< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » TIPS nodig! Alleen, 20 jaar en zwanger!

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten
TIPS nodig! Alleen, 20 jaar en zwanger!
18/03/2007 @ 17:36

Hallo,

Ik ben 20 jaar en zwanger!(7 weken)
Het is onverwachts, maar ik ben er heel blij mee!!
Ik hou het kinde je ook zeker!
Maarre ik woon nog bij mijn ouders.
Hier kan ik niet blijven, ook kan ik natuurlijk niet blijven werken na de bevalling.
Hoe moet al deze praktische zaken gaan oplossen?

Ik wil mijn kindje niet om deze redenen laten weg halen, want ik weet zeker dat ik hier spijt van krijg
HEEFT ER IEMAND ERVARINGEN EN/OF TIPS VOOR MIJ??

Ik hoop het...
Want ondanks alles ben ik heel gelukkig
En ik weet zeker dat ik wil vechten voor mijn kindje!!

groetjees J

Link naar deze reactie
18/03/2007 @ 20:02

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Gefeliciteerd natuurlijk op de eerste plaats!!
Spannend hoor wat er allemaal te gebeuren staat.

Allereerst zul je moeten zoeken naar woonruimte. Ga naar een woningbouwstichting. Of misschien kan je wel zo lang bij je ouders blijven wonen. Is er een garage aan de woning die kan worden omgebouwd tot klein appartementje, o.i.d.

Ik snap niet waarom je niet zou kunnen blijven werken na de zwangerschap. Hoe denk je dan dat andere moeders dat doen? Daar hebben ze gelukkig kinderopvang of evt opa's oma's voor uitgevonden. Dit moet je bij je werkgever even bekijken want een deel krijg je van de kinderopvang ook weer vergoed. Je zult toch inkomen moeten houden lijkt me?
En (klinkt lullig) maar als je nu een leuke baan hebt probeer daar dan te blijven. Als je nu stopt en straks weer moet gaan zoeken naar iets anders valt dat misschien ook helemaal niet mee. Nu heb je dan in ieder geval een stukje financiële zekerheid waardoor je ook weer eerder in aanmerking komt voor een huurhuisje/appartementje.
Misschien is er iemand in je vriendenkring die alleen in een (te) groot appartement woont en waar je bij in kunt trekken. Dan kun je misschien de vaste lasten delen??
Als je op marktplaats kijkt kun je vaak voor weinig een leuke kinderkamer op de kop tikken en zo ook kleding en spullentjes. Je ouders zullen je toch ook wel steunen?
En de papa??????????????? DIe heeft toch ook een bepaalde verantwoordelijkheid. Waarom je alleen bent weet ik niet, maar de vader hoort er toch bij. Hij was er immers ook bij toen het kindje werd verwekt dus dan kan hij nu niet onder z'n plicht uit. Als jullie overeenkomen dat hij zich niet met de opvoeding zal bemoeien, dat moeten jullie natuurlijk zelf uitmaken. Maar financieel zou ik hem wel vragen bij te springen. Het is immers ook zijn kindje.

Het is misschien niet gemakkelijk alleen, maar het komt vast wel goed allemaal. Probeer ook te genieten hoor! Het is zo bijzonder. Er zijn er zo veel die graag een kindje willen en waarbij het niet lukt. Ik ben blij dat je zo positief bent en er voor gaat!

Heel veel geluk gewenst,

groetjes kaat

Link naar deze reactie
18/03/2007 @ 20:42
Marleen

Ik snap ook niet helemaal waarom je niet kan blijven werken als de baby er is. Dat doe ik ookal 2 jaar. De kinderopvang is helemaal niet zo duur als iedereen roep en zeker neit na de verandering van 1 januari 2007 (in nederland tenminste) Begin nu alvast spulletjes te sparen zodat je straks niet voor al te grote onkosten sta. Volgende week (24 maart) zijn er in nederland heel veel 2de handsbeursen georganiseerd door spe(e)l-o-theken. Ik weet er zeker 3 verspreid door heel nederland en rommelmarkten kan je ook een heleboel vinden.
Als je geen goede opleiding hebt en je kan bij deze baas niet blijven werken ga dan nu een cursus volgen. Zodat je straks van neimand afhankelijk bent

En de vader heeft rechten maar ook zeker plichten (wil je geen kind, had je maar geen seks moeten hebben. Dat is 1 van de risico's die je loopt. En gezien het feit dat het onbeschermde seks is geweest nog 1 van de minst erge risico's)

Link naar deze reactie
18/03/2007 @ 21:52

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey ik ben ook een alleenstaande mama van 21,
ik woon nog thuis met mn kindje want een huis vinden ging niet zo makkelijk heb er nu nog steeds geen 1,kan je niet voorlopig bij je ouders blijven wonen?? ik zou gewoon proberen te blijven werken je kindje kan wel naar het kdv al zou ik je wel nu al inschrijven daarvoor erg lange wachtlijsten die van mij staat ook op 2 wachtlijsten maar komt nog niet in aanmerking dus ben nu bezig met een oppasmama,
ik heb mn kindje ook niet weg laten halen was er ook zeker van dat ik t wou houden, heb er ook zeker geen spijt van het is een pracht van een ventje, als je niet bij je oudrs kan blijven kan je miss terecht bij het fiom (nl) weet niet of je in nl woont? gewoon intikken bij google die kunnen je miss wel helpen.
hoop dat ik je een beetje geholpen heb!
ik weet precies hoe je je voelt zat vorig jaar in het zelfde schuitje
doe gewoon wat jou het beste lijkt en laat het zeker niet weghalen als je daar niet 100% achter staat!! dan krijg je echt spijt wat je ook kiest uiteindelijk komt het allemaal vast wel goed!!
heel veel sterkte meid
liefs margreth en keano

Link naar deze reactie
18/03/2007 @ 22:17

Beste Jela,

Allereerst...
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik las je forum op 9maand forum.

Ik was 19 toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Het was niet gepland en ik woonde nog thuis. Ik werkte wel al en had net 2 maanden een vast contract gekregen.
"je bent nog zo jong" krijg ik steeds van mn familie te horen, maar ik was vastberaden om mn kindje te houden.
En tot de dag van vandaag heb ik er geen spijt van. Ik kan niet zeggen dat ik het niet zwaar heb gehad!
En nog steeds! Want ik ben nooit gestopt met werken en studeren. Inmiddels woon ik vier jaar op mezelf en gaat het hartstikke goed.
Mijn dochter is nu 5 en wordt in juli 6. Ik wordt volgende maand 26.

Wat ik je wil meegeven is dat je ouderschap niet moet onderschatten. Er zullen dagen zijn dat je geniet van je kindje, maar je zult af en toe ook rot dagen krijgen.
Maar wanneer je je rot voelt onthoudt dan één ding:
Jij bent ook een mens en iedereen maakt fouten en zolang je in je zelf blijft geloven dan kom je er wel!

Heel veel succes en geluk toegewenst!

Pamela

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]