< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » wie is er ook al bijna een jaar bezig?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
wie is er ook al bijna een jaar bezig?
06/01/2005 @ 17:48

Wie is er net als wij ook al een jaar bezig met zwanger worden?
Ben benieuwd of diegene ook naar gyn gaan.

Link naar deze reactie
06/01/2005 @ 20:20
Flower

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hi Linda,

Ik ben Flower, 26 jaar oud.....
Wij zijn nu al 13 maanden bezig, en tot op heden nog niets.....
Ik ben na 6 maanden al door de huisarts naar de gynacoloog gestuurd. Ik heb altijd een erg onregelmatige ongi gehad....dus het was moeilijk in te schatten wanneer ik nou mijn eisprong zou hebben.
De afgelopen 5 maanden gebruik ik nu Clomid. Deze maand heb ik deze laatste reeks tabletten geslikt. Door Clomid is het de bedoeling dat je een goeide eisprong krijgt.
Als ik deze maand niet zwanger ben, moet ik weer terug komen in het ziekenhuis en gaan ze kijken wat ze verder kunnen doen. Ik zit nu midden in een spannende wacht periode. Rond 14 januari heb ik mijn NOD.

Maar hoe is het bij jou allemaal???

Liefs Flower

Link naar deze reactie
06/01/2005 @ 23:05
Patricia

Hallo Linda,
ik ben in Maart een jaar bezig maar mijn hormonen zijn de weg kwijt!!!Ik ben sindsdien niet meer ongi geworden en volgens mijn HA is dit maar normaal!!!!Ik vind van niet,ik moet nu eerst weer 2 maanden gaan temperaturen voordat ze me doorstuurt naar de gyn.ik ga morgen zelf naar het ziekenhuis bellen voor meer info.Ik weet niet of je in Nederland woont maar bij de buren(Belgie)verwijzen ze je een stuk sneller!!!Ik zal je op de hoogte houden veel succes.
Dikke kus Patricia

Link naar deze reactie
06/01/2005 @ 23:15
ikke

Hallo linda, maak je geen zorgen, je bent niet de enige die na een jaar nog niet zwanger is. Ik ben vorig jaar in februari met mijn pil gestopt, na een routine onderzoek bij de gyncoloog, maar tot op heden nog geen !
In september had ik wel een enorm lange cyclus (41dagen), een bloedonderzoek wees aan dat ik niet zwanger was, maar dat mijn hormonen wel aan de lage kant staan, ik mocht na nieuwjaar eens terugbellen, om dan "een ruggesteuntje" te geven om zwanger te worden, en morgen is het zover,ik ga bellen voor een afspraak, want het begint echt veel te lang te duren,ik werk in een kinderdagverblijf, en dat doet er echt niet veel goeds aan! Ik hoop echt dat 2005 een heeeel vruchtbaar jaar wordt voor iedereen!!!
groetjes Ikke

Link naar deze reactie
06/01/2005 @ 23:17
ikke

ps: patricia, laat je daar niet afschepen in het ziekenhuis! dat je niet ongi word is echt niet normaal!! Hier in belgië ga je naar de gynecoloog alsof je naar de tandarts gaat!!
veel succes!

Link naar deze reactie
09/01/2005 @ 14:29
Marijke 9Maand Moderator

@Patricia,

Zoals ikke al zei is dit idd niet normaal, laat je zeker niet afschepen door je huisarts! In België moet je zelfs niet wachten om doorverwezen te worden daar kan je zelf naar je gyn bellen om een afspraak te maken uit eigen beweging.

Toen ik eind juni 2003 stopte met de pil om zwanger te worden van een tweede kindje had ik maar een cyclus van 21 dagen, mijn HA vertelde me dat het best kon zijn dat ik helemaal geen eisprong had, hij raadde me aan om contact op te nemen met mijn gyn, eind juli had ik al een afspraak met haar, ze vertelde me als ik tegen eind december niet zwanger was ik een hormoonpreparaat zou moeten nemen omdat dit de eisprong zou bevorderen, ik denk dat het Clomid was, maar ben er niet meer zeker van. Ik ben echter nooit om die reden moeten trg keren want begin september kwam ik erachter dat ik zwanger was, dit tot grote verbazing van mijn HA en gyn, het bleek zelfs een tweeling te zijn, jammergenoeg ben ik er op 9 weken ééntje van verloren, het andere kindje is het wel goed blijven doen en is ondertussen al een flinke meid van bijna 8 maand.

Laat je dus zeker niet afschepen en probeer iemand te vinden die je kan helpen met raad en daad...

Ik wens jullie heel veel sterkte en moed want ik kan begrijpen hoe sterk jullie kinderwens wel is

Groetjes Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 09/01/2005 @ 14:31] - Link naar deze reactie
11/01/2005 @ 12:43
Wendy*

Hoi meiden,

Ook wij zijn nu bijna 10 maanden verder en nog steeds niets.
In december bij mijn huisarts geweest, moest toch voor een uitsrijkje te maken daar zijn, zij heeft meteen bloed laten prikken om te kijken of mijn hormoongehalte hoog genoeg was. en of mijn ijzer goed was. Nu blijkt daarmee alles goed te zijn, dus nog even tot eind februari afwachten en als het dan nog niet zo is mag ik naar de gynaecoloog. Maar na bijna een jaar nog niet ongi, dat is niet leuk en duid waarschijnlijk op geen eisprong, en wat zegt de huisarts als je een verwijzing wil naar naar de gynaecoloog en kun je niet een andere eventueel vrouwelijke huisarts raadplegen voor een second-opinion?

Nu ben ik onder behandeling geweest in het alternatieve circuit, bij mijn Reiki leraar, hij doet ook bodytalk behandelingen, uit deze sessie kwam uit dat mijn eierstokken, bekken en hormoonhuishouding niet klopte, hij heeft door middel van twee behandelingen alles weer op orde gebracht en nu maar afwachten of het iets gaat worden. Maar baadt het niet kwaad kan het ook niet en ik hoef nog even geen h ormonen te gaan slikken. Ik hoop dus ook dat het niet nodig is.

Ik ben ook een beetje bang om eventueel naar het ziekenhuis te moeten, je weet maar nooit wat de uitslag zal zijn en daar ben ik een betje bang voor.

Maar je ziet wel je bent niet de enige ook al lijkt het of dat iedereen rond je heen zomaar zwanger wordt!!!

Liefs en good luck Wendy

Link naar deze reactie
11/01/2005 @ 14:24

Online Status
Hoi meiden,

Vorig jaar februari ben ik gestopt met de pil. In augustus heb ik een test gedaan. En... ZWANGER!!!
Helaas is dit na een 6 weken misgegaan. Nu zijn we weer een aantal maanden verder, maar nog steeds niets.
Dit weekend zou ik ongesteld moeten worden, dus spannend. Maar mijn gevoel zegt me van niet.

Heel veel succes voor iedereen en laat wat van je horen als je zwanger bent!!

Link naar deze reactie
11/01/2005 @ 14:30

Online Status
Ik zie dat mijn banner niet goed is. Helaas klopt het niet meer. Hopelijk kan ik he snel veranderen.(’k weet niet meer hoe!)

veel liefs,
JaLo

Link naar deze reactie
13/01/2005 @ 11:22

Online Status Stuur bericht
ook wij zijn al een jaar bezig. maar ik moet nu wel zeggen dat ik me opgelucht voel dat ik niet alleen ben.
ik heb nog niets gedaan wat betreft de ha of de gyn.
ik krijg alleen van iedereen te horen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn en je niet druk maken. nee dat schiet op.
maar vanmiddag ga ik naar de chinese geneeskunde en ga ik daar vragen of ze me eens na kunnen kijken.
ik loop daar al een tijdje voor mijn geestelijke gezondheid en dat hebben ze weer goed op een rijtje gezet en misschien dit ook wel.

sterkte allemaal.
monica

Link naar deze reactie
02/02/2005 @ 14:14
jessie

hallo ik ben jessica .
kben in mei 2004 met de pil gestopt en heb nog steeds niet.
kheb in oktober een miskraam gehad...
als ik in mei 2005 steeds niet heb ga ik naar de gyneacoloog.
groetjes en veel moed voor iedereen die aan het proberen is.

Link naar deze reactie
02/02/2005 @ 14:17
jessie

flower ben jij nu al zwanger of niet???

Link naar deze reactie
04/02/2005 @ 15:41
ukkie

Ik ben in februari 2004 gestopt met de pil, en dus nu ook een jaar bezig, en zonder zwangerschap....

Onze eerste afspraak met de gynecoloog is 17 februarie....

groetjes ukkie

Link naar deze reactie
02/03/2005 @ 06:18
Eva

Hallo dames,
Ook wij zijn al een jaar bezig, in begin 2004 een bbz gehad, het heeft dan ook even geduurd voor mijn lichaam weer helemaal in orde was, maar tot op heden is het ons nog niet gelukt om zwanger te worden, we gaan 7 maart naar de gyn ben benieuwd wat die gaat zeggen.
Succes dames met het zwanger worden.
Gr.Eva

Link naar deze reactie
02/03/2005 @ 20:14

Hey allemaal,

Wij zijn nu ruim een jaar bezig, vorig jaar januari is de Mirena verwijderd. Van mei tot november een regelmatige cyclus en vervolgens niets meer.....tot afgelopen weekend, maar dat was ook maar een van 1 dag. Beetje hopeloos wordt je hier wel van, kan je ook niet echt handig je klusdagen bepalen. Bij de gyni kan ik pas begin mei terecht . Dus nu maar hopen dat de natuur daarvoor nog maar gewoon zijn werk gaat doen.

Kan ons alleen maar allemaal succes wensen!

Groets,
Elmootje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]