< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Geboortelijst bij derde kindje ongewoon?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Geboortelijst bij derde kindje ongewoon?
02/11/2005 @ 17:30
Karen Zwaenepoel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Dit weekend hebben mijn man en ik een eventueel geboortelijstje voor ons derde kindje besproken.
Van onze eerste twee zoontjes hebben we dit ook gedaan en aangezien er een aantal dingen aan vervanging toe zijn en sommige dingen uit hygiënisch aspect zoiezo moeten vervangen worden (bijtring, spenen, ...) zouden wij dit graag weer via deze weg doen.
Maar mijn man vraagt zich af of dit wel gebruikelijk is bij een derde kindje en of de mensen zich niet geforceerd zullen voelen.
Graag had ik jullie mening en ervaring hierop geweten.

Heel veel groetjes,
Karen

Link naar deze reactie
02/11/2005 @ 18:45
natje

hoi,
neen hoor wij hebben dit bij alle kindjes gedaan!! zelf twee lijsten per kind eentje bij premaman en eentje bij c&a
liefs

Link naar deze reactie
02/11/2005 @ 21:03
heidi

Ik zie niet in waarom je het niet zou doen Karen. Wij kregen nooit veel mensen op bezoek dus wij hadden niet die gewoonte de meesten gaven een centje of vroegn wat we nog konden gebruiken.
Maar als je op voorhand al weet wat je allemaal nog nodig hebt en je weet dat er toch wel een aantal mensen op bezoek gaan komen zie ik niet in waarom je dat niet zou doen.
Een geboortelijst is trouwens steeds vrijblijvend he. Willen de mensen niks van die lijst kopen kunnen ze nog steeds een ander kleinigheidje geven of een centje. Ik zou er mij ni teveel zorgen om maken en er gewoon eentje aanleggen als het jou practisch lijkt

Link naar deze reactie
02/11/2005 @ 21:20
Leen

Online Status Stuur bericht
Waarom zou het ongewoon zijn?
Wij hebben in september ons derde kindje mogen verwelkomen en we hebben voor hem ook een lijst gelegd. Wij vinden dat niet meer dan normaal. Hier is het wel zo dat we nogal wat dingetjes nodig hadden aangezien er nogal een leeftijdsverschil tussen ons kindjes zitten.

Veel succes met de derde spruit!

Link naar deze reactie
04/11/2005 @ 17:16
Karen Zwaenepoel

Hallo iedereen!!!

Dank je voor de leuke reacties!
Er mogen er natuurlijk gerust nog bijkomen!!!
Het lijkt me inderdaad het beste wat we kunnen doen!
En zoals Heidi zegt, het is eigenlijk altijd vrijblijvend hé! We doen het ook maar voor het gemak van de mensen, zo moeten ze niet gaan zoeken!!

Veel groetjes,
Karen

Link naar deze reactie
06/12/2005 @ 16:08
valentijntje

Ja karen ik vind daar ook niks mis mee hoor. tZijn meestal toch dezelfde mensen die komen en die vragen toch meestal waar ze je het meeste plezier mee kunnen doen.

En zoals je zegt bij nr. 3 zijn er al een heleboel dingen aan vervanging toe.
Als er bij ons nog een nr 3 komt leggen we ook weer terug een lijstje.

En geef toe Karen tis toch ook gewoon plezant om dat te doen niet,

[Laatst gewijzigd door valentijntje - 06/12/2005 @ 18:14] - Link naar deze reactie
06/12/2005 @ 16:17
Ada

Online Status Bekijk profiel
Ik ben ook zwanger van mijn derde en heb nog geen seconde geaarzeld om een geboortelijst aan te leggen.
Ik denk niet dat er iemand is die dit raar vind.

Link naar deze reactie
16/03/2006 @ 11:37
Karen Zwaenepoel

Hoi iedereen!

Ondertussen is de lijst gelegd bij Prémaman!
Geen grote, maar nuttige dingen waar de familie uit kan kiezen.
We vonden het een goed idee en dankzij jullie steunende berichtjes zijn we ervoor gegaan!
En Valentijntje, Ik kan je geen groter gelijk geven!! Het is inderdaad heel leuk om die babyspulletjes uit te kiezen!
Die kleine leuke dingen (doopsuiker kiezen, geboortekaartjes kiezen, geboortelijstje leggen) maken het einde van de zwangerschap een stuk draaglijker!!

Groetjes,
Karen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]