< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » bruto belastbaar inkomen???

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
bruto belastbaar inkomen???
30/07/2005 @ 11:22

Online Status Stuur bericht
hallo,

kan iemand me wijzer maken in verband met mijn volgende vraag?
Klopt het dat je je volledige wedde krijgt (onbelast)als je partner geen inkomen heeft?
En ook of je je 13de maand en verlofgeld onbelast krijgt uitbetaald?
Gaat hier dan nog rsz af?
Ik ben een huismama van 2kapoenen en zou graag nog voor een derde of vierde gaan maar dan moeten we eerst weten waar we staan op financieel gebied natuurlijk,allez dat zegt mijn partner toch
Hoe doen jullie het ivm met slaapplaats?We hebben momenteel twee slaapkamers van 13vierkante meter en 1tje van 5vierkante meterwij en de oudste slapen op de grote en de jongste op het kleine kamertje,
Op zolder kunne we nog twee kamers bijmaken maar dan zijn we het klein(5m2)kwijt,
Leggen jullie kindjes samen en hoe gaat dat in zijn werk als ze dan wat groter zijn kwa privee?
Vele vragen en hopelijk wil hier iemand op antwoorden,
Alvast bedankt groetjes priscilla

PS ik ben belgische

Link naar deze reactie
30/07/2005 @ 19:13
L.

Hoi Priscilla,

Wanneer je partner geen inkomen heeft, kan die ingeschreven worden "ten laste van" de partner die wel een inkomen heeft. Het inkomen wordt dan minder belast, maar is zeker nog niet gelijk aan je bruto inkomen!
Als je wil, kan je via deze link je brutoloon naar netto omrekenen en daar kan je dan de situatie bekijken met partner, één, twee, drie, ... kinderen ten laste. Zie je meteen wat er (ongeveer) van je loon overblijft in de verschillende situaties: http://www.vacature.com...etto.asp?headingid=2814
Geen idee hoe dat zit met dertiende maand en verlofgeld enzo, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
Wat slaapplaats betreft dan:
Ons derde kindje is op komst, voorlopig zullen er twee kindjes in één kamer liggen. We hebben wel nog een extra slaapkamer, die voorlopig niet als slaapkamer gebruikt wordt (is nu een speelkamer), dus van zodra de kinderen hun eigen kamer willen, kan dat.

Groetjes en succes met de beslissing
L.

[Laatst gewijzigd door L. - 30/07/2005 @ 19:16] - Link naar deze reactie
30/07/2005 @ 19:21
L.

Tussen haakjes, de naam van werkgever en werknemer hoef je niet in te vullen om de berekeningen te maken hoor. Dat staat er zomaar bij...

Link naar deze reactie
31/07/2005 @ 12:57

hey,
bedankt alvast voor de site
We hebben het dus getest en inderdaad we komen niet aan het brutoloon uittwas te mooi om waar te zijn denk ik
Wel heb ik daarstraks nog met de persoon gechat dat me dit had gezegd en die blijven bij hoog en laag beweren dat zij hun brutoloon krijgen??????
Tzit daar zo:Toen zijn vrouw is bevallen van hun 4de kindje heeft zijn baas hem bij zich geroepen en gezegd dat hij zijn vrouw ook tenlaste moest nemen en niet alleen de kids ,zodanig dat hij dan zijn brutoloon kreeg(in de bouw, in belgie)
Er gaan bij hun dus geen rsz- en bedrijfsvoorheffingen af en ook geen belastingen.Hun verlof en 13de maand zou wel belast zijn maar dat keert terug door de jaarlijkse belastingen.
Ze hebben me die link gevraagd en het loon berekend(zonder rsz en bedrijfsvoorheffing aangevingt) en daar kwam hij op het exakte bedrag van zijn loonbriefje.
We gaan dat nu vragen bij de belastingen volgende week of dit zo is (die zouden dat toch moeten weten niet??)
Omdat we samenwonend zijn gaan we horen wat we het beste doen om nog wat extra geld in het laatje te krijgen en dan bedoel ik of we moeten trouwen of het ook kan met op de gemeente een briefje te gaan ondertekenen dat we oficieel samenwonen.
Ik hou je alvast hiervan op de hoogte, want als blijkt dat dit juist is gaan er veel aan hun baas zijn oren gaan trekken denk ik
Allez groetjes en tot later Priscilla

[Laatst gewijzigd door priscilla - 31/07/2005 @ 12:57] - Link naar deze reactie
31/07/2005 @ 13:33
L.

Hoi Priscilla,

Tja, dat is echt vreemd, want wanneer ik een loon ingeef en daarbij vier kinderen PLUS een echtgenote ten laste zet, kom ik echt nog steeds niet uit dat bruto gelijk valt met netto. Dit zowel bij arbeiders als bij bedienden. Maar bon, die mens zal zelf wel het beste weten hoe zijn loon in elkaar zit, dus ik twijfel er niet aan dat die de waarheid spreekt hoor
Ik weet niet precies hoe dat zit met de RSZ bijdrage, dacht dat je sowiezo altijd een bijdrage moest betalen en ik heb dat dus niet uitgevinkt, 't zal daaraan liggen.
Je kan het inderdaad best eens navragen, dan ben je zeker!
Groetjes,
L.

Link naar deze reactie
31/07/2005 @ 13:45
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Priscilla , dat verhaal lijkt mij echt bizar hoor.Wij hebben 4 kinderen , ik ben zelfstandige en mijn ventje betaalt nog serieus rsz en andere afhoudingen hoor.Tot ongeveer een derde .

[Laatst gewijzigd door Ann G. - 31/07/2005 @ 13:51] - Link naar deze reactie
31/07/2005 @ 14:20

heylaba,
tja ik kon en kan het nog steeds niet geloven dus ben nu gaan zoeken op het internet op de site van de belastingenkmoet zeggen das gene koek zenne
Tgaat hier dus wel degelijk om de man dat werkt(in de bouw) vrouw is huismama en 4kinderen ten laste.
Ik vind het nog steeds straf dus nu zoek ik het zelf uit.
We zien wel...groetjes Priscilla

Link naar deze reactie
31/07/2005 @ 19:24
natje

hallo,
wij hebben 5 kindjes (dus 5 personen ten laste van mijn man) en mijn man krijgt zijn bruttoloon niet(er gaat nog steeds rsz vanaf maar er word geen belastingen meer afgehouden) vakantiegeld en 13de maand word wel belast maar dat krijg je terug met je belastingen!!! met vier kinderen hadden wij dit nog niet dit is pas gekomen na de kleinste is geboren!! je moet dat zelf wel vragen aan de werkgever niet elke werkgever doet dit!!! wij hebben vorig jaar vanaf april dit gevraagd en trokken nog 998€ terug van de belastingen !! veel succes
liefs natje

Link naar deze reactie
01/08/2005 @ 07:54
Nancy

Hallo,

iedereen moet rsz betalen op zijn loon, ongeacht het aantal personen ten laste. Normaal is dit 13.07 %, voor lage lonen (tot +-1800 Euro bruto) is er mogelijk een vermindering van rsz maar voor die mijnheer in de bouw zal dat wel niet zo zijn.

laat je niks wijsmaken, de formule van vacature.com werkt perfect en geeft je inderdaad een juist beeld van je netto inkomen.

Het feit of je wel of niet nog belastingen betaald bij 3, 4, 5, kinderen is natuurlijk afhankelijk van de hoogte van je bruto inkomen. Per kind is er een bepaald vast bedrag aan belastingaftrek (zie belastingsbrief info).

nancy

Link naar deze reactie
01/08/2005 @ 08:05

tja dat denken wij ook maar zij blijven dat bij hoog en laag beweren dat dit zo is.
Zols al eerde gezegd we zoeken het uit en laten je hier wat weten.
Groetjes Priscilla

Link naar deze reactie
08/08/2005 @ 17:41
Stien

Ik heb 4 kindjes ten laste en bij wordt er geen belastingen meer afgehouden van mijn loon. Alleen het wettelijk verplichte rsz. Van mijn vakantiegeld en 13de maand wordt er uiteraard wel belastingen afgehouden. Maar dat krijg ik allemaal terugbetaald van de belastingen.

Link naar deze reactie
11/08/2005 @ 13:05
ducky

Hey,

Ik werk bij de vakbond en hetgeen Natje zegt klopt, vanaf 5 kinderen ben je "belastingvrij" maar RSZ afdrachten blijven, want dat is uiteindelijk om in orde te blijven met je ziekenfonds, pensioen en werkloosheid.

Wat de kamertjes betreft zitten wij ook in de knoop en daarom wil mijn ventje geen derde. (zie jou topic van "ben ik egoistisch) We hebben momenteel 3 slaapkamers, 1 van 16m², en 2 van 9m². Ikzelf zou dan 2 kindjes op de grote leggen en wij op een kleine en het 3de kindje dan ook. Onze badkamer is vrij klein en onze living heeft dan ook geen speelhoek meer. Maar er is nog budget om een veranda te bouwen dus volgens mij kan het wel, maar ja mannen hé.

Wij wonen momenteel ook nog feitelijk samen en gaan binnenkort eens langs de notaris om alles geregeld te krijgen.

Groetjes,
Ducky

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]