< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » belastingsvrij aantal kinderen

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
belastingsvrij aantal kinderen
26/02/2007 @ 09:20
Mia

hallo iedereen, een vriendin van mij vroeg of ik hier iets vanaf wist. ze zei dat als je een aantal kinderen hebt, ze dacht 4 je voor bepaalde dingen belastingsvrij wordt. klopt dit en voor wat dan?
zelf heb ik maar 1 kindje maar ben er wel eens nieuwsgierig naar.

alvast bedankt
mia

Link naar deze reactie
26/02/2007 @ 09:23
kristin

of je belastingsvrij bent hangt af van het aantal kinderen en hoeveel je brutoloon is.
Als je een heel hoog brutoloon hebt, zal je meer kinderen moeten hebben om belastingsvrij te zijn.
Heb je een laag brutoloon kan je met 2-3 kinderen al belastingsvrij zijn.
Ik heb er 4 en ik moet nu geen belastingen meer betalen.

Link naar deze reactie
26/02/2007 @ 09:31
Iris

Ik weet niet of je Belgische bent of Nederlandse.
In België bestaat er in ieder geval geen regel dat je belastingvrij bent vanaf een bepaald aantal kinderen.

Hoeveel belastingen je betaalt hangt af van een aantal factoren:
- de grootte van je inkomen
- het inkomen van je partner
- het soort inkomen: loon, (weduwe)pensioen, werkloosheidsuitkering, ...
- je gezinssituatie
- leningen, pensioensparen, levensverzekeringen ... die je betaalt

Je kan dus zeker niet zeggen vanaf x aantal kinderen, betaal je geen belastingen.
Het hangt van heel veel factoren af.

Link naar deze reactie
26/02/2007 @ 09:35
Mia

bedankt voor de reacties al, kan je dit dan ergens terug vinden op een website kan ik haar die geven he, kan ze het zelf eens even bekijken he.

bedankt mia

Link naar deze reactie
28/02/2007 @ 14:25

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Iris, het hangt ervanaf wat jij onder belastingen verstaat maar in belgie ben je wel degelijk vanaf vier kinderen "belastingsvrij".
Vanaf vier kinderen wordt en alleen sociale zekerheid van de hoofdverdiener zijn/haar loon afgehouden en geen bedrijfslasten meer. Op je aangifteformulier van je belastingen zal niet staan dat je geen belastingen meer moet betalen en hier zal het van het brutto loon afhankelijk zijn maar meestal heb je met vier kinderen een zodanig hoge last die afgetrokken kan worden dat je effectief geen belastingen meer moet betalen. Vooral als maar één van beide partners gaan werken moeten er geen belastingen meer betaalt worden omdat de loonlasten hoger zijn dan de inkomsten.
Drie kinderen is meestal een randgeval maar in sommige gevallen is het loon ook daar laag genoeg om geen belastingen meer te moeten betalen.
Je kan alles terugvinden op deze site als ik de link juist gecopieerd heb
http://www.bruxelles.irisnet.be/
en anders bij google gewoon het volgende intypen en dan krijg je ook meer dan voldoende leesinformatie:
belastingen vier kinderen ten laste

Groetjes,
Veerle

Link naar deze reactie
28/02/2007 @ 14:52
Iris

Veerle,
Ik vul heel veel belastingbrieven in, en het is zeker niet zo dat mensen met 4 kinderen nooit belastingen moeten betalen.
Ik ken verschillende gezinnen met 4 of zelfs 5 kinderen die nog wel belastingen betalen.

Als maar één van beide ouders een inkomen heeft en dit is een gemiddeld inkomen (dus geen directeur of zo), dus zal er bij 4 kinderen meestal wel geen belasting moeten betaald worden.

Link naar deze reactie
01/03/2007 @ 15:05

hoi daar,

indedaad,wij staan met het hele gezin ten laste bij mijn echtgenoot;4 kinderen en ikzelf en hij betaalt maandelijks toch ook nog wel belastingen,niet veel maar we zijn inderdaad niet belastingsvrij...

groetjes jole

Link naar deze reactie
02/03/2007 @ 06:51
Kaatje

Online Status
hallo,
wij hebben ook 4 kinderen,en een huis.ons werd ook altijd gezegd dat je met 4kinderen belastingvrij zou zijn.
jammer genoeg is dat niet altijd zo,tot 2jaar terug hebben we zelfs nog moeten betalen.mijn man verdient ook maar gewoon,hij werkt in de bouw!
wel kreeg ik nog minimum stempelgeld.
nu sta ik sinds een jaar ook nog ten laste van mijn man,dus ik ben benieuwdwat dat oplevert.maardat zien we pas volgend jaar!
het is ook zo,dat ze mijn man nog steeds afhouden van zijn loon,net als iedereen.misschien niet zo veel,maar toch.
misschien hangt het er wel vanaf waar je woont?
maar of we nu belastingvrij zijn of niet,we gaan toch voor een nrtje 5.
hey jo,
kom ik je hier tegen!hoe gaat het met je?wanneer mag je opnieuw naar de gyn?wanneer zijn je 3weken om?ik blijf voor je duimen hoor!
veerle,
kom ik jou hier ook tegen,de wereld is klein he?
moeten jullie dan nooit belastingen betalen???
je hoeft niet te antwoorden hoor,als het te persoonlijk is!

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 15:00
Erika

met wat geluk hoef je met 3 kinderen amper tot niets belastingen meer te betalen.Maar dit is afhankelijk van héél veel factoren, dus de ene kan dit zeggen: ik hoef niks te betalen, terwijl een andere met 5kinderen nog moet betalen.

@ hierboven; heten je kinderen echt ja je ji jo??

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 15:09
Leen

Erika, Met héél veel geluk dan toch wel ! Wij hebben 3 kids, zijn helemaal geen grootverdieners (resp. overheid en onderwijs), kunnen onze hypoth. lening aftrekken en krijgen toch gepeperde belastingsbrieven in de bus !
Het ene jaar meer dan 3000 €, het jaar daarop 2800 €. Hoeveel kids wij dan wel moeten hebben om er geen meer te moeten betalen, weet ik niet hoor !! Sowieso zou ik geen kind op de wereld zetten voor het belastingsvoordeel maar toch...

Leen

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 15:27
Ines

Ik ben boekhouder van opleiding en werk in de fiscale sector.
Het bakerpraatje dat je vanaf 4 kinderen geen belastingen moet betalen in België blijft spijtig genoeg de ronde doen. Ik krijg hierover heel vaak vragen van mensen die dit "ergens" hebben horen vertellen.

Het is dus ECHT niet waar.

Er zijn inderdaad mensen die 4 kinderen hebben en geen belastingen moeten betalen. Er zijn eveneens mensen die 6 kinderen hebben en wel belastingen moeten betalen.

Het hangt, zoals hiervoor al gezegd is, van zoveel meer factoren af dan alleen het aantal kinderen.

Ik zou dus echt geen kindjes op de wereld zetten alleen voor het belastingvoordeel

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 16:33
Kaatje

Online Status
hallo,
nog even zeggen dat wij geen enkel van onze 4kinderen hebben gewenst voor het balastingsvoordeel!
wij hebben zo een groot gezin omdat we dat heel graag wilden.voor de financiele plus moet je zeker geen kind op de werels zetten,wij krijgen vaak de opmerking van dat is zeker vanwege het kindergeld!awel zo een opmerkingen vind ik persoonlijk heel kwetsend!dit is een bewuste keuze en heeft niks met dit kindergeldof belastingsvoordeel te maken!
en,mijn kinderen hun naam beginnen allemaal met die letters,het zou een beetje raar zijn moest dit hun naam helemaal zijn he!

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 16:34
Leen

Bedankt voor deze duidelijke woorden, Ines ! Het zou ook niet echt eerlijk zijn hé: een grootverdiener met 4 kinderen die dan ineens geen belastingen meer moet betalen, en iemand met een modaal inkomen maar met 3 kinderen dan wel.
Ik ken wel mensen die een 6e kindje hebben gekregen voor het belastingsvoordeel (die vertelden dat toch tegen iedereen) maar dan denk ik: een kind kost toch sowieso veel meer dan het belastingsvoordeel dat je er evt. uit haalt ? Mss. niet zolang het klein is maar later dan toch wel. Bovendien moet je toch ook de tijd en de aandacht ter beschikking hebben...

Ines, ben even gaan piepen naar je profiel en ik hoop echt voor jou dat je binnen héél afzienbare tijd ook een kleintje (of 2 of 3...) kunt aftrekken van je belastingsbrief. Na al die tijd is dat jullie meer dan gegund. Succes dus met de volgende poging !!

Leen (de brave belastingsbetaler)

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 18:26
Ines

Dank u Leen.
Voor het belastingvoordeel moeten we het ook zeker niet meer doen, want alle behandelingen hebben ons al meer gekost dan het ooit zal opbrengen.
Maar een kindje zou zóóóóóó welkom zijn. Ik heb altijd gedroomd van een gezin met 3 of 4 kindjes, maar ondertussen zou ik met 1 al de hemel te rijk zijn.

Groetjes,
Ines

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 08:33
Tine

Online Status Stuur bericht
ik ben alleenstaande met 4 kinderen te laste, en moest ik geen aftrekposten hebben zoals pensioensparen en kinderopvang, moet ik toch ook nog altijd belasting betalen

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:21
ilse

ik ben een alleenstaande met vijf kinderen en betaal geen bedrijfsvoorheffing meer op m'n loon

ook trek ik elk jaar terug van de belastingen. van de jaar weet ik het nog niet natuurlijk maar het zou me verwonderen dat het nu ineens zou veranderen want m'n inkomen is niet anders dan ervoor..

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:38
Ann G.

Hoi,

Mijn man heeft nu mij en onze 5 kinderen ten laste en als ik zie wat er nog altijd van zijn loont gaat.Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat geven met den belastingsbrief. De vorige jaren met 4 kinderen en ik niet ten laste moesten we ook nog betalen hoor.
Laat je niets wijsmaken , en koop geen extra kinderen voor de belastingsvoordelen , je zou heel bedrogen kunnen uitkomen.

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 12:40
heidi

toen mijn man nog leefde betaalden wij met 6 kinderen nog steeds belastingen. Wij trokken op het eind van het jaar nu wel geld terug omdat we redelijk veel aftrekposten hadden, pensioensparen hypothecaire lening, allimentatie en kinderopvang.

Nu ik weduwe ben betaal ik inderdaad geen belastingen meer op mijn weduwepensioen.

Het hangt dus echt wel af van in welke schijf je valt kwestie inkomen.

Nu heb ik een nieuwe relatie en zijn ons kindje samen en het kindje op komst ten laste van mijn vriend. Voor mij verandert er dus niet, maar voor hem zal 2 kinderen toch ook nog beteken dat hij belastingen moet betalen alhoewel het er in totaal 8 zullen zijn.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]