< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » beginnen aan 1e kindje in 2006

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
beginnen aan 1e kindje in 2006
30/12/2007 @ 14:30
dreamer

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Allemaal,

Hoe is het hier? Niet zo druk geweest zo rond de kerst zie ik. Iedereen lekker aan het gneieten van de vrije dagen!

Mirjam: balen zeg! Volgende periode gaan we er met z'n tweeen voor!

FCB-girltje: Hoe gaat het nu met jou en Lore. Al een beetje bijgekomen van de bevalling en de eerste nachten met je dochter?
Hoe vind je man(?) het?

Reb: Hoe voelt dat nu een tweede keer? Anders dan bij de eerste? Ik hoop zelf dat ik me wat minder zorgen ga maken (heb me dat in iedergeval voorgenomen - maar ja die hormonen he).

Jads - we leven hier nog steeds met je mee, dus als je nog eens je verhaal kwijt wilt... we horen graag van je!

En natuurlijk voor allemaal: een goed uiteinde en voorzichtig met vuurwerk!

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
31/12/2007 @ 09:29
@u3

Online Status Bekijk profiel
hallo allemaal!!!!
laatste dag van het oude jaar.......op naar een nieuw jaar met zn alle
het eten hier is op het moment knudde! meneer wil zijn flesje helemaal niet meer dus heb ik van nuby een antilek beker gekocht,gelukkig drinkt hij hier wel uit (roosvicee) en eten wil ie ook niet (fles) alleen als t van t lepeltje komt is dit herkenbaar??
maak me zorgen dat hij te weinig vocht binnen gaat krijgen zo dus maak van de 210 voeding pap zodat hij die in ieder geval heeft gehad.
melk wil hij helemaal niet drinken heel raar van de een op andere dag dus laat maar regelmatig even aan de buby beker drinken.
avond potje gaat helemaal op met danoontje erachteraan.....
verder gaat het prima,sinds 2e kerstdag staat meneer en kan helemaal alleen zitten!
hij trekt zich nu overal aan op met als gevolg dat hij regelmatig omvalt maar das niet erg zo moeten we het leren he.
vollop genieten dus!!!!
gisteren hele dag naar rotterdam op familie bezoek geweest en vanavond naar vrienden oud en nieuw vieren meneer vind alles reuze gezellig en lacht 24/7
iedereen fijne avond!!! en een goed begin van het nieuwe jaar

[Laatst gewijzigd door @u3 - 31/12/2007 @ 09:30] - Link naar deze reactie
31/12/2007 @ 15:05
dreamer

Hoi @u3

Gezellig he , als ze zo lekker in hun velletje zitten. Jammer dat Sharif niet wil drinken, maar gaat vnzelf weer wel over. Geef je hem toch gewoon een beetje sap uit een tuitbeker. Harm heeft ook een poosje minder melk gepakt. Laatste week gaat het weer goed. Zolang hij lekker blijft zitten, staan en lachen is het toch prima. Hoef je je ook niet druk te maken. Ik dacht dat minimum aan vocht = 50 ml per kg lichaamsgewicht. Maar er zit natuurlijk ook al vocht in fruit enzo. Ik weet niet zeker of je dat mee mag tellen.

Veel plezier vanavond. Wij doen het rustig aan, samen met Opa en Oma, hier gewoon thuis.

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 09:40
@u3

iedereen een goed en gezond 2008!!!!
op naar het nieuwe jaar.....ben benieuwd wat dit jaar ons allemaal gaat brengen

Fruit mag je meetellen als vocht op het bureau telde ze zelfs warm eten en danoontje mee,,,,,,hij drinkt indd wel uit de antilek beker maar niet veel,het gaat gelukkig wel iedere dag een beetje beter maar melk blijft nog even n probleem.
ik weet ook niet waarom hij dat doet maar het zal wel weer n fase zijn hoop ik dan
xxx

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 17:31
Siepe

Gelukkig nieuwjaar iedereen!!! Allemaal een goede jaarwisseling gehad? Nan is overal doorheen geslapen!!!

@u3 dat had Nan ook een hele tijd, maar het gaat idd vanzelf weer over. Nan drinkt ineens weer veel meer nu ze haar eigen beker vasthoudt, van de ene op de andere dag ging dat en dat vindt ze nog steeds zo leuk dat alles er goed in gaat. Wij zijn toen ook met 1 voeding overgegaan op pap en ik heb regelmatig extra sap of dunne yoghurt door haar fruit gedaan, dat scheelt ook weer. Je mag trouwens alles meetellen, ook vacht dat in de voeding zit volgens mijn cb... Als hij tekort komt gaat hij vanzelf wer meer drinken hoor, gewoon blijven aanbieden. Wij deden steeds de flessen die ze meestal niet wilde maar 60 cc en twee schepjes, dan hoef je niet zoveel weg te gooien en als ze dan toch goed dronk maakten we meer.
Maar nu mag ze eigenlijk nog maar 300 cc zuivel en ze krijgt nog 200 ml melk in de pap dus is ze er al snel aan.

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 11:05
reb

dag lieve dames

alles gaat hier redelijk goed zo te lezen!
Dreamer, wel spijtig dat jullie nog een maandje extra moeten wachten, maar ja, je eigen gezondheid is toch ook belangrijk he! Dus nog even geduld en voor je het weet loop je weer rond!

hier gaat alles goed! het is idd best wel vermoeiend omdat je nooit meer kunt uitslapen! Floor is elke morgen wakker tussen 7 en 8 uur (en dan mogen we daarmee toch niet klagen he), nou ja, in het weekend durf ik wel eens mee in bed te kruipen wanneer zij haar middagdutje doet, dat kan toch zo'n deugd doen he!
Maar op het werk kan ik dit niet he, ik heb het trouwens ook nog niet verteld op het werk, dus minder werken zit er nog niet in! Heb ook een beetje schrik voor de reakties daar, maar ja, het is nu zo he!
Voor de rest heb ik weinig last, zolang ik maar regelmatig iets eet is alles in orde!
Dus ik mag echt niet klagen he, dit was bij mijn eerste zwangerschap juist hetzelfde
Zorgen maak ik me nog steeds evenveel! Ik heb ook nog geen echo gehad, dit keer pas op 12weken! Ik denk dat het wel normaal is dat ik me weer zorgen maak, je hebt immers geen vat op het verloop he, we kunnen alleen maar positief denken en hopen dat alles goed gaat!
Floor is ook in haar goede doen en het is grappig om haar in't oog te houden! Beter dan de tv!

Siepe, waarom mag Nan nog maar 300cc zuivel drinken? en van wanneer is dat dan?

@u3, drinkt scharif al weer wat beter ondertussen?

FCB-girltje: alles goed daar met jou en de flinke dochter?

Mirjam, al terug de moed gevonden?
Jads, een flinke knuffel meid!

groetjes

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 11:41
@u3

reb: nou hij drinkt wel maar wil geen melk meer.
ik doe indd 210cc en 7 schepjes pap erbij smorgens.
ik bied zn anti-lek beker regelmatig aan indd en af en toe drinkt hij.
ik denk ook dat het een fase is want dat heeft hij iedere keer nog gehad,dan gooid hij ineens heel zn schema om maar de melk blijft belangrijk! vanaf welke leeftijd mogen ze gewone melk?
hij heeft totaal nergens allergie voor....gelukkig!!!
meneer heeft in zn nieuwe campingbedje overal doorheen geslapen met oud en nieuw hebben bij mijn (zwangere)vriendin gegourmet heel gezellie,om 3 uur lagen we thuis in bedje.

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 12:30
Siepe

@Reb: vanaf ongeveer 11 maand zeggen ze bij het consultatiebureau dat je terug moet naar 300 cc zuivel, ik weet niet precies waarom maar het schijnt dat melk heel erg vult en dus de plaats zou innemen van ander (vast) voedsel, en dat teveel zuivel gewoon niet goed meer voor je is als je vast voedsel eet. Iets met je darmen ofzo, het zal wel. Voor zover ik weet is dat in heel NL de norm, niet alleen bij mijn CB...

@u3 gewone melk vanaf ongeveer een jaar, maar flessenmelk is ook koemelk alleen zitten er vitamines en mineralen enzo bij gevoegd. Er zit niet genoeg in gewone melk om voldoende te zijn voor Sharif maar hij mag het wel hebben hoor! Zeker als je vitamine D aanvult met druppeltjes en opvolgmelk erbij blijft geven (in de pap bv). Zolang hij maar drinkt is het geen probleem voor een tijdje wat dat dan is hoor!

Mirjam hoe is 't? Weer moed gevat voor het nieuwe jaar?

FCBgirltje hoe is het bij jullie, alles nog steeds goed hoop ik? Gaat de borstvoeding nog goed en slaapt ze al een beetje langer door in de nachten?

Jads speciaal voor jullie: een heel goed en hoopvol 2008, dat het met Tim maar heel goed mag gaan!!!

Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 20:49
Mirjam

Hey meiden!

Ja hoor we gaan het nieuwe jaar volle moed in!
Onze lucas kan sinds vorige week ook helemaal alleen stappen, dus ik heb m'n handen best vol.
Deze maand gaat onze architect ook voor ons beginnen tekenen, ik ben eens benieuwd.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:21
@u3

nou de melk drink problemen zijn weer voorbij
meneer drinkt vandaag zonder mopperen weer 2x 210 op ..............eige willetje??!!!!

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 12:12
@u3

meneer heeft vandaag zijn 1e boterhammetje gehad en hij vond het heerlijk! ik merk echt ana hem dat hij steeds meer behoefte krijgt aan vast voedsel dus beginnen we langzaam met brood.
ook (opvolg)melk drinken gaat weer prima uit de fles......kinderen!!! hij drinkt weer 2x 210 op n dag dus das prima.
warm eten en zn danoon gaan er altijd wel prima in!! heerlijk kind!!
verder gaat t allemaal prima,hij is snel moe en slaapt veel door alle nieuwe indrukken: het kruipen,staan,lopen in de box enz enz

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 20:45
Mirjam

Hey

Onze lucas heeft weer koorts (38,8°)! Heb nog niet kunnen kijken, maar mss van zijn 2e kiesje?

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina