< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » Wie is nog nieuw?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
Wie is nog nieuw?
29/02/2008 @ 12:01
els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo dames!

Michelle, jij blijft ook sukkelen met vanalles en nog wat he meid! Wat een ellende! gelukkig dat Demi en Ruby het zo goed doen! Geniet daar dan maar van!

Hier is de borstvoeding dan maar volledig gestopt. Had Kato gisterennamiddag nog eens een flesje moedermelk gegeven, en ze heeft gebruld tot aan de volgende voeding, en nog lang erna... Volgens mij zit daar echt te weinig in aan voedingsstoffen of zo, want het was nochtans een flesje van 110 ml, en ze heeft het helemaal opgedronken. Om 21u heeft ze dan terug een gewone fles gekregen. Om 22u30 zijn we gaan slapen. Kato heeft nog tot 23u30 gebruld (was echt aandachttrekkerij hoor) en daarna is ze in slaap gevallen. Normaal gezien moest ze dan rond 1u terug eten. Maar ik werd om kwart na 4 pas wakker! geen Kato gehoord! Ik direct gaan kijken of alles nog in orde was met haar ... geen probleem. mevrouw lag gewoon te slapen. Om half 5 begon ze dan uiteindelijk te jengelen en heb ik haar eten geveven. Wat een fantanstische nacht! Lang geleden dat ik nog zo goed geslapen heb!

Volhouden zo Kato!!

By the way, heb enkele nieuwe fotootjes op mijn profiel staan!

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 13:32
ABke

Els, wat 'n schatje!!

Heerlijk hé zo'n lange nachten

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 12:05
els

Seg mammies, ik heb eens een vraagje. Hoeveel pap geven en gaven jullie de kids op de leeftijd van Kato nu? (1 maand)

Ik heb een lijst van de kinderarts, en die gaat per gewicht. Daar mag Kato nu 5 voedingen van 115 ml van hebben. 105 ml water en 3,5 schepje melkpoeder.
Heb ook een lijst van kind en gezin, die werkt per leeftijd. Kato is nu 1 maand, dus mag ze volgens K&G 150 ml pap hebben...

Een enorm verschil, niet? Dan heb je nog de doos van de pap zelf. daarop staat dat ze 150 ml water mag hebben, en 5 schepjes poeder ...

Hoe kan je op die manier nu niet aan jezelf beginnen twijfelen? Ik volg momenteel de lijst van de kinderarts. Maar het is toch wel een enorm verschil he! Volgens die lijst mag ze pas 150 ml hebben als ze 5500 g weegt!

Heb gisterenavond eens geprobeerd om 150 te geven (volgens de lijst van K&G dus) resultaat: teruggeven tegen de sterren omhoog! Veel te veel voor Kato blijkbaar. Daar heb ik dan weer voor gejankt, voelde me een slecht mama enz... Jaja, ze maken het ons niet altijd gemakkelijk. Bij zo'n kindje zou eens iemand een goeie gebruiksaanwijzing moeten schrijven. Misschien doe ik dat wel!

Hoe doen jullie dat met die pap??

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 18:25
ABke

Els, voeding gaat gewoon per gewicht. zo'n 150cc à 180cc per kg lichaamsgewicht per dag.

Normaal is het per 30cc 1 maatschepje, tenzij anders vermeld op de doos.

Een kindje van die leeftijd kan ook zelf aangeven hoeveel het drinkt. Dus als je het er niet induwt, kan zo'n kleintje zich niet overeten.

Sinds dat Senne in het ziekenhuis heeft gelegen doen wij wel nutriton bij in de fles. Anders komt er ook een groot deel van de fles terug.
Momenteel zit Senne aan 4x 240cc + 8 schepjes melk + 2 en een beetje schepjes nutriton.

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 20:26
michelle

Online Status Bekijk profiel
hoi els laat je vooral niet gek maken met wat iedereen zegt en doet want ieder kindje is anders !!!

kato zal zelf echt wel aangeven wanneer ze meer voeding nodig heeft dus eerder hoeft ze echt niet aan de 150 te zitten

Ruby krijgt nu al 2 maanden 5 flessen van 160 water en dan 6 schepjes voeding dus komt ze uit op 180 ongeveer !
ze mag al meer maar ze heeft er gewoon genoeg aan anders gaat ze inderdaad ook spugen!!
dus doe wat je zelf aanvoelt je merkt het snel genoeg aan kato meid die geeft het echt wel aan
ene dat slechte moeder gevoel is nergens voor nodig ik weet zeker dat je het fantastisch doet

succes dames

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 11:40
els

Tja, het probleem is ook dat Kato haar fles altijd volledig leeg "vreet". Of je er nu 60 ml of 200 in doet!

Vannacht een helse nacht! Kato wakker om 2u15, en niet meer geslapen tot de fles van 6u, daarna verder gebruld tot een uur of half 8. Dan hebben we haar uit pure ellende bij in bed genomen. Heeft ze in kleine stukjes geslapen, met huilbuitjes tussendoor, tot 9u. Om 9u heeft ze het dan maar terug op brullen gezet... Ik zie er nu ongeveer zo uit

Ach ja, heb al enkele keren deze week haar koorts gemeten. Voorlopig niks. Maar Bart is vorige week ferm ziek geweest, en ik sukkel ook al een week met mijn keel en heb een vreselijke snotvalling. Zou me niks verwonderen als er bij haar ook iets zit te wringen.

We zullen zien! Heb de pap trouwens een beetje vermeerderd met 10 ml water en een half schepje extra...

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 16:59
michelle

hoi els misschien heeft ze last van buikkrampjes hebben ze ook vaak rond de 5 weken !!

ik ga ruby maar eens de fles geven want die ligt te mopperen in de box

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 20:25
ABke

Krampjes of het 5-weken sprongetje. Had Senne ook heel veel last van. Zette dan muziek die ik tijdens de zwangerschap hoorde op en was zo over! Veel handiger trouwens dan om de 5min. de mobiel op te draaien

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 22:20
els

haha, dan ben je gefopt! onze mobiel draait 3 keer een kwartier. klassieke muziek, heel rustgevend. ik val er meestal zelf bijna bij in slaap!! met afstandsbediening en al! luxekiekens zijn we toch he!!

het gaat alweer beter met haar hoor. maar nu zit ze toch weeral een uurtje te jengelen. maar k hoor haar darmpjes pruttelen!!

we komen net van kind en gezin. alles okee. ze meet nu 53 cm en weegt ondertussen 3680 g. flinke meid al he! ze zit nog steeds iets onder het gemiddelde, maar het belangrijkste is dat het stijgt!!

een fijne, maar zeer sterke meid zei de dokter!!

1 april moeten we terug en krijgt ze haar eerste prikjes! spannend!

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 08:49
ABke

Hoi allemaal!

Vanmorgen deed ik Senne een broekje aan in maatje 62, enkele weken terug was die nog véél te groot en nu is ze weer te klein!! Ik denk dat Senne ergens 2 groeispurtjes gehad heeft, want heb het nog al met kleertjes gehad, eerst te groot, twee weken later te klein!

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 10:05
michelle

heey meiden ja die kleintjes groeien hard he

en els wat heb jij een luxe mobiel

Demi zat zo klein altijd met lengte onder het gemiddelde en gewicht net iets boven en nu zit ze steeds iets eronder maar ze is in verhouding met lengte en gewicht en wij zijn ook niet groot dus dat scheelt

Ruby zit steeds iets onder de lijn maar is oook in verhouding met lengte en gewicht ach het is maar een richtlijn waar ze best een klein beetje van af mogen wijken en aangezien wij allebij niet groot zijn zou het alleen maar gek zijn als ze 2 hele lange kindjes zouden hebben

Ruby zit nu al z n 1.5 / 2 maanden in maatje 62 dus dat is hier bij ons thuis een maatje waar we heel lang mee kunnen doen bij Demi was dat precies eender dus dat is wel handig moet ik zeggen

Demi heeft maat 80/86 en weegt 10.9 kilo dus echt een ukkie met der 2 jaar

nou meiden ik ga hier alles uit bed halen want ze liggen allbij nog op 1 oor

xxx michelle

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina