hier ook een grote rol in. Tijl is nog altijd zo aanhankelijk! Hij moet constant gepakt en geentertained worden, dat het mooi is om te zien!

Blij te horen dat het emotioneel beter gaat met je! Is toch een pak van je hart he!

Hier ook zieken: Tijl, Finn en ik. De kinderen neusje en hoesten en ik vooral hoesten (zo'n irritante droge kretshoest), maar ja.

Heb trouwens donderdag mijn ontslagbrief (eindelijk) gekregen! De postbode zal ook nogal geschrokken zijn dat ik niet teleurgesteld was! Hihi! Mijn opzeg gaat morgen in en zal duren tem 26/5 (maar omdat ik die dag verlof moet inzitten door algemene sluiting van de firma, moet ik de 30e nog werken om die dag in te halen!).
Einde in zicht!
Donderdag is dienstverantwoordelijke van Kind en Gezin nog hier geweest ivm mijn onthaalmoeder zijn (ja ben erdoor dus) en volgende woensdag heb ik eerste basiscurus (omgaan met ouders ed), 10/5 heb ik ehbo voor baby's en kindjes, 11/5 stage bij andere onthaalmoeder. Heb trouwens al 3 kandidaten (2 voor feb 2007 en 1 voor sept 2006) dus gaat vlotjes. Nu moeten die mensen nog komen kijken enz, maar toch al leuk als er interesse is he!

Verder niet zo veel te vertellen!

Veel groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2006 @ 17:38

Hoi,

Alles goed? Genezen? En de kindjes?

Ik ben echt blij met het beter wordende weer.Je ziet ook dat de mensen veel vrolijker worden.
Nu een verlengd weekendje, dat is altijd welkom.

Amai! 3 geïnteresseerden! Tof.
Mijn onthaalmoeder begint het beu te geraken. Niet de kindjes, maar de mentaliteit van de ouders. Wij 2 zijn de enigen die allebei voltijds werken. Bij de andere 5 kindjes die ze heeft, is er telkens één van de ouders die stempelt. Er zijn er 2 waarvan de ouders elke vakantie thuis is, maar toch blijven de kindjes voltijds komen. Ze zit dus elke dag altijd met 6 kindjes, terwijl de ouders op hun gemak thuis zitten, of gaan shoppen, sporten,... Dat zijn mensen die ook voor de opvang bijna niks moeten betalen omdat één van de 2 stempelt. Ze vindt dat oneerlijk tov ouders die allebei fulltime werken en die bijvoorbeeld geen opvang vinden voor hun kindjes. Ik begrijp haar frustraties heel goed. Ik vraag me soms af waarom die mensen kinderen hebben als ze hen altijd wegdoen. Ik begrijp dat het soms lastig is met kindjes thuis, ik vind dat ook (zeker nu met 2), maar ze vergeten wel dat de onthaalmoeder er met 6 zit. Er wordt nogal wat misbruik van gemaakt, hé. Bovendien verdient ze echt heel weinig. Ze vindt dat op zich niet erg, maar ze vindt het wel jammer dat de ouders dan niet wat meer respect tonen.

Allé, ik ga je laten,

groetjes,
lien

Link naar deze reactie
07/05/2006 @ 22:02
Kirsten

Hoi Lien

Sorry dat het een eeuwigheid duurde alvorens ik nog eens kwam vertellen, maar onze pc valt de laatste tijd continue uit en probeer nu alle foto's (dat zijn er in mijn geval heel wat) en filmpjes te saven op cd zodat wij ze nog ergens hebben als onze pc geformateerd dient te worden.

Hoe is het met jullie? Met de kindjes? Amuseren ze zich met dit geweldige weer?
Ik geniet er ook goed van, wandelen, speeltuin, fietsen...

Hier gaat alles zijn gangetje.
Ik heb al 2 bevestigingen ontvangen van ouders die hun kindje naar hier zal komen vanaf jan en feb 2007. Leuk! Ik kan mij voorstellen dat jouw onthaalmoeder zich aan die dingen ergert! Typisch: geen werk willen en toch maar zo goedkoop profiteren van een onthaalmoeder.
Eigenlijk erg dat jullie (tweeverdieners) ook voor hun moeten betalen he!

Finn tatert en zingt er op los en dagelijks pikt ze nieuwe woordjes op! Leuk! Tijl slaapt nog steeds niet door (laatste dagen drinkt hij eigenlijk weer de hele nacht, denk door het warmere weer), maar ben het ondertussen al gewend hoor.

De werken vorderen momenteel niet echt. Moeten wachten op onze buurman (klinkerwerken) waar we onze opvulgrond (7 vrachtwagens!) besteld hebben en ja die zet er dus geen spoed achter, hoewel Jimmy bijna dagelijks er passeert om er toch wat achter te zitten. Je durft dan an niet veel zeggen, zijn buren en hij doet ook wat van de prijs af, maar toch. Gaat toch nog altijd om en bij de 3000 euro (incl klinkers dan), dus ook niet niks he!

Och ja, zal wel af geraken he! Trek mij er alleszins niet te veel van aaan!

Hoop dat alles goed gaat met jullie!

groetjes
Kirsten

Link naar deze reactie
17/05/2006 @ 08:02

Hoi Kirsten,

Alles goed met jullie?
Super dat je al kindjes hebt voor je begint met onthaalmoeder. Zijn het kindjes van mensen die je kent?

Heb je nu al uw opzegtermijn uitgedaan? Of moet je nog werken?Je bent vast wel opgelucht dat je van je werk verlost bent. Naar ik uit je geschriften kan afleiden, werkte je daar toch niet graag, hé.

Hoe gaat het met Tijl? Jakobke gaat goed vooruit, behalve zijn tandjes. Maar mijn onthaalmoeder zegt dat ik me daar geen zorgen hoef over te maken. Hij sluipt (niet kruipen, zich voorttrekken aan zijn armpjes) en hij begint zich op te trekken aan dingen. Het mooi leven is dus voorbij: nu moeten we er hele dagen achter crossen.

Nog plannen voor binnenkort? Nog 2 maandjes en we zijn weg. Ik kijk er naar uit. Het schooljaar loopt op zijn einde en het is voelbaar. Ik doe bijna niks meer voor school.

Stephens juf sprak me gisteren aan dat ze zich een beetje zorgen maakte over zijn ontwikkeling. Ze zegt dat hij niet evolueert in zijn tekenen en zijn knippen. Ook is hij zeer asociaal in groep, hij heeft wel vriendjes, maar vana fde kindjes iets in groep moeten samen doen, klapt hij dicht en wil hij niet meedoen. De laatste tijd is hij thuis ook zeer aanhankelijk. Hij wil constant bij ons zijn en aandacht. Raar.

Allé, ik ga Jakobke wekken en eten geven, want hij ligt nog steeds te maffen. Ik moet straks weg, vandaar...

groetjes,
lien

Link naar deze reactie
18/05/2006 @ 19:46
Kirsten

Hey Lien

Ik moet nog 2 dagen werken (24 en 29 mei), dus einde is in zicht. Nu is deze nacht Jimmy's oma gestorven en ze wordt woensdag begraven dus zal nog maar 1 dag moeten gaan, gezien ik die dag naar de begrafenis zal gaan. Iets minder goed nieuws dus, hoewel het voor de bomma wel beter is, want ze was al een tijdje ziek en terminaal, dus ja.
Eigenlijk doe ik het werk wel graag en kom goed overeen met de (meeste) collega's, maar het is gewoon niet leuk als er telkens dingen beloofd worden, net op het laatste moment afkaatsen. Ook sinds de overname is het alleen maar gefocussed op aantallen, aanslagen en presteren en dat is niet plezant he.Ook worden we meer en meer concurrenten dan collega's omdat wij constant vergeleken worden qua snelheid, aantallen, ...

Ondertussen is het al volledig volgeboekt hier en moet ik nu zelfs mensen weigeren. Raar he en nog niet gestart eigenlijk! kijk er wel naar uit, maar ben blij datik in november maar met eentje begin en dan in januari het 2e komt (feb de rest), zodat ik toch wat kan inwerken, want zal toch aanpassen zijn he!
Wij zijn hier volop bezig buiten: vandaag 10 (!!!) vrachten grond (om gras op te zaaien) geleverd, wij hadden er oorspronkelijk 5 besteld, maar zagen al snel in dat wij daar niet mee toe zouden komen! Het is het dubbele dus geworden (ook qua prijs uiteraard!). jimmy hele dag bezig met het verspreiden van die grond. hadden hiervoor bobcat gehuurd, maar dat ging niet vlot (mede door regen vanacht), dus verhuurfirma terug moeten bellen om een graafmachine te brengen ipv die bobcat, dus weer extra kosten en vooral veel tijdverlies (waardoor kosten natuurlijk weer oplopen). Gelukkig vlotte dat wel goed en is het verspreid, nu nog alles harken en proberen egaal te maken zodat wij dit weekend kunnen zaaien.
Daarna zijn de klinkers aan de beurt en binnen 2 a 3 weken komen ze de ramen en nieuwe voordeur plaatsen. Moeten we natuurlijk eerst de oude uitbreken (stof!) en daarna moet alles terug bijgewerkt worden (zijn stalen ramen momenteel en dienen uitgeslepen te worden en ja wil dus zeggen opnieuw verven... wat nog maar een jaar geleden gebeurd is). Och ja wat zouden we anders doen! (hihi).
Dan kunnen we (zeg wel altijd we, maar is vooral jimmy) verder in het opvanggedeelte en hopelijk is het dan gedaan voor even.

Tijl heeft hier ook nog geen tandjes hoor! Vind ik trouwens niet erg, want hij kan zonder tandjes al aardig bijten tijdens de bv!
Over bijten gesproken, Finn heeft daar de laatste tijd ook een handje van weg, vandaag heeft ze Tijl enorm fel in zijn wang gebeten, haar tandjes staan er nog in! Hij natuurlijk heel hard huilen, ocharm, zo zielig en zij stond er gewoon bij en riep: "mama, Tijl pijn, oh, pak tijl". Precies alsof ze het neit geweest was. Ik draaide me gewoon even om om drinken te nemen terwijl hij in zijn relax lag! Erg hoor. Ik vind het zo jammer, terwijl ze anders heel lief is voor haar broertje. Daarna ook terug de grootste vrienden, maar toch.
Tijl trekt zich sinds enkele dagen op in zijn park (Finn deed dit pas op 15 mnd), maar kruipen of sluipen doet hij ook nog niet. Hij kan zich wel in alle bochten wringen en in alle richtingen bewegen!

Oei, niet leuk zeker dat de juf dat vertelde van Stephen. Kan een periode zijn he en niet elk kindje is even sociaal.

Hier verder niet zo veel nieuws, kan mij voorstellen dat je uitkijkt naar je vakantie! Hier misschien in het najaar nog een midweekje centerparcs ofzo, maar momenteel te druk en financieel niet echt haalbaar. Je kan natuurlijk altijd, maar is niet goedkoop en zeker niet in hoogseizoen, vandaar!

Zo, veel groetjes
Kirsten

Link naar deze reactie
24/05/2006 @ 13:05

Hoi,

Het weer zit niet mee voor het verlengd weekend. Ah ja, we zijn er tenminste eens uit hé.
Vrijdag gaan we eten met mijn schoonouders voor onze verjaardag. De kindjes blijven thuis met een babysit. Ik kijk erecht naar uit, eens een gezellig avondje zonder kindjes.

Jakob heeft opeens de laatste week 3 tanden gekregen. Hij is een serieus inhaalmanoeuvre aan het doen. Er zit ook nog eentje te dusen, dus binnenkort zal hij er 4 hebben. Hij heeft er wel wat van afgezien, want hij i wel iets lastiger de laatste dagen. Hij slaapt ook veel en zweet enorm.

De werken aan je huis zijn precies toch goed in gang. Eens je stilvalt, kan het vaak een tijd duren. Wij zien soms zelfs neit meer dat er nog dingen moeten gebeuren.

Voor de rest geen nieuws.

Tot later,
lien

Link naar deze reactie
11/06/2006 @ 22:08
Kirsten

Hoi Lien

Sorry dat het weer zo lang geduurd heeft, maar hebben dan ook weinig tijd.

Hebben vrijdag nieuwe ramen laten plaatsen met als gevolgd dat heel mijn huis van boven tot onder onder het stof, het vuil en de rommel zat en ik dus nog steeds aan het poetsen ben want stof blijft vallen. Maar ja, is de grote schoonmaak ook weer gedaan he. Resultaat mag er zijn en dat is het belangrijkste he.

Mijn bomma is ook niet goed, ik ga morgenvroeg waken van 6u30-10u30. Ze is 89 jaar en had donderdag 2 herseninfarcten gedaan, nu is ze rechts volledig verlamd, kan niet meer slikken of praten, maar reageert wel nog op ons door met haar ogen te knipperen en in onze hand te knijpen met haar linkerhand. Als je haar hand dan loslaat zoekt ze echt en beweegt ze haar vingers tot iemand haar terug aanraakt. Morgen hebben de kinderen ook contact met de dokter (van vrijdag niet meer geweest!) en de sociale dienst met hoe het nu verder moet. Haar toestand schommelt enorm fel: ene moment heeft ze hoge koorts en stikt ze bijna in haar slijmpjes en ander moment is ze aan het lachen en reageert ze fel op vragen ed. Afwachten dus.

Verder niet veel nieuws, enkel heel mooi weer he!

Groetjes

Link naar deze reactie
25/08/2006 @ 13:27
kirsten

Hoi Lien?

Alles goed met jullie? Al een hele tijd geleden, maar moet bekennen dat ik ook niet zo vaak meer op de site ben!

Heb nu trouwens ook niet zo veel tijd, vandaar maar kort berichtje
Groetjes
Kirsten

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina