< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » 5 dagen voor NOD eisprong?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
5 dagen voor NOD eisprong?
26/03/2008 @ 13:01
Woodruffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Alles ok hier dames, ben al een beetje over de schrik heen. Wat is ,is nu eenmaal en we gaan zeker niet bij de pakken blijven neerzitten!(of liggen indien nodig )
K'tje, tof he dat verbouwen! Ik ben mijn hoofd aan het breken over kleurtjes voor Harun zijn nieuwe kamer, wil die afhebben en Harun erin voor de nieuwe baby er is!
Zeg Linny, naar waar moeten we eigenlijk op bezoek komen? (heb hier waarschijnlijk weer iets gemist of vergeten, maar weet dus niet meer van waar jullie allemaal zijn)

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 21:06
Linny

Hoi iedereen,

Woodruffie: ik ben van Heers (is kortbij Sint-Truiden.
Vanwaar ben jij weer ergens want dat was ik ook even vergeten hihi.
Hopelijk groeit je placenta netjes mee omhoog en wordt het geen keizersnede. Afwachten is alles wat je kan doen he helaas, er moesten van die truukjes zijn om dat naar boven te laten gaan hihi.

K'tje: Had je net op msn gezegd dat ik je niet herkend had, maar had natuurlijk wel de blonde dame achter de kassa gezien. Maar ik zocht een brunette met krulletjes hihi. Helemaal verkeerd gezocht, maar volgende keer als ik je zie spring ik even binnen!!

Vandaag naar de gyn geweest.

Volgens mij heeft hij dat met de streptokokken vandaag bij mij gedaan, een uitstrijkje van de baarmoederhals genomen en gemeten of ik ontsluiting had omdat ik zondag weeën heb gehad.
Maar alles was nog heel dicht.

Toen had hij op het laatste ook een echo genomen en we zagen al meteen dat onze madam met haar hoofdje vanboven ligt. En ik was er zooo van overtuigd dat ze lekker aan het indalen was hehe.. verkeerd gedacht! Dus het kan zijn dat we een keizersnede krijgen. Vind ik wel minder nieuws want ik kijk echt enorm uit naar de bevalling (raar maar waar)

Ook is ze aan de kleine kant, ze weegt 1624 gram. Blijkbaar wel heel weinig als ik vergelijk met andere kindjes van dezelfe week. Maar ik moest me geen zorgen maken, de bloedvaten en hartje en placenta waren allemaal in orde.

En zo komt de bevalling maar korter en korter bij.

Wanneer moeten jullie terug op controle gaan?

Groetjes Linny

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 07:23
K'tje

Linny,
Misschien is dat hetgeene wat je zondag gevoeld hebt! Je meisje was aan het tuimelen. Ze zal nog wel eens terugtuimelen zeker
En ivm met dat lage gewicht, maak je daar maar geen zorgen over, ze heeft nog 6 weken om bij te komen!

Vandaag zijn mijn ventje en ik 3 jaar samen!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door K'tje - 27/03/2008 @ 08:15] - Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 08:46
Woodruffie

Proficiat K'tje, laat de bubbels maar komen!

Ik moet op 10/04 terug naar de gyn, door die placenta moet dat nu om de 3 weken
Laïs heeft zich gedraaid 2 weken voor de bevalling, het was een echte volksverhuizing in mijn buik hoor! ik had ook een collega waarbij het kindje niet gedraaid was, en bij haar hebben ze het gedraaid? Vraag mij niet hoe ze dat doen, maar het is toch gelukt!

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 10:41

Hoi meiden

K'tje nog een late proficiat met jullie 3 jaar samenzijn

Linny zoals al vermeld is je niet te ongerust maken over het gewicht.. het kan nog in sneltempo erbij komen hoor... en dat draaien... ken er ook genoeg die juist op laatste een hele verhuis in buik hebben.. dus gewoon blijven genieten.. en wachten tot het zover is...

Hier de 2de week van april even naar labo voor glucosetest en dan pas de 30ste april terug voor echo... dus duurt weer ff

gisteren was ik wel ff in paniek.. had beebje van héél de dag bijna niet gevoeld, gyn had gezegd als je ze niet voelt ga op je linkerzij liggen, maar niks, af en toe wat brubbeltjes maar daar twijfelde ik dan weer aan of het ons meisje of mijn darmen waren... gisteren toen ventje thuis kwam dus ook meteen mijn ongerustheid verteld tegen hem... en opeens liet ons beebje zich voelen. Ventje is sinds woensdag op zijn nieuw werk bezig... en nu zei hij.. Beebje mist me en wacht nu op de papa om zich te laten voelen.. Maar vannacht ben ik paar keer wakker geworden en deze morgend ook door ons kleine meisje die lustig rondstampt... Zo groot de opluchting natuuurlijk

Woodruffie hopelijk groeit je placenta nog naar boven.. want is toch maar een enge gedachte hé

liefs els

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 12:34
Linny

Hoi iedereen,

K'tje een dikke proficiat! en een leuke dag gehad gister???

Aah super dat er zoveel positieve verhalen zijn. We zullen gewoon maar afwachten tot 18 april en anders zal er een keizersnede gepland worden.
Ach ja, als ons madammeke maar gezond en wel op de wereld komt is het goed he. Mama zal haar later wel aan haar oren trekken dat ze niet gedraaid is hihi nee nee is een grapje

De tijd vliegt toch voorbij he, vinden jullie dat ook niet?

Gelukkig heb je je kleine meisje weer vollebak voelen stampen, pfoew ik zou ook redelijk nerveus worden anders. Maar alles is toch goed

Zo zo, nu ga ik hier eens een planning maken voor de grote lenteschoonmaak en dan ga ik een datum uitkiezen voor de kleertjes te wassen van ons madammeke, tot welke maat gaan jullie eigenlijk de kleertjes wassen? Of wassen jullie alles wat jullie hebben in ene keer? Ik heb kleertjes tot 6 maanden in haar kastje liggen.

Groetjes en succes nog verder!!

Link naar deze reactie
31/03/2008 @ 09:08
K'tje

Linny, bespeur ik daar "nesteldrang"??? Hihi, ik zou beginnen met de kleinste maatjes te wassen en dan geleidelijk aan de grotere maatjes mee te wassen. Wij gebruikten in het begin voor Wout zijn kleertjes "LeChat" en GEEN wasverzachter, naar het schijnt het beste voor je babywasjes. Vieze vlekken onmiddellijk besproeien met afwasmiddel (dreft) en dan de machine in, het meeste toch weer proper gekregen. Al zijn er vlekken die er gewoon niet meer uit geraken, zowel uit bodykes als uit slabberkes.

Els en Woodruffie, alles goed met jullie? En de kindjes? Nu het vakantie is zeker extra druk in huis?

Hier alles goed.
Niks speciaal gedaan voor onze 3 jaar samen. Gezellig gemaakt met een filmpke, hapjes,... Wout vond het een fijn feestje!

Ik begin nu echt wel naar wat beter weer te verlangen.
Wanneer begint de zomer???
Wil weer naar buiten kunnnen met Wout, denk dat hij dit jaar echt gaat kunnen ravotten in de speeltuinen en parken.

Vandaag een extra dagje vrij.
Normaal ging ik samen met Wout een dagje "Jumpen" (activiteit van VG-kids), maar voel me zo mottig na het eten van mijn schoonma hare videe, dat ik maar wijselijk besluit om kort bij huis (lees WC) te blijven.

Groetjes

Link naar deze reactie
31/03/2008 @ 14:49
Woodruffie

arme schoonma, en dan nog wel zo een lekker videe maken!
Wout gaat zeker kunnen ravotten deze zomer, super toch?
Linny, ik heb bij Harun tot 6 maanden gewassen, want je staat ervan versteld hoe vlug ze er uitgroeien. Ik heb in de babycommode 4 lades, 1 voor het begin, 1 voor 3 maanden en 1 à 2 voor 6 maanden.
Dan zijn we met 2 voor een keizersnede! (voel mij dan niet zo alleen he!)
Els, moest ik hem nu niet meer voelen zou ik ook ongerust zijn, maar Laïs bvb voelde ik zoo weinig, dat ik schrok als ik hem wel voelde!

Link naar deze reactie
31/03/2008 @ 15:18
K'tje

Ja, ik vind het geweldig om hem soms bezig te zien!
En fantasie dat hij heeft, in de week was hij een rups (???), hij heeft de hele dag rondgekropen.

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 08:34
Woodruffie

wacht tot hij krokodil of leeuw wil spelen!

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 09:21
K'tje

Hihi, Woodruffie, dus de hele dierentuin gaat hier nog passeren?
Hoe is het nu trouwens met je? Wanneer mag je weer op controle.

Linny, was gaan piepen op je weblogje. Mooie buik!

Els, alles goed?

Ben vandaag begonnen aan de lente-schoonmaak. De frigo en diepvries zijn al ontdooit en uitgewassen. Nu de keukenkasten nog.
Schoon werkske, zeker als het klaar is

Groetjes

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 11:30
Linny

haa K'tje, als je gedaan hebt mag je thuis ook langskomen hehe.
Dank je voor de reactie op mijn foto, dat zag je niet vorige week toen ik langs de winkel doorliep he, heb een oversized jas geleend van mijn schoonmama omdat ik mijn jas niet meer dichtkreeg.

Woodruffie, ja we zijn al met 2 voor een mogelijke keizersnede maar toch hopen dat we deze niet moeten ondergaan he. Duim duim duim :-) Wanneer moet je terug op controle?

Ooww wat super als die kleintjes zo ravotten he, kan me soms nog niet bedenken dat dat hier ook zo gaat zijn

Ik ben bezig met de babywas en plas en de eerste roze kleertjes zijn erdoor. Lakentjes en sokjes zijn gewassen.
Begint nu wel echt te korten.

Groetjes Linny

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 12:23
K'tje

Linny, als ik graag zou poetsen, zou ik onmiddellijk afkomen! Maar ik heb er een bloedhekel aan. Heb zelfs een poetsvrouw. Maar kasten uitwassen, weggooien wat weg mag en reorganiseren, doe ik liever zelf. Dan weet ik achteraf ten minste waar alles staat!
En euhm... die paraplu viel feller op dan je jas

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 09:24
Woodruffie

Schoonmaken, kom hier ook maar eens langs hoor!
Ik mag 10/04 terug op controle, maar ben een beetje ongerust. Sinds gisteren zit ik terug vol met vocht,mijn handen en voeten zijn echt ferm opgezwollen. Bij Harun was dit het teken dat ik moest thuisblijven en dat zie ik eigenlijk niet zitten, terug 3 maanden thuis! Maar wat moet dat moet he!
Morgen ga ik shoppen in antwerpen, moet kledij hebben voor een trouw eind mei, en hier in Gent zijn alle grote maten al uitverkocht! Dus ga ik met mijn vriendin een dagje shoppen en lekker eten! Heb een enorme zwangerschapswinkel gevonden op het zuid, dus als ik daar niets vind, dan ga ik maar naakt!

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 14:05
K'tje

Goedemiddag!

Hallo dames, hoe gaat het met jullie?

Woodruffie, heb je de gepaste feest-outfit gevonden?

Linny, de eindstreep is in zicht. Nog even volhouden en dan is jullie kleine meid er!

Hier is het vrij rustig, we hebben net een nieuwe auto gekocht, dus gaan nu regelmatig eens een toerke doen. Is nog nieuw hé
Voor de rest; deze week wordt de isolatie geleverd dus gaan we beginnen verbouwen.
We weten sinds gisteren officieel dat mijn schoonzus opnieuw zwanger is. Blij voor haar, maar het wringt toch ook een beetje. Maar misschien als R dat kleintje in oktober eens in zijn armen heeft dat hij er ook opnieuw voor wil gaan.

Wou vandaag met Wout naar de speeltuin, maar nu staat mijn auto ingesloten door werken hier in de straat

Dan ga ik maar wat Welnessen in de badkamer.

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 14:00
Linny

Aah Woodruffie morgen op controle,
heel veel succes gewenst en hopelijk is placenta al een beetje naar boven gegroeid!

Ja ja hier is het idd niet meer lang,
Kan zijn dat ze binnen ongeveer 3 weken al in onze armen ligt.

Heb me al helemaal gesteld op die keizersnede, het maakt me nu absoluut niets meer uit. Als ze maar gezond ter wereld komt en als het maar niet te lang meer duurt

Begin veel last te krijgen van de laatste loodjes, mijn bil zit volledig geblokkeerd en loop al een week gelijk een kreupele.

Ben al 2 dagen die babywas aan het strijken, het is zo leuk om dat allemaal in de wasmachine te gooien en aan het knopje te draaien, maar het strijken is iets anders hihi, zo ieniemienie allemaal

hupsidee ik ben er weer vandoor, moet nog 'enkele' (EEN HELE HOOP) dingen doen voor de bevalling, vraag me af hoe ik het allemaal ga doen maar vind het niet erg, dan loop ik niet zo met men vingers te draaien hihi

doeiGroetjes Linny

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 09:09
Woodruffie

K'tje, ik heb verschrikkelijk veel geshopt, maar het zijn kleren die ik nadien ook nog kan dragen(behalve de broek dan)
Ja, vanavond op controle, ik ben een beetje zenuwachtig omdat ik dezelfde symptomen heb als toen ik van Harun moest thuisblijven.....
Heb deze week zijn nieuwe kamer geschilderd, dan is dat toch al in orde voor het geval ik thuis moet blijven
Ik heb al enorm veel harde buiken, waar ik ook een beetje schrik voor heb, nu vanavond zien we het wel he!
Linny, aftellen geblazen, je kan mij dan alvast vertellen wat ik kan verwachten van een keizersnede

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 10:27

hoi meiden tijdje geleden, sorry daarvoor...

vannacht helse nacht achter de rug gehad.. om 00u30 is huisarts nog thuis geweest.. wat een pijn... gewoon door draaien stuk darm meegegaan, heb geluk gehad dat die niet gescheurd is, maar moet het nu rustiger aan doen... en wat slapen betreft en draaien.. zal hier héél minim worden, schrik dat het weer gebeurd...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina