[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 08/02/2007 @ 13:27 Rena | Hallo, Heeft iemand ervaringen met het gebruik van seroxat tijdens de zwangerschap. Ik heb altijd 20 mg gebruikt maar was voor mijn zwangerschap al afgebouwd tot 5 mg. Ik weet het is niet veel, maar durf eigenlijk net niet met dit laatste helemaal te stoppen. Zijn er meer meiden die dit hebben gebruikt tijdens de zwangerschap! Hoop iets van jullie te horen Alvast bedankt ![]() |
| 08/02/2007 @ 19:38 tinus ![]() | hoiiii Ik gebruikte zelf citalopram 20mg en moest acuut stoppen van de huisarts , het valt niet mee moet ik eerlijk zeggen , maar je kan hulp krijgen via de ggz. |
| 09/02/2007 @ 00:37 Rena | Hoi, Bedankt voor jullie reacties. Tinus, kan me voorstellen dat het moeilijk is om van die 20 mg af te komen. Vorig jaar ben ik ook zwanger geweest en moest toen ook versneld gaan afbouwen, helaas is de zwangerschap misgegaan met 9 weken en kon ik toen wel rustig seroxat gaan afbouwen. Vandaar dat ik nu nog op de 5 mg zit en dat is natuurlijk eigenlijk niet echt meer veel en het me ook meer tussen de oren zit omdat ik er dan helemaal vanaf ben. Maar ben bij de huisarts geweest en die zei probeer die 5 mg nog een keer doormidden te doen en dan is het haast echt niets meer. Bij seroxat is wel bekend dat het geen aangeboren afwijkingen kan veroorzaken, er is niets over bekend, maar het is natuurlijk altijd beter om niets te slikken. Ik weet niet hoe dat zit bij het middel wat jij slikt. Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven en dan mag je helemaal niets slikken omdat het in de moedermelk terecht komt. Maar goed het blijft natuurlijk moeilijk en ik hoop dat je goede steun krijgt bij het GGZ. Sterkte Groetjes |
| 15/07/2007 @ 17:56 | Zwangerschap en citalopram Hallo, Na een jaar citalopram 20mg te hebben gebruikt ben ik gaan afbouwen ook ivm. kinderwens. Na 4 maanden niets te hebben gebruikt kwamen de depressieve klachten terug, heviger dan dat ze daarvoor ooit waren geweest. Iom. huisarts, en na me goed te hebben laten voorlichten, heb ik besloten om toch zwanger proberen te raken, en daarbij een voor mij zo minimaal mogelijke dosering(10mg) van de citalopram te gebruiken. Ik merk dat dit aan de lage kant is, maar alle beetjes helpen. Dit is de derde zwangerschap en ik voel me beter, relaxter, en opgewekter dan bij de eerste twee. Achteraf heb ik daar een hoop van gemist, doordat ik altijd down was. Ik ben ervan overtuigd dat dit kleintje ook profiteert van het feit dat haar moeder ontspannen is en het leven beter aankan. Mijn eerste twee kinderen waren huilbabies, en hadden veel last van slecht drinken en darmkrampen.waardoor ik me nog slechter ging voelen en de boel helemaal niet meer aan kon. Als dit kindje ook veel zal huilen of slecht drinkt is het maar de vraag of dat komt door het gebruik van de citalopram.Wat mij opvalt is het feit dat er zo makkelijk wordt gestopt met het gebruik van anti-depressieva. Je slikt het niet voor niets, en je eigen welbevinden is minstens zo belangrijk als het welbevinden van je ongeboren kind. Aaan die mevrouw die voor de bevalling wil stopppen met het gebruik van een ssri, besef wel goed dat er na de bevalling hormonaal heel veel verandert in je lichaam, waardoor je extra gevoelig zult zijn voor een depressie.Juist dan is afbouwen geen verstandige keus. Tot slot maak ik vanuit mijn beroep(apothekersassistente) veel vrouwen mee die een anti-depressiva slikten tijden hun zwangerschap. De meeste kindertjes van hen mankeerden niets na de geboorte. Tatiana |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Zwangerschap en seroxat