< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Zwanger met Mirena spiraal?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Zwanger met Mirena spiraal?
16/08/2005 @ 10:33
Quickie

Online Status Stuur bericht
Kan je zwanger zijn met het spiraal?
Mijn tante heeft het meegemaakt, ze hebben spiraal moeten verwijderen. Mijn gynae heeft wel gezegd dat de spiralen van vroeger ni te vergelijken zijn met die van nu, maar toch....
Is er iemand onder jullie die het mirena spiraal gebruikt en toch zwanger geworden is tijdens het gebruik ervan?
Ben een beetje bang dat ik toch zwanger zou kunnen zijn...

Groetjes !

Link naar deze reactie
16/08/2005 @ 10:43
els

Ik heb wel verschillende keren het vermoeden gehad zwanger te zijn door hevige hoofdpijn, misselijkheid en opgezwollen buik. Het bleken allemaal bijwerkingen te zijn en geen zwangerschap.

Link naar deze reactie
16/08/2005 @ 10:53
Quickie

Hey Els,

gaan die bijwerkingen dan na verloop van tijd weg of is het beter het spiraal te laten verwijderen als je bijwerkingen hebt?

Link naar deze reactie
16/08/2005 @ 12:21
els

Ik heb de mijne na 9 maanden laten verwijderen omdat het bleef duren. Ook 1 dag bloedverlies, dan 1 of 2 dagen niet, weer een dag bloedverlies,... 't Hing al snel mijn keel uit.
Wat een verlossing toen dat ding er uit was!

Link naar deze reactie
16/08/2005 @ 14:14
Quickie

Els,

of je het nu gelooft of niet... Ik heb de mijne sinds 7 maart (dus 5 maand een half) en het is zoals jij omschrijft: 1 dag bloedverlies, dan weer 1 tot twee dagen niet enz... Heb jij dit 9 maand gehad?????
Ik ga denk ik mijn gynae bellen en vragen of dit nog gaat beteren want ik ben het beu om steeds met maandverband rond te lopen...

Je kan niet geloven hoe blij ik ben dat er eindelijk iemand is die hetzelfde meegemaakt heeft !!! Bij de meesten stopt het bloeden na 4 maand of minder. K dacht al da ik ni normaal was...

Thx, ga mijn gynae eens contacteren

groetjes,

Link naar deze reactie
16/08/2005 @ 15:15
els

De eerste weken was het constant bloedverlies. Daarna minderde het zodat ik toch om de 2 à 3 dagen eens niets had. Inderdaad wel heel vervelend. Je moet overal en altijd voorzien zijn dat je ineens weer bloedverlies hebt.
Wat ze zeggen over geen menstruatie meer hebben met Mirena, was bij mij dus ook allesbehalve waar. Ik heb me er alleen ellendig mee gevoeld. Samen met die hevige hoofdpijn en misselijkheid, bah.

Link naar deze reactie
18/08/2005 @ 22:31

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn zus heeft nu bijna 5 jaar het mirena-spiraal. Ze heeft bijna een jaar van dat bloedverlies gehad geloof ik. Nu nog heeft ze soms na een week of twee weken weer opnieuw bloedverlies. Ook na persen op het toilet enzo begint dat dan. Volgens mijn gyne zou dat inderdaad veel voorkomen.
M'n zus is er nu wel tevreden over (ook wel omdat er weinig alternatief is buiten meer hormonen nemen of sterilisatie) maar ze blijft dus dikwijls 'wat' bloedverlies hebben.

Link naar deze reactie
19/08/2005 @ 09:23
Quickie

Ik heb aan mijn man laten weten dat ik het ga laten wegnemen ergens in sept-okt. Ga toch nog effe afwachten, ge weet nooit dat het betert.
Daarna neem ik niets meer en gaan we het voorzichtig doen. We hebben een dochtertje van 7maand een half en een tweede mag wel, maar liefst niet direct dus moest ik zwanger worden kan het geen kwaad.
Wij gaan het bij twee kindjes houden, dus na het tweede moet mijn man maar iets laten doen, ik ben het beu om voor de anticonceptie te zorgen ! T is altijd miserie - ik heb het spiraal genomen omdat ik het beu was dagelijks de pil te nemen (pilmoeheid noemen ze dat).
Sterilisatie bij de mannen is niet zo een zware operatie als voor een vrouw, dus het is aan hem om eens het nodige te doen!

Groetjes en bedankt voor de reacties

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]