[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/04/2006 @ 10:29 | Hallo, Wij hebben een groote zorg. Onze dochter is nu 13 week en het is mogelijk dat spinal musculair atrofie (SMA) heeft. Er zijn nog geen testen gedaan - daar moeten wij minstes 8 weeken op wachte - dat vind ik heel erg lang. Ik hen al veel over deze ziekte gelezen, maar ik kan nergens een symptomen vinden. Hebben julli e ervaring met deze ziekte? |
| 07/05/2006 @ 13:16 Renata | Hallo Lies het is zo, dat de doktor wilde Nathalie (onze dochter) eerst ook niet direct testen en uitzoeken of het ook wat anders kan zijn. Maar ik bleef maar vragen en zij is dus afgelopen dinsdag op SMAn getset, nou weet ik alleen niet, hoe lang duurt het voordat wij uistlag hebben ben erg nervous ![]() Nathalie kon haar hoofdje nooit optillen, haar nek en romp zijn heel erg slap, zij heeft altijd slecht gedronken - werd snel moe en nou zuig ze en slik ze bijna niet meer, zij heeft ook heel achte huiltje. Maar haar benen en armpjes kan ze wel bewegen. Wij worden pas getest als zij positive is, omdat deze test is best duur en zij willen het dus niet zomar doen zonder een reden ![]() Renata |
| 11/06/2006 @ 12:40 Renata | hallo, ik wou alleen laten weten dat nathalie geen SMA heeft - de uitslag was negative. nou is de vraag wat heeft ze dan |
| 18/07/2006 @ 21:14 | Hallo, hoe ben je er precies gekomen wat je dochtertje had? Ik ben vandaag naar het CB geweest met mijn dochter ze is 3 mnd. Zij kan ook haar nekje niet uit haarzelf optillen.(algemene hypotonie) stond op de verwijsbrief voor fysiotherapie. Weten jullie hoe ze dit verder gaan onderzoeken? groetjes M@xon |
| 18/07/2006 @ 21:16 M@xon | O, ja en wat is er bij jullie kindje allemaal opgevallen ? |
| 24/08/2006 @ 14:39 wendy | Hallo, Ik zag toevallig op de site SMA staan en moest gewoon even kijken wat er allemaal stond. Renate, hoe is het nu met je dochter? En welke symptomen heeft ze? Als ik je verhaal lees herken ik het van ons zelf. Wij hebben twee kinderen, dochter van bijna 5 en onze zoon is vorrig jaar overleden op 2jarige leeftijd. Toen hij geboren was werd er gezegd dat hij helemaal gezond was. Maar wij zagen al snel dat er iets niet goed was. Na zijn fles roggelde hij heel erg en hij dronk niet goed. Hij viel ook af en dan kwam hij weer een heel klein beetje aan en een week later was hij weer afgevallen. Met 6 weken werd hij door gestuurd naar het ziekenhuis want toen zat hij nog onder het geboorte gewicht. Toen kregen we een methode om hem de fles te geven en toen kreeg hij voor het eerst zijn fles helemaal leeg. Hij bleef wel onder controle bij de logop. en daar bleek naar 3 maand dat er veel meer met onze zoon aan de hand was. Hij was slap in zijn nek en zijn voetjes stonden naar binnen. Ze hebben toen ook aan SMA gedacht maar dit bleek het niet te zijn. Door therapie ging het soms ook vooruit maar langzaamaan werd hij steeds slapper. Hij is vaak naar het ziekenhuis geweest omdat hij het heel benauwd had of weer heel veel spuugde. Daar hebben ze heel veel onderzoeken gedaan, EMG MRI, maar alles wat er getest werd was goed. Het laatste half jaar kon hij alleen nog maar liggen en niet meer zitten, en hij had zijn hoofd 1 kant op, andere kant lukte hem niet meer. De diagnoze is nu zenuw/spierziekte, maar welke zijn ze tot nu toe niet achter en waarschijnlijk komen ze er ook nooit achter. Ze zijn nu gestopt met bloedonderzoeken omdat ze niet meer weten welke kant ze op moeten. Ze denken aan een nieuwe ziekte. Ik hoop dat het voor jullie allemaal niet zo erg is en dat het nu een stuk beter met je dochter gaat. Laat het even weten want ben erg nieuwsgierig hoe het verder is gegaan met jullie. En als je misschien iets herkent van ons verhaal laat het dan ook even weten |
| 24/08/2006 @ 20:47 Lies ![]() | Wendy, Heel veel sterkte met het verlies van je zoontje. Het maakt het waarschijnlijk des te erger dat je niet weet wat het is. groetjes, Lies |
| 25/08/2006 @ 09:11 wendy | Hoi Lies, Bedankt voor je medeleven. Maar wat zou je er nu aan hebben als we wisten welke ziekte het is geweest. Er zouden niets aan de situatie hebben kunnen veranderen. Het enige waarvoor het heel graag zouden willen weten is of deze ziekte ook erfelijk is? Want we waren al lang bezig met de vraag zullen we nog een derde kindje nemen of niet. Maar als je weet dat er een hele grote kans bestaat dat het derde kindje het ook heeft, waar kies je dan voor. En natuurlijk ook voor onze dochter, misschien is zij wel draagster van deze ziekte en heeft zij later kans om een kindje met deze ziekte te krijgen en dan is het natuurlijk wel fijn dat je dit van te voren al weet. Wij zijn uiteindelijk tot de beslissing gekomen dat we voor een derde kindje gaan. Ze kunnen ons niet vertellen of het erfelijk is, maar in allebei de familie's komen geen zenuw of spierziekte in voor dus wij achten de kans wel klein maar natuurlijk hou je er altijd rekening mee dat het toch weer kan gebeuren.(wij hebben zelf ook onderzoek bij ons laten doen naar de zenuwen en spieren en dit was allemaal goed) Groetjes Wendy |
| 19/11/2006 @ 16:42 sma type 2 | ik heb zelf SMA type 2 ik weet dat sma type 1 maximum 5 jaar wordt. er is 1 ding dat heel eigen is aan sma en geen andere spierziekte heeft dat is dat de vingers trillen. dit kan je merken waneer het kind slaapt. dit ziekte ontstaat enkel als man en vrouw de zelfde kapote gen hebben dit kan door dna test nagetrokken worden. als je meer specifieke infomatie wilt zou ik u uitleggen gezien er weinig site's zijn die over juiste informatie beschikken |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Spinal musculair atrofie