< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Babynamen » *Zucht*

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
28/12/2004 @ 21:13
Buggie

Online Status Stuur bericht
Ik ben zwanger van een eerste kindje, jongen of meisje weten we nog niet, maar in elk geval hebben we al een hele tijd namen voor beide geslacht omdat dit namen zijn die we al jaren graag horen.

Voor een meisje hoor ik doodgraag Emma, dus dat staat dan ook bovenaan op mijn lijstje. Mijn partner hoort dit ook graag en eigenlijk gaat het enkel tussen deze en nog een andere naam die op de 2de plaats komt.

Dit weekend met de Kerstdagen zitten we gezellig met de ganse familie bij mijn ouders. Ik weet dat mijn moeder Emma niet zo graag hoort - we hebben ooit eens zitten vissen hierover -, maar ze heeft er absoluut geen idee van dat ik deze naam resoluut wil kiezen. Ik dacht altijd dat ze wel zou bijdraaien wanneer het zover is, zoals ze deed bij mijn twee nichtjes wiens namen ze ook niet zo graag hoorde.

Soit, zitten we aan tafel en mijn schoonzus was bezig over namen. Zij is gestopt met twee kinderen maar stelde dat ze hypothetisch gezien de naam Emma had willen gebruiken als ze nog een derde had. Dat had ze dus gelukkig niet, en ze wist ook niet van mijn keuze.
Zegt mijn moeder (zonder mijn keuze te weten natuurlijk), heel demonstratief, "Emma? Zo’n lelijke naam - ouderwets, doet me altijd denken aan oude dames, etc etc." Kortom: Ze gaf een hele repliek dat ze Emma absoluut niet graag hoorde.

Mijn schoonzus en ik zo allebei van, "maar wat zeg jij nu? Toch mooie naam, etc." Mijn schoonzus had meteen door dat dit "mijn" naam ging zijn, en ze knipoogde. Mijn ma ging dan nog een poosje door - haar reactie was echt wel waanzinnig negatief.

Achteraf bespraken mijn partner, mijn schoonzus en ik dit en we hadden allemaal zoiets van, "het is toch ONZE keuze? Als wij nu die naam kiezen, heeft mijn ma zich daar toch niet mee te moeien?"
Maar je raadt het al: Ik zit hier toch wel wat mee in mijn maag en wil absoluut niet dat mijn moeder HET moment verpest als het een meisje is en ik haar dien te vertellen dat het een Emma is. Nu overweeg ik ernstig om het haar gewoon te zeggen zodra we weten wat het is, om haar toch al voor te bereiden. Zij is de enige in mijn familie die ik ken die dit een lelijke naam vind. Bij anderen waar ik heel subtiel gevist heb, zijn de reacties allemaal positief. Ik ben het absoluut niet eens met mijn moeders verwoordingen en redenering, maar toch wringt dit een beetje.

Iemand enige advies?

Link naar deze reactie
29/12/2004 @ 08:02

hallo,
Ik vind dat je daar niet aan mag denken. Het is toch jullie keuze? En ik zou die naam zeker niet veranderen anders ga je er later spijt van krijgen. Je moeder zal wel bijdraaien. Als jullie allebei die naam graag horen moeten jullie er echt voor gaan.

Groetjes en succes
Ellen

Link naar deze reactie
29/12/2004 @ 08:25
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Buggie,

Je moeder heeft het recht te zeggen dat ze die naam niet graag hoort maar jullie hebben hetzelfde recht om te zeggen dat het jullie naam is.
Dus jullie moeten gaan voor deze naam.
Ik zie dat je 11 weken zwanger bent , schrik dan niet dat je uiteindelijk misschien nog een andere naam kiest. Ik heb dat nl ook meegemaakt.Jaren had ik een naam en twee maanden voor de geboorte van onze dochter zijn we veranderd Veel succes met je zwangerschap.

Link naar deze reactie
29/12/2004 @ 11:30
Leen

Ik zou er ook gewoon voor gaan. Ook met een andere naam heb je geen garantie dat je moeder dit graag hoort.
Over dat veranderen van naam tijdens de zwangerschap, het klopt: mijn tweede zoontje heeft de naam die ik al van kindsaf graag hoorde. Bij mijn eerste zijn we in de loop van de zwangerschap veranderd. Voor de meisjesnaam zijn we zelfs 2 weken voor de uitgerekende datum nog veranderd.

Link naar deze reactie
29/12/2004 @ 15:26
Lena

Online Status
Gewoon voor gaan!!

Link naar deze reactie
29/12/2004 @ 17:37
Dixie

Ik zou inderdaad ook gewoon de naam nemen die ik leuk vind. En je mag er zeker van zijn, de moment dat jouw mama haar kleinkind voor ’t eerst in haar armen heeft zal die naam helemaal geen rol meer spelen hoor, ze zal gewoon heel veel liefde voelen !

Smaken verschillen gewoon, je kan nooit voor iedereen goed doen. Dus doe iets waarbij je jezelf heel goed voelt, en dan loopt het echt wel los !

Succes ermee.

Dixie

Link naar deze reactie
30/12/2004 @ 11:37
Luna

Ga ervoor.
Het is een prachtnaam.

Link naar deze reactie
30/12/2004 @ 15:32
paty

Ik zou ook gewoon voor die naam gaan, bij ons stond Emma trouwens ook in onze top 3.Bij mij op de 1e plaats en bij mijn man op de 3e. Het is uiteidelijk Lise geworden, maar bij een derde(en meisje natuurlijk) word het een Emma.
Liefs, Paty.
Ps: aan die "oude" naam zijn ze snel gewend hoor. Mijn zoontje noemt nl Viktor en in het begin kreeg ik ook soms de vraag waarom we zo’n oude naam gekozen hebben, maar dat was snel voorbij en nu krijgen we heel veel positieve reacties van vreemden wanneer mensen wanneer ze naar zijn naam vragen.

Link naar deze reactie
31/12/2004 @ 12:15
Buggie

Hey allemaal, bedankt voor jullie steun en tips. We hebben ondertussen ook nog es met mijn schoonouders hierover gepraat (zonder de naam te vermelden), en zij zeiden ook: Het is onze keuze. Mijn ma gaat er zich toch maar bij moeten neerleggen. ;)
Bedankt!

Link naar deze reactie
16/01/2005 @ 20:19
NV

Heel veel gelijk

Jullie moeten die naam graag horen
tussen haakjes ik hoor die naam ook heel graag

groetjes

Link naar deze reactie
21/01/2005 @ 20:35
Wonder

Ha Buggy,
Grappig dat ik je hier ook weer tegen kom. Groot gelijk heb je dor gewoon deze naam te houden. Het went vast snel. En anders heeft je moeder pech. Als ze er moeite mee blijft houden bedenkt ze maar een lief koosnaampje!
Succes ermee, en misschien is het handig haar al van te voren in te lichten, dat bespaart je een teleurstellende reactie op het grote moment zelf!

Groetjes van Wonder

Link naar deze reactie
23/01/2005 @ 18:05
Buggie

Hey Wonder, ja inderdaad ;). Ik zit wel op verschillende forums hoor - af en toe surf ik eens rond en beantwoord topics die ik interessant vind. als je graag ook eens privé of via msn wil praten, stuur me gerust een boodschapje!

Bedankt voor je advies. Wij zijn nu alleen zelf nog een beetje aan het debateren omdat de naam Emma al zoveel voorkomt in Vlaanderen (veel meer dan we zelf gedacht hadden!). Ik zou al bijna blij zijn moest de dokter gewoon volgende keer zeggen dat het een jongen is - zou ons al wat kopzorgen besparen. ;)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]