Hoi Amy,
Poe he, dat is ook behoorlijk vermoeiend allemaal, geen wonder dat je moet huilen aan het eind van de dag hoor. Maar dat is heel normaal, die kraamtranen. Elk uur voeden, dan ben je alleen maar daar mee bezig, petje af dat je het wel blijft doen! Ik heb ook tepelkloven gehad, maar die zalf (Bepanthen) hielp supergoed gelukkig.
Heb je al eens gesproken met een lactatie-kundige? Misschien kan die je wat meer begeleiden en tips geven. Hier in NL krijg ik aan alle kanten brochures en telefoonnummers van mensen die je kunnen helpen.
Tirza valt ook vaak in slaap na 1 borst, en als ik haar dan lekker in bedje leg, komt ze na 5 minuten toch weer huilen, wil ze nog een toetje. Of ze sabbelt inderdaad alleen maar een beetje, ze wil dan gewoon nog wat troost en geborgenheid. Maar dat kost allemaal veel tijd ja, ben soms ook anderhalf uur zoet per voeding hoor!
Qua tijd ertussen gaat het wel heel goed, Tirza komt momenteel zelfs om de 4 uur (gerekend vanaf begin van de ene voeding tot begin van volgende voeding he), soms moet ik haar dan echt wakker maken na 4 uur, anders krijgt ze weer te weinig.
Net was ik in een half uurtje klaar, had ze 15 minuten aan 1 borst gedronken en daarna heb ik haar nog wat gewiegd en haar nageltjes geveild toen ze sliep.
Vanacht heeft ze doorgeslapen van 01.00-06.45! Bijna 6 uur! Maar daarvoor had ze dan ook wel 3 keer gedronken vlak achter elkaar, ze was niet te stillen en ook heel ongeduldig als ze tepel niet in 1 keer te pakken kreeg...trappelen met die beentjes! hihi.
Heb je b.v. ook wel gehoord van 'regeldagen' ? Op dat soort dagen kan je baby op elk moment komen voor voeding, soms zelfs om het half uur. En heb jij een fijne kraamhulp thuis (gehad?) Die geeft je ook veel informatie als het goed is? Of hebben jullie dat niet in belgie?
Mijn man heeft haar gister in bad gedaan, zo leuk he om je man te zien met zo'n klein babytje. Hij geniet er ook enorm van!
Ja ik vraag me ook dat soort dingen af: ze slaapt en drinkt alleen maar, mag ze ook wakker zijn? Ik heb haar wel al een paar keer in het wipstoeltje gezet als ze niet wilde gaan slapen en wij gingen avondeten b.v. Dan wipte ik het stoeltje met 1 voet tijdens het eten en keek ze een beetje rond.
Vandaag ga ik voor het eerst met haar in de auto, naar het consultatiebureau, waar ze weer wordt gewogen. Vind ik ook wat: wat als ze gaat huilen en wil drinken?!

Haha het zijn gewoon beginnende moeder-vragen die we allemaal hebben denk ik. gelukkig heeft ze om 11.00 uur lekker gedronken, dus zal ze tegen 15.00 uur weer willen denk ik. We zullen zien, ik ga daarna ook nog even boodschapjes doen met haar mee. Kan haar moeilijk thuis laten niet?!

Van het weekend voor het eerst buiten gewandeld met hele gezin (inclusie hond). Ze bleef lekker slapen onder het gehobbel en stoepje af en op. Stond ik even stil dan werd ze wel wakker.
Nou, ik ga mijn prinses zo uit bedje halen, jasje en mutsje aandoen. En dan.. mee in de auto! Voor alles is een eerste keer he. Over een paar weken doen we daar niet moeilijk meer over en gaat alles vast steeds geroutineerder.
Vanavond weer visite! Komen vrienden naar haar kijken. We plannen bewust maar 3 avonden in de week en houden dinsdag, donderdag en zondag vrij voor ons drietjes. Anders wordt het me ook te veel, en steeds Tirza eruit halen om te 'showen' heb ik ook geen zin in. Wat ik ook af en toe doe is haar beneden in de kinderwagenbak laten slapen (op de box) dan kunnen de mensen haar ook zien en zeggen dan vaak: laat maar lekker slapen. Maar ze blijft meestal ook doorslapen als ik haar even pak om te laten vasthouden hoor.
Nou, dat was een heel verhaal!
Amy, zet 'm op, over een paar weekjes komt Maxim vast veel minder vaak, hij is nu gewoon nog aan het afstemmen en jouw productie wordt ook steeds beter met het vele aanleggen, waardoor hij minder vaak zal komen hopelijk!!
Dikke kus aan Maxim en jou!
En de rest (als die nog komen?)
Ramona, tot kijk dan maar! Veel geluk gewenst voor jou en je gezinnetje!

xx Flygirl