[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/05/2001 @ 16:35 Miet | Hoi,
Ik ben de trotse mama van Seppe. Hij is begin april 2 jaar geworden.
Nu zit ik met een probleem. Sinds twee weken doet hij niet liever dan het hoeslaken van zijn matrasje trekken.
De laatste 2 dagen is het nog erger geworden, hij verstopt zijn knuffels onder zijn matras en kruipt er ook onder. Na een tijdje valt hij in slaap, maar schrikt dan wakker omdat hij onder de matras en op de harde lattenbodem ligt.
Nu heb ik gisteren met 2 sjaals zijn matras aan de lattenbodem vastgebonden, maar ik ben geen moment gerust. Zeker niet toen ik hem vanmorgen weer aantrof met de matras half omhoog en zijn knuffels eronder... hij had zelfs een veiligheidsspeld eruit gekregen, die had ik onderaan de matras gebruikt zodat hij zijn hoeslaken niet meer los ging kunnen trekken.
Zou er iemand tips hebben voor me ... hoe los ik dit op zodat wij en ons zoontje weer gerust kunnen slapen. Ik hoop ik vlug reactie krijg... want ik ben echt zo ongerust dat ik het liefst 10 keer per slaapbeurt zou willen gaan kijken hoe mijn kleine man erbij ligt. Maar dat kan ik jammer genoeg niet, want van zodra de deur opengaat, gaan Seppe's oogjes ook meteen open en dat is natuurlijk de bedoeling niet.
Alvast bedankt voor de tips,
groetjes,
Miet
|
| 05/05/2001 @ 21:14 | hoi miet,
misschiens heb ik een tip voor jou!
heb je al eens geprobeerd om hem een slaapzak aan te doen?
ik weet wel niet of die bestaat in zo een grote maat!?
mijn zoontje is net 1 jaar en die kan ik niet zonder slaapzak in bed leggen, dan ligt hij binnen het half uur ondersteboven met zijn hoofd onder de dekens...
misschiens het proberen eens waard?,
groetjes en sukkes samen
|
| 16/05/2001 @ 22:15 Miranda | Hoi Miet,
Ik heb twee kindjes een meisje van 3 en een jongetje van 8 maanden.Bij mij zijn het alle twee buikslapers en ik heb vanaf dat ze in het ledikantje lagen een slaapzak aangedaan met de ritssluiting op de rug en een specialen band die er voor zijn (verkrijgbaar in de betere babyzaken) door de armsgaten en onder de lattenbodem heen.Ze kunnen dan wel op hun zij draaien maar ze kunnen niet onder het matras komen.
Bij ons werkt het perfect en zelfs op het consultatiebureau zijn ze het er mee eens omdat dit voor mijn kinderen de beste oplossing was.Want anders crossen ze heel hun bed door en liggen ze onder de dekens
Ik hoop dat je er wat aan hebt.Groetjes Miranda en de kids
|
| 18/05/2001 @ 15:40 Miranda Z | woelwater Tja, ik weet wat je bedoelt, ik heb twee van die woelwaters,ze worden in juli alweer 3. Ze zijn ook altijd bezig een tent te bouwen van hun ledikant. Misschien kun je proberen om met een extra hoeslaken de bodem aan het matras vast te maken Onderste boven en misschien een kofferriem gebruiken om het matras vast te maken aan de bodem. En dan het hoeslaken eromheen. Verder leg ik altijd zo min mogelijk in hun bed, maar mogn ze wel altijd 1 dingetje uitkiezen wat ze mee willen nemen. (meestal is dit een autootje) Verder laat ik ze nooit te lang spelen in hun bed, dat vraagt om slopen, ze gaan pas als ze goed moe zijn en 's morgens maak ik de deur vrij gauw weer open zodat ik ze toch in de gaten kan houden.
succes
Miranda
|
| 25/05/2001 @ 11:14 Miet | Bedankt voor de reacties!!
Ik heb minder knuffels in zijn bed gelegd en zijn matras stevig vastgemaakt en .... Hij is het precies afgeleerd. Nu maar hopen dat het zo blijft!!
Miet
|
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Mijn zoontje van 2 breekt zijn bed af