< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Budget grote gezinnen

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Budget grote gezinnen
23/05/2006 @ 19:54

Hallo mama's,

Hier 2 volwassenen en 3 kids. Wij zouden volgend jaar nummertje vier verwelkomen. Ben eens benieuwd naar jullie boodschappen budget et budgettips. Wij zitten momenteel rond 500 € per maand en jullie? Hoe zit het met de gezinnen van 6?

Link naar deze reactie
23/05/2006 @ 21:40
tizi

hoikes oei ik kom met 500euro voor een maand eten niet toe hoor,mijn kids zijn 14,bijna 12,bijna 10en 2j en ik kom er echt niet mee toe .500 euro om hele maand te eten!!!zou willen dat dat waar was ,maar spijtig genoeg eten ze graag en voldoende en af en toe een versnapperinske erbij...t leven is duur

Link naar deze reactie
24/05/2006 @ 09:33
jo

Online Status Stuur bericht
hoi hoi,
ik,kan ook niet zeggen dat wij met €500 toekomen voor onze winkeluitgaven voor voeding,wij drinken zelden of nooit frisdrank en ook geen fleswater,gewoon kraantjeswater,vind ik prima,ik koop ook bijna nooit geen snoep,wel koeken voor mee naar school,ik moet wel zeggen dat ik grote eters heb,ik heb 4 kids momenteel en zij eten ieder al een héél stuk vlees op,en als ik aardappelpuree maak ben ik bijna 5 kg aardappelen kwijt dit even zodat je een beeld kan vormen met wat ik bedoel met grote eters...
weet je,
een tip wat ik altijd wel doe,soep en spaghettiesaus maak ik per grote hoeveelheid en steek in ik in de diepvriezer...
mijn ventje bakt zelf brood,weliswaar met bloem dat volledig klaar is,maar wel niet met zo'n machine,hij bakt 4 broden per keer en dat zijn broden van +-1.5 kg,we zijn de helft goedkoper uit dan dat we ons brood bij de bakker gaan kopen en zeker zo lekker en gezond...
groetjes jole

Link naar deze reactie
24/05/2006 @ 10:51

Jullie kids zijn precies wat ouder als de onze. Hier 11 j, 8 j en 13 maand ( 8 jaar een kleine eter en de jongste eet nog babyporties natuurlijk). Hier ook geen frisdrank en eigenlijk zeer zelden snoep en chips (lusten ze eigenlijk niet echt), wel koekjes voor school. Grote vleeseters zijn we ook niet echt, we eten wel elke dag vlees of eens vleesvervangers, wel groentefanaten. En pampers zitten ook niet in dit budget, gezien we katoen luieren.

Was benieuwd op een nederlandse site zal ik dat sommige mensen voor 6 personen toekwamen met zelfs minder dan 100 euro per week. Daar verschoot ik dus danig van omdat ik wel dacht dat we een beetje bewust met geld omgingen.

Link naar deze reactie
24/05/2006 @ 13:22
natje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
wij zitten met 5 kids en 2 volwassenen aan een 250€ per week aan eten en drinken maar door een tip van een goede vriendin van me gaan we vanaf juni winkelen in covee (met een volle maag!!! en met lijstje!!) zoals ik he uitgerekend zou ik aan warme maaltijden per 2 weken (niet weekends dus 10 dagen) aan 100€ zitten groenten en vlees! gaan we zeker is proberen se
liefs natje

Link naar deze reactie
27/05/2006 @ 11:00
Karen

is covee dan echt zo goedkoop ?
ik kom met 5 kids en 2 volwassenen ook niet rond met 100€ per week...
we eten wel veel klaargemaakte of diepvries producten(werken beiden full time) en probeer in het weekend zoveel mogelijk al te koken en in te vriezen
we kopen bijna alles in lidl en colruyt, maar zijn toch nog zo'n 300€ per week kwijtzonder pampers

Link naar deze reactie
27/05/2006 @ 17:18
Tine

Hey Natje,

bedankt voor de tip. Ben gaan kijken op de website van covee en idd die zijn wel goedkoop. Ik kom ook op ong 100 € uit voor vlees en groenten.
En als je boven de 45 € koopt via hun website, brengen ze het aan huis voor 5€. Voor dat geld kan je niet zelf rijden, plus dat je rustig kan kiezen.

Link naar deze reactie
28/05/2006 @ 10:59
heidi

Hier ook en groot gezin en ik kan ook moeilijk zeggen dat wij met 500 euro per maand toekomen zenne.
In mijn huishoudbudget zit nu ook wel schoonmaakmiddelen, shampoo's en dergelijke meer inbegrepen het gaat dus niet alleen om eten.

Wij gaan 1 keer per maand naar covee en daar koop ik dan vlees en groenten voor een maand. Doorgaans schommelt dat tussen de 250 en 270 euro. Hangt een beetje af van wat er op het menu staat. Daarnaast gaan wij wekelijks nog naar Aldi wat ons ongeveer een 120 euro kost. En ook wekelijks naar Colruyt voor ongeveer een 50 euro per week.

Af en toe wordt er hier wel snoep in huis gehaald en ook frisdrank ik steeds aanwezig.

Voor diegene die geen covee in de buurt hebben, heb ik mij laten wijsmaken dat O'Cool niet zo veel in prijs zou verschillen. Misschien eens vergelijken???

Link naar deze reactie
03/06/2006 @ 20:19
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Hier 2 volwassen en 3 kids.
De 2 oudsten hebben beide verkering en deze zijn ook dagelijks bij ons over de vloer.

Ik ben wekelijks aan boodschappen tussen de 300-350 euro kwijt.
Nu moet ik zeggen dat we dit bedrag ook gemakkelijk kunnen missen.

Hiervan wordt dan ook eten & drinken gehaald (wel chips en frisdrank), schoonmaakspullen, en de spullen (luiers, melk, potjes) die ik nodig heb voor mijn zoontje.

groet, Liesbeth

Link naar deze reactie
27/06/2006 @ 15:04
Susie

Ik heb ooit eens een onderwerp geopend over de kosten van meerdere kinderen. Dat wij het waarschijnlijk bij 1 kindje houden vanwege de hoge kosten. Iedereen vond dat belachelijk en vond dat we gewoon kindjes moesten nemen en het verder wel zien.

Maar voor 250 euro eten in de week???? Dat zouden wij dus echt never nooit kunnen betalen he.

Link naar deze reactie
12/07/2006 @ 16:01
petitje

hallo
ik reageer hier ff omdat ik hier lees over covee goedkoop,
wat kopen jullie dan daar?
ik vind het er nogal duur, misschien koop ik dan de verkeerde spullen
zoals apertiefhapjes, ovenschotels, sauzen, bereide gerechten
eigenlijk vries ik bijna al mijn vlees en vis in dus zou ik het ook daar kunnen kopen?

Link naar deze reactie
18/07/2006 @ 12:31

kwam ook eens eventjes kijken en vind dit wel een goed en interessant onderwerp......................wij zijn met 2volwassenen en momenteel 4kids , 1hond, 1kat en 2cavia's, en wij spenderen toch ook al snel een 300à350euro per week, hangt er een beetje vanaf wat we nodig hebben , hebben we pampers en waspoeder en zo nodig loopt het al snel op maar anders ja, wij gaan geregeld in de aldi winkelen en dan vooral voor water,melk , chocomelk, fristi en toiletpapier, de andere dingen worden meestal in colruyt gehaald.................nu in de vakantie scheelt dat al want dan eten ze minder koeken dan dat ze naar school gaan, ik maak zo goed als altijd elke dag warm eten allez ja met dit warme weer al eens salades of zo maar altijd wel zo vers mogelijk , ik vrees raar of zelden vlees in , vis wel , vind dat niet zo'n ramp.............wij gaan wel met zinn tweeen full-time werken, mijn man in 3-ploegen en ik door de weekends 2x 12uur na elkaar, is gelijk aan een full-time loon is wel nodig als je nog wat extra wilt vind ik toch althans maar ja, iedereen is baas over eigen portemonee , hé............maar met meer kids is het allemaal wel doenbaar hoor, iedereen heeeeeeeel erg veel succes

Link naar deze reactie
07/08/2006 @ 23:13
BlueGirl

Jeetje... wat een bedragen noemen jullie zeg! Mijn oren klapperen nog hahaha, wij doen het nu met 3 kinderen en 2 volwassenen met 75 euro per week en straks als onze 4de geboren is dan verhogen we dat bedrag tot 100 per week, daar zit alles bij in: luiers, voer voor de dieren, kadootjes etc.

Maar wij zijn er zo aan gewend en we missen ook niks vindt ik, de kinderen krijgen elke dag een snoepje en een koekje en een paar keer per week fruit, verder drinken ze limonade en melk en af en toe haal ik yoki of chocomel voor ze...

Maar ja nu zijn ze nog klein misschien dat dat het verschil maakt!

Liefs Wendy

Link naar deze reactie
09/08/2006 @ 00:25
Kato

Hallo,

Wij zijn een nieuw samengesteld gezin, twee volwassenen en zes kinderen.Wij geven gemiddeld 1000 euro de maand uit,voor voeding,waspoeder,luiers inbegrepen;van ons lonen schied op einde van de maand niets over.
Wij betalen 700 euro huur,om en beide 300 opvang,100 diesel voor ophalen en brengen kinderen(wonen aan de andere kant van 't land )en 250 alimentatie.
Wij krijgen de kinderen mee in versleten kledy,dus ook nog kledy kopen en tot nu toe al 3x 1000 euro aan advocaten want ons ex'en doen afwisselend een zaakje open.
Daarvoor doe ik naast mijn fulltime job nog interim bij om gewoon rond te komen en de rekeningen te kunnen betalen.
Het zou normaal niet nodig moeten zijn als onze ex'en de kinderen normaal gekleed zouden meegeven en wij geen advocaten dienden te betalen, maar dat is nu eenmaal hun "fun".
Zij gunnen ons niets uit wraak en uiteindelijk zijn de kinderen de "dupe".
In mijn jaarlijks verlof werk ik me onnozel om al aan de kant te zetten voor de volgende zaak van ex.
Normaal zouden wij op vakantie gaan, maar dat riskeren wij niet,dat zou een ondergang betekenen en een financiele spiraal naar beneden.

Toch geven wij de moed niet op,wij houden zielsveel van mekaar en dat kunnen ze ons niet afnemen,zelfs niet na al die jaren van pestery,wij doen door,en dit zal nog zeker tien jaar duren!

Voor mensen nog in mijn situatie,doorbijten en weet dat je niet alleen bent!!!

Liefs,
Kato

Link naar deze reactie
09/08/2006 @ 11:22
pat

Online Status
hoi Kato,

heel herkenbaar....ik voel me ineens niet meer alleen.
We kunnen niet anders dan doorbijten meid! Zo als je al zei: binnen 10 jaar zijn we er vanaf. Ooit komt boontje wel achter zijn loontje....

Link naar deze reactie
13/08/2006 @ 01:49
BlueGirl

Kato, mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn stiefmoeder trok ons hun eigen kleding aan als we bij hun waren en dan als we weer naar mijn moeder gingen kregen we de kleding weer aan (schoon uiteraard) die we bij aankomst ook aan hadden, zo had je nooit het probleem van expres oude kleding aandoen want we hadden bij allebei kleding en dat bleef dus waar het hoorde... Misschien een idee voor jou?

Liefs Wendy

Link naar deze reactie
13/08/2006 @ 17:39
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Kato,
ik vind dat je fantastisch doet als (stief-)moeder...

Ik kan me voorstellen dat het niet altijd ff gemakkelijk is voor jullie, maar jullie zijn kanjers zoals jullie opkomen voor de kids.

Wij zitten zelf id situatie dat er een goed contact is met de ex-vrouw van mijn man en dat de bezoekregelingen en dergleijk altijd in goed overleg zijn gegaan.
Ook hebben de kinderen van mijn man er destijds (8 jaar geleden) er zelf voor gekozen om bij hun vader te willen wonen, ook dít is in goed overleg gegaan.
Inmiddels zijn de kinderen alweer groter (17 & 18 jaar), maar het contact met hun moeder is nog steeds goed.

groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
09/11/2006 @ 15:05
Natasja

amai...oftewel gooi ik geld door de ramen of doen jullie goedkope boodschappen hihi
maar ik heb maar 1baby (we zijn dus met 3 plus een poes) maar wij zitten toch aan 700€boodschappen per maand hoor.
Onze maandelijkse kosten (lening huis, water, electriciteit NIET inbegrepen) lopen toch gemakkelijk op tot 1300€ per maand. Boodschappen, apotheker, kleertjes, tierelantijntjes...
Wij doen boodschappen in de Colruyt en charcuterie bij Keurslager.

Amai als ik 5kids zou hebben, ben ik failliet geloof ik!

[Laatst gewijzigd door Natasja - 09/11/2006 @ 15:06] - Link naar deze reactie
09/11/2006 @ 19:54
Susie

Ik denk dat je leeft naar wat je hebt. Wij hebben geen 1300 euro om uit te geven aan dat soort dingen.
Boodschappen kan makkelijk veeeeeeeeeeel goedkoper dan 700 euro per maand. Maar zolang je het kan missen zou ik niet weten waarom je perse moet besparen.

Link naar deze reactie
21/11/2006 @ 06:29
heide

Ik zal het zo zeggen: Meer kinderen is niet noodzakelijk duurder. Wij hebben drie kinderen. Ik schrijf gedetailleerd het huishoudbudget neer en weet daardoor dat ik bij 2 kinderen 850€ per maand aan voeding, drinken en onderhoudsprodukten en hygiene uitgaf. Bij drie kinderen is dit net hetzelfde. Enkel de eerste maanden gaf de speciale flesvoeding een hoger bedrag. En natuurlijk tikken de pampers ook aan.
Wij hebben wel het voordeel van een fmilietuin waardoor we geen groenten en aardappelen dienen te kopen.
Wij winkelen volgens het Aldi eerst, dan Colruyt principe... Dus elke maand eerst de Aldi passeren en dan de merken aankopen bij Colruyt.
Luiers kopen we voor overdag bij Liddl en voor s'nachts van een merk in de Makro bij aanbiedingen.
Ik moet zeggen dat we met twee full-time lonen dit wel allemaal kunnen bekostigen maar eigenlijk zijn hospitalisaties, reisjes en kleding toch nog grote happen in ons budget. Ik ben dan ook vast van plan om zelf kleding te leren maken nu we proberen voor een vierde.
We maken voor reisjes steeds gebruik van een bon bij Flair of Libelle om dan een iets goedkoper trip te kunnen maken.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]