< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » koperspiraal

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/03/2007 @ 22:43

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo

ik moet vrijdag een koperspiraal gaan laten zetten. Heeft iemand hier ervaring mee. En doet dat pijn om te zetten. Is dat veilig genoeg want heb pas een dochter van 4.5 maanden oud. En we willen eerst ons huisje bouwen en dan pas aan een 2de kindje denken. Weet iemand raad.

groetjes

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 16:12
Mar

Online Status Stuur bericht
Heb me toevallig net hierover met de arts gesproken. Bij een koperspiraal wordt geen hormoon afgegeven dus kans op zwangerschap is iets groter dan bij een mirena spiraal. Als je al heftig menstrueert adviseren ze ook niet de mirena omdat het dan nog erger kan worden. Ik ga zelf dus voor mirean. Ze zeggen wel als je eenmaal een kind hebt gekregen dat het dan minder pijnlijk is om een spiraal te plaatsen. Ben wel zenuwachtig!

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 21:01

hey mar

hier ook zenuwachtig. Vrijdag wordt bij mij het koperspiraal geplaatst. Ik kan geen mirenaspiraal nemen omdat mijn lichaam niet tegen hormonen kan ofzoiets zei mijn gyn. dus voor mij was het kiezen tussen condoom of koperspiraal. Maar als er kans op een zwangerschap is denk ik dat ik toch nog een condoom ga gebruiken zou dat kwaad kunnen bij het koperspiraal. Ik zie dat jij ook een kindje hebt van in november.

groetjes Zwanneke

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 09:07
natha

Online Status Stuur bericht
Helaba,
Ikzelf heb al een mirenaspiraal laten zetten en heb er eigenlijk niks van gevoeld! Iedereen doet er zo heftig over, maar jullie mogen gerust zijn! Zo erg is het echt niet hoor!
Mijn gynaecoloog heeft me aangeraden om voor vertrek naar haar praktijk een pijnstiller te nemen voor de zekerheid! Zo kan je er beter tegen!
Succes meiden!

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 08:19

hallo

ben dus de 30ste een koperspiraal gaan laten zetten. Had voor ik vertrok een pijnstiller genomen. Maar had mijn eigen bang gemaakt door de verhalen te lezen op internet. Ik heb helemaal niets gevoeld ervan. Dus heb me zorgen gemaakt om niets.
bedankt voor de info allemaal.

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 19:47
Armannie

Online Status
Koperspiraal wordt hier helemaal niet aangeraden, wel de mirena. Die heb ik een tijdje gehad. Deed niet zo heel veel pijn hoor, alleen een beetje raar gevoel in m'n buik. Wel ideaal verder hoor, ik werd niet meer ongesteld. Jammer voor mij kon ik niet tegen de spiraal, had heel veel buikpijn, heb 'm toen weg laten halen.

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 12:22
Antje

Ben gisteren langs dokter geweest omdat ik de laatste tijd bijna constant hoofdpijn heb. Nu raad hij me aan zo snel mogelijk te stoppen met mijn pil omdat ik blijkbaar niet tegen die hormonen kan. Enige alternatief voor mij dus ook het condoom of een koperspiraaltje. Mijn zoontje wordt nu in juli 1 jaar en voorlopig zijn we er nog niet uit of er nog een tweede komt. We zijn ook van plan eerst te bouwen en dan zien we wel.. Hoe is het ondertussen met jou en je koperspiraaltje zwanneke? Heb jij nu ergens last van? Ik ga me alvast een beetje informeren op internet..
groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 12:34
jokske

Ik heb een paar maand na de geboorte van mijn zoon een koperspiraaltje laten steken.
Dat is nu meer dan 3 jaar geleden.
De verhaaltjes van meer bloedingen zou ik maar met een korreltje zout nemen. Bij mij in tegenstelling minder bloedverlies en minder dagen max 3d ongesteld.
Ik kon ook niet kiezen, ik mocht ook niks met hormonen....
Eigenlijk heb ik daar weinig van gevoeld. Ook geen pijnstiller genomen....
Je moet echt niet bang zijn om het te laten steken....

Ik, daarentegen laat het mijne deze maand weghalen, hopelijk ook geen pijn

Veel succes.

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 13:18

hallo

antje ik heb nu al 2 maanden een koperspiraaltje. Ben er heel tevreden over en zou het je zeker aanraden. Over het plaatsen heb ik me veel te veel zorgen gemaakt en het bloeden is bij mij de eerste 2 dagen hevig en pijnlijk maar daarna neemt het heel goed af. ook korter dan toen ik de pil nam.
Ik ga mijn spiraal ook laten zitten tot wij klaar zijn met de bouw. Want bij ons komt er een 2de kinje.
Heb ook nergens meer last van had ook tussenbloedingen bij de pil en nu helemaal niet meer.
zou het zeker doen.

groetjes

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 07:40

Ik heb eergisteren een koperspiraal laten zetten... ik heb ontzettend veel pijn, niet tijdens het plaatsen, dat viel behoorlijk mee (enkel een vervelende pijn voor eventjes maar, maar dezelfde avond kon ik bijna niet recht van de pijn in mijn buik en onderrug.
Gisteren ben ik om 19u in mijn bed moeten gaan liggen, ik was uitgeput van de pijn te verbijten op het werk.
Vandaag ben ik met pijn wakker geworden om 4u, het is niet te doen...
Ik ben 9 maand terug bevallen dus het raadseltje dat het dan minder pijn doet gaat voor mij niet op.
Ik zeg dit nu niet om anderen bang te maken, maar zou dit kunnen dat dit een teken is dat ik het spiraal niet verdraag of is dit te vroeg om zo een reactie al te kunnen weten?

Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 14:35
Charlotte

He, ik heb even een vraagje, ik heb vorige week vrijdag een koperspiraaltje laten plaatsen. Nu, anderhalve week later bloed het nog steeds. Ik heb wel kramp in mijn buik, maar geen pijn, is dit normaal??
groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 11:25

hallo

lies: hoe gaat het met jou pijn. Gaat het al wat beter. hopelijk wel. zo zie je maar dat het steeds van persoon tot persoon afhangt ivm de pijn.

charlotte: bij mij heeft dat ook een tijdje bebloed hoor. Ik zou de eerste maand eens even afwachten want het is toch iets dat ze in je baarmoeder zetten he. Moet even zijn tijd hebben om terug tegoei te komen.

groetjes

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 12:34
Charlotte

Dank je voor de reactie, ik maakte me wel een beetje zorgen, maar als dit dus normaal is hoeft dat niet meer. Dank je wel!! Groetjes Charlotte

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]