< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Mirena spiraaltje

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Mirena spiraaltje
28/12/2004 @ 16:02
Hilde

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraagje of hier iemand ervaring heeft met een Mirena spiraaltje. Ik ben namelijk op 03.10 bevallen van een dochtertje en op 12.11 heb ik een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Na een paar dagen begon ik te bloeden en toen dit zo’n drie weken duurde ben ik terug naar de gynaecoloog geweest. Deze kon hier geen duidelijke verklaring voor geven aangezien het spiraaltje op zijn plaats zat. Nu moet ik daar voorlopig de pil bij nemen (of ik moest het laten verwijderen). Het bloeden is gestopt voor een weekje maar nu is het terug al enkele dagen terug bezig. Ik vind dit heel vervelend.

Heeft hier nog iemand dergelijke ervaringen mee ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Link naar deze reactie
29/12/2004 @ 10:00
Connie

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik heb op 12 december een (gewoon) spiraaltje laten plaatsen, de eerste dagen heb ik wat gebloed, maar nu heb ik er geen last meer van.
Ik ben op 10/08 bevallen van een zoontje en mijn gyneacoloog zei dat ik pas 3 maanden na de bevalling een spiraaltje mocht laten steken omdat de baarmoeder voordien nog niet volledig hersteld is.
Misschien is het anders voor een Mirena spiraaltje, maar ik vind het toch wel wat vroeg om ongeveer een maand na de bevalling al een spiraaltje te laten plaatsen, want ik heb na de bevalling nog 6-7 weken bloedingen gehad.
Ik zou het toch eens bespreken met mijn gyneacoloog.
K heb wel al gelezen dat je met een spiraal soms last kan hebben van tussentijdse bloedingen en erg hevige maandstonden.

Link naar deze reactie
30/12/2004 @ 14:18
Annette

hoi

ik wilde ook na 6 weken een spiraaltje laten plaatsen , ik ben op 13 december 2004 van mijn zoon , en ik mag dus over 3 weken aan de voorbehoedsmiddel , ik heb besloten niet een spiraal te nemen maar de prikpil , ik heb namelijk ook nare ervaringen gehad in het verleden met een spiraal , ik bleef ook bloeden en ik kreeg heftige buikkrampen daarbij , en ik heb hem laten verwijderen na 2 maanden , dus nu lekker aan de prikpil

groetjes en succes

Link naar deze reactie
31/12/2004 @ 07:44
Hilde

Ik liet eigenlijk dit spiraaltje plaatsen omdat het als voordeel had dat je maandelijkse bloedingen heel weinig waren of in sommige gevallen niet meer voorkwamen. Maar ik heb het omgekeerde resultaat geloof ik.
Bij een koperspiraaltje is het inderdaad gekend dat je hevige bloedingen kan hebben.
Tja, ik zal gewoon moeten afwachten denk ik, tot ik aan mijn tweede strip pillen begonnen ben.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties.
Prettige feestdagen !!

[Laatst gewijzigd door Hilde - 31/12/2004 @ 07:45] - Link naar deze reactie
31/12/2004 @ 08:21
Anja

Hoi,

Ik heb ook een mirenaspiraal (in september laten plaatsen). Mij is gezegd dat je een spiraal al 6 weken na de bevalling mag laten plaatsen. Wat ik wel vreemd vind is dat je arts niets gezegd heeft over het zogenaamde spotting. Na plaatsing van de mirena spiraal kun je 3 tot 6 maand last hebben van onregelmatig bloedverlies (soms weinig, soms wat meer; het zogenaamde spotting). In het begin heb ik hier veel last van gehad. Nu zo goed als niets meer. In het begin heb ik veel krampen gehad, nu alleen nog rond de tijd dat ik ongesteld moet worden. Ik heb echt stukken minder bloedverlies als voorheen dan (vroeger 10 dagen flink, nu 3 a 4 dagen licht bloedverlies). Mijn advies... even doorzetten het zal zich snel verbeteren. En euh...dat van die pil snap ik niet.

Groetjes Anja

Link naar deze reactie
31/12/2004 @ 09:14
Anneke C.

Online Status Stuur bericht
Hilde, bij mij zei de gyn. ook dat onregelmatig bloedverlies de eerste 6 (!) maanden vrij normaal waren... dus nog maar eventjes afwachten zeker? Het mijne zit er nu van eind aug. in. In september heb ik nog veel bloed verloren, in oktober bijna niet maar ik was al te vlug victorie aan het kraaien want ook tijdens de maand nov. heb ik bijna iedere dag bloed verloren Gelukkig is dec. nu weer verlopen zoals oktober, hopenlijk gaat het vanaf nu die kant uit...

Wat die pil bijnemen betreft, ik heb dat ook moeten doen toen ik een implanon (staafje) had, omdat ik toen ook last had van constant (en veel) bloedverlies. Maar dat ding heeft er ruim 2 jaar in gezeten en al die tijd bleef dat hetzelfde, dus Implanon nooit meer!

Link naar deze reactie
31/12/2004 @ 16:42
Hilde

Bedankt voor jullie reactie Anneke en Anja. Ben nu toch een beetje meer gerust gesteld. Dacht al dat het aan mij lag.

Ik zal nog maar een beetje afwachten, hopelijk wordt het volgend jaar beter....

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]