< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Michelle Duggar bevalt van 16e kind

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Michelle Duggar bevalt van 16e kind
13/10/2005 @ 10:48
Larissa

Misschien hebben jullie dit al gezien of is het al gepost, maar in ieder geval:

http://news.yahoo.com/s/ap/20051012/ap_on_re_us/sixteen_kids

Michelle (39) en Jim Bob (40, vreselijke naam btw) zijn de trotse ouders van Johanna Faith, die afgelopen dinsdag werd geboren. Ze weegt 7 pond en 6.5 ounces (+- 2860 gram) en is het 16e kind.

Haar broertjes en zusjes heten:
Joshua, 17;
John David, 15;
Janna, 15;
Jill, 14;
Jessa, 12;
Jinger, 11;
Joseph, 10;
Josiah, 9;
Joy-Anna, 8;
Jeremiah, 6;
Jedidiah, 6;
Jason, 5;
James, 4;
Justin, 2;
Jackson Levi, 1.

Op http://www.jimbob.info kun je ook nog andere foto’s bewonderen..

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.. of
?

[Laatst gewijzigd door Eva - 30/11/2005 @ 01:37] - Link naar deze reactie
14/10/2005 @ 09:52
Petrake

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Triestig vind ik dit, en totaal niet meer van deze tijd.
Vroeger had je hier ook van die grote families, en daar kan ik van meespreken. Bij mijn moeder zijn ze ook met 17, en daar is niks plezant aan.

Zij heeft het nooit fijn gevonden in haar jeugd, want privacy bestaat in zo'n gezin niet, net zomin als ze veel aandacht kreeg van haar ouders. Want die moest verdeeld worden over de hele bende.
Plus mijn jongste nonkel en mijn oudste tante die weten alleen maar van horen zeggen dat ze broer en zus zijn.

En voor mijzelf, mijn grootouders heb ik ook amper goed gekend, met communies ed was ik er ook maar een van de zovele die die dag haar communie deed, en zo was het ook met de rest. Een heel deel van mijn neven en nichten ken ik amper, want er zijn er die ver wonen, als je er over de 50 hebt, wordt het nogal moeilijk om ze allemaal goed te kennen.

Plus laat die kinderen maar eens allemaal gaan studeren, gaat dus waarschijnlijk ook niet.
Dan nog denken dat de oudste kinderen waarschijnlijk voor de jongste kinderen moeten opdraaien...
Alleen maar nadelen dus....

Link naar deze reactie
14/10/2005 @ 11:27
heidi

Tja die mensen beslissen zelf wat ze met hun leven willen he. Nu heb ik zelf ook 7 kinderen en er komt hier als de natuur wat mee wil ook nog een 8 ste maar dan houden wij er toch maar mee op zenne.

Petrake met alle respect voor jouw mening, maar jij verwoord hier dus wel perfect de vooroordelen die alle mensen hebben ivm grote gezinnen. Ik kan je verzekeren dat mijn oudsten niet opdraaien voor de kleintjes, dat zij ook ni moeten kuisen want dat is mijn taak, dat ze allemaal perfect gekleed gaan en studeren en dat ik hiervoor niet alle dagen boterhammen met choco moet eten.
Voor jou liojkt het een leven vol nadelen voor de kinderen, maar ik kan je verzekeren zoveel nadelen ondervinden ze er niet van zenne. Trouwens de oudste 3 slapen hier apart en hebben wel degelijk hun privacy als ze daar behoefte aan hebben. De 2 jonste meisjes en jongens slapen samen maar niet omdat dit moet, maar omdat ze het zelf willen. Ze zijn bang alleen dus zie je dat het ook een voordeel kan zijn.

Link naar deze reactie
14/10/2005 @ 18:24
tiske

Online Status
hoikes,ja ieder maakt voor zichzelf uit hoeveel kids zij willen he ,maar tis inderdaad zo dat men mensen met vele kids beschouwd als sociale gevallen,wat zeker niet bij iedereen zo is.ikzelf heb 4kids en ze gaan mooi gekleed,hebben alles wat ze willen,krijgen merkkledij,en wij doen vrij veel met kids.ikzelf vindt 4 genoeg,maar ik kijk zeker niet scheef naar mensen met meerdere kids.heb er alleen maar bewondering voor.maar zoals ik al zei en tegen niemand zn schenen wil stampen...............ieder ouder maakt zelf uit hoeveel schatjes er komen he.een fijn weekendje

Link naar deze reactie
15/10/2005 @ 14:32
Petrake

Nog even verduidelijken dat ik zeker niet iemand scheef ga bekijken omdat ze meer of minder kinderen hebben. Het is inderdaad een keuze van de mensen zelf.
En wat de sociaal gevallen betreft, dat is ook niet altijd waar dat weet ik ook wel. Bij mijn grootouders hadden ze trouwens hulp in het huishouden, de oudsten hebben daar nooit voor de kleinsten moeten instaan. Zo hoort het ook vind ik. Buiten het gewonen werk wat ze allemaal wel eens moeten doen natuurlijk

Heidi, heel fijn als je het allemaal gedraaid krijgt, en zeker dat ze bij jou een apparte kamer kunnen krijgen, dan is dat zeker een heel groot voordeel.

Mag ik toch even zeggen dat het dus wel geen vooroordelen zijn, maar echt wel dingen die ik zelf meemaak, opgroeiende in de "nasleep" van een grote familie. En met mijn moeder toch wel eersthands informatie over toen zij klein was.
Zij hebben daar zeker niets te kort gehad materieel, iedereen mocht daar studeren wat hij/zij wou, maar toch vond ze er maar niets aan.

Er is natuurlijk nog een heel groot verschil tussen 8 en 17.

Link naar deze reactie
15/10/2005 @ 18:25
heidi

Hey Petrake,

Het was niet de bedoeling je er voor aan te vallen zenne. En misschien was het vroeger ook wel zo dat er meer na dan voordelen aan vast zaten. Tegenwoordig is de maatschappij als dusdanig geevolueerd dat er zelfs hulp is voor mensen die er nood of behoefte aan hebben. Bij mijn vader waren ze ook met 18, waar de ouders al wegvielen toen mijn vader 10 was. Met zo een bende konden ze niet samen opgevangen worden natuurlijk en belanden de jongsten in een weeshuis, waar ze zo af en toe eens bezoek kregen van een oudere broer of zus. Maar zelfs dat is hier al geregeld. Ik heb bij leven een voogd aangesteld in onderling overleg. Ik kan dus vrij zeker zijn dat als ik er morgen niet meer ben mijn kinderen samen zullen blijven.
Het is natuurlijk ook zo dat wij een woning hebben kunnen kopen die afgestemd is op een groot gezin. Weliswaar met nog heel veel werk in, maar ieders heeft zijn of haar eigen plekje.
Een bende van 16 zou ik echter ook niet zien zitten zenne. De kinderen gaan inderdaad geen plekje voor zichzelf hebben dan en zelf ga ik ook niks tijd meer voor mezelf hebben. Ik denk dat met zo een bende je hele leven opgeslorpt wordt door de kinderen. Ik zie mijn kinderen doodgraag en ik zou alles voor hen doen, maar ik geniet toch ook wel van mijn dagelijkse vrije tijd die ik speciaal voor mezelf vrijmaak.
Met 4 wasmachines en 4 drogers die dag en nacht draaien vraag ik mij dan af wanneer die Michelle eventjes tijd voor zichzelf heeft. Om dan nog maar te zwaijgen van alle andere huishoudelijke taken he.
Stel je voor om voor zo een bende aardappelen te moeten schillen. Ik ben daar nu al een uur mee bezig als ik dat dan verdubbel ben ik daar alleen al 2 uur per dag mee bezig hihi.

Link naar deze reactie
16/10/2005 @ 01:39
Tess

Online Status Bekijk profiel
Mijn hoedje af voor die vrouw! Hoeveel vrouwen zijn er die 16 kinderen kunnen opvoeden? Ik ken niemand! (Zelf zou ik het trouwens ook niet kunnen)
En ik vind zeker niet dat je iemand scheeft moet bekijken omdat zij in een *niet normale* situatie leven. Zelf leef ik ook in een *niet normale* situatie. Ik 19 jaar, mijn ventje 23. Ik studeer, Lars zit in het leger en we worden in januari de trotse ouders van ons derde en vierde kindje. (We hebben al een zoontje Sem van 5 jaar en een dochtertje Fé van 2,5)
Mensen bekijken ons hier ook scheef voor, maar zolang wij gelukkig zijn is het toch allemaal oké, niet?

Heidi, 8 kinderen opvoeden vind ik trouwens ook al een hele prestatie

Liefs, Tess

Link naar deze reactie
16/10/2005 @ 20:19
heidi

Tess niks aan trekken van wat de mensen zeggen hoor. Zolang jij en je vriend je er goed bij voelen gewoon doen
Ik heb er wel nog maar 7 he een achste komt er misschien volgend jaar bij

Groetjes

Link naar deze reactie
16/10/2005 @ 22:42
nimué 9Maand Moderator

Online Status
samenhorigheid vind ik anders ook wel een pluspunt.
Een kamer delen,s'avonds je verhaal kwijt kunnen aan je zus,je eerste liefde aan je zus toevertrouwen,altijd wel iemand om mee te praten,kleding wisselen,samen sterk staan,vreugde delen,verdriet delen.
Als er iets is waar je weinig last zal van hebben is eenzaamheid.en wil je alleen zijn,dat zoek je toch wel op dan.
Een zolderkamertje dat daar alleen voor dient,een rust hoekje,dat moet immers niet groot zijn.tuinhuisjes zijn ook zo'n praktische dingen die je wat kan inrichten.
Maar als je alleen bent,ben je maar alleen.
Geef mij dan de nadelen van een groot gezin,inplaats van de voordelen van enig kind te zijn.
Dit zijn natuurlijk wel twee uitersten,iets tussenin zou ideaal zijn,
maar ja,wat is dan weer ideaal hé?

Link naar deze reactie
17/10/2005 @ 10:34
Mopje Dropje

Online Status Bekijk profiel
Hey...

Hier waar ik woon zijn er gezinnen met 21 en 18 kinderen!!
Dus ik kijk er niet zo raar tegenaan.

Het enigste waar ik wel over strompel is als er uit geloofsovertuiging geen voorbehoedsmiddelen worden gebruikt en de vrouw daardoor ieder jaar zwanger zou lopen.
Je vrouw haar ligaam afpeigeren is ook niet zo Christelijk toch?

Maar als mensen zelf bewust de keuze maken voor zoveel kinderen, laat ik hun in hun waarde hoor.

Petje af!! Ik wordt van één af en toe al kriegel!

Liefs...

Link naar deze reactie
19/10/2005 @ 11:11
syl

hoi, heb net even op die site gekeken van dat gezin

En ik moet zeggen.....het is gewoon ZIEK.......

Ik heb niks tegen grote gezinnen, echt niet.....Ik heb in een straat gewoon dmet heel veel grote gezinnen, mijn buren hadden ook 16 kinderen.

Lees dit "Each older child has a younger buddy or two that they help"

Om die tijd doen we dat en om die tijd doen we dat......

"We have dinner at 5:00p.m. Jana (Age 14) prepares dinner & everyone helps cleanup." 14!!!! dat is toch niet normaal, en dan stel ik me voor dat ze dat dan elke dag doet he......

Het lijkt meer op het leger dan op een gezin!

Link naar deze reactie
26/10/2005 @ 13:51
Ester

Op zich heb ik niets tegen grote gezinnen, zelf heb ik altijd 4 kinderen (wat tegenwoordig ook al "groot" is) willen hebben, maar ik ben nu op mijn 30e pas zwanger van de eerste (door omstandigheden). Voor ons zit het er niet meer in. Wel hoop ik in de toekomst nog een keer zwanger te worden, maar dat is afwachten.

Wat mij wel opviel is dat alle namen met een "J" beginnen en of dat zo handig is?

Mijn man en zijn broer hebben ook de zelfde voorletter en op een bepaalde leeftijd gaat dat mis met bijv. de post (bijv. bankafschriften). De een maakt de post open van de ander en omgekeerd. Op dat moment kon de twee puberbroers niet goed met elkaar opschieten en dit gaf dus nog meer wrijving. En zij waren maar met twee kinderen!!!

Ester

Link naar deze reactie
05/11/2005 @ 09:29
vlc

Online Status
Ik ben ook naar de pagina gaan kijken en vind het zielig, vooral de passage over 'blanket time': dat ze de kleinste kindjes op een deken zetten en dan met woorden als 'quiet' en 'sit' ze verantwoordelijkheid aanleren. Ik noem dat geen verantwoordelijkheid op jonge leeftijd zoals Michelle, ik vind het meer op hondentraining lijken.
En kunnen die kinderen een goede opleiding krijgen als ze allemaal thuis les krijgen? Al die verschillende leeftijden en dan ook nog de taken die iedereen daar in dat huis heeft, ik vind het ook legerachtig..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]