< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » Zwanger in het buitenland?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
Zwanger in het buitenland?
20/02/2008 @ 01:19

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Ceci,

over die verhuis: kan je toch niet eens checken bij zo'n douane-agent? Jij vertelde toch dat jullie een container huren voor heen en terug, of niet? Ik denk dat wij die kost vermijden en de container de terugvaart niet leeg moet doen, zou dat het prijsverschil niet kunnen verklaren? Misschien ook wel de lage dollarprijs, want alles is in dollar aangeduid (totaal ongeveer 2300 dollar, weet hiet niet meer uit het hoofd), behalve iets van 140 euro, dat zal voor het afladen in Antwerpen zijn waarschijnlijk?

Die warmte zou ons hier vanaf mei-juni te wachten staan, maar ik ben toch wel blij als ik dat dan toch niet moet meemaken. Toen we hier vorig jaar in augustus een appartement en een winkelruimte kwamen zoeken en later begin oktober verhuisden was het ook zo warm en toen had Matthias bijna altijd heel droge pampers, dat vond ik wat beangstigend. Hij dronk wel veel en tijdens onze eerste week ben ik zelfs zoveel mogelijk in 't hotel gebleven om hem veel te kunnen aanleggen. Zelf ben ik verder helemaal niet voor airco, heb liever een ventilator.. Hopelijk past Maya zich snel aan!

Over niet-werken: ik werk als vertaalster (zelfstandig, thuis), en de periodes waarin ik geen werk heb, voel ik me echt soms nutteloos en vind ik het niet zo makkelijk wetend dat we 't financieel niet breed hebben. Maar hier zie ik een créche helemaal niet zitten (slecht niveau en duur) en bovendien zijn de lonen hier heel laag, moet je heel veel uren doen enz. Ik vind het dus veel belangrijker om er nu te zijn voor Matthias. Ik was wel van plan om ooit te gaan werken, als Matthias en later brusje al naar school zijn (hier vanaf drie of vier jaar), om toch iets te kunnen bijdragen. Als we nu naar België gaan zal ik -hopelijk- de kostwinner zijn (hoger diploma, en vriend spreekt nog niet goed Nederlands), ook al omdat we niet zeker zijn of we wel direct een créche gaan vinden. Zodra dat ok is, dan zoekt mijn vriend ook een job. Ik zal wel enorm moeten aanpassen aan 't feit dat ik niet de hele tijd bij Matthias zal zijn...

Ceci, waar gaan jullie wonen als jullie teruggaan?

Barbara, weten jullie al hoelang jullie ongeveer in Tanzania blijven? Of kan het ook nog altijd zijn dat het voorgoed is? Hoe gaat het verder met het buikje?

Matthias wordt hier een beetje hysterisch, ga dus maar afsluiten,

groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 10:14
Belinda vanuit Roemenië

Online Status
hey hey

alles ok hier in Roemenië, wel koud en sneeuw, ik ben jaloers als ik julle bezig hoor over zwembaden enzovoort...enfin, het heeft ook zijn charmes, we kunnen gaan skieën ieder weekend!
Met de zwangerschap alles goed, ik ben nu 7 weken. Ik ben vorige vrijdag naar de gyn geweest en alles is ok, we zagen het hartje kloppen! Laurens en Emile waren ook terug content dat alles goed was. Ze zijn zo bezorgd om mij...zoooooo lief!
Verder ben ik enorm misselijk! Niet alleen 's morgens, maar de hele dag door! pfffffffffff Hebben jullie tips tegen misselijkheid?

groetjes,
Belinda

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 12:36
Ceci

hei allemaal,

Belinda, blij te horen dat het zo goed gaat!! ik heb niet echt goeie raad voor de misselijkheid, ik at dikwijls kleine beetjes, zorgde dat mijn maag niet leeg was, hielp wel. eten, water drinken hielp niet. Ha, en niet te hard uitkijken naar die 12weken met de hoop de misselijkheid dan gedaan is... bij mij was het slechts over rond 16 tot 20 weken, en voelde me serieus gefopt.

Barbara, met vleugeltjes bedoel ik inderdaad zwembandjes. en Marco drinkt ook wel water, hoort erbij denk ik, maar ik probeer hem er toch van te overtuigen zijn mondje toe te houden.

Bianchita, nee hoor, betaal niet voor de terugreis van de container, maar als je de kosten gedetailleerd bekijkt, moet je (hier tenminste) ook betalen voor het transport van de container van de haven naar huis, waar hij volgeladen wordt, en dan terug naar de haven. en voor het gedeelte in Belgie, container uit de haven afhalen, formaliteiten etc en thuis afzetten vragen ze ongeveer 2000 euro. veel te duur, dus dat gedeelte doen we zeker zelf.

we willen ergens wonen tussen brussel en leuven. heb geen zin om in brussel te gaan wonen. wil een huis/appartement met een tuin, en dat is peperduur in brussel. rond leuven valt het dan beter mee. toch een beetje. en eerlijk, ik vind leuven een sympathiek, klein stadje.

maar voor beiden is kinderopvang een serieus probleem, met nu al wachtlijsten tot september 2009! nu, dat is het maximum dat ik al gehoord heb he, hoop voor nog een plaatsje vanaf september 08 of januari 09. tot dan blijf ik thuis.

Bianchita, heb je enig idee hoe het nu zit met die inburgeringscursussen? Ik dacht dat dat in vlaanderen nu verplicht was, in brussel weet ik het niet, maar weet jij ook hoe lang die dingen duren?

gisteren is de pediater geweest voor Maya's vaccin. Voelde me trots hoor, weegt al 6,7 kg, 62,5cm, en dat allemaal op mijn melk. voelde me wat de superkoe. onze pediater is een russische, getrouwd met een beninees, woont hier al jaaaren. echt een vrouw met een klok van een stem. dus schalde ze door het huis: "oui oui, tu es vraiment une maman-vache, tu as du bon lait, regarde comme ils sont beaux vos enfants!!!" de nanny's schateren dus, hebben weer een leuk onderwerp deze week

zo, ik ga Marco in bed steken, tijd voor het middagdutje. Is het bij jullie ook zo'n horror om ze in bed te krijgen? gisteren duurde het minstens een half uur voor meneertje wou slapen!

Link naar deze reactie
21/02/2008 @ 02:16

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Belinda, wat klinkt dat mooi zoals de twee oudste zo lief zijn voor jou. En de geruststelling van het kloppende hartje kan je wel weer door wat misselijkheid heen helpen. Ik duim toch maar dat het snel stopt.

Ceci, ik zal nog eens de details nakijken voor onze verhuis, daar zaten heel wat afkortingen bij, dus ik denk dat we best eens op het kantoor langsgaan om te weten wat allemaal al inbegrepen is en wat niet. Ik heb gewoon een vracht Mazatlán-Antwerpen aangevraagd, dus ik denk niet dat ze het stuk tot aan huis erbij gerekend zullen hebben.
Ik heb al gekeken op internet voor een vrachtwaten (mijn ouders hebben een D/E-rijbewijs) en dat zou voor ons (33m3) ca 250 euro zijn, 75km inbegrepen. Als je wil zoeken: de site van docks-verhuur of zoiets.

Wat die inburgeringscursus betreft, dacht ik te weten dat het alleen verplicht is voor mensen zonder hoger diploma (hoe hoog weet ik niet), dus misschien moet jouw man die sowieso niet volgen? Hoe het zit met Vl/Bxl moet ik zelf nog uitzoeken. Mijn vriend zou het wel interessant vinden overigens. O ja, wij zullen normaal eerst in Brussel huren om dan hopelijk over een tweetal jaar (als we een lening kunnen krijgen) iets te kopen. En of dat dan Brussel zelf wordt, dat moeten we nog uitzoeken. Zelf zou ik heel graag een tuin hebben, maar anderzijds geniet ik er wel van om centraal te wonen..

Proficiat met de goede melk!! Ja, Maya doet het duidelijk erg goed. En die pediater zou ik ook wel eens willen zien.. haha.

Het slapen is hier altijd moeilijk geweest. Matthias valt alleen in slaap aan de borst (of tijdens het wandelen), en komt heel vaak weer wakker als ik hem in bed leg (dus opnieuw aan de borst). Overdag toch, en dan slaapt hij ook niet veel, ik ben blij als hij 1x zo'n 45min. in bed ligt. 's Avonds geven we hem z'n badje en dan krijgt hij de borst en dan slaapt hij gewoonlijk zonder problemen in. (met wel nog altijd een vijftal voedingsmomenten 's nachts).

Ik heb met Matthias dus eigenlijk over praktisch niets te klagen, behalve dan het slapen. Wie weet of een tweede anders zal zijn??? Ik weet dat ik 't een deel in de hand gewerkt heb door bv te geven, ook om in te slapen (ik heb andere pogingen uiteindelijk opgegeven, hij is eens anderhalf uur blijven krijsen), maar toch hoop ik dat het niet altijd zo is met bv-kindjes!

't Is hier al kwart na zes, straks sluit papa de winkel en daarna mag Matthias in bad. Nog snel een boterhammetje eten.

Groetjes!
Bianca

Link naar deze reactie
21/02/2008 @ 14:30
Ceci

ik moest wel even lachen hoor Bianca, eigenlijk eerder om mezelf. ik herinner me nog goed, een hele tijd geleden hier dat je zei dat je Mathias liet doorhuilen om te slapen, en ik was vol bewondering. Ik krijg het namelijk niet over mijn hart om hem te laten huilen en voel me daardoor wel wat een slappeling. dus ik had toen echt iets van amai, zie je wel, iedereen kan het, en ik niet, da's wel erg! en hierbij dan mijn grote bekentenis: marco slaapt bij ons in bed. en da's daardoor dat ik niet moet opstaan snachts. hij woelt en woelt, tot hij iemand van ons voelt, dan is hij weer kalm en slaapt hij verder. en ondertussen zitten mijn man en ik elkaar wel te zeggen dat het dringend tijd wordt dat hij in zijn eigen bedje slaapt (dat doet hij al wel smiddags), want het is niet eerlijk voor maya, zeker als ze gaat beginnen te beseffen dat marco bij ons mag slapen en zij niet. nu, bij marco is het maar begonnen op een maand of 8, in het begin sliep hij wel in zijn eigen bedje, en dan eerst nog een tijd dat hij iedere keer weer huilend wakker werd in zijn eigen bed, en ik hem uit pure miserie bij ons legde. tja....

bianchita, als je container enkel tot antwerpen gaat dan betaal ik ongeveer hetzelfde (hebben wel de pech dat bij ons de franc cfa gelinkt is aan de euro en niet de dollar). wat ik wel niet weet is of je de container in de haven zou leeghalen (of dat kan), of dat je de container op de vrachtwagen moet zetten. ach, details, maar leuk dat je de prijs al gevonden hebt!

als je effectief zoekt voor brussel, dan zou ik nu al wel zoeken voor kinderopvang hoor! heel moeilijk voor nederlandstalige creches. naar het schijnt zelfs voor nederlandstalig kleuteronderwijs (tja, onderwijs in het algemeen), heb gehoord dat ze nu in maart al moeten inschrijven om een plaatsje te hebben in de nederlandstalige kleuterschool in september of kerst of zo. stond er versteld van!

ik wil gewoon voor de kinderen niet in de stad wonen. ietsje minder vervuiling, meer groen, tuin, ademruimte. en als je iets kan vinden in een dorp met station, dan ben je toch op 20minuutjes in brussel.

zo, ben er vandoor, maya moppert aan de babyfoon. een mens houdt zich toch bezig met twee schatjes hoor!

groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina