< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Welke auto is geschikt voor 4 kindjes ?

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Welke auto is geschikt voor 4 kindjes ?
18/01/2005 @ 20:52
marijke

Hoi,
Ik ben momenteel zwanger van een vierde kindje
Alleen de auto is een probleem.
Welke auto is geschikt voor 4 ?
is veilig ?
zijn er niet teveel kosten aan ?
is betaalbaar ?
Wie kan ons helpen en goeie tips geven ????
Hartelijke dank bij voorbaat.
Marijke

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 07:32
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Een monovolume wagen is handig bij meer dan 3 kinderen.
Voor prijzen zou je eens op vergelijking moeten gaan bij verschillende merken daarin kan ik je echt niet helpen. Wij hadden vroeger ene van peugeot, maar die beginnen nogal vrij snel van alles te mankeren, die zou ik je dus niet echt aanraden. Volgens wat ik hoor is de monovolume van opel, goed praktisch en goed beveiligd. Wat de prijzen betreft heb ik geen idee.
Misschien nu met het autosalon eens rondhoren bij handelaars. De meesten doen speciale acties en zo kan je wel wat profijt doen.
Veel succes op je zoektocht en hopelijk vinden jullie snel een wagen naar wens.

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 08:35
marijke

Heidy,
Heel erg bedankt voor je reaktie.
We zullen nu eens uitkijken naar een opel en wie weet is dat onze ideale wagen.
K’zie dat jullie waarschijnlijk met een busje moeten rijden.
Vele groetjes
Marijke

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 08:44
Ellen Van Assche

Online Status Bekijk profiel
Hallo Marijke,

Wij hebben nog maar 1 dochter, maar hopelijk volgen er nog een paar spruitjes! Onze Opel Zafira rijdt fantastisch, en je hebt plaats voor 7 mensen als je de zetels die in de kofferruimte verstopt zitten ook recht zet. Volgend jaar komt er een nieuw model uit, dus is het nu de moment om te gaan kijken voor een (oud model) Zafira, misschien zijn er zelfs speciale acties vanwege het autosalon?

Groetjes,

Ellen

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 10:25
Anneke C.

Online Status Stuur bericht
Wij hebben ook een Opel Zafira en ik ben er heel content van. Wel is de kofferruimte vrij klein als de 2 achterste zetels allebei uitgeklapt zijn. Een grote (driewieler) buggy past er dan niet in. Maar met 4 kindjes kan je natuurlijk nog 1 zetel ingeklapt laten.

Ik zal deze week ook een reclamespot van een ander merk auto, met ongeveer hetzelfde systeem, (zetels inklapbaar in de bodem) alleen het merk ontglipt me...

Hoe oud zijn jullie andere kindjes? Ik denk dat dat ook belangrijk is; of ze nog allemaal in een stoeltje/zitverhoger moeten of niet...

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 10:45
marijke

Hoi,
Bedankt voor alle reakties.
Het zijn allemaal nog kleintjes :
Tessa is 5 jaar
Lotte is 3 jaar
Wardje is 22 maand
Het vierde is voorzien voor eind mei.
Dus zitten ze inderdaad allemaal nog in kinderstoel of verhogers.
Nu is het probleem dat ze gewoon zelf de gordel openmaken of er tussen kruipen .
We hopen met een nieuwe auto dat probleem ook te kunnen oplossen doordat ze meer plaatS HEBBEN.
Marijke

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 15:14
heidi

Wij rijden inderdaad met een busje.
Een opel Vivaro met 9 zitplaatsen en lengte 2 wat maakt dat we ook nog eens een ruime koffer hebben. Ik kan de kinderwagen er in zijn geheel in zetten en kan dan nog ruim boodschappen laden ook.

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 15:30
anja

Persoonlijk vind ik een Citroen C8 prima voor 4 of meer kindjes en ook goed in prijs.
Anja

Link naar deze reactie
19/01/2005 @ 18:38
anita

Hoi!

Wij hebben een Renault grand espace. hebben veel monovolumes getest maar meestal konden er geen twee stoelverhogers naast elkaar. (zo met een rugleuning aan). Zolang het autostoelen betreft gaat het. je hoeft dan niet de gordels open en dicht te doen. maar anders was het een ramp om twee verhogers naast elkaar te zetten. Je moet dan met je vingers daar tussen wroeten.
We hebben dan zo’n renault gekozen. twee stoelen aan de zijkant naast elkaar op de tweede rij (dus 1 in het midden). En twee achteraan. Er zit dan nog veel ruimte tussen de twee achtereen. En op de tweede rij heb je een grote ruimt om in te stappen. koffer is ook nog voldoende groot voor een buggy of hondenbench.
probleem van vechtende kindjes wegens plaatsgebrek is zo opgelos. (meestal toch,hahahaha);

groetjes,
Anita

Link naar deze reactie
20/01/2005 @ 10:17

hallokes,

wij rijden met een ford galaxy en is ook een zaligheid om mee te rijden , is iedeaal om met verhoofzitjes te werken want zoals in waarschijnlijk alle monovolume wagens zijn het aparte stoelen, vroeger hadden we renault espace.....en die had aan elke stoel nog apârte arm leuningen , dat is nu bij den deze niet.
Bij ons wordt half maart ons 4de kindje verwacht en zullen we eindelijk onze 4stoelen achteraan kunnen gebruiken.

in elk geval , heeeeeeeeeeeeeeel veel succes met je zwangerschap en het zoeken van de geschikte auto.

lieve groetjes Alexandra

Link naar deze reactie
20/01/2005 @ 10:49
Nikki

Al aan de Fiat Multipla gedacht?
Ik heb ook even getwijfeld (omwille van z’n uiterlijk, maar het nieuwe model is veel minder opvallend!) maar nu zijn we er heel tevreden over! Je hebt 6 volwaardige zitplaatsen en vermits die 2 rijen van 3 vormen blijft er een heel ruime koffer over, waar met gemak een 3-wielbuggy in kan zonder dat die dan al overvol zit.
Bijkomend voordeel is dat hij relatief kort is (stuk minder lang dan bv een monovolume, wat makkelijk is bij het parkeren, en hij is amper breder dan de monovolumes)en de kinderen zitten hoog en hebben een erg goed zicht naar buiten waardoor ze in deze wagen bijna nooit wagenziek zijn (dat was bij ons in onze vorige wagens steeds een groot probleem - bij het minste ritje hadden we prijs!)
Omdat wij intussen 5 kindjes hebben is de Multipla nu onze tweede wagen geworden, als we allemaal samen weg gaan rijden we met een Opel Vivaro.
Veel succes met jullie keuze!

Link naar deze reactie
25/01/2005 @ 13:54
yuna

Wij hebben een VW Caravelle, achteraan 6 zetels (2 rijen van 3), heel veel beenruimte tussen de 2 rijen en ook nog een grote koffer. Misschien niet zo’n elegante wagen, maar plaats is er in elk geval genoeg!

Link naar deze reactie
25/01/2005 @ 18:41
tizi

Online Status
marijke wij hebben een auto monovolume opel zafira net 1.5jaar oud en die staat te koop,reden..........man krijgt ene van twerk.is ne metalic grijze,airco,electrische ramen,zeer mooie wagen ,en rijdt heel goed en veel plaats heb zelf ook 4kidskes.er staan 22000km op en als je geinteresseer bent reageer snel want we hebben reeds een bod gehad,we vragen 14250euro en het bod was 13900euro dus...........laat wat weten desnoods sturen we een foto op.groetjes

Link naar deze reactie
03/02/2005 @ 12:54
mimi

Wij zijn een nieuw samengesteld gezin,voor een tweede keer gehuwd en uit ons huwelijk hebben we nu één kindje van twee weken oud.
Uit mijn vorig huwelijk 3 kids,mijn tweede man heeft ook 2 kids uit zijn vorig huwelijk.
DUS 6 in totaal in de weekends en de vakanties.
Ik moet mijn kinderen op meer dan 100 km heen ophalen en nog eens meer dan 100 km terug en dat in de spitsuren over de Brusselse ring.
Vandaar hebben we vorig jaar een citroén C8 gekoscht met vanachter een bank ipv twee zetels omdat we van plan waren om nog voor een babytje van ons twee.Ondertussen is dat babytje twee weken oud en is onze C8 met zijn 8 plaatsen volledig opgevuld.
EEN PAPA, EEN MAMA , EN 6 KAPOENTJES.
Wij zijn zeer tevreden over onze wagen en de service van de garage.
De aankoop is wel duur,we betalen er vier jaar aan af,455 euro per maand,en verzekering 110 euro per maand.
Daarbij rij ik 200 euro voor diesel op om kids te gaan halen per maand.
Daarbij betalen we ons nog blauw aan alimentatie,dus breed hebben we het niet hé.
Maar ik kijk uit naar de datum dat onze wagen is afbetaald,het ging bij ons niet anders,ik ben in begin gaan zien voor tweedehands,maar die betaal je ook nog duur,en dan de miserie van een ander hebben,neen8
Daarbij moeten we de kids nog minstens 10 jaar gaan ophalen,vandaar doorgebeten en gelijk een nieuw gekocht.
Wij moeten wel niet zot doen met ons geld,en binnenspeeltuinen en mc donals etc is dus voorlopig niet aan ons besteed.Eerst de veiligheid van de kids in een goede wagen en de uitstapjes komen er wel als de auto is afbetaald.Door kijken wij naar uit.
Groetjes van MIMI

Link naar deze reactie
03/02/2005 @ 13:03
mimi

Nog even zeggen dat op de laatste bank er 3 stoelverhogers staan,geen problemen mee om de kids vast te riemen en op de tweede rij een gewoon plaats,één stoelverhoger en éné maxi-cosi,en ook geen probleem.
En je kunt maar beter inorde zijn met alles,zoals ze nu boetes uitschrijven.
Je kunt geld verdienen met thuis te blijven.
Het enige nadeel aan zo’n monovolume is dat je op de autostrade niet voelt als je aan 120 km/u rijdt,en ik constant mijn km/u moet in het oog houden hé,ik kan geen cent missen uit ons budget.
MIMI

Link naar deze reactie
20/02/2005 @ 17:57

Online Status
jah een groote auto peugeot 807

[Laatst gewijzigd door Sweety_emy - 20/02/2005 @ 17:59] - Link naar deze reactie
06/03/2005 @ 23:37

Online Status Bekijk profiel
Wij hebben ook een groot gezin(volgende maand een 5de kindje) en hebben vorig jaar een citroen c8 gekocht. Wel een vrij dure aankoop voor ons budget(zoals voor veel mensen) maar de veiligheid van ons kindjes gaat toch voor alles. Heel tevreden van deze auto.

Link naar deze reactie
24/03/2005 @ 10:05
Nina

Wij hebben 4 kinderen en hebben een chevrolet trans sport. Geweldige auto. Er zijn 7 zitplaatsen en dan heb je zelfs nog ruimte achter de laatste stoelen. Ook is het een hele veilige auto en dat vind minstens net zo belangrijk. Al je een ongeluk krijgt ben je niet direct platgedrukt. Bij veel auto’s is er weinig been ruimte achterin, hier is veel beenruimte, we hadden hiervoor een Volvo en die was minder ruim van binnen.

Link naar deze reactie
27/03/2005 @ 14:16

wij hebben een Crysler Voyager, ik zou dit niemand aanraden...wel heel veel ruimte (onze vier kids + vriendjes geraken er veilig en gemakkelijk in)maar zeeeeeeer veel technische problemen, vandaag staat ie weer stil, moet weer binnen in de garage omdat hij olie verliest(moet er bijna constant olie bijkappen)...

Dus weer op zoek, nu denken we deze keer gewoon een minibusje te nemen, lijkt me handig en gemakkelijk...

Link naar deze reactie
20/06/2005 @ 10:37
Greetje

na de komst van onze 3 de hebben we een vw touran gekocht! vooraan twee ruime zitplaatsen, midden 3 volledige zitplatsen waar perfect stoelverhogers op passen. een ruim koffer waar op 2 sec. nog eens twee plaatsen worden omgetoverd.
Wij hebben deze auto genomen omdat hij binnen de ruimte heeft van een monovolume maar dat ie toch nog handig parkeert en vlot rijd zoals een gewone auto!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >