Home »
Forumoverzicht »
Archief »
Grote gezinnen » hoe doen jullie dat finacieel
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken][
Sortering: Het recentste bericht staat als laatste -
sortering omdraaien]
18/08/2006 @ 12:51
Wen370
 | hallo iedereen,
ik heb altijd gedroomd van een redelijk groot gezin (4kinderen). we hebben al 1 zoontje. hier gaat alles heel goed hoor, maar ik vroeg mij hoe jullie dit financieel doen met 4 of meer kinderen. en sommige mama's zijn hier dan ook nog thuisblijf mama's. je kinderen moeten leren gelukkig zijn met kleine dingen maar je moet ze toch ook alles kunnen geven wat ze nodig hebben zoals nieuwe kleren of eens een schoolreis. vroeg mij dus gewoon af hoe jullie dit doen met veel kinderen.
wendy
|
22/08/2006 @ 07:38
Visseke
 | Mijn man en ik hebben samen 2 kinderen en de 3e is op komst. Maar 2 kinderen uit een eerder huwelijk van mijn man wonen ook bij ons.
We zijn thuis met z'n 5'en en straks met 6 personen.
Sinds 1 juli jongsleden ben ik officieël huisvrouw. Ik heb mijn baan opgezegd omdat het me zo goed bevalt om bij mijn zoontje te zijn.
Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik die keus heel gemakkelijk kon maken.
Mijn man is zelfstandig ondernemer en heeft een groot aannemers- & bouwbedrijf, hierdoor hebben wij geen financiële zorgen.
Maar dit wil niet zeggen dat de kinderen maar alles kunnen krijgen wat ze willen.
Kleertjes voor mijn zoontje koop ik wanneer ik iets leuks voor hem zie. Dit hoeft niet altijd duur te zijn. Ik koop kleertjes voor mijn zoon bij o.a. Villa Hap, H&M, Prenatal, Hema, maar ook bij Wibra en Zeeman.
Ik moet zeggen dat ik van de kinderbijslag altijd 75 euro wegzet. Het overige bedrag gaat op aan kleding, schoentjes e.d.
Ik weet dat een schoolreisje nooit erg duur is. Mijn schoonzus heeft 3 kinderen die op de basisschool zitten. Ze is per kind ca 30-40 euro per jaar kwijt voor schoolreisje.
Natuurlijk wil iedere moeder zijn/haar kind alles kunnen geven, maar het allerbelangrijkste (hoe clichè ook...) is de rust, regelmaat en reinheid die je je kind geeft en daarnaast jouw aandacht en liefde.
groetjes, Liesbeth
|
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]