Hoihoi,
Lang geleden dat ik hier nog iets liet horen,alles goed met iedereen?
En dus als eerste een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen
Hier het bevallingsverhaal.
Aangezien ons kleine meid zich nog steeds niet had laten zien de 12de,en er niets in gang geschoten was naar de 13de toe gingen we rond 6u30 richting ZH voor de inleiding
Daar aangekomen mochten we meteen door naar de arbeidskamer waar ik me mocht omkleden en ze kort nadien eerst kwamen om een lavement op te steken

Heeft wel niet al te veel geholpen kwam niet te veel uit haha,maarja de weken ervoor moest ik me altijd haasten naar de wc dus de darmen waren al goed gereinigd

Daarna kreeg ik een infuus met alleen fysiologisch en een tabletje met medicatie in de baarmoedermond aangebracht om de weeën op te roepen

In begin kwamen die nog heel lichtjes dus goed op te vangen,maar er waren er nu tenminste genoeg,want toen de gyn even kwam kijken zei gij tegen de vroedvrouw dat ze medicatie mochten aanhangen om de weeën nog meer op te roepen en mijn vliezen mochten breken

Dus het krantlezen of boekjes lezen zoals ik toen nog bezig was ging gauw ten einde lopen haha

Toen de vroedvrouw kwam om de vliezen te breken heb ik toch even op mijn tanden moeten bijten,deed niet echt deugd
Tegen de middag kwamen de weeën heel hevig door,ik kon ze nog opvangen maar minder goed dan in het begin.
De assistent had dan ook eens komen voelen hoe de opening was,een goeie 4-5cm,opeens hij was de kamer nog maar uit of hij stond weer aan mijn bed

Dacht al dat er iets mis was,maar hij vroeg me om me op mijn linkerzij te leggen en 1been opgetrokken en 1gestrekt

Toen ik vroeg waarom bleek dat ons Lore een sterrekijkertje was,dus moest ze nog draaien met haar gezichtje naar beneden want nu keek ze naar mijn buik in plaats van naar mijn rug
Op den duur was het niet echt meer haalbaar en begon ik soms te roepen,waardoor ik dus te veel energie gebruik.
Want de vroedvrouw kwam vragen of ik iets anders wou proberen om de weeën op te vangen of ik toch geen epidurale wou hebben

Neen dat niet dus een andere oplossing was het bad

,daar in voelde ik me alweer stukken beter

,en dus weer beter op te vangen
Elke keer ik een wee had goot mijn vriend lieflijk warm water over de buik om de weeën wat te verzachten

Naar einde toe ging dit ook wat minder omdat de druk te hevig kwam.
De andere vroedvrouw heeft me goed begeleid(had zelf ook gekozen voor deze manier in water en dus zonder epidurale)
Toen de druk heel hevig was kon ik weer even niet meer opvangen en dus riep ik weer

ze kwam eens voelen en zat al aan 8cm

Ze wa snog maar goed en wel buiten of deed teken naar mijn vriend druk op die bel want ik moet naar de grote wc en wil dit niet in het water doen

Nouja was dus Lore die drukte maarja voelt ook zo aan hé te moeten kakken(soory voor taalgebruik

)
Dus ik dat bad uit en naar de verloskamer

,daar aangekomen mocht ik meepersen.
Maar de handgrepen gebruiken om te persen lukte op den duur niet meer,ik had klamme handen dus geen grip meer op die ijzeren baren

Dus mocht ik mijn benen nemen in de plaats,en mijn vriend en de vroedvrouw hebben deze helpen ondersteunen dat ik voldoende kracht kon zetten
Na een goed half uur was eindelijk het moment daar ons Lore was geboren(16.06)
Ik kreeg ze even bij me maar dan hebben ze even weg genomen om vlug wat zorgen te geven want de navelstreng had rond haar nekje gezeten dus zag ze wat blauw,niet veel maarja toch
Dan kreeg ik ze terug om nog even te genieten voor ze de verder zorgen deden(wegen enzo)3245 en 50cm groot
Nadien was het de beurt aan mijn ventje om ze te knuffelen

Op de kamer gekomen eerst een badje en daarna borstvoeding gegeven,daarna heb ik een lekker warme douche genomen die deugd deed

En dan bezoek van de grootouders en de meter.De Peter wou de mama en Lore nog even laten rusten na de drukke dag en zou de volgende dag komen
Ondertussen zijn we een maand verder een weegt ons Lore al 4690 en 54cm groot,de borstvoeding loopt nog steeds vlotjes

EN Lore begint goed te slapen snachts laat soms vier uur tussen in plaats van drie om te eten
@Dotje hoe is het met jullie knulletje???
@M&m ik zie op jullie banner neutraal staan,nog steeds niets zwanger???
Pff vind het zo jammer voor jullie hoop dat 2008 voor jullie vlug goe dnieuws brengt

En anders???
groetjes