< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's uitzet » baby van 5 maand en 10 kg in de auto

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's uitzet
baby van 5 maand en 10 kg in de auto
01/12/2006 @ 11:59

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5 en een halve maand, ze is erg groot en zwaar.
Ze zit boven de groei en gewichtscurves.
Geen probleem voor de pediater en kind en gezin.
Maar mijn kleine meid moet wel veilig vervoerd kunnen worden.

De romer maxi cosi wordt echt te klein.
Maar voor in het autostoeltje categorie 1 is ze echt niet stevig genoeg.

graag tips en ervaringen

Link naar deze reactie
01/12/2006 @ 12:05
bisous

Online Status Stuur bericht
hallo,

Er bestaan zutostoeltjes waar ze vanaf de geboorte in mogen. Tot ze stevig genoeg zijn ,normaal gezien 9 kg maar voor jullie prinsesje misschien nog niet, zet je ze tegen de rijrichting in en erna in rijrichting.

Wij hebben zo eentje en Youmni zit er al in sinds hij 6,5 maand is.
Je kan hem ook in verschillende standen zetten en zo goed als plat leggen!

En ze kunnen er in principe in tot ze een jaar of 4 zijn +- 18 kilo

Groetjes,

[Laatst gewijzigd door bisous - 01/12/2006 @ 12:07] - Link naar deze reactie
01/12/2006 @ 12:06

hey

ik heb een auto stoel waar ze in mogen zitte van de geboorte die kun je plat legge gelijk de maxi cosi wel moet je ze als ze geen 10kg wegen met hun gezicht naar de zetel toe gelijk de maxi cosi eigelijk en eens ze 10gr wegen moogd ge ze omdraaien !!! het kan geen kwaad om je kindje in een autostoel te zette als hun hoofdje goed ligt
maar ziet wel dat je hem plat kunt legge !!!
zo ik hoop dat je er iets aan hebt !!!

groetjes melissa

Link naar deze reactie
02/12/2006 @ 19:29
Kathy

Kan mij iemand een merk geven van die autostoelen? Mijn dochtertje is 7 maanden en heeft een grondige hekel aan de maxi cosi. Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
03/12/2006 @ 08:01
Hellen

Een kindje moet tot minstends 9 maanden tegen de rijrichting in, beter is zelfs tot 1 jaar.

Een gewone autostoel is nog niet geschikt, en zelfs gevaarlijk voor een baby van 5 maanden, van welk gewicht dan ook.

Er zijn gelukkig autostoelen verkrijgbaar de tegen de rijrichting in kunnen

o.a Bebe confort iseos safe side

Link naar deze reactie
04/12/2006 @ 13:06
Aapje

Online Status
Hoi,

waarom denk je dat die autostoel te klein is? Je kan die blijven gebruiken tot zolang zijn hoofdje 1/3e boven het zitje uitkomt. Ik weet het, het is een ramp zo een draagbare autostoel, op de duur liet ik die gewoon in de auto staan. We hadden een maxicosi en daar mag je kindje in tot 13 kg, of tot het hoofdje 1/3e boven de kant uitkomt. Waarschijnlijk kan je wel over 1 of 2 maandjes overschakelen op een andere autostoel, neem er dan zeker eentje die je wat platter kan leggen. De kinderarts vond dat geen probleem. Ze zegt wel laat je kindje niet te lang in die maxicosi want dat is ook gevaarlijk

Liefs,
aa^pje

Link naar deze reactie
04/12/2006 @ 14:26
Anneke

k moet nu eerlijk zeggen dat een kind van 10kg volgens mij niet meer comfortabel in een maxicosi zit. Arthur weegt er nu nog maar 9 en hij zat al helemaal gespannen erin .

Ikzelf heb een autostoel van maxicosi die je kan "leggen", hij staat dan wel mee met de rijrichting maar hij ligt zoals in een maxicosi . Mss is dat een oplossing ( maxicosi PRIORI is de juiste naam).

Succes, en flinke dochter hoor! ZAg op je profiel dat ze ongeveer evenveel woog bij de geboorte als arthur, alleen komt zij wat beter bij dan arthur, die blijft al maanden ter plaatse trappelen qua gewicht.

Link naar deze reactie
04/12/2006 @ 17:55
Aapje

Online Status
Ik ben wel benieuwd. Hoe groot is je kindje dan Aurora, voor 6 maanden?

liefs
aapje

Link naar deze reactie
06/12/2006 @ 09:05

ooh bedankt voor de reacties allemaal.

Lorelay was twee weken geleden 70cm en woog 10.140kg.
Ze groeit heel erg vlot en ze komt precies nog vlotter bij.

Ze is eigenlijk nooit een plat boeleke geweest, na haar geboorte is ze twee daagjes onder haar geboortegewicht geweest en daarna ging het alleen maar in stijgende lijn.
Ze heeft ook nog geen groeistop of zo gehad.

Ze is helemaal gezond en gewoon heeel erg flink volgens de kinderarts.
Maar ze verschilt echt wel van andere baby's van haar leeftijd.

Waarom ik denk dat de autostoel te klein is? Wel ze zit er echt niet gemakkelijk meer in.
Het wordt gewoon te smal. Als ik haar erin zet komen haar armpjes automatisch naar voor. Haar hoofdje zit nog mooi in het stoeltje dat is het probleem niet.

Ik kan haar bijvoorbeeld ook geen dik winterjasje aandoen, al die dingen zijn te smal. Doordat ze gewatteerd zijn gaan ze maar net dicht en staan haar armpjes van haar lijfje af.

Ze is gewoon een grote mollige baby.
Ze is dan ook nog eens heel flink en gemakkelijk, maar je ziet gewoon dat het niet erg comfortabel is.

Link naar deze reactie
07/12/2006 @ 17:36
Aapje

Online Status
op de volgende www kan je de regeltjes vinden van het belgisch instituut voor verkeersveiligheid: http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=719521958&

Dus kort samengevat:

Laat je baby zo lang mogelijk in het babyzitje, ten minste tot de leeftijd van 1 jaar. Komen de voetjes over de rand van het zitje? Dit is niet erg.

Schakel over naar het volgende model (groep 1):
-als je baby meer weegt dan 13 kg
-of als het hoofd boven de rugsteun van het zitje uitsteekt

[Laatst gewijzigd door Aapje - 07/12/2006 @ 17:38] - Link naar deze reactie
15/12/2006 @ 08:35
sara

Hoi,

Ik heb ook zo een zwaar kindje gehad. Met 5 maand woog die 9Kg200 voor 73 cm. Ik heb onder mijn voeten gehad van de dokter eerder. Ons kindje mocht absoluut niet in die grijze zone uitkomen qua gewicht, zelfs al is het gewicht in verhouding met de lengte. Ik heb ons kindje op dieet moeten zetten en dat moet ik nog steeds doen want hij blijft gewoon eten. Hij zou 2 flessen na mekaar leegdrinken! Ik en mn man zijn allebei magere mensen maar 1 grootvader niet, die is obese en blijkbaar heeft hij daar die zaken van geerfd. Dus let echt op dat je je kindje niet te veel eten geeft.

groetjes

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 22:46

Hallo, Ik lees dat een aantal van jullie over de Iseos safe side aotostoelje hebben van het merk bebeconfort. Weet iemand waar ze die verkopen ?

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 07:28
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

van chico hebben ze ook autostoelen vanaf groep 0. wij hebben er zo enen en zijn er heel tevreden van. hij wou ook niet meer in de maxi cosi en zit er nu ook in. moet wel zeggen dat hij heeel stevig is zit bijna alleen. ik zou zeggen van hem dan wel in slaapstand te zetten staat hij bij ons ook in dan liggen ze echt.

waar ze ze verkopen weet ik niet ik heb de mijne in de carrefour gekocht toen het babyweken waren.

groetjes
xxx

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 11:35
Ruth

Kan iemand mij vertellen waar je die "Zutostoeltjes" kan kopen. Ik heb op google gezocht maar niets gevonden. Hartelijk dank.

Ruth

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]