< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Mirena-spiraal???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Mirena-spiraal???
03/07/2007 @ 10:47

Ik heb mirena-spiraal al bijna 3jaar, ik heb geen problem.Ik heb mijn mirena laten verwijderen vandaag(3-7-07).ik wil weten hoe lang het duurt voor ik zwanger kan woorden.

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 15:28

verhaal
hallo allemaal,ik heb 4 md de mirena gehad en vandaag laten verwijderen,het inbrengen was een hel en ik had alleen maar klachten ,ook de touwtjes waren te lang en de gyn had ze nu zo kort afgeknipt dat de dokter ze bijna niet meer kon vinden,ik had contsant buikpijn,verstopping, candida,en branden en jeuken en 2 keer een blaasonsteking en daar had ik al 4 jaar geen last van gehad!me gyn zei dat de klachten niet van de spiraal kwamen maar dat geloof ik niet,hij zei ook dat de spiraal niet kon verplaatsen en dat is ook niet waar.afijn vanmorgen eruit laten halen en het deed wel zeer en meteen met een lichte pil begonnen.er staat op internet dat je een week ervoor niet mag vrijen ivm met een zwangerschap maar de gyn sprak het tegen omdat zaad maar 48 uur leeft en ook de dokter sprak het tegen omdat het hormoon ervoor zorgt dat er geen eitje zich kan nestelen en het duurt lang voordat het slijm weer bereid is voor een eitje te nestelen,ik hoop het maar dat dit klopt en dat me klachten over zijn,nu weeeer een blaasonsteking en ik hoop van de pil geen klachten te krijgen maar voor mij noooooooit geen mirena meer,ik was van de 4 maanden,3 maanden aan het vloeien...

Link naar deze reactie
19/07/2007 @ 18:21

Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar 4 september 2006 de mirena spiraal laten plaatsen.
Dit nadat ik abortus heb laten doen.
Het was zo ik ben op 30 Januari 2006 bevallen van een mooie gezonde zoon.
En op 4 september was ik weer 11.5 week zwanger maar ik kon het niet aan om zo snel achter elkaar nog een kind te krijgen.
Nu is het zo dat ik last heb van buikpijn dat door trekt na me rug en dit alleen aan de rechtrekant.
Ik heb ook gevoelige borsten en last van acne en me humeur pff hou daar maar over op.
Nu wil ik weten of de kans is dat ik zwanegr ben er in kan zitten.
heb nog geen test gedaan omdat ik bang ben dat ik dus wel weer zwanger ben.

Maar hoe groot is de kans dt het kan gebeuren?

Hoop snel een reactie te krijgen

Groetjes Melissa

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 20:59

Hoi Rose,

Ik heb in januari 2006 mirena laten verwijderen en was in februarie zwanger.
Het kan dus snel gaan.

Succes

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 19:31

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo meiden

ik wil een van deze mijn Mirena laten verwijderen. Tijdens het laatste onderzoek kon de gyn geen draadjes vinden. Hij zag ze wel in de baarmoederhals door een echo, maar kon er niet aan/kon ze niet zien. Het schijnt dat de draadjes vast in de baarmoederhals zittenen daardoor heb ik regelmatig lats van steken in de vagina.

Heeft ngo iemand daar last van?

EN bij het verwijderen?De gyn zei nu al dat om te verwijderen ik veel pijn zal voelen en heb daar bang van

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 20:00
Wizzy

Ik heb in juli een Mirena laten plaatsen, tot hiertoe zeer tevreden! Ik heb niets gevoeld van het plaatsen. Mijn vriend beweerd ook niets te voelen tijdens het vrijen, de gyné meet eerst hoever ze ze ongeveer moet steken hoor dus normaal zit ze goed. Ik moet 20/8 terug op controle om te zien of ze goed zit, dit is altijd naar het schijnt, je moet na zo'n 6 weken terug op controle
En dat zwanger worden met een kopere heb ik al veel gehoord, iemand bij ons in de familie ook.

xxx
wizzy & Daan

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 20:11

ik heb gisteren mijn mirena speraal verwijdert,na drie jaar en ik wil die twede kindje ,weet al iemand hoe lang zal duren voor dat weer ik zwanger word.

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 08:39
Marie

Online Status Bekijk profiel
Ik heb sinds gisteren een mirenaspiraal, volgens mijn gyn, is deze veiliger dan een koperen spiraal.

Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 12:54

Ik heb sinds mei 2007 de mirena. Het plaatsen was even vervelend maar viel op zich reuze mee. (ik heb geen kinderen)Nu heb ik nog wel elke maand bloedverlies, wel minder dan voorheen maar het duurt wel een paar dagen langer. Vooral de 1e en laatste dagen is het een bruine afscheiding. Is dit normaal?? Weet iemand dit?? Als ik zelf check dan voel ik het spiraaltje wel zitten, maar het ergste vind ik dat mijn man het spiraaltje ook voelt als we aan het vrijen zijn. En het gekke daaraan is dat hij hem niet altijd voelt. Wat kun je daar aan doen?? Kan de gyn het draadje nog inkorten??
Als iemand hier iets van weet dan hoor ik het graag!!

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 15:58
sara

bloedverlies
hallo ik heb sinds september een mirena en sinds dien heb ik bloedverlies
gaat dit nog weg mijn man vind dit niet leuk want ik ben eind jullie bevallen van een zoon en sinds dien nog maar een keer betreking gehad door da bloed verlies groetes

Link naar deze reactie
14/10/2007 @ 18:13

mirena spiraal
ik heb sinds november vorig jaar de mirena spiraal. nadat mijn zoon is geboren kreeg ik van de pil vreselijke migraine,echt iedere maand.
daarom de overstap gemaakt naar de mirena.
ben een half jaar nog gewoon iedere maand ongesteld geweest.
nu heel zelden nog een paar daagjes wat bruine afscheiding, meer niet.
de enige klacht die ik nu heb sinds de spiraal is dat ik met vreselijk gespannen borsten rond loop. echt niet normaal.
de migraine is weg, krijg je dit!
ik moet op mijn tanden bijten bij het afdoen van mijn bh.
ben iedere nacht wakker omdat ik met draaien op mijn buik de spanning in mijn borsten voel.
meestal verdwijnt dit gevoel na iedere cyclus.
maar nu loop ik alweer vanaf 15 sept. rond met die gevoelige jongens..(een maand dus!)
heeft iemand hier ook zulke ervaringen mee?
buiten de pijnlijke borsten heb ik niks te klagen over de spiraal.

Link naar deze reactie
14/10/2007 @ 18:16

mirena
hoi sara

om nog even op jou verhaal terug te komen....
ik heb na de plaatsing van het spiraaltje 6 weken licht bloedverlies gehad.
niet leuk maar het hoort er gewoon bij.
het prettige is dan wel dat je na een tijd bijna tot niet meer ongesteld wordt.

groetjes sabine

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 13:55
Marie

Online Status Bekijk profiel
ff een vraagje, voelen jullie partner die spiraal zitten, mijn man klaagt dat ik hem prik.

groetjes

Marie

Link naar deze reactie
17/10/2007 @ 22:11
Vera

Ik heb ook al een hele tijd een Mirena en ben er zeer tevreden over. Voor diegenen die hem voelen tijdens het vrijen: laat ze wat korter knipper door je gynaecoloog, zo gebeurd en achteraf nergens meer last van.

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 22:59
Tams

Online Status Stuur bericht
marie,

Mijn man klaagde daar ook over. Het was telkens een enorme afknapper. Uiteindelijk heb ik ook even gevoeld, en inderdaad. Het was als een naald die in je vingers prikte.

Ik heb uiteindelijk bij de gyn de draadjes laten inkorten. Men kan er dan iets moeilijker aan bij het verwijderen, maar dat is dan ook maar pas binnen 5 jaar. Nu hebben we er geen last meer van.

groetjes

Tams

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 08:52
lotje

hallo allemaal,

zal mij even kort voorstellen, ik ben 26 heb een zoontje van 15 maanden, en nu alweer 14 maanden het mirena spiraaltje.
alleen denk ik nu zwanger te zijn, kan dat????
ik ben de laatste weken ongelooflijk moe, heb net zoals bub wat melk bij mijn tepels, niet veel, maar net zo kleine spelde kopjes witte afscheiding. ook heb ik meer witverlies en af en toe zeurende steken in mijn onderbuik, ook ben ik af en toe misselijk.

moest ik zwanger zijn is een tweede kindje welkom, maar we wouden eigenlijk nog een beetje wachte.

kan ik een test doen, of is die door het spiraal te veel beinvloed

lieve groetjes charlotte

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 09:46
HOPE

Amai hoor hier veel over het mirena spiraal.
Ik heb het vorig jaar november laten inbrengen en in augustus terug laten verwijderen omdat we aan kindjes willen beginnen.

Mijn gyn zei dat het moet worden ingebracht op het einde van je menstruatie. Ik heb hierbij bijna niets gevoeld even een onprettig gevoel maar was zo weer over. Ik heb wel telkens als mijn cuclus eraan kwam veel pijn terhoogte van mijn baarmoeder en enkel bruin verlies. Die pijn die ik had was normaal omdat ik nog geen kinderen heb gekregen dan is je baarmoeder nog klein en reageert deze wat heviger omdat er nu iets inzit, als je zwanger bent geweest is je baarmoeder uitgezet en reageert deze niet zo heftig. Mijn borsten waren de laatste maandan van het spiraal wel iets gevoeliger maar echt pijn was het niet, ook kwam er wel eens wat vocht uit mijn tepel, maar dat heb ik nu ook dus dat is zeker geen gevolg van het mirenaspiraal.

NOrmaal brengen ze het niet in bij meisje die nog geen kinderen hebben, maar bij mij kon het door omstandigheden niet anders. Het verwijderen is iets van niks, ik had niet eens door dat het er al uit was.
IK ben er wel tevreden over en zou het zeker terug laten inbrengen na een zwangerschap.

Ha ja en een mirenaspiraal is veiliger dan de pil. Mijn gyn zegt dat de pil 99% veilig is als je het goed gebruikt en een mirena spiraal 99,9% is niet veel verschil maar ja het is iets hé. Hij had nog nooit gehoord laat staan meegemaakt dat er een zwangerschap was van een mirenaspiraal. Ik hoop dat dit sommige onder jullie wat geruster stelt.

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 17:50
HOPE

hey hebben jullie na het verwijderen van het mirenaspiraal meteen terug een goede cyclus. Ik had meteen erna een cyclus en de maand nadien ook maar nu heb ik enkel bruin verlies en vind dit een beetje vreemd. zou graag jullie ervaringen hiervan weten.

Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 21:09

mirena
ik heb na vijf jaar mijn mirena laten verwijderen. ben er heel tevreden over geweest maar i wou geen andere meer latenzetten.
na 2 dagen gelijk weer gewoon ongi geworden. nu drie weken overtijd maar steeds nega,testen dus niet zwanger.
maar ik heb wel last van zere borsten worden ook grooter mijn buik word dikker ben 2 kilo aangekomen en zo heb ik alle zwangersschaps verschijnselen.ook vaak last van duizelingen. kan het komen dat het spiraaltje is verwijderd of ben ik toch zwanger. wordt er hopeloos van

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina