< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » wie is er ook net gestopt met de pil

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
wie is er ook net gestopt met de pil
24/05/2005 @ 09:18

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo anne.

dante wordt 4 juni 19maanden en hij wil gewoon altijd zijn zin krijgen en da zou typisch zijn voor zijn leeftijd zegt iedereen. maar we geven niet toe hoor...hoe vermoeid en belastend het ook is. we proberen hem zoveel mogelijk te negeren als hij een drifbui heeft want dan gaat het vanzelf weer over. gisterennamiddag had hij een super driftbui...hij wilde zijn middagdutje niet doen en heeft een uur liggen tieren en schreeuwen boven...ik heb zelfs ff de babyfoon uitgezet hier beneden want ik kon het nie meer aanhoren...is na een uur uiteindelijk in slaap gevallen...toen hij eindelijk sliep was het na een uur al weer tijd om op te staan en ik heb hem er ook uitgehaald...ik heb hem gezegd...pech gehad je hebt tijd gehad voor je dut en nu moet je er moe of niet moe weer uit...je moet maar slapen als het tijd is van je dutje...we proberen hem zo eigenlijk wat dicipline bij te brengen...natuurlijk was hij dan moe maar hij moet leren slapen als het tijd is om te slapen en niet wanneer wil of niet wil. ik wil hem de opvoeding geven die ik heb genoten en niet die die mijn man kreeg en mocht doen waar hij zin in had waar en wanneer hij dat wilde. hij begint ook steeds zelf m dingen te vragen om te eten buiten de maaltijden en als hij het zelf vraagt of neemt dan krijgt hij het niet van ons...want als je hem 2dagen iets geeft dan vraagt hij de derde dag het al zelf en dat willen we niet. onze kleine is iemand die heel de dag zou kunnen eten iedere minuut van de dag. we willen niet streng zijn we willen hem gewoon bijbrengen wat kan en niet kan hier in het gezin. hij heeft nu juist de leeftijd dat hij zijn grenzen aan het aftasen is en probeert hoever hij ons kan brengen. daarom dat we nu wat extra streng zijn want straks met de baby zal het er vast niet makkelijker op worden...ga moeten leren dat er voor hem niets veranderd en dat de waarden die nu gelden dan nog steeds zullen gelden. zijn gedrag is ook enorm veranderd sederd hij in het ziekenhuis was...toen hij thuiskwam is zijn opstandige gedrag enorm verslechterd. maar we proberen kordaat te blijven en hem te laten zien dat hij niet de baas in het gezin is en niet altijd zijn zin kan krijgen.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
26/06/2005 @ 08:57
Anne

Hoi Sofie!
en de anderen als die hier nog komen.
Allereerst even een nieuwtje van mijn kant! De tweede is op komst!!! Joepieeee.
Vandaar dat ik aan jou die dingen vroeg Sofie. Bij onze kleintjes zal er ook 1,5 jaar tussen zitten. Dan krijg ik toch ook te maken met de peuterpuberteit van Floris. Als ik het zo lees begrijp ik dat het niet makkelijk is. Toch is het ook een belangrijke fase voor een kind om door te maken. Hij leert nu voor het eerst dat hij een eigen willetje heeft en dat hij dus ook dingen kan bepalen en invloed heeft op de wereld. Het is belangrijk je grenzen aan te geven, dat kost enorm veel moeite. maar je kunt hem ook een stukje vrijheid geven door hem voor een bepaalde keuze te stellen. Zo heeft hij het gevoel dat hij zelf kiest, maar doet hij toch wat je wil. Bijvoorbeeld: wil je die of die schoenen aan? (als hij moeilijk doet met schoenen aantrekken). Je leidt hem dan af van het dwars doen. Tot 3 tellen helpt ook goed. Bijvoorbeeld 'Nu kom je onder de tafel vandaan, ik tel tot drie en dan ben je er...1,2,3! ja, gelukt' (en dan complimentjes geven, het positieve gedrag becomplimenteren). Nog een laatste truukje is ergens een spelletje van maken en uiteindelijk vertellen dat het spelletjes nu voorbij is en dat we nu bijvoorbeeld gaan slapen. Een ritueel is ook voor een kind heel duidelijk. Boekje voorlezen, tandjes poetsen en dan slapen. Wel een beetje extra aandacht geven. Want het dwarse gedrag kan daar ook mee te maken hebben.
Zo je merkt al dat ik goed voorbereid ben he? Mocht je nog tips voor mij hebben? Ik hou me aanbevolen hoor!
Groetjes, Anne

Link naar deze reactie
26/06/2005 @ 09:11

hallokes anne.

hé hoe leuk anne. hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. hoever ben je al nu?

ik ben ondertussen al 21 weken dus al meer dan halverwege.
wij moeten dus al beginnen denken aan de voorbereidingen...suikerbonen en kaartjes enzo.

ik moet wel zeggen dat die peuterpubertiet zeker niet makelijk is en ik voel het zelfs nog zwaarder aan nu ik zwanger ben...het kan zelfs heel belastend zijn en hoe voorbereid je ook bent sommige dagen zijn niet te doen maar andere dagen is het dan volop genieten van die kleine spruit. zeker nu dante begint te beseffen dat er een bébé(zoals hij dat noemt) in de buik zit.

dus ik kan je moeilijk tips geven je moet gewoon de dagen nemen zoals ze komen en er het beste proberen van te maken.
dante gaat ondertussen al regelmatig op het potje...maar soms is het ook nog in de pamper hoor. verder gaat het nu goed met dante...hij lijkt de ziektes te hebben overwonnen...hij moet wel nog tot september 2 maal per dag zijn puffer van de kinderarts...in september moet hij terug op kontrole bij de kinderarts dus we zien dan wel verder.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
11/08/2005 @ 17:15
Tascha

hallooooooooo sjonge dat was even zoeken maar ik het het terug gevonden!!!

Ik kom heel in het begin voor in dit forum!!

Tjee Sofie en Anne.. gefeliciteerd!! Al zwanger van de tweede!!
Ik eindelijk van de eerste!!! Vandaag precies op de helft en alles gaat prima!! Heeft alleen super lang geduurt voordat het eindelijk raak was!

Groetjes Natascha!

Link naar deze reactie
11/08/2005 @ 20:07

hallo Tascha

leuk nog es wat te horen en alvast gefeliciteerd met de zwangerschap...ja van de 1 duurt het al wat langer dan van de ander hé...deze keer heeft het bij ons ook 6maand geduurd eer we een tweede keer zwanger waren...van dante had het nauwelijks 3maand geduurd eer ik zwnager was.

bij ons gaan de kindje nie veel in leeftijd verschillen. dante is geboren op 04 november 2003 en nu is de bevalling voor rond 10 november...dus het zal juist 2 jaar zijn.

en weten jullie al wat het wordt ??? wij weten het ook deze keer weer.

ondertussen zijn we hier aldruk bezig met de voorbereidingen...ja maar 12 weken meer te gaan hé van ikke.

zo ik ga je nu laten en laat zeker nog iets horen binnenkort...hou ons verder op de hoogte.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
11/08/2005 @ 20:32
Tascha

halloooooo das snel hahahahaha
Nou ik heb de 18de een pret echo dus dan gaan we gluren wat het wordt!! We denken zelf een meisje maar ja das maar een gevoel he!!

Wat leuk zeg voor je een tweede!! En 2 jaar ertussen zeggen ze dat het ideaal is.
Tot horens!!!

Groetjes Natascha

Link naar deze reactie
25/08/2005 @ 07:39

hallo meiden

ben inderdaad alweer een tijdje niet geweest. maar ik voel me een beetje rot vandaag. gisteren te horen gekregen van onze buurman dat zijn vrouw vandaag naar de kliniek moet om haar babytje te laten weghalen ze was uitgerekend voor maart en net zoals hun eerste zoontje en dante zouden de kindje nu maar 6maanden verschillen in leeftijd. ik ben der een beetje kapot van sederd ik het weet. ik vind het zo erg en het brengt je wel ff weer met beide voeten op de grond natuurlijk dat het soms niet lang moetduren voor het mis kan gaan. ik schaam me langs de ene kant ook een beetje...wij zijn zo vrolijk en blij en ik loop hier rond met mijn dikke buik terwijl zij nu in de put zitten...en straks als de baby is geboren over 10 weken dan moet ik hen een kaartje sturen terwijl zij waarschijnlijk nog volop hun verlies aan het verwerken zijn.

anders alles goed hier...druk druk druk eigenlijk.
ze hebben nog steeds onze kinderkamer niet kunnen leveren en ze beginnen het nu wel vreselijk ambetant te vinden in de meubelenwinkel ook dat de firma vanwaar ze moet komen hun belofte niet heeft nageleeft. dus zo staat de voorbereiding hier een beetje vast momenteel en ons geduld wordt danig op de proef gesteld.

de baby woog vorige week bij de gyne al 1kg499 en zit daarmee precies op schema...het hoofd ligt nu al onderaan.
alhoewel dat niet echt van belang zal zijn voor ons aangezien we weer een keizersnee zullen hebben hier.
zelf nog steeds nog maar 1 kg bijgekomen dus dat valt goed mee.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
25/08/2005 @ 14:20

hallo meiden

ik heb net ff onze laatste 3d echo op mijn profiel gezet. mss hebben jullie wel zin om die eens te bekijken. was ook al een tijdje geleden dat ik daar nog es wat ging veranderen.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
21/09/2005 @ 11:35
Bianca

Hoi dames, nog even nieuws vanuit gent se, met het zoontje Kiani.

Kiani is nu ook een echte peuter met een echte peuterpuberteitmentaliteit hihihi.

Maar langs de andere kant kan hij ook super lief zijn, en hij helpt super graag mee met mama en papa. Dus nu ruimen we elke avond samen zijn speelgoed op, en tot nu toe lukt dat heel goed. Hij begint nu ook werkelijk alles na te zeggen. dus we moeten opletten nu.
de laatste keer dat ik schreef, gingen ze hem testen op epilepsie, dat was dus postief nieuws. Onze jongen is gewoon een verstrooide professor hihihi. Het valt wel op dat hij vooral voor zich uitstaart als hij super moe is, dus het zal daar wel mee te maken hebben, maar het is zeker geen epilepsie.

Voor de rest, bij ons zal er dus geen tweede komen, dat is zeker. Jammer, maar uiteindelijk moet ge wel met twee zijn die het willen. en daar knelt het schoentje, mijn ventje wil het houden op eentje.
'k heb wel een klein vraagje voor jullie. Hoe slapen jullie peuters?
Kiani is elke dag wakker tussen 6.00u en 7.00u. dan blijft hij wakker tot na zijn middageten en om 12.00u ten laatste ligt hij in zijn bed. Normaal gezien slaapt hij dan toch een drietal uren. maar de laatste weken is dat ook maar 1.5u tot 2 uren. en je merkt echt dat die moe is, maar ge krijgt die niet eerder in slaap.

en dan nog een vraagje over de voeding. 's morgens krijgt Kiani nog een flesje melk van 150 ml ongeveer met een boterham. en 's avonds ook een flesje van 250 ml. Eten jullie peuters nog een flesje.
en hoe leer je je peuter een boterham met beleg eten. kiani wil geen boterham met beleg, enkel droog brood.

Allé, ik ga hier terug beginnen werken se.

Tot forums

Bi en Ki

Link naar deze reactie
03/02/2006 @ 22:23
Anne(mieke)

Hoi hoi allemaal,

Ik ben hier lang niet geweest zeg!! Weten jullie nog wie ik ben? 26 augustus 2004 bevallen van een zoon Floris. En afgelopen woensdag 25 januari een meisje erbij!! Ze heet Evanne. Het is een heel mooi meisje met pikzwarte haartjes, terwijl wij allebei blond zijn. Floris is ook meteen in de peuterpuberteit gekomen. Veel gillen, maar hij is ook heel lief voor zijn zusje. Ze krijgt veel kusjes van hem. Het is een hectisch bestaan momenteel. Hoe doen mensen met 3 of 4 kinderen het???

Nou veel liefs
en de groetjes
Anne

Link naar deze reactie
04/02/2006 @ 09:15

hallo anne.

eerst en vooral gefeliciteerd met jullie dochtertje.

het is ier niet meer zo druk als vroeger op ons forum...velen hebben blijkbaar afgehaakt de laatste jaren.

ons tweede zoontje is geboren op 26 oktober 2005...nand is nu 14 weken en eerlijk gezged vind ik het nogal meevallen met 2 hoor maar ik ga dan ook niet uit werken daarom mss dat het nogal meevalt...dante zit ook in een drukke peroide...je kent dat wel...klaar om naar school te gaan maar volgens de wet mogen ze nog niet.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
22/03/2006 @ 13:29
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Hoi Sofie en de anderen ook natuurlijk.

Proficiat met het tweede zoontje, hopelijk is alles goed verlopen.

Hier is Kiani nu al een flinke kerel waarvan we nu toch moeten opletten dat hij niet den baas wordt over ons. zo tegenspreken jong, of tegendraads doen. maar het zal niet pakken zenne, da's den leeftijd zekers. altijd maar proberen é.

Op zich eet hij wel goed, maar nog steeds geen boterham met beleg é. we zouden graag hebben dat hij ook eens nen boterham met choco eet, of confituur. of ander beleg op zijn boterham of sandwich. maar hij moet het dus niet hebben é. we hebben al geprobeerd om stiekem der iets op te smeren. maar van zodra hij het proeft, moet hij het niet meer hebben. en tis niet enkel bij den boterham hoor. Hij lust dus ook enkel droge koekjes, snoep moet hij ook niet hebben. en chocolade moet hij ook niet. zo lust hij wel graag de samson-koeken uit de aldi, maar we hadden eens de samsonkoeken mee met stukjes chocolade, en die moest hij dus niet hebben. Heeft iemand tips om hem toch maar iets te kunnen geven met beleg. (van die koeken en snoepen vind ik op zich niet erg hoor, tis gewoon maar om duidelijk te maken dat het voor alles zo is)

allé, ik ga nu nog een beetje doorwerken

tot hoors

Bi en Ki

Link naar deze reactie
22/03/2006 @ 16:27

hoi bi en ki

ja hoor mijn tweede keizersnee is beter verlopen dan de eerste. we hadden ook een andere gyne en ziekenhuis gekozen deze keer.

ff over je eetprobleem met kiani...ik zou je heel graag helpen maar tot nu toe heb ik zo geen problemen meegemaakt. dante eet echt alles wat we hem voorschotelen.
hij zit natuurlijk ook temidden in de peuterpuberteit zoals kiani en ook dante denkt dat hij de baas kan spelen. dante mag op 29 mei naar de klas en het kan voor hem niet vlug genoeg 29 mei zijn...hij kijkt er echt enorm naar uit.
maar 'k denk da het toch moeilijker zal zijn dan hij denkt want nu denkt hij dat nand ook zal meegaan. hij ziet zijn broertje enorm graag en wil nergens naartoe gaan zonder nand.

hij is net begonnen aan een tweede poging om zindelijk te worden en hopelijk houd hij deze keer wel vol nu...er staat ook veel op het spel hé deze keer we hebben hem evrtelt dat hij pas naar de klas kan gaan als hij op het potje gaat en geen luier meer hoeft te dragen.

het is hier enorm stil geworden op het forum er komt nog zelden iemand langs ik was dan ook blij verrast dat ik vandaag een mailtje had dat ier iemand wat had geschreven. ik zit nu veel op een ander forum die ik in 2003 zelf heb opgestart. eigenlijk was ik het ook uit het oog verloren toen er mijn plots vorig jaar rond de verlofperiode een mailtje zond waar ik was gebleven. het zijn allemaal meiden daar die ook een kindje hebben van november 2003. en die nu rond dezelfde periode als ik een tweede kindje hebben. hier is de link mss kom ik je daar nog wel es tegen http://www.9maand.com/forum/reactions.php?id=3426.

ik ben der nu mee weg want het is bijna tijd om mijn 2 schatten op te halen bij mijn schoonouders. we hebben ook een eigen site ik geef je de link mee dan kun je daar mss es komen rondneuzen. http://users.skynet.be/sofie.mario

ik moet ier nog ergens op de pc de link staan hebben naar de site van marieke die hier vroeger ook veel kwam. jammer dat velen onder ons hun emailadres hier niet hebben gelinkt dan konden we ze mss es wakkerschudden.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
22/03/2006 @ 16:39

hallo

hier ben ik weer. ik heb juist en berichtje gezet op de site in het gastenboek van marieke.

wat zag ik... ze hebben ook een tweede kindje van vorig jaar.

de groetjes van sofie.

Link naar deze reactie
23/03/2006 @ 10:14
Bianca

Online Status Bekijk profiel
serieus, waw, wel, marieke, als je nog effe zou komen kijken. Een dikke proficiat.

Sofie, toch bedankt voor de moeite van Kiani zijn eetprobleem. Het is wel vervelend hoor. Didier en ik zouden het tof vinden moest tem eindelijk met ons eens een boterhammetje mee eten. Pas op, van warm voedsel mogen we die dus alles geven é, vis, vlees, soep, groenten. maar boterhammen en beleg, groot probleem hoor.

Ja amaai, eind mei naar school. 't gaat toch rap é. Kiani begint in september. deze zomer gaan we op camping (zuid - frankrijk)en we hopen hem daar zindelijk te krijgen.
Laat anders maar eens weten hoe je het aangepakt hebt om Dante zindelijk te krijgen. alle tips zijn welkom (e-mail op je site achtergelaten).

allé, ik moet nu nog een beetje verder werken.

Tot mails of forums é

Bi en Ki

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina