< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Risico bij zwangerschap met spiraal

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Risico bij zwangerschap met spiraal
07/02/2006 @ 23:51
Eefje

Online Status Stuur bericht
Vorige week heb ik na lang wikken en wegen een koperspiraal laten plaatsen bij de Gyn . Ik heb bijna een jaar de pil niet geslikt omdat ik me daar niet lekker bij voelde, maar condooms zijn toch ook echt niet handig bij een vaste relatie.

Nu hoor ik van iedereen van die spookverhalen over ongewenste zwangerschappen terwijl je een spiraal hebt. Nu heb ik het er wel over gehad met mijn vriend dat het zou kunnen gebeuren, en we zijn het er over eens dat het dan geen ramp zou zijn. Maar ik word een beetje bang van de gevaren die het met zich mee zou kunnen brengen om zwanger te worden met een spiraal.
Ik weet dat het risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap groter is, en dat je dan een ei-leider zou kunnen verliezen.

Maar hoe groot zijn nou eigenlijk die risico's voor mijzelf en een eventueel baby-tje, stel dat ik zwanger word?

De kans dat ik zwanger word is volgens de Gyn niet zo heel groot, maar ik maak me er toch zorgen over. Ik wil niemand in gevaar brengen, en zou kapot gaan van verdriet als ik door een spiraal een miskraam zou krijgen. Wie kan me geruststellen, of de risico's vertellen?

Groetjes Eef

Link naar deze reactie
19/02/2006 @ 21:21

Online Status Stuur bericht
Hoi Eef,

Ook ik heb een koperspiraal gehad. Hij heeft een klein jaar gezeten. Naar mijn mening een prima anticonceptiemiddel zonder hormonen. Wel zijn mijn menstruatieklachten de eerste maanden heel heftig geweest, ik kan me nu iets bij het gevoel van een wee voorstellen. Mijn lichaam wilde dat vreemde voorwerp eruit werken. De laatste maanden had ik hier gelukkig geen last meer van. Ik denk dat je zelf goed aanvoelt of het spiraal nog goed zit of niet. Ook kun je dit zelf testen door te voelen of het touwtje er nog zit of door een echo bij een gynecoloog te laten maken. 2 januari heb ik hem laten verwijderen en nu maar hopen dat onze kinderwens snel mag uitkomen. Hopelijk heb ik je iets kunnen gerusstellen. Sterkte ermee. Groetjes Karel

Link naar deze reactie
10/03/2006 @ 12:35
miran

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Eefje,

Ik heb al 2x een koperspiraal laten plaatsen, de 1ste x omdat ik het slikken van de pil zat was en de 2de na de geboorte van onze zoon. Idd je menstruatie kan wat heftiger zijn, maar ik heb er zelf nooit echt "last" van gehad. Na het plaatsen moest ik een maand of 2 later voor een echo om te kijken of het goed zat en ip 1x per jaar voor controle. De werking van het spiraal is gebaseerd op het idee dat een eitje wel bevrucht kan raken maar niet in kan nestelen vanwege het spiraal...en ik denk dat je zelf ook wel weet dat geen een voorbehoedsmiddel 100% veilig is, het spiraal dus ook niet, en dat er vrouwen zijn die helaas toch zwanger raken, maar dat kan met de pil ook gebeuren. Verhalen zijn overal te vinden, zeker via internet, het is, denk ik, de kunst om de voors en tegens goed tegen elkaar af te wegen. Vraag advies aan je huisarts of gyn, zij kunnen je veel meer vertellen. Persoonlijk vind ik een prima voorbehoedsmiddel, zonder al die hormonen, en kan ik het je zeker aanraden.
Succes met je beslissing.

gr.Miran

Link naar deze reactie
20/03/2006 @ 11:23
sara

Als je er echt zorgen over maakt, probeer dan rond je eisprong geen sex te hebben?

De kans om zwanger te worden is 1/100 (evenveel als bij de pil en condoom). Dus op 1 jaar tijd wordt 1 vrouw op 100 zwanger. Bij een hormonenspiraal is dat 1/500.

Ikheb ook een spiraal laten plaatsten 6 weken geleden en ik moet zeggen, ik voel dat nogal goed zitten. In sommige houdingen doet het meer pijn.

Mijn menstruatie is helemaal niet heviger, zelfs korter en minder hevig als met de pil. Wel zijn de buikkrampen anders en ik blijf buikkrampen hebben zelfs na mijn menstruatie.

groetjes

Link naar deze reactie
02/04/2006 @ 19:25
nele

hoi,
ikheb sinds een jaar een koperspiraaltje en heb nu alle verschijselen van een zwangerschap.Ben al ooit eerder zwanger geweest dus ik weet hoe het voelt. Het is niet ongewenst maar wel ongepland. Dacht ook dat ik nooit bij die ene zou horen die zwanger kon raken met spiraal

Link naar deze reactie
20/04/2006 @ 13:31
Anne

Online Status
Had voor mijn zwangerschap heel veel klachten tijdens en voor menstruatie. Vandaar dat de gyn mij aanraadde om spiraaltje te laten steken na de zwangerschap en borstvoeding. Sindsdien zijn mijn klachten heel erg geminderd. Ik voel nog wel wat krampen maar meer niet. Ik heb ook maar amper een bloeding. De eerste maand na het plaatsen heb ik wel nog een tijdje veel krampen gehad.

een vriendin van me is wel zwanger geworden terwijl ze een spiraaltje had. haar lichaam stootte het spiraaltje echter af. ze is allergisch aan heel wat zaken (aan allerhande metalen etc...)misschien dat dat daar ook iets mee te maken had.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]