< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » miskraam bij eerste zwangerschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
miskraam bij eerste zwangerschap
02/03/2008 @ 10:24
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo meiden!

Akiki, ik ben echt heel blij voor jullie!Dit is waar we allemaal naar hebben uitgekeken vananf het moment dat we hier op het forum kwamen!Ik moet nog even geduld hebben maar het wachten word zeker wel super beloond he!Zo trots als je verteld over jullie Jasper!

Garnaaltje, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Leuk dat je dat hebt gevierd op de schrikkeldag!
Enne volgens mij zit het met romantiek bij jullie ook wel goed!

Ik kan blij vertellen dat hier het babykamertje eindelijk klaar is!(Op 3 schilderijtjes na!)De muur is echt heel mooi geworden!We zijn er erg trots op!Ik zal proberen later vandaag een foto te plaatsen!

Gisteren hebben we het kraampakket gekocht dus we zijn helemaal klaar voor onze Pukkie!

Vandaag gaan we met een goede vriend mee. Hij gaat een tattoo laten zetten! Mijn vriend wil ook een tattoo laten zetten als ons wondertje er is!Hij wil dan de naam op zijn arm.
Ik heb er al 3!Maar ook ik laat na de geboorte de naam op mijn arm bijzetten!

Aan alle mama's, geniet!
Aan alle bijna bevallen, succes!(En laat ons niet te lang in spanning he!)

Liefs Cindy.

[Laatst gewijzigd door Cindy - 02/03/2008 @ 10:24] - Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 14:56
Daantje6611

Online Status Stuur bericht
Hoi Meiden,

Akiki gefeliciteerd met jullie zoontje. Geniet er ook zeker van.

Hier alles goed. Alles word stukje voor stukje zwaarder en moet dus proberen om af en toe een rustpunt te zoeken. Ik voel gelukkig het kindje heel vaak bewegen en voel ook precies waar alles ligt. Krijg vaak een schop in mijn ribben dus dan denk ik wel eens ja het kindje is weer wakker. Vind zwanger zijn echt leuk en geniet er zeker van maar als het kindje morgen zou komen dan zou ik het ook echt super vinden. Maar blijf toch nog maar even zitten hoor. Dat is voor jou veel beter. Wij wachten wel. Nou ik laat weer wat horen als ik weer nieuws heb. Ons kamertje is in ieder geval klaar.

Groetjes,

Daan

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 15:09
sunshine

hallo meiden,

Hier ben ik eindelijk ook nog eens geraakt. Ik weet het,tis lang geleden maar ik heb het druk gehad en ben nogal moe geweest.

PROFICIAT AKIKI: wat een mooie baby hebben jullie. Jasper is echt een leuke naam. Geniet van jullie zoon! Is best een flink baasje. 55 cm en 4,350 kg. Kan me best voorstellen dat dat nogal pijnlijk moet geweest zijn.

Ik hoop dat we met z'n allen es kunnen afspreken eens dat alle forumbeebjes er zijn. Jullie zijn ook bij mij heel belangrijk geworden. Ik ken jullie niet persoonlijk, maar toch lijkt het wel zo. Bij jullie kan ik voor alles terecht. En ook voor mij zijn jullie echte vriendinnen.

Vrijdag was mijn laatste werkdag en voel me nu precies helemaal anders. Kan eindelijk alles poetsen op mijn tempo en alles klaar maken. Heb deze morgen mijn valies gemaakt, en voor de baby staat alles zo goed als klaar.
Nu nog het ganse huis onder handen nemen.
Ben vorige zaterdag naar de gyn geweest. Alles is dik in orde met de baby en mama heeft al 1,5 cm onsluiting. Maar dat wil nog niets zeggen hé. Ga me wel proberen wat kalm te houden want zou nog niet graag bevallen. Wil eerst nog wat genieten van mijn buik. Ben nog maar net thuis.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet reageer op jullie verhaal, maar er is zoveel bijgeschreven sinds ik hier laatst kwam dat ik het niet zo goed zie zitten. Ben alweer meer dan de helft vergeten van wat ik gelezen heb. Zal mijn best doen om het nu op te volgen. Heb nu meer tijd hé.

Meiden, nu zal het niet lang meer duren voor iedereen hier een klein wondertje heeft. Ik duim voor iedereen hier.

Dikke
Sunshine

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 08:49
Garnaaltje

Online Status Bekijk profiel
Hey meisjes,

Hier opnieuw een zieke garnaal... bah bah bah ik ben het zo moe; opnieuw buikgriep... ppfff ik heb echt geen weerstand meer... misschien moet ik toch maar overwegen om vroeger in bevallingsverlof te gaan...
Sorry hoor dames, maar ik ga opnieuw de sofa opzoeken en me baden in zelfmedelijden.

Liefs,

Garnaaltje

ps: heb zo'n pijnlijke steken in m'n lies, iemand enig idee wat dit kan zijn?

[Laatst gewijzigd door Garnaaltje - 04/03/2008 @ 08:50] - Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 17:39
sunshine

Hey meiden,

Hier ben ik nog eens.
Het is hier zo stil. Zou sweety al bevallen zijn?
Fietje, ben jij er nog of mag je ook al je wondertje koesteren?

Garnaaltje, ik hoop dat je snel beter wordt. Ziek zijn is niet veel soeps aan en zeker nu dat je geen medicijnen kan nemen of toch bijna geen. Verzorg je goed en laat je vooral goed verzorgen.

Cindy: hoe gaat het eigenlijk nog met jouw kwaaltjes?

Hier gaat alles goed. Voel me stukken beter nu ik niet meer hoef te werken. Heb wel nog niet zoveel gedaan in huis. Zou wel willen want heb nog veel werk, maar ik wil niet te vroeg bevallen dus probeer ik ook een beetje te rusten. We zien wel hoe het loopt. Ons beebje zal komen als het zelf wil en niet als wij het willen. Dus als het eerder wil komen, dan zal mama proberen zo uitgerust mogelijk het avontuur tegemoet te gaan. Alhoewel slapen toch niet meer dat is. Hebben jullie nog zwangere meiden daar ook zo'n last van?

Hoe gaat het nog met de rest van de meiden hier en vooral met de mama's?

Groetjes en
Sunshine

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 17:41
sunshine

Wendy,

Hoe gaat het trouwens met jou?
Ben je alweer bij de gyn geweest?
Ik hoop dat alles ok is met je.

Groetjes
Sunshine

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 19:37
Cindy

hey meiden,

Sunshine, het gaat hier redelijk.De kwaaltjes blijven he,daar doe ik niets meer aan!Das gewoon nog eventjes volhouden
Over het slapen, ik slaap ook haast niet meer snachts. Ik weer gewoon niet hoe ik moet liggen.En als ik dan eindelijk slaap dan wordt ik van alles wakker, geluiden, mijn vriend die zich omdraait in bed, omdat ik moet plassen, doordat mijn katten stoeien in de gang voor de slaapkamerdeur...enz,enz.Dus tja, ik word niet echt uitgerust wakker en ben overdag dan ook erg moe. Dus ik slaap smiddags nog even en probeer zoveel mogelijk dingen te doen in huis voor wat energie. Ik kom ook niet echt buiten namelijk want ik vind het niet zo leuk om zo alleen een wandeling te maken ofzo en boodschappen halen ofzo is te zwaar. Maar ja die paar weekjes he!

Garnaaltje, ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik denk dat die steken(die ik ook heb trouwens)je banden kunnen zijn, of voorweeen.Kan je het niet aan je gynaecoloog vragen?

Sweety, ik hoop dat je ons snel komt vertellen waarom je er al een paar dagen niet bent!Hopenlijk lig je nu heerlijk te genieten van je kleine wonder!

Daantje, die kleintjes in onze buik kunnen al aardig hard trappelen he!Ik voel dat nu ook steeds vaker!Onze Pukkie draait veel en trappelt dan volgens mij van plezier!Ik zal dat straks nog gaan missen!

Akiki, ik heb je foto op je profiel gezien!Wat een lief ventje heb je!!

Ons kindje is nu zo groot dat hij/zij erg tegen mijn longen en ribben drukt. Dat is soms best vervelend en ik ben ook af en toe best kortademig nu.
Maar ja, het moet maar even.

Gisteren is het badje geleverd!We hebben gekozen voor een thermobadje van Bebejou. Wit met Teigetje erop van Disney!Alles is nu in huis en helemaal klaar!
De beloofde foto van het kamertje ga ik zo nog even op mijn profiel zetten want dat was nog niet gelukt.
En nu ga ik nog even lekker genieten van mijn koppie thee met een stukje(zelfgemaakte)appel crumble!

O en ik sluit me graag aan bij Sunshine en hoop dat we elkaar ooit eens zullen mogen ontmoeten!

Liefs Cindy.

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 19:55
Fietje

Hoi lieve meiden,

Hier ben ik ook nog een keer!

Sunshine...nope, nog niet bevallen voor t moment. We zijn volop aan het aftellen. De pijnlijke voorweeën blijven maar komen, vaak erge rugpijn maar het komt en gaat. Ik denk dat ons Boebeltje gewoon nog geen zin heeft om uit mama's buik tevoorschijn te komen. Elke dag kan nu de laatste zijn en ik ben benieuwd wat de controle vrijdag zal uitwijzen. Ik hoop niet te lang overtijd te gaan want ons Boebeltje zal volgens de gynaeco toch een seriueze baby zijn.

Voor de rest heb ik de voorbije dagen met een erg serieuze buikgriep in bed gelegen. Ik ben zoooo ziek geweest. Ik was effe bang dat bij al dat overgeven mijn vliezen gingen breken , maar gelukkig was dat niet het geval! Sinds vandaag ben ik terug wat beter.

Het probleem met het slapen herken ik volkomen. De voorbije weken waren een hel op dat gebied: ik kon de slaap niet vatten, lag constant te woelen en sliep soms maar 3 uur per nacht en kon overdag niet bijslapen. De laatste week is het slapen gelukkig verbeterd. Ik word wel nog erg vaak wakker om te gaan plassen of omdat mijn handen erg pijnlijk zijn maar slaap nu toch terug een 7-tal uur per dag. Ik heb dat vorige week aan de gynaeco gevraagd maar jammer genoeg hebben ze geen oplossing voor het slaapprobleem bij zwangere vrouwen...gewoon zoveel mogelijk rusten overdag.

@ Garnaaltje: die pijnlijke steken in mijn liesstreek heb ik ook gehad rond de 31-32 weken. Ik dacht dat het voorweeën waren maar bleek dat het bandenpijn bleek te zijn: die lopen via je lies en zijn nu nog volop aan het uitrekken zodat je baarmoeder nog meer ruimte kan maken voor je kindje. t Kan enorm pijnlijk zijn maar jammer genoeg is het een zwangerschapskwaaltje die erbij hoort.
Ik herken je gevoel wel van toch vroeger te willen stoppen...uiteindelijk ben ik nu blij dat ik toch heb doorgebeten, maar die laatste weken dat je moet werken zijn verschrikkelijk. Probeer te denken aan al de extra tijd die je nadien thuis kan blijven bij je kleintje.

@ Cindy: jullie kamertje is echt wel heel erg mooi een geslaagd! Jullie beebje zal echt wel een luxe-paradijs hebben om in te vertoeven. Proficiat met het resultaat!

@ Sweety: ik begin nu toch wel erg benieuwd te worden hoor, want t is nu toch al een grote week geleden dat we je hoorden!

Oh ja, en uiteraard kijk ik er ook naar uit om iedereen hier eens in levende lijve te leren kennen na al die maanden dat we elkaar zo gesteund hebben.

@ Akiki: geniet van jullie eerste dagen met Jasper thuis! Petje af als ik je bevallingsverhaal lees, ik hoop dat ik ook zoveel moed zal hebben maar vrees er wat voor

Allez, ik ben weer ribbedebie. k Ga nog wat relaxen want uiteindelijk weet je nooit wanneer het grote avontuur zal beginnen.

Veel liefs
Sophie

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 10:27
akiki

hoi,
ik kwam effe zien hoe het met jullie was, en natuurlijk ook om te zien of sweety al iets geschreven had deze week... Het is stil van haar kant, dus ik hou mijn duimen omhoog!!
Sunshine, Fietje, voor jullie duurt het toch ook niet meer lang he... Fietje, die voorweeën had ik ook heel sterk de week voor de bevalling. Hopelijk zetten ze voor jou algauw door tot echte weeën he!!
En die slaapproblemen, die herken ik ook wel. Tsja, de laatste loodjes...
Hier gaat alles prima. Onze kleine man slaapt en eet heel graag; hij heeft gemiddeld zes tot zeven voedingen per dag nodig, maar is voor de rest heel erg rustig eigenlijk. Hij heeft meestal zo zijn huilmomentje 's avonds rond tien uur, maar daar blijft het dan ook bij. We kunnen dus helemaal niet klagen!! Hij begint ook al echt rond te kijken. Zalig, als die oogjes je zo aanstaren!
Ik heb zelf nog steeds wat last van ijzertekort door het grote bloedverlies tijdens de bevalling, maar verder kan ik niet klagen. Mijn scheurtje doet al bijna geen pijn meer; ik ben ook al bijna al mijn kilo's terug kwijt (nog 2,5kg te gaan); als ik een dutje doe overdag dan valt het wel mee qua vermoeidheid; en doordat ik geen epidurale heb gehad, herstel ik redelijk snel. We plannen deze middag misschien es naar 't stad te wandelen, met onze Jasper in de draagdoek. Gisteren hebben we ook al een halfuurtje gewandeld, en dat viel heel goed mee!
Je hoort het, ik ben een heel trotse en gelukkige mama!!
Bij deze zet ik ook nog een extra fotoke van ons zoontje op mijn profiel.
Groetjes,
Ik duim voor jullie!!
Akiki

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina