Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/10/2006 @ 14:16 bieke | Hallo, Emma, wat een leuke fotootjes van Milan en zijn verjaardagstaart. Het is echt een knap ventje! Ik heb ondertussen de laparoscopie achter de rug. Hieruit is gebleken dat ik een vrij ernstige vorm van endometriose heb. Dat betekent dat er stukjes baarmoederslijmvlies in gans mijn buikholte terug te vinden zijn. Vooral rond mijn rechter eierstok en eileider had dit reeds voor kapselvorming en vergroeiingen gezorgd. Hierdoor is deze kant er slecht aan toe en kan ik alleen nog maar zwanger worden als de eisprong aan de linkerkant plaatsheeft. Tijdens de laparoscopie is er wel het meeste van de vergroeiingen aan de rechterkant verwijderd geweest. Als vervolg van de behandeling moet ik gedurende 3 maanden 1 inspuiting per maand krijgen, waardoor mijn eigen hormonaal stelsel stil valt en de rest van de endometriose kan verdwijnen. Daarna mogen we herstarten met IVF (daar gaan we wel nog enkele maanden mee wachten). De diagnose 'endometriose' was toch wel weer een vrij zware klap, aangezien dit om een chronische ziekte gaat, welke dus steeds zal terugkeren. Anderzijds ben ik wel blij dat ik nu de reden van mijn verminderde vruchtbaarheid ken. Volgens de prof is endometriose niet echt een oorzaak voor miskramen, dus op de vraag waarom ik reeds 3 x een miskraam gehad heb, heb ik nog niet echt een antwoord gekregen. Begin november mogen we op gesprek gaan bij de professor en ik hoop dan toch nog wat meer antwoorden te krijgen. Groetjes, bieke |
| 20/10/2006 @ 08:45 Bieke | Hallo, Emma, is de operatie van Milan gisteren goed verlopen? Hopelijk heeft je zoontje er niet te veel last van gehad! Het moet ook voor jou een zware dag geweest zijn... Groetjes, bieke |
| 27/10/2006 @ 07:21 Bieke | Hallo, Emma, ik ben blij te horen dat Milan alweer de oude is. Gelukkig dat alles achter de rug is... Met mij gaat het heel goed. Ik voel mij sinds de laparoscopie veel beter dan ik me in maanden gevoeld heb. Voorheen was ik steeds moe, buikpijn, lastig, ... Ik voel me nu echt goed. Waarschijnlijk een combinatie van de operatie en de spuiten. Door de operatie is de buikpijn, waar niemand een oorzaak leek voor te vinden weg en door de spuiten liggen mijn hormonen stil en heeft mijn lichaam eindelijk eens rust en dat voel ik... Groetjes, bieke |
| 03/11/2006 @ 19:49 Bieke | Hallo, Emma, proficiat met je huwelijksverjaardag! Reeds 14 jaar getrouwd, dat begint al te tellen... Wij hebben vorige week ons 10 jaar samenzijn gevierd, met een verwendag en een etentje. De tijd gaat inderdaad snel... Vanaf volgend jaar kunnen we opnieuw van 0 beginnen tellen (vanaf ons huwelijk)... Greebo, intussen al hersteld? Groetjes, bieke |
| 16/11/2006 @ 14:34 Bieke | Hallo, We zijn vorige week terug naar Jette geweest. De professor heeft ons wat meer uitleg gegeven over endometriose. Volgens de statistieken heeft iemand met endometriose stadium 3, zoals ik, 20% kans om na 2 jaar proberen zwanger te worden. Na de laparoscopie waarbij de verklevigen rond mijn eierstok weggenomen zijn, is deze kans gestegen tot 30%. We kunnen dus op de natuurlijke wijze zwanger worden, maar de kans is klein en het kan lang duren . Willen we het toch op de natuurlijke manier proberen, dan heeft de prof ons de raad gegeven, om zo snel mogelijk na het beëindigen van de reeks spuiten te starten, omdat endometriose vrij snel kan terugkomen. Kiezen we voor IVF, dan mogen we gerust nog enkele maanden wachten. Voor de miskramen is geen oorzaak gevonden, noch tijdens de operatie, noch in het bloedonderzoek. Bij een volgende zwangerschap heb ik wel 40% kans op een miskraam. We hebben er voor gekozen om pas in augustus 2007 te herstarten met IVF. In de loop van juni of juli willen we wel onze 3 cryo-embryo's laten ontdooien en eventueel terugplaatsen. Eind november krijg ik mijn laatste spuit en dan duurt het nog zeker een maand, vooraleer mijn hormonen opnieuw op gang zullen komen. Wat we de maanden nadien gaan doen, weten we nog niet zeker. Waarschijnlijk zal ik dan enkele maanden de pil nemen, en ons ondertussen volledig concentreren op onze bouw en trouw, om er dan nadien met frisse moed weer tegenaan te kunnen... Anderzijds twijfel ik nog wat : het is misschien een gemiste kans, omdat de omstandigheden om natuurlijk zwanger te worden, optimaal zijn na de laparoscopie en de spuiten... Groetjes, bieke |
10/01/2007 @ 21:02 ![]() | Nog een goed 2007. Hoe is het verder met iedereen? |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina

in augustus gestopt met de pil...

.
Ik zal niet de veelgestelde vraag hier neerzetten: of je al voor de tweede gaat... Pfft, hoe vaak ik die wel niet heb gehoord...
.Heeft ook z'n laaste spuitje gehad..de volgende is pas weer met 3 jaar en 9 mnd...gelukkig,ik vind dat toch elke keer erg zielig.