[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/02/2005 @ 19:09 Kim | hoi, ik had een vraagje hoeveel krijg je normaal gezien voor een zesde kindje? groetjes |
| 22/02/2005 @ 19:51 Nathalie ![]() | hallo, Normaal krijgt je 208.70 euro per maand bij, indien niet onder zelfstandig statuut. Groetjes |
| 22/02/2005 @ 22:23 Kim | hoi, bedankt voor jullie reactie’s groetjes |
| 23/02/2005 @ 08:47 mimi | Vanaf het derde kind en alle volgende is het bedrag hetzelfde, dus ongeveer 200 euro per maand erbij. Te vinden op de website van kind en gezin, bij kinderbijslag mimi |
| 12/04/2005 @ 14:35 | Hoi hoi ik ben dit even aan het lezen, maar ik denk dat jullie het over belgie hebben he? Want in NL dan krijg je t/m je 10de kind van 0 t/m 5 jaar 176,62 euro per kwartaal! Of ik lees het allemaal verkeerd, ik kijk ook bij http://www.kinderbijslag.nl. En wij hebben 2 kinderen, en krijgen dus 2x 176.62 per kwartaal = 353.24 euro. ![]() |
| 12/04/2005 @ 21:36 kristin | Voor 6 kinderen krijg je ongeveer 1000 € per maand. |
13/04/2005 @ 14:43 ![]() | hallo Kim, Woon jij in nederland of in belgië. Indien je in België woont kan ik je wel verder helpen ik werk namelijk als controleur bij de kinderbijslag. In België is het zo dat je evenveel krijgt vanaf je derde kindje krijg je 208.70 euro (aan de huidige barema's). Voor het eerste en tweede kindje krijg je iets minder (75.54 en 139.78) Op bepaalde leeftijden krijgt ieder kind ook nog een toeslag (op 6 12 en 18 jaar). De gezinssituatie is ook wel belangrijk in de berekening, zo krijgen langdurig zieken of werklozen hogere bedragen. Op http://www.rkw.be kan je de bedragen ook laten berekenen (voor de meest 'normale' gevallen dan wel) Moest je nog vragen hebben laat maar komen. Groetjes debbie |
| 21/04/2005 @ 20:48 Jenda ![]() | Wat er op die site staat qua bijslag, is dat per maand? Ik denk van wel, maar het staat nergens duidelijk bij? gr jennifer |
| 22/04/2005 @ 07:09 kristin | In belgië krijg je kindergeld per maand. 1 van de ouders moet ook officieel in België werken, om recht te hebben op kindergeld. |
| 26/04/2005 @ 09:34 Jenda ![]() | Dank je wel kristin. Dus onthaal moeder wordt ook als werk gezien in belgie? gr jennifer |
| 26/04/2005 @ 10:58 Claire | @jennifer In nederland krijg je inderdaad een stuk minder kinderbijslag, vanaf het derde kind is het in belgie een stuk interresanter!! , maar voor de kinderbijslag moet je natuurlijk geen kinderen nemen Voor de persoon die vroeg of je specifiek in belgie moet werken; Als je in belgie Woont hoef je niet special te werken om belgische kinderbijslag te krijgen. Je Kunt als niemand hier werkt (bijv. je man blijft in nederland werken maar je woont wel in belgie) kun je Gewaarborgd kindergeld anvragen. Dit wil zeggen dat dan je nederlandse kindergeld wordt aangevuld tot belgisch niveau, maar wel onder zelfstandigen statuut uitbetaald Niet schrikken, dit wil zeggen dat je dan net zveel zou krijgen als wat een belgische zelfstandige verdient. Omgekeerd werkt dit ook wel, dus dat je in nederland woont en in belgie werkt. Bij een kindje schiet dit niet op maar bij meerdere is dit wel aan te raden, om het aan te vragen. wil je er meer over weten vraag eens via de mutualiteit waar je dat moet informeren, want ik weet niet of het regio afhankelijk is wie het uitbetaald. Ik kreeg het toen uitbetaald door het RKW, maar een telefoonnummer kan ik je nu niet direkt geven. |
| 11/09/2005 @ 21:07 Marinda | zo jullie belgen krijgen wel veel kinderbijslag Ik heb 2 kinderen, en krijg hier in NL €356,00 kinderbijslag per kwartaal voor (omgerekend €118,66 per maand) als ik in belgië zou wonen en werken zou dat in onze situatie €219,63 zijn, €100,00 per maand meer. en wij wonen nog gen 50 km bij belgië vandaan. Pfff NL staat me steeds meer tegen. |
| 14/01/2006 @ 17:08 | men zegt dat als je in belgie zwanger bent dat je dan een bepaald zwangersschapsgeld zou krijgen. |
| 14/01/2006 @ 19:00 natje ![]() | je krijgt een geboorte premie als je zeven maand zwanger bent |
14/03/2006 @ 19:57 ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

kinderbijslag

Niet schrikken, dit wil zeggen dat je dan net zveel zou krijgen als wat een belgische zelfstandige verdient. Omgekeerd werkt dit ook wel, dus dat je in nederland woont en in belgie werkt. Bij een kindje schiet dit niet op maar bij meerdere is dit wel aan te raden, om het aan te vragen. wil je er meer over weten vraag eens via de mutualiteit waar je dat moet informeren, want ik weet niet of het regio afhankelijk is wie het uitbetaald. Ik kreeg het toen uitbetaald door het RKW, maar een telefoonnummer kan ik je nu niet direkt geven.
. Maar ik vind het wel fijn om het allemaal even uit te zoeken. Er komt zoveel bij kijken om te gaan verhuizen naar belgie. Maar het blijft ingewikkeld!