< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Sparen voor hoge school/unief ?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Sparen voor hoge school/unief ?
24/11/2005 @ 13:42
didi

Mijn vraagje is hier gericht aan alle mama's van grote gezinnen, nl. kunnen jullie alle kinderen laten studeren wat ze willen? En hebben jullie daar een speciaal spaarplan voor?
Ik heb er geen idee van hoeveel een student hoger onderwijs kost en zou mij daar graag op voorzien, kwestie van mijn kinderen niet te moeten zeggen dat ze niet mogen verder studeren.

Groetjes
Heidi

Link naar deze reactie
24/11/2005 @ 19:07
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier kunnen alle kinderen als ze willen unief of hoge school gaan doen.
Tot hier toe blijken de 2 oudsten geen intresse in die richting te hebben.
De oudste doet momenteel een beroepsrichting om kinderverzorgster te worden. Na haar zevende jaar wil ze eventueel nog wel verder studeren voor vroedvrouw of lerares daar is ze nog niet helemaal uit. Haar zus van bijna 14 kiest momenteel dezelfde richting.
Maar dan komt Cédric en die loopt nu nog wel met die ambitie rond. Hij wil graag dierenarts worden dus dat wordt unief. Maar hij is nog maar 11 dat kan allemaal nog veranderen.
In ieder geval als ze willen is het mogelijk.
Wij hebben inderdaad een soort spaarplan om verdere studies mee te financieren. Voor ieder kind zou het bedrag aangepast aan index even hoog zijn als ze 18 zijn. Diegene die beslissen niet verder te studeren krijgen dat geld mee als ze van huis gaan. Diegene die verder willen studeren gaan minder mee krijgen, maar gaan naar alle waarschijnlijkheid ook wel een veel hoger loon hebben dan diegene die niet studeerden dus blijft het ongeveer toch gelijk verdeeld.
De 3 oudsten zijn van deze regeling op de hoogte en vinden dat goed. De kleintjes kunnen dat begrip toch nog niet vatten dus die hebben we er bewust nog niks van gezegd. Daar is nog tijd genoeg voor he

Link naar deze reactie
10/05/2006 @ 13:34
petitje

Online Status Stuur bericht
ik vind dat spaarplan heel goed, kan je daar wat meer over kwijt?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]