< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » groot gezin,groot inkomen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
groot gezin,groot inkomen?
07/02/2006 @ 10:23

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi allemaal!

jee wat klinkt dat toch gezellig!
een groot gezin!
ik ben een gelukkige moeder van 2 mooie meiden
en ik hoop dat dat er meer worden!

en wij denken ook wel aan het geld!
ja als je niks te makken hebt is het niet verstandig dat je maar doorgaat met kinderen krijgen.
maar dat lijkt me wel duidenlijk
dat iedereen daar wel aan denkt!

en wij sparen ook voor onze meiden.
en mijn man werkt ook alleen ik ben ook een huismoeder
en wat denken jullie een kind heeft liever een moeder en vader die aan hun aandacht geven en heel veel liefde,
dan GELD!!
en alles zo in de schoot geworpen krijgt
wij hebben ook altyd moeten werken als we wat wouden!
ik kom uit een gezin van 5 mijn man ook!

en we willen zelf ook wel 5 kinderen!
maar ja das altyd maar afwachten he!
wie weet worden het er wel meer of minder!

lijkt me in ieder geval erg leuk!
en gezellig!

wij willen ook graag dat de kids zoveel mogenlijk leren door mee te helpen in het huishouden vindt ik eigenlijks heel normaal!

en ze zullen misschien wel een bijbaantje moeten nemen voor hun studie!
maar dat moestren wij ook!
is alleen maar goed leren ze alleen maar van!

ik ben het dus absoluut met jullie mening eens over fabienne!
zij denkt niet na over een enigs kind!
ken er meerdere en die wouden altyd graag liever meer broers en zussen dan alles maar kunnen krijgen!
want hun voelden zich vaak alleen!
ook vaak omdat beide ouders werkte!
als ik dan bij hun kwam was het ook doodstil in huis!
echt geen leuke sfeer!

maar als we dan bij mij thuis waren!(waar we ook het meeste waren, 8 van de 10x dat we samen speelden )
zat mijn moeder al klaar met thee en lieve woorden en vragen hoe het op school was en wat we allemaal gedaan hadden, en nartuurlijk een lekker koekje!
ze konden ook echt hun verhaal kwijt!
en daarom waren ze vaak dol oop mij moeder!

dus geef mij maar veel liefde ipv GELD!!

veel lief xx trienke!

Link naar deze reactie
08/02/2006 @ 11:27
nimué 9Maand Moderator

Online Status
Natje,
neeeeeen,zoveel zijn het er nu ook weer niet hé
Hier zijn we tot zeven geraakt.
Nummerke 8 wil denk ik niet meer lukken.Na zes jaar waarvan er vier met behandelingen(inseminatie,ivf icsi)ik vrees dat we er ons moeten bij neerleggen.
Maar ja,hoe graag we het nog een keertje wilden,wat niet kan,dat kan niet hé.
Wat ik hier wel geleerd heb dat het enorm moeilijk is voor mensen die niet zwanger geraken.Als het bij ons al zo een pijn deed als het weeral misging(heb vijf miskramen gehad ook in die zes jaar)
wat moet dat dan wel niet zijn voor de mensen waarbij het voor een eerste niet lukt.

Zeg Natje,
over iets anders,
de zornik heeft gisteren een presentje meegebracht voor mijn dochter,ze heeft het mooi onder haar bed gelegd,een dooie merel. Heb het al eens gezegd hé,dat is een echte killerkat.
Ik denk dat ik haar in de lente maar een belletje ga aanbinden want we hebben hier al jaren enkele nesten in het dak en de bomen.Dan horen die beestjes haar komen hé,hebben ze toch nog een kans om weg te vliegen.
Voor de rest is het een echte lieve flodderpoes.
Allé,ga nu maar wat eten maken want seffens staan er hier een deel met grote honger

Link naar deze reactie
19/03/2006 @ 06:21

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik wil toch ook nog even reageren. Wij hebben geen groot gezin, maar in ons hart al wel ;-) We hebben 2 kids en zijn al een paar maanden bezig om straks ook kindje 3 in ons gezin op te kunnen nemen. En hopelijk volgen er nog meer.

Wij leven van giften: wij doen jeugdwerk in een achterstandswijk en dat is geen betaalde baan. Wij leven dus van dat wat mensen ons geven. Al meer dan 7 jaar!!
Het vaste bedrag dat we nu per maand binnen krijgen is 600 euro, maar we hoeven geen huur te betalen. Dus dat is te doen. Mensen vragen ons NU al hoe we het willen gaan doen bij 3 kinderen. Nou, de grootste kosten de eerste 2,5 jaar zijn de luiers, ik geef lang borstvoeding en dat scheelt een hoop kosten. En als ze dan straks gaan studeren?? Nou, ik kom zelf uit ee groot gezin en mijn ouders hadden een goed inkomen, maar met alle kosten (zelfstandige) bleef er niet ontzettend veel over. Ik kreeg een uitwonende beurs, toen onhgeveer 350 gulden. Huur was 280 gulden. van de rest moest ik leven. Mijn ouders betaalden schoolgeld, al het andere moesten we zelf betalen. Incl boeken. Ik had geen boeken, kon ik niet betalen, maar ik studeerde gewoon in de school-bieb! Daar stonden alle boeken!

Wat ik wil zeggen is: ik maak me echt niet druk over onze kids en hun studie. Willen ze studeren, dan komen er wel oplossingen! En werken naast hun studie, daar leer je alleen maar van. Wat ook belangrijk is, is leren met geld omgaan. Ik kon goed leven van 70 gulden in de maand. Dat was dus incl kleren kopen, verzorging, eten enz.

ik zie uit naar nog meer kinderen in de toekomst!

Link naar deze reactie
12/07/2006 @ 17:21
Elisabeth

Online Status
jeetje wat goed om te horen Patricia
ik ben (pas) in verwachting van de 1e maar ik hoop zo dat dit mijn "droombaan" zal zijn! en dat ik dus veel kinderen wil (mocht het lukken)
tja we hebben nu een koophuis maar ik probeer mij er op in te stellen dat materialisme een straf is
ik heb ook mijn schoolgeld zelf betaald, kwam niets tekort hoor maar mijn ouders moesten ook gewoon oplossingen vinden! tja en die levis spijkerbroeken, ook echt niet gemist

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina