< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er in februari mama worden ?

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er in februari mama worden ?
17/04/2007 @ 09:46
M.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoikes,

gisteren zijn we dus terug naar de gyn geweest en t was weer heel leuk om onze terug te zien.
onze spruit weegt nu al 1,100 kg dus dat is netjes aan t gemiddelde, ook voor de rest zag alles er ok uit. het hartje ging goed tekeer en onze schat ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden en de gyn denkt niet dat het nu nog zal veranderen dus dat is ook goed.
mijn man wou graag nog eens een geslachtsbevestiging maar onze sloeber hield de beentjes stijf dicht dus de gyn kon er niets van maken. mijn ventje zit er nu mee in dat het misschien toch nog anders zou zijn van geslachht ofzo en was al een beetje aan t panikeren.
met mij ook alles ok, bloeddruk en urine ok en nog geen opening dus we mogen weer gerust zijn. nu mogen we al terug binnen 3 weken en dan ook de kamer gaan bespreken. we hebben ons ondertussen ook daar ingeschreven voor de rondleiding op de materniteit en ook voor 3 info avonden van kind en gezin.
s avonds zijn we dan naar de prenatale les geweest voor de 1e keer en ik ben echt blij dat we dit doen. heb zoveel bijgeleerd, niet te doen. we hebben uitleg gekregen over de verschillende soorten weeen, hoe je ze kunt opvangen, lendenmassage, dan ook wanneer je best vertrekt naar het ziekenhuis,... volgende week zien we de bevalling zelf, ben eens benieuwd!
tot zover eigenlijk het goede nieuws maar , we zijn ook nog naar het ziekenhuis gemoeten voor mijn oma. ze heeft gisteren een hersenbloeding gedaan en ze hebben ze moeten opereren. een schedelboring gedaan en nu houden ze ze voorlopig in slaap maar t ziet er niet zo goed uit ze is ook al 82 jaar en aan die leeftijd herpak je je niet zo snel meer als er iets gebeurt hé. gisteren geen dokter gezien dus hopelijk krijgen we vandaag iets meer te horen. ik hoop echt dat alles ok komt

hoe gaat het hier ermee?

groetjes

Link naar deze reactie
23/03/2007 @ 09:11
M.

knorretje, ik ben blij te horen dat jullie het zo goed stellen! ja de tijd gaat snel, ik zit er soms ook naar te kijken dat het maar 14 à 15 weken meer is.
begin nu ferm te verlangen hoor...

Link naar deze reactie
21/03/2007 @ 13:59
knorretje

Met ons alles goed! Annika drinkt goed en groeit dus ook hard! Het is echt een heel lief meisje, dat alleen boos en driftig wordt als ze niet snel genoeg te drinken krijgt... Maar het gaat zo goed en het is echt verbazingwekkend hoe je vanzelf moeder bent. Ze is vijf weekjes oud, maar het lijkt net alsof ik al jaren moeder ben!

En wat gaat de tijd voor jou ook snel Laura. Misschien vind je dat zelf niet, maar alweer 25 weken zwanger! Ik weet nog zo goed dat ik 25 weken was, rond die tijd meldde jij hier dat je zwanger was! En nu hoef je zelf nog maar 14 of 15 weekjes! Super hoor, fijn dat ook alles goed gaat!

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 09:02
M.

hoikes,

gisteren zijn we dus terug naar de gyn geweest en t was weer zaaaalig. hij zeid athij een volledige controle ging doen en maar een korte echo maar de echo heeft toch langer geduur dan verwacht, ons schatje wou niet stilliggen en zo had de gyn de grootste moeite om alles te controleren en nog eens naar het geslacht te kijken. onze spruit is nu al ongeveer 36 cm en weegt 630 gr, t is super om zo al die veranderingen te zien tegenover vorige maand. de maag die zo gegroeid is en de ribben die nu ook duidelijk zichtbaar zijn.
t is wel een zeer beweeglijk kindje maar dat wisten we al hihi. met mij ook alles ok, bloeddruk was goed, moet wel nog verder de ijzerpilletjes nemen en volgende maand een staaltje urine afgeven voor een suikertest. er is nu ondertussen al 9 kilo bij ja een beetje veel maarja... enfin, we zijn dus weer dolgelukkig hé.
t was echt leuk om de beweging te voelen en dan effectief ook op het schermpje te zien wat het was.
oja ons bolleke ligt ook al met het hoofdje naar beneden dus dat is goed maar de gyn zei dat het nog kan veranderen want er is nu nog plaats genoeg om te draaien.
nu gaan we terug binnen een maand en 1 week want de gyn gaat op verlof in de paasvakantie dus t zal een weekje langer wachten zijn op de volgende beelden.
we zijn wel weer vergeten een foto te vragen, tja we hadden terug onze cassette mee en dan zit je zodanig naar het schermpje te kijken dat je er niet meer aan denkt hé! zal het echt moeten onthouden voor de volgende keer!

hoe gaat het hier ondertussen?

Link naar deze reactie
28/02/2007 @ 09:16
M.

leuk te horen dat jullie meisje het zo goed doet! kan geloven dat je niet veel zin hebt nu om aan de pc te zitten. als je maar af en toe eens een update brengt is t al goed hoor hihi

Link naar deze reactie
26/02/2007 @ 16:47
knorretje

Met ons alles goed. Alleen weinig zin en tijd om achter de computer te kruipen...

Maar Annika drinkt en groeit goed. Is ontzettend lief en zoet meisje. Huilt eigenlijk alleen wanneer ze honger heeft. Ik had het me ook niet beter kunnen wensen!

Link naar deze reactie
22/02/2007 @ 11:33
M.

hoihoi,

heb eindelijk mijn buikfoto op het profiel gekregen, t is wel al eentje van even geleden maar volgend weekend nemen we een nieuwe, dat is de gewoonte nu, telkens de laatste dag van de maand

en hoe is het met de kersverse mama en baby?

groupy, thx voor de uitleg voor de foto, t is gelukt!
hoe is t met jullie?

groetjes

Link naar deze reactie
19/02/2007 @ 21:39
Groupy niet ingelogd

Knorretje proficiat meid!!! Idd mooi kindje hoor. Geniet maar van jullie aanwinst en zeker terug komen als je even tijd hebt

Laura alles goed met de zw? Meid ik ben benieuwd naar het geslacht, verklap je het niet?! Ik gok een jongen. Ivm met de foto's verkleinen;

- in de foto die je wil er opzetten klikken met rechtermuis
- openen met paint
- vanboven "afbeelding" klikken
- en dan uirekken/hellen
- bij uitrekken doe je ipv 100%; 25% bij beiden en dan ok
- dan vanboven "bestand" klikken
- en opslaan als
- dan pak je opslaan in bureaublad
- en voor je opslaat geef je hem een naam zodat je hem terugvind nadien
- alles wegklikken
- dan zie je op je bureaublad je fototje staan en kan je hem op je profiel zetten

Groetjes

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 17:35
M.

knorretje, een heel dikke proficiat met jullie dochtertje! een heel mooie naam trouwens! geniet er maar van meid!
t is een schoon boeleke

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 15:43
knorretje

Annika is geboren!

Dankzij alle valse starts is de bevalling uiteindelijk razendsnel gegaan. Dinsdagochtend begon met weeen om de vijf minuten. Toen de verloskundige er eenmaal was, waren de weeen alleen verdwenen. Ze heeft me getoucheerd en aangegeven dat ik 1 a 2 centimeter ontsluiting had. Ook heeft ze toen meteen gestript. Daar heb ik de hele dag buikpijn en 's avonds rugpijn aan overgehouden.

's Avonds daarom lekker onder de douche gaan staan en vanaf bed nog even tv gekeken. Slapen lukte echter niet door de rugpijn. Om twee uur 's nachts zat ik met rugweeen achter de computer. 's Ochtends om zes uur werd het zo heftig dat we de verloskundige weer hebben gewaarschuwd. Om half acht kwam ze kijken en ik bleek al zeven a acht centimeter ontsluiting te hebben! Kraamzorg gewaarschuwd, nieuwe verloskundige gebeld (vanwege de nieuwe dienst die om acht uur begon) en om iets voor half negen door de verloskundige opnieuw getoucheerd. Bleek ik volledige ontsluiting te hebben!! Na een half uur persen was Annika al daar. Ze was door alle weeen al heel erg diep in m'n bekken gezakt waardoor het ook allemaal snel ging.

Een trotse moeder met een hele lieve dochter genieten nu van elkaar! En ik zal snel weer laten weten hoe het met ons gaat!

Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 10:01
M.

hoikes,

hier ben ik met het verslagje van de gyn, t was zaaaalig maarja dat is het natuurlijk altijd hé
ons kindje is in goede conditie, is nu al 20 cm groot en weegt bijna 400 gr, t is geen grote dus maar net op de curve met alles. we hebben ook voor de 1e keer het maagje en blaasje gezien en t is echt wel mooi om te zien hoe alles zo in elkaar zit. we hadden terug onze videocassette mee en t kon er nog nipt net op. t is een zeer beweeglijk kindje en de gyn had het even moeilijk om te laten stilliggen om alles op het gemak te bekijken. we weten nu dus ook het geslacht, eindelijk. t is echt wel leuk om te weten wat er nu zal komen. hij zei wel dat het 90% zeker is dusja nog 10% kans dat het mis is maar die kans bestaat altijd zeker?
ook mijn bloedonderzoek was in orde, geen open ruggetje of mongolisme dus. ik moet wel ijzerpilletjes nemen nu en blijven opletten met katten en rauw vlees (geen toastje prepare dus)
ik ben zooooo blij dat we nu ons boeleke terug gezien hebben en dat alles in orde is. ik voel nu sinds zondag ook elke dag beweging in mijn buik en dat is ook een geruststelling. nu is t weer een maandje wachten op de volgende controle maar we kunnen er weer tegenaan

knorretje, nog niet bevallen zie ik! t wachten duurt lang zeker? ach t zal nu wel gauw gaan komen zeker? niet vergeten iets te laten weten hier hé!
ja t is een heel leuke echo die aan 20 weken en vooral omdat je dan het geslacht weet

groetjes

Link naar deze reactie
12/02/2007 @ 11:35
knorretje

Helaas, nog niet bevallen... Wacht vol ongeduld af, maar ik kan er weinig aan veranderen zelf. Wel een onrustige buik, dus lang zal het niet duren.

Gefeliciteerd Laura. Op de helft! Heb je deze week ook weer een echo? Spannend! Ik heb met 9, 12 en 20 weken een echo gehad en met 20 weken vond ik het leukste. Dan zie je echt een kindje in je buik!

Hou jullie op de hoogte!

Link naar deze reactie
12/02/2007 @ 10:10
M.

hoikes,

kom hier nog eens kijken hoe het staat met knorretje.
je zal nu ondertussen al bevallen zijn zeker?
ik ben benieuwd hoor, laat zeker iets weten hé meid!

groupy, anne is al veel veranderd zeg, ze is idd baby af nu! wat heb je gedaan voor haar verjaardag?
ik heb al vaak geprobeerd er een buikfoto van mij op te zetten maar ze zijn veel te groot en ik krijg ze maar niet kleiner zal er eens serieus moeten aan werken denk ik maar ben daar niet zo goed in...

vanavond mogen we terug naar de gyn dus ik laat zeker nog iets weten

groetjes en tot dan

Link naar deze reactie
08/02/2007 @ 21:23
groupy

Knorretje, vandaag is jou uitgerekende dag, dat het nu maar snel mag gaan Ik kom iedere dag kijken of je al nieuws hebt, spannend hé!

Laura, bijna in de helft, gaat snel hé. Mooie echo fototjes. Wanneer zet je jou er eens op?

Ja, Anne is nu 1 jaar, eigenlijk al een peutertje Voor meer nieuws en foto's;

http://www.anne-liebens.be

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
07/02/2007 @ 15:40
knorretje

Net terug van de verloskundige. En eigenlijk krijg ik altijd complimentjes. Bloeddruk was gedaald, gewicht zelfs iets lager, kindje ligt heel mooi ingedaald en klaar voor de bevalling en ze schatte het nog steeds op een mooie 7 pond. Dus een heel mooi gemiddeld kindje! Ze zei ook dat de meeste kinderen binnen een week na de uitgerekende datum geboren worden, dus wie weet. Als het volgende week nog niet geboren is, dan gaat ze me strippen, dus proberen de vliezen wat los te maken. Dus het einde is in zicht! En ik probeer het nu ook positief te bekijken. Hoe langer het blijft zitten, des te langer wordt mijn zwangerschapsverlof!!

Link naar deze reactie
07/02/2007 @ 09:05
M.

knorretje, t is nu wel heel spannend! laat zeker weten hoe het was op controle! ik hoop dat jullie kleine spruit niet te lang meer op zich laat wachten!

Link naar deze reactie
06/02/2007 @ 11:32
knorretje

Groupy, gefeliciteerd met Anne! Alweer 1 jaar, tijd gaat snel zeg!

En ik loop nog steeds rond. Helaas... Maar ja, kan niets anders doen dan geduldig afwachten. Heb al wel wat gerommel gehad en voorweeen, daardoor zit het kindje nog dieper in m'n bekken, maar het heeft nog niet doorgezet! Morgen weer op controle, maar in NL laten ze je nog gewoon doorlopen tenzij er iets mis is. En het kindje komt als het er klaar voor is!

Link naar deze reactie
29/01/2007 @ 10:58
M.

hoi,

merci voor de peptalk hoor! ik weet niet echt wat er me nu overkomt maar die schrik die me overvalt plots is echt wel raar. k ga pas gerust zijn denk ik als we weer naar de gyn gaan geweest zijn! t is zo stom de 1e maanden was ik helemaal niet ongerust en nu....
ik moet wel zeggen dat ik voor de moment redelijk onder wat stress sta en t zal dat ook wel zijn.
enfin, k denk om mij eens te gaan inschrijven voor yoga ofzo om wat te relaxen.
t is nu echt wel superspannend aan t worden voor jou hé!
zeker iets laten weten als t zover is hoor!
ik voor je

vele groetjes

Link naar deze reactie
26/01/2007 @ 17:18
knorretje

Laura, ik zou me niet teveel zorgen maken hoor. Je moet begrijpen dat in de tijd van jouw opa en oma er nog geen echo's of uitgebreide controles waren. Natuurlijk er is een hele kleine kans dat er nu nog iets misgaat, maar als je het hartje op een echo hebt zien kloppen, dan is die kans echt heel erg klein! Geniet van de zwangerschap en maak je niet teveel zorgen. Ik hoop voor je dat je je snel voelt bewegen, dat is ook een hele geruststelling. Ik heb moeten wachten tot ongeveer 20 weken, toen voelde ik het pas voor het eerst.

En ik bedoelde ook niet meer sporten hoor. Maar gewoon blijven wandelen en fietsen. Ik heb aan het begin van de zwangerschap iedere week gezwommen, en dat kun je ook tot het einde blijven doen, maar ik vind het altijd zo'n gedoe om van en naar het zwembad te gaan, dus daar ben ik ook mee gestopt rond 20 weken. Maar probeer altijd lopend of fietsend boodschappen te doen, da's toch wel bijna een half uur beweging per dag!

Hier alles goed. Straks lekker weekend, fijn dat m'n man ook de hele dag thuis is! En morgen verjaardag van m'n nichtje, die wordt alweer 2 jaar!

Link naar deze reactie
26/01/2007 @ 16:13
M.

hoi,

ik heb foto's van onze echo's tot nu toe op mijn profiel gezet voor wie ze graag eens zou zien

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >