Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/06/2005 @ 08:57 Anne | Hoi Sofie! en de anderen als die hier nog komen. Allereerst even een nieuwtje van mijn kant! De tweede is op komst!!! Joepieeee. Vandaar dat ik aan jou die dingen vroeg Sofie. Bij onze kleintjes zal er ook 1,5 jaar tussen zitten. Dan krijg ik toch ook te maken met de peuterpuberteit van Floris. Als ik het zo lees begrijp ik dat het niet makkelijk is. Toch is het ook een belangrijke fase voor een kind om door te maken. Hij leert nu voor het eerst dat hij een eigen willetje heeft en dat hij dus ook dingen kan bepalen en invloed heeft op de wereld. Het is belangrijk je grenzen aan te geven, dat kost enorm veel moeite. maar je kunt hem ook een stukje vrijheid geven door hem voor een bepaalde keuze te stellen. Zo heeft hij het gevoel dat hij zelf kiest, maar doet hij toch wat je wil. Bijvoorbeeld: wil je die of die schoenen aan? (als hij moeilijk doet met schoenen aantrekken). Je leidt hem dan af van het dwars doen. Tot 3 tellen helpt ook goed. Bijvoorbeeld 'Nu kom je onder de tafel vandaan, ik tel tot drie en dan ben je er...1,2,3! ja, gelukt' (en dan complimentjes geven, het positieve gedrag becomplimenteren). Nog een laatste truukje is ergens een spelletje van maken en uiteindelijk vertellen dat het spelletjes nu voorbij is en dat we nu bijvoorbeeld gaan slapen. Een ritueel is ook voor een kind heel duidelijk. Boekje voorlezen, tandjes poetsen en dan slapen. Wel een beetje extra aandacht geven. Want het dwarse gedrag kan daar ook mee te maken hebben. Zo je merkt al dat ik goed voorbereid ben he? Mocht je nog tips voor mij hebben? Ik hou me aanbevolen hoor! Groetjes, Anne |
| 21/09/2005 @ 11:35 Bianca | Hoi dames, nog even nieuws vanuit gent se, met het zoontje Kiani. Kiani is nu ook een echte peuter met een echte peuterpuberteitmentaliteit hihihi. Maar langs de andere kant kan hij ook super lief zijn, en hij helpt super graag mee met mama en papa. Dus nu ruimen we elke avond samen zijn speelgoed op, en tot nu toe lukt dat heel goed. Hij begint nu ook werkelijk alles na te zeggen. dus we moeten opletten nu. de laatste keer dat ik schreef, gingen ze hem testen op epilepsie, dat was dus postief nieuws. Onze jongen is gewoon een verstrooide professor hihihi. Het valt wel op dat hij vooral voor zich uitstaart als hij super moe is, dus het zal daar wel mee te maken hebben, maar het is zeker geen epilepsie. Voor de rest, bij ons zal er dus geen tweede komen, dat is zeker. Jammer, maar uiteindelijk moet ge wel met twee zijn die het willen. en daar knelt het schoentje, mijn ventje wil het houden op eentje. 'k heb wel een klein vraagje voor jullie. Hoe slapen jullie peuters? Kiani is elke dag wakker tussen 6.00u en 7.00u. dan blijft hij wakker tot na zijn middageten en om 12.00u ten laatste ligt hij in zijn bed. Normaal gezien slaapt hij dan toch een drietal uren. maar de laatste weken is dat ook maar 1.5u tot 2 uren. en je merkt echt dat die moe is, maar ge krijgt die niet eerder in slaap. en dan nog een vraagje over de voeding. 's morgens krijgt Kiani nog een flesje melk van 150 ml ongeveer met een boterham. en 's avonds ook een flesje van 250 ml. Eten jullie peuters nog een flesje. en hoe leer je je peuter een boterham met beleg eten. kiani wil geen boterham met beleg, enkel droog brood. Allé, ik ga hier terug beginnen werken se. Tot forums Bi en Ki ![]() ![]() |
| 03/02/2006 @ 22:23 Anne(mieke) | Hoi hoi allemaal, Ik ben hier lang niet geweest zeg!! Weten jullie nog wie ik ben? 26 augustus 2004 bevallen van een zoon Floris. En afgelopen woensdag 25 januari een meisje erbij!! Ze heet Evanne. Het is een heel mooi meisje met pikzwarte haartjes, terwijl wij allebei blond zijn. Floris is ook meteen in de peuterpuberteit gekomen. Veel gillen, maar hij is ook heel lief voor zijn zusje. Ze krijgt veel kusjes van hem. Het is een hectisch bestaan momenteel. Hoe doen mensen met 3 of 4 kinderen het??? Nou veel liefs en de groetjes Anne ![]() |
22/03/2006 @ 16:27 ![]() | hoi bi en ki ja hoor mijn tweede keizersnee is beter verlopen dan de eerste. we hadden ook een andere gyne en ziekenhuis gekozen deze keer. ff over je eetprobleem met kiani...ik zou je heel graag helpen maar tot nu toe heb ik zo geen problemen meegemaakt. dante eet echt alles wat we hem voorschotelen. hij zit natuurlijk ook temidden in de peuterpuberteit zoals kiani en ook dante denkt dat hij de baas kan spelen. dante mag op 29 mei naar de klas en het kan voor hem niet vlug genoeg 29 mei zijn...hij kijkt er echt enorm naar uit. maar 'k denk da het toch moeilijker zal zijn dan hij denkt want nu denkt hij dat nand ook zal meegaan. hij ziet zijn broertje enorm graag en wil nergens naartoe gaan zonder nand. hij is net begonnen aan een tweede poging om zindelijk te worden en hopelijk houd hij deze keer wel vol nu...er staat ook veel op het spel hé deze keer we hebben hem evrtelt dat hij pas naar de klas kan gaan als hij op het potje gaat en geen luier meer hoeft te dragen. het is hier enorm stil geworden op het forum er komt nog zelden iemand langs ik was dan ook blij verrast dat ik vandaag een mailtje had dat ier iemand wat had geschreven. ik zit nu veel op een ander forum die ik in 2003 zelf heb opgestart. eigenlijk was ik het ook uit het oog verloren toen er mijn plots vorig jaar rond de verlofperiode een mailtje zond waar ik was gebleven. het zijn allemaal meiden daar die ook een kindje hebben van november 2003. en die nu rond dezelfde periode als ik een tweede kindje hebben. hier is de link mss kom ik je daar nog wel es tegen http://www.9maand.com/forum/reactions.php?id=3426. ik ben der nu mee weg want het is bijna tijd om mijn 2 schatten op te halen bij mijn schoonouders. we hebben ook een eigen site ik geef je de link mee dan kun je daar mss es komen rondneuzen. http://users.skynet.be/sofie.mario ik moet ier nog ergens op de pc de link staan hebben naar de site van marieke die hier vroeger ook veel kwam. jammer dat velen onder ons hun emailadres hier niet hebben gelinkt dan konden we ze mss es wakkerschudden. de groetjes van sofie. |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina

wie is er ook net gestopt met de pil

Vandaag precies op de helft en alles gaat prima!! Heeft alleen super lang geduurt voordat het eindelijk raak was!