< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » belle en de beesten (part iii)

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
belle en de beesten (part iii)
27/02/2008 @ 22:32
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Goeienavond!

Els, BRRR, wat een verhaal. Lijkt idd op een heel slechte film! En dan nog weten dat die man zo dichtbij woont... Hopelijk komen jullie er snel bovenop, hoor!
En binnenkort naar Barcelona, prachtige stad!! Wij zijn er als verliefd koppeltje naartoe gegaan (nog niet getrouwd, nog geen kindjes), een echte aanrader!!

Leen, binnenkort dus terug in het vuil, maar dan buiten! Amai, leuk cadeautje van je ouders!

Belle, ik ga straks eens piepen naar jouw filmpje! Doet Mika nog pipi op zijn potje eigenlijk? Ons Lotte heeft vorig weekend heel toevallig pipi gedaan op het potje. Ze wist niet wat haar overkwam!!

Nele, Willem nog niet echt genezen dus. En flink op school!!
Wij hadden vandaag ook oudercontact en 't was ook allemaal heel positief. Alleen dat hij een heel klein hartje heeft, maar ja, dat wist ik natuurlijk al lang!

Vanavond naar de kapper geweest met de twee kindjes. Voor Lotte was het de eerste keer. Toen Wout geknipt werd, was ze heel enthousiast, totdat het haar beurt was. Gelukkig kan onze kapper verschrikkelijk snel te werk gaan, want ze huilde tranen met tuiten!

Verder geen nieuws, morgen en overmorgen worden heel drukke dagen op 't werk, gelukkig is het daarna alweer weekend!!

Liesje

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 10:45
els

Amai Nele,
Willem is er snel bij met de letters
Wouter heeft daar absoluut nog geen interesse voor.
Af en toe zegt hij wel dat hij ook gaat lezen en neemt dan een boek vast. Hij volgt dan met zijn vingers de tekstlijnen (zoals Dries het in het begin deed) en vertelt in eigen woorden wat er staat

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 11:53
Isabelle

Liesje, Mika die zet ook het kot op stelten als ik aan zijn haar kom
Het is nu voor de moment verschrikkelijk slecht geknipt dus de volgende keer ga ik gewoon naar mijn kapster gaan. Hopelijk kan ze dan zijn haar rap rap knippen!

Het potje staat nu sinds een 3-tal weken bij ons in de badkamer. Maar eigenlijk zetten we er hem nog niet regelmatig genoeg op. En als hij erop zit doet hij niks. 't Is nog een spelleke voor hem.
Maja, we hebben nog wel effe tijd hé.

Nele, amai alweer bijna in de helft!

Leen, ficiat met alweer een nieuw familielid! Enne, 'k zal ook eens naar uw keuken komen kijken ze

Els, hoe gaat het daar? Heeft Dries het nog vaak over het "incident"?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 11:57
Isabelle

Oja Leen, bedankt voor je pb'tje! We zijn het nu toch even verder naar het zuiden aan het zoeken. Tot nu toe nog niks gevonden helaas

En Els, neen het had niet gevroren vorig weekend. 't Was juist zeer mooi weer! Het zand heeft misschien een verkeerde indruk gegeven?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 12:06
els

Dries is het "incident" al bijna vergeten.
Toen we gisteren voorbij het politiebureel reden zei hij wel: hier zitten die twee boeven nu!
Ik heb hem maar in de waan gelaten.
Zelf kan ik het echt nog niet goed loslaten
Vooral 't feit dat die jongeman hier vlakbij woont, geeft een heel slecht (onveilig) gevoel... 't Zal wel slijten zeker?

Verder heb ik al twee dagen last van verschrikkelijke tandpijn... Vanavond kan ik terecht bij de tandarts... Ik vrees het ergste (ontzenuwen,...)

Belle, is jullie volgende (cryo-)poging al gestart?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 12:20

Els,
Wat een verhaal meid. Ik zou ook helemaal niet blij zijn dat hij zo dicht bij woont. Gelukkig kun je idd op de politie rekenen. En is Dries het 'incident' al goed vergeten.

Belle,
Alles ok?

Leen,
Ow wat leuk meid? De familie word weer wat groter. En veel bewonderaars voor de nieuwe keuken? Zal wel zijn. Is zo mooi ook he?
Ik weet nog niet goed wat ik zou doen ivm hele of halve dagen.
Weet echt niet wat het beste is. De ene zegt halve dagen om te laten wennen. De andere zegt meteen hele dagen te laten gaan omdat ze niet meer slaapt in de dag..?? I don't know. HEEELUUUP

Nancy,
Thx meid. Hoe gaat het daar? Alles ok? Met de kids? En je werk?

Liesje,
Amaai Lotte is idd flink gegroeid zeg? Sjiek. En ook al op het potje? Ik denk dat ik hier met mijn pamperspook ga blijven zitten Ach, alles op zijn tijd he? Hihi.

Nele,
Amaai, Willem is idd een flinke zeg? Whaauw. Ben je dan wel super fier als mama denk ik he? Hihi.
Hoe gaat het verder met je? Al bijna de magische grens van 20 weken? Super!!!

Aan alle die ik ff vergeten ben. Haai.

Hier gaat alles weer zijn gewone gangetje. Godzijdank.
Met mijn spook alles ok. Ze is super !!
Ook de grrr momenten zijn schattig. Ze weet zich overal uit te praten en heeft voor alles een geschikte uitleg. Zo grappig soms.
We zullen blij zijn dat het terug zomer is, want het is een buitenmens. Als ze buiten kan lopen, springen en kattekwaad uithalen is ze de vrolijkste meid. Maar als het 2 dagen regent en ze binnen moet zitten. ow wee mama dan. Hahahaha. Ach ja. Heeft ook zijn charme.
Zo, nu ff verder gaan doen.

Erika

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 13:07
els

Erika,

Dries is onmiddellijk gestart met hele dagen, en na een week zelfs voor- en naopvang erbij (behalve op woensdag), omdat we toen beiden werkten.
toen Wouter startte was ik thuis, ik wilde hem daarom met halve dagen laten starten, maar na een week was hij niet meer te houden. Als Dries een hele dag op school was, wilde hij dat ook!

Ik zou met halve dagen starten, en als je merkt dat ze eigenlijk hele dagen aankan, kan je altijd "omschakelen he"....

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 13:40
Isabelle

Els, oeps ja vergeten te zeggen
Ben gisteren naar Jette geweest voor bloedname en echo. Gisteren avond mijn Pregnyl spuit gezet (da's om ervoor te zorgen dat mijn ei springt, voor ze er 2 terugzetten).
Maandag VM bellen ze dan (ik mag ook zelf bellen vanaf 10u30) om te zeggen of de embroy's goed ontdooid zijn en of er terugplaatsing is.
We hebben er dus nog 4 hé

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 13:43
Isabelle

zeg maar Els, als ze in het begin halve dagen gaan naar school, wat doe je dan de andere helft vd dag?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 14:29
Liesje

Belle,

Erika, Lotte haar pipi op het potje was echt een toevalstreffer, hoor. Zij vraagt elke avond om op het potje te zitten (voor ze in bad gaat) en puur toevallig moest ze net plassen.
En ivm met naar school gaan. Je kan misschien de eerste week starten met halve dagen. Misschien is ze zo moe dat ze plots wel weer nood heeft aan een dutje. Maar anderzijds zal ze misschien snel vragen om bij haar vriendjes te blijven. De juffen vinden het altijd beter dat ze meteen een hele dag gaan, maar Wout had echt nog een lange middagslaap nodig, dus die is maandenlang maar halftijds naar school gegaan!
Belle, wij hebben de luxe dat mijn ouders de kinderen ophalen aan school en in de namiddag in bed leggen. In veel scholen kunnen de allerkleinsten ook in de namiddag wat slapen, maar meestal is dat toch beperkt, vind ik. Ons Lotte heeft minder slaap nodig, die zal sneller hele dagen gaan, denk ik.

Liesje

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 14:42
Leen

Ola, wat een gekwetter vandaag... gezellig!

Erika,
Stef ging meteen hele dagen, maar ik haalde hem 's middags wel van school. Dat lukte toen omdat ik met bevallingsverlof was van Dries. Hij was ook al bijna drie toen hij voor het eerst naar school ging.
Dries is aan 2,5 gegaan, meteen hele dagen en ineten. Hij ging 's middags wel naar de slaapklas. In principe met nabewaking er ineens bij, maar dat laatste hoefde niet omdat ik toen thuis was na dat herseninfarctje. De juf raadde aan om ineens hele dagen te gaan, want ik kreeg ook telkens maar ziekteverlof geschreven met twee weken en ik ben uiteindelijk 'maar' vier weken thuis geweest.
Na een maand moest hij wel op maandag, dinsdag en woensdag kort naar de nabewaking, omdat we wel op hetzelfde moment gedaan hadden, maar ik zo'n kwartier moet rijden.
Maar met een ouder broertje op school scheelt het ook.
Ik zou eerst halve proberen. Veel kindjes zijn erg moe wanneer ze naar school gaan en hebben nog een dutje nodig. Als na een paar weekjes blijkt dat ze dat niet nodig heeft, kan je haar hele dagen laten gaan.

Belle,
Wij duimen!
Hier zijn scholen die de kindjes 's middags naar de onthaalmoeders en creches brengen (tot de leeftijd van 3 jaar) met de 'dutjesbus'. Bij Stef en Dries hebben ze dan weer een slaapklas (waar ook effectief geslapen of gerust wordt, de spelbrekers vliegen terug naar de klas).

Els,
Hopelijk kan je binnenkort je gedachten wat afleiden van de gebeurtenissen. Veel succes bij de tandarts, hopelijk verlost ie je onmiddellijk van de pijn!

Nele,
Wauw, wat een slimmerd, die Willem! Dries kent de letter van zijn naam en vraagt wel naar andere letters, maar hij onthoudt dat niet. Hij is nu heel de tijd aan het rijmen. Of vraagt uitleg over moeilijke woorden, zoals: 'Wat is een fossiel?' Euh...

Liesje,
Lotte op het potje!
Ai, de kapper geen succes. Bij Dries ook niet, hij is wekenlang kwaad geweest op de kapper en als we hem tegen kwamen trok hij altijd een kwaad gezicht.

Verder niet veel te vertellen.

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 12:10
els

Belle,
hopen dat de cryootjes het goed doen dus!

IVM de halve dagen school: bij Dries hadden we ook geen andere keuze dan ineens volledige dagen , met zelfs voor- en nabewaking. Bij Wouter was ik thuis he... Voor Erika zal het ook wel lukken met halve dagen...
Maar zoals gezegd, de juffen zijn voorstander van hele dagen, en meestal lukt dat ook wel. 't Zijn meestal eerder de ouders die er "last" mee hebben. Als de kindjes op 2,5 nog echt behoefte hebben aan een middagdut, kan je er ook voor kiezen om ze nog tot 3 jaar bij de onthaalmoeder te laten gaan he... Allemaal niet makkelijk...

De tandarts heeft me gisteren gelukkig goed kunnen helpen. Er was een vulling "gebarsten", en de zenuw van de tand was ondertussen al "goed" ontstoken... Ik moet binnen drie weken nog eens terug, maar hij heeft me al voorlopig opgelapt. Ikke heel content

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 12:51
nancy

Kiekeboe,

Els, gelukkig kan je er weer tegen voor drie weken!!

Erika, hier ook van den eerste keer volle dagen naar school. Omdat het met onze job niet lukt om halve dagen te nemen. Ook al meteen met voor- en naschoolse opvang. De kindjes zelf ondervinden in de loop van de dag weinig, denk ik, het is maar als ze thuis komen, dat ze vies en moe worden...

Belle,

Liesje, leuk voor Lotte dat ze toch al af en toe eens op het potje gaat zitten, met het gewenste plasje als resultaat!!

Leen, de zoeten inval bij jullie thuis? En dan zijn wij nog niet komen piepen!!!

Nele, amaai zeg Willem, sjiek dat hij al zo met letters bezig is.
Yentl is er al helemaal mee weg met het schrijven van haar naam, maar Milan is daar helemaal nog niet mee bezig. Hij schrijft wel hele epistels op een blad, maar 't is chinees!!

Wij hebben binnen 14 dagen oudercontact voor alle twee. Ik ben eens benieuwd of hij op school ook zo de kadet uithangt als thuis, dat zal wel niet... het aureooltje zal daar wel boven zijn hoofdje hangen!!

Gisteren had hij zijn flesje water uitgegoten op de grond en de spons genomen. Hij ging mama helpen kuisen!!

Zo, ik ga afronden, want ik ga op zoek naar een zomerjas voor Yentl!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina