[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/08/2003 @ 15:33 Mensie | Ik ben bijna aan het einde van mijn pilstrip en ben ik tot mijn grote verbazing achtergekomen dat ik de eerste pil vergeten moet zijn! Er blijft nl. een pil over en de dagen kloppen wel. Nu voelt mijn onderbuik ook al ongeveer een week wat raar aan, alsof ik ongesteld moet worden (daar heb ik anders nooit last van) en vandaag had ik heel lichtjes wat bloed in de afscheiding. Stel nou dat ik wel zwanger ben...is het dan niet heel gevaarlijk dat ik de hele maand wel de pil heb geslikt? Ik heb het hele internet al afgezocht, maar nergens staat wat het gevaar kan zijn als je dus wel de pil hebt geslikt terwijl je zwanger zou kunnen zijn. HELP!!! |
| 29/08/2003 @ 18:36 wendy | Hallo, het antwoord op je vraag weet ik zo maar misschien kun je eens op deze site kijken, http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/, dit is een site waar veel op te vinden is onder andere over zwangerschap, en veel vragen zijn door een gyneacoloog beantwoord, dus kijk of je vraag er tussen staat of stel je vraag daar ook eens. Veel succes, groetjes Wendy ![]() |
| 30/08/2003 @ 18:07 Mensie | Wendy, bedankt voor je reactie, maar die link werk niet, nu weet ik dus nog niets. Ik zit al behoorlijk in de stress over het feit of ik nu wel of niet zwanger zal zijn, en nog veel erger door de vraag die ik dus stelde. Ik heb zelf het vermoeden dat het wel schadelijk zou kunnen zijn. Wat is afwachten toch killing.... |
| 30/08/2003 @ 18:13 sandra | http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/ stond een comma aan het eind nu doet ie het wel groetjes sandra |
| 31/08/2003 @ 23:12 wendy | Hoi, sorry heb niet in de gaten gehad dat de link niet werkte. Heb je al een antwoord op je vraag gevonden, anders kun je misschien morgen je huisarts eens bellen?!! Groetjes Wendy....... |
| 01/09/2003 @ 10:17 Mensie | Ik slik nu de pil niet meer (stopweek)...ik wacht ik spanning of mijn menstruatie komt...Denk je dat de dokter op dit moment nog iets kan doen/adviseren? (als ik zwanger ben, wil ik het absoluut niet laten weghalen hoor!!!) Of zal ik gewoon afwachten of het komt? Ik hoor graag wat jij ervan weet. |
| 01/09/2003 @ 13:42 wendy | Ik denk dat de dokter niets kan doen, maar als je echt denkt dat je zwanger bent dan zou ik wel adviseren om foliumuur te gaan slikken,dat is wel heel belangrijk. Maar laat even weten hoe het verder gaat,en of de rode duivels komen!! Groetjes Wendy....... |
| 01/09/2003 @ 15:26 Mensie | Thanks Maaike!!! Ik zal voor de zekerheid dan nog een testje doen, maar dat kan pas nadat ik overtijd / ongesteld ben he?! Ik las dus in de bijsluiter dat als je een pil in de eerste week vergeten bent, dit juist cruciaal kan zijn, vandaar ook de stress. Ik hou jullie op de hoogte! |
| 02/09/2003 @ 09:35 Mensie | Dames, ik kan wel even wat opbeurende berichtjes van jullie gebruiken. Ik voel me zo dubbel: raar gevoel in m’n buik, tja, het kan wat betekenen, maar het kan ook gewoon de spanning zijn omdat ik er steeds aan zit te denken... Een zwangerschap had ik absoluut niet gepland, het zal mijn leven op z’n kop zetten. Maar aan de andere kant zal ik er, als het zo is, ook wel blij mee zijn en m’n leven op z’n kop zetten. Mijn man snapt geloof ik niet helemaal dat ik supergespannen ben, er gaan geen 10 minuten voorbij dat ik er niet aan denk! Wat moet ik nou? ![]() |
| 03/09/2003 @ 15:44 Laura | hoi ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik heb deze cyclus net hetzelfde aan de hand gehad. Ik slik wel de diane 35 pil en heb gehoord dat deze zo sterk is dat het niet erg is af en toe een pil te slikken. Deze maand waren mijn strips op en heb ik na mijn vorige strip een stopweek van 9 dagen ipv 7 ingelast. Ik ben gewoon aan het begin van de nieuwe strip begonnen en heb deze netjes uitgeslikt. Vrijdag heb ik mijn laatste pilletje genomen en vandaag (woensdag) ben ik ongesteld geworden met de nodige krampen etc. Niks aan de hand bij mij dus, maar zoals je al eerder opmerkte is idd de eerste week van je strip cruciaal en bij het vergeten van een pil in die week moet je in theorie een ander voorbehoedsmiddel gebruiken. Ben je ondertussen al ongesteld geworden? Veel succes! Laura |
| 04/09/2003 @ 14:31 Mensie | Laura, Ik heb dus van eerdere reacties begrepen dat je wel ongesteld wordt als je zwanger zou zijn door het vergeten van een pil. Ongesteld worden geeft dus nog geen zekerheid van niet zwanger zijn! Ik las op de site van predictor dat je die test niet tijdens de menstruatie uit moet voeren (wanneer je dus nog ’gewoon’ aan de pil bent, zoals wij!) maar daarna. Mijn probleem is dan, dat ik meestal op de laatste dag van mijn menstruatie alweer met de nieuwe strip moet beginnen. I Ik ben nog niet ongesteld, maar dat zou vandaag of morgen kunnen komen. Ik heb de nodige buikpijn (waar ik al langer mee loop dan normaal) en het voelt ook anders. (maar ja, dat zou ook verbeelding kunnen zijn). Ik ga straks de huisarts bellen , om te overleggen of het dan verstandiger is om nu al een bloedtest te doen, zo hoef ik niet te wachten tot na de menstruatie. Spannend dus...zodra ik wat meer weet laat ik dat wel even weten.Liefs, Mensie |
| 05/09/2003 @ 22:07 nicole | Volgens mij is de kans dat je zwanger bent klein. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. De pil zorgt op 3 verschillende manieren dat je niet zwanger kan worden: 1 je hebt geen eisprong (kan nu wel natuurlijk), 2 de zuurtegraad van je vagina is niet goed om zwanger te worden 3 het baarmoederslijm is niet goed om zwanger te worden... Je kan natuurlijk best een test doen, moest het toch zo zijn, is het belangrijk dat je stopt met de pil en dat je andere zaken mijdt zoals: alcohol, bepaalde voedingswaren enz... Het is natuurlijk niet goed dat je je pil doorneemt als je zwanger bent, maar het schijnt dat er meerdere vrouwen zijn die de pil wel hebben doorgenomen en een perfect gezonde baby ter wereld brachten. Het is eigenlijk ook niet echt wetenschappelijk bewezen dat het schadelijk is voor het kind dat je de pil neemt, maar men wil uiteraard alle ricico’s vermijden. |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

eerste pil vergeten, ZWANGER???

, om te overleggen of het dan verstandiger is om nu al een bloedtest te doen, zo hoef ik niet te wachten tot na de menstruatie. Spannend dus...zodra ik wat meer weet laat ik dat wel even weten.