Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/04/2006 @ 16:51 Ellen | heey weki ja idd ik denk dat je het nu even moet laten rusten ik denk dat je je man nu gaat puchen dat je er zelf ook spijt gaat van hebben later als je kindje er is want hij is er dan helemaal niet zeker over of hij het wel eenmaal wil dus jij zal er waarschijnlijk dan veel alleen voor staan en jij zal dan alleen maar de nadelen van het kindje zien weet je het is nu moeilijk om het van je af te zetten maar later als hij er wel klaar voor zal zijn ( want ik denk dat hij gewoon schrik heeft voor een te grote verantwoordelijkheid ) dan is het een groot ' geschenk ' en dan geniet je er eens zoveel van ! |
| 21/04/2006 @ 14:15 me | ik vind het niet het belangrijkste als kind enig kind kan veel vriendjes hebben of neefjes en nichtjes waar mee het leuk kan spelen broer en zus als kind hangen mekaar veel in de haren... maar later als ze groot zijn en jij er niet meer bent, staat hij, zij er echt alleen voor en dat is het gene wat mij en mijn man overtuigd heeft om minimaal 2 kinderen ( proberen) te nemen, ook al zit er dan 10 jaar tussen, het zal later niet alleen zijn |
| 22/04/2006 @ 15:06 Ellen | heey me sorry maar ik ben het niet helemaal met je mening is de stelling 'later als je er niet meer bent staat je kind er echt helemaal alleen voor ' je kind heeft altijd goede vrienden , heeft ook nog nichten en neven ik denk dat niemand er alleen voor staat en je moet niet altijd een broer of een zus hebben om er niet alleen voor te staan het is altijd leuk ik heb zelf 2 kindjes en ben in verwachting van men 3de maar ik doe dit niet omdat later men kinderen er alleen voor zouden staan want dit geloof ik echter niet mijn man zijn ouders zijn allebei ook gestorven en is zelf ook enig kind maar hij staat er toch ook niet alleen voor ? moet je kijken hij heeft een vrouw , heeft een heleboel vrienden en vriendinnen , heeft zijn collega's , zijn neven en nichten waar we ook een heel goed contact mee hebben en mijn famillie en natuurlijk zijn kindjes ik denk niet dat je kinderen er alleen voor zullen staan naarmate je ouder word word je vriendenkring alleen maar groter omdat je telkens nieuwe mensen ontmoet |
| 03/05/2006 @ 18:06 me | hallo ellen oke echt alleen zal het niet zijn nee, maar de bloedband tussen ouders, kinderen, broers en zussen is over t algemeen toch bijzonder. Wat als je man niet getrouwd was, zijn ouders enig kind waren ( en dus geen neven en nichten...), ik vind het gewoon voor mijn kind een geruststellend gevoel dat hij/zij altijd een broer/zus heeft om op terug te vallen ook al weet ik dat ze misschien totaal niet overeen kunnen komen ofzo ach t is mijn mening, door mijn ervaringen heen, |
| 08/05/2006 @ 13:09 Weki | Dag allemaal, ik ben echt zo blij dat er hier massaal wordt gereageerd op een zorg die ik had. Ondertussen voel ik me wat rustiger geworden rond dit hele thema. Ik ben blij met al jullie ideëen en bedenkingen maar heb voor mezelf besloten een beetje minder fanatiek bezig te zijn met mijn kinderwens. Tijd brengt raad, zegt men ... en ik ga de tijd nemen. Ik heb nog wel even. De energie die ik heb gestoken in het piekeren over een tweede baby, ga ik trachten weer te investeren in de relatie met mijn partner. Ik heb hem bij momenten zo vervloekt, dat ik nu denk: domme gans! Als ik moet kiezen tussen een tweede kind ten koste van onze relatie of één kind binnen onze relatie, dan kies ik voor het tweede. Maar natuurlijk blijf ik hopen. ![]() 1000x bedankt hoor lieve mensen! Groetjes, Weki |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina

Enig kind = alleen=eenzaam?