Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/02/2008 @ 10:14 Belinda vanuit Roemenië | hey hey ![]() alles ok hier in Roemenië, wel koud en sneeuw, ik ben jaloers als ik julle bezig hoor over zwembaden enzovoort...enfin, het heeft ook zijn charmes, we kunnen gaan skieën ieder weekend! Met de zwangerschap alles goed, ik ben nu 7 weken. Ik ben vorige vrijdag naar de gyn geweest en alles is ok, we zagen het hartje kloppen! Laurens en Emile waren ook terug content dat alles goed was. Ze zijn zo bezorgd om mij...zoooooo lief! ![]() Verder ben ik enorm misselijk! Niet alleen 's morgens, maar de hele dag door! pfffffffffff Hebben jullie tips tegen misselijkheid? groetjes, Belinda |
| 20/02/2008 @ 12:36 Ceci | hei allemaal, Belinda, blij te horen dat het zo goed gaat!! ik heb niet echt goeie raad voor de misselijkheid, ik at dikwijls kleine beetjes, zorgde dat mijn maag niet leeg was, hielp wel. eten, water drinken hielp niet. Ha, en niet te hard uitkijken naar die 12weken met de hoop de misselijkheid dan gedaan is... bij mij was het slechts over rond 16 tot 20 weken, en voelde me serieus gefopt. Barbara, met vleugeltjes bedoel ik inderdaad zwembandjes. en Marco drinkt ook wel water, hoort erbij denk ik, maar ik probeer hem er toch van te overtuigen zijn mondje toe te houden .Bianchita, nee hoor, betaal niet voor de terugreis van de container, maar als je de kosten gedetailleerd bekijkt, moet je (hier tenminste) ook betalen voor het transport van de container van de haven naar huis, waar hij volgeladen wordt, en dan terug naar de haven. en voor het gedeelte in Belgie, container uit de haven afhalen, formaliteiten etc en thuis afzetten vragen ze ongeveer 2000 euro. veel te duur, dus dat gedeelte doen we zeker zelf. we willen ergens wonen tussen brussel en leuven. heb geen zin om in brussel te gaan wonen. wil een huis/appartement met een tuin, en dat is peperduur in brussel. rond leuven valt het dan beter mee. toch een beetje. en eerlijk, ik vind leuven een sympathiek, klein stadje. maar voor beiden is kinderopvang een serieus probleem, met nu al wachtlijsten tot september 2009 ! nu, dat is het maximum dat ik al gehoord heb he, hoop voor nog een plaatsje vanaf september 08 of januari 09. tot dan blijf ik thuis.Bianchita, heb je enig idee hoe het nu zit met die inburgeringscursussen? Ik dacht dat dat in vlaanderen nu verplicht was, in brussel weet ik het niet, maar weet jij ook hoe lang die dingen duren? gisteren is de pediater geweest voor Maya's vaccin. Voelde me trots hoor, weegt al 6,7 kg, 62,5cm, en dat allemaal op mijn melk. voelde me wat de superkoe . onze pediater is een russische, getrouwd met een beninees, woont hier al jaaaren. echt een vrouw met een klok van een stem. dus schalde ze door het huis: "oui oui, tu es vraiment une maman-vache, tu as du bon lait, regarde comme ils sont beaux vos enfants!!!" de nanny's schateren dus, hebben weer een leuk onderwerp deze week zo, ik ga Marco in bed steken, tijd voor het middagdutje. Is het bij jullie ook zo'n horror om ze in bed te krijgen? gisteren duurde het minstens een half uur voor meneertje wou slapen! |
| 21/02/2008 @ 14:30 Ceci | ik moest wel even lachen hoor Bianca, eigenlijk eerder om mezelf. ik herinner me nog goed, een hele tijd geleden hier dat je zei dat je Mathias liet doorhuilen om te slapen, en ik was vol bewondering. Ik krijg het namelijk niet over mijn hart om hem te laten huilen en voel me daardoor wel wat een slappeling. dus ik had toen echt iets van amai, zie je wel, iedereen kan het, en ik niet, da's wel erg! en hierbij dan mijn grote bekentenis: marco slaapt bij ons in bed . en da's daardoor dat ik niet moet opstaan snachts. hij woelt en woelt, tot hij iemand van ons voelt, dan is hij weer kalm en slaapt hij verder. en ondertussen zitten mijn man en ik elkaar wel te zeggen dat het dringend tijd wordt dat hij in zijn eigen bedje slaapt (dat doet hij al wel smiddags), want het is niet eerlijk voor maya, zeker als ze gaat beginnen te beseffen dat marco bij ons mag slapen en zij niet. nu, bij marco is het maar begonnen op een maand of 8, in het begin sliep hij wel in zijn eigen bedje, en dan eerst nog een tijd dat hij iedere keer weer huilend wakker werd in zijn eigen bed, en ik hem uit pure miserie bij ons legde. tja....bianchita, als je container enkel tot antwerpen gaat dan betaal ik ongeveer hetzelfde (hebben wel de pech dat bij ons de franc cfa gelinkt is aan de euro en niet de dollar). wat ik wel niet weet is of je de container in de haven zou leeghalen (of dat kan), of dat je de container op de vrachtwagen moet zetten. ach, details, maar leuk dat je de prijs al gevonden hebt ! als je effectief zoekt voor brussel, dan zou ik nu al wel zoeken voor kinderopvang hoor! heel moeilijk voor nederlandstalige creches. naar het schijnt zelfs voor nederlandstalig kleuteronderwijs (tja, onderwijs in het algemeen), heb gehoord dat ze nu in maart al moeten inschrijven om een plaatsje te hebben in de nederlandstalige kleuterschool in september of kerst of zo. stond er versteld van! ik wil gewoon voor de kinderen niet in de stad wonen. ietsje minder vervuiling, meer groen, tuin, ademruimte. en als je iets kan vinden in een dorp met station, dan ben je toch op 20minuutjes in brussel. zo, ben er vandoor, maya moppert aan de babyfoon. een mens houdt zich toch bezig met twee schatjes hoor! groetjes! |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina

Zwanger in het buitenland?

! nu, dat is het maximum dat ik al gehoord heb he, hoop voor nog een plaatsje vanaf september 08 of januari 09. tot dan blijf ik thuis.
. onze pediater is een russische, getrouwd met een beninees, woont hier al jaaaren. echt een vrouw met een klok van een stem. dus schalde ze door het huis: "oui oui, tu es vraiment une maman-vache, tu as du bon lait, regarde comme ils sont beaux vos enfants!!!" de nanny's schateren dus, hebben weer een leuk onderwerp deze week
. en da's daardoor dat ik niet moet opstaan snachts. hij woelt en woelt, tot hij iemand van ons voelt, dan is hij weer kalm en slaapt hij verder. en ondertussen zitten mijn man en ik elkaar wel te zeggen dat het dringend tijd wordt dat hij in zijn eigen bedje slaapt (dat doet hij al wel smiddags), want het is niet eerlijk voor maya, zeker als ze gaat beginnen te beseffen dat marco bij ons mag slapen en zij niet. nu, bij marco is het maar begonnen op een maand of 8, in het begin sliep hij wel in zijn eigen bedje, en dan eerst nog een tijd dat hij iedere keer weer huilend wakker werd in zijn eigen bed, en ik hem uit pure miserie bij ons legde. tja....