[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 17/12/2006 @ 19:26 Inge | Hallo, Hier even een situatieschets. Wij zijn vanaf eind juli/begin augustus bezig om zwanger te worden. Tot hiertoe nog steeds niet gelukt Sinds mijn vorige cyclus ben ik begonnen met ovu-testen (clearblue digitaal). na vele testje te hebben gedaan eindelijk eentje positief! Dit op dag 17 van mijn cyclus (wat toch vrij laat is, niet?). Normaal gezien begint de volgende cyclus 10 tot 14 dagen na de eisprong. Dus had ik gerekend op een cyclus van 30 dagen deze keer. Nu heb ik afgelopen zaterdag toch al mijn gekregen. (Een cyclus van 24 dagen dus.)Zou het problemen geven (om zwanger te worden) om je regels te krijgen zo kort na de eisprong? Zijn er nog dames bij wie dit het geval is, en zijn ze toch zonder problemen zwanger kunnen worden? Enkele vraagjes van een ongerust iemand... ![]() |
| 09/02/2007 @ 00:06 chris | In een normale cyclus zijn er 12 tot 16 dagen na de eisprong. Er moeten zeker 9 dagen zijn, wil het eventueel bevruchte eitje kunnen innestelen ... in een cyclus waarvan die tweede fase korter is dan 9 dagen, is de kans op een zwangerschap dus kleiner dan in een normale cyclus. Om in de gaten te houden dus ... maar geen reden tot paniek ! Veel succes de volgende cycli ! |
| 09/02/2007 @ 00:15 chris | Zeg Inge, Wat ik nog vergeten zeggen was : een eisprong op dag 17 kan perfect ! daar hoort dan een cyclus bij die 29 à 33 dagen lang is en cycli tussen 23 en 35 dagen worden als "normaal" beschouwd. Het ideale plaatje van een cyclus van 28 dagen met eisprong op dag 14 moet echt niet de norm zijn ! |
| 24/03/2007 @ 18:04 Moosje | Nee hoor, geen probleem! In het kort mijn verhaal: 10 jaar onafgebroken aan de pil geweest, 9 maanden geleden mee gestopt. Vervolgens cycli gehad varierend tussen de 4 en 8 weken, zonder ovulatie! (ovutesten negatief) Door de medische molen geweest (ik woon in USA, daar zijn ze wat progressiever met die dingen), maar niks aan de hand. Na 7 maanden had ik eindelijk mijn eerste eisprong op dag 18 van de cyclus en mijn tweede eisprong was op dag 25. Met die laatse eisprong ben ik zwanger geworden. Zo zie je maar; het kan nogal varieren! Overigens: volgens de gyneacologen hier (meerdere!) kan na pilgebruik de ovulatie uitblijven tot aan 18 maanden! En natuurlijk zeggen die fabrikanten van de pil dit niet; dat zou ze namelijk liabel zijn voor vrouwen die daarop niet zwanger worden. Ze zijn gewoon te bang voor rechtzaken (en terecht hier in amerika overigens). Uiteindelijk komt het wel weer op gang hoor, maar het kan een stuk langer duren dan dat ze je zeggen en dan wat je op internet leest. maar goed; dit laatste was enigszins off-topic, sorry! ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

late eisprong,hopelijk geen probleem
gekregen. (Een cyclus van 24 dagen dus.)