< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
06/03/2008 @ 20:04
hope

vannie,
We moedigen haar gewoon aan door te zeggen; doe maar pipi op je potje in plaats van op de grond ( onze meid is zo slim om het op de grond te doen)
Je kunt het potje er gewoon zetten ( eventueel mee in de douche als het enigsinds mogelijk is) en hem erop duiden dat pipi daarin moet ( zonder boos te zijn)
Dan leggen ze ook de link tussen hun lichaam en een voorwerp.

Hier eigenlijk ook wel best grappige situaties, eergisteren zei ik nog tegen Steven dat ze algauw in de koppigheidsfase komt en ik me afvroeg of ze de neenfase gaat hebben ( Amber en Storm hadden dit niet), want ik vind die fase zo grappig. Begint ze de dag erna ( gisteren) toch wel niet categoriek neen te zeggen op alles. Hilarisch, blijf daar maar eens ernstig bij: wil je een boterham: neen, wil je pattatjes eten: neen, lekkere choco: neen
Geraak er nog maar eens uit wat ze wil! Dan komt ze vragen; dinke, dinke ( = drinken) vragen wij ter bevestiging " wil je sap drinken" krijg je als antwoord neen
En nu is het dus ook neen tegen het potje ( ze plast ook niet op de grond). Wordt zoektocht om ze dingen te vragen waarop ze geen ja of neen kan zeggen.

Nessie,
Goed dat je niet weggewaaid bent! Ja aan de kust kan het nogal eens waaien!
Waar ben je naartoe gegaan?
Wij hebben nog vrijkaarten voor sealife ( gewonnen met een wedstrijd) en gaan dus volgend weekend ( niet het komende) ook eens een dagje naar Blankenberge

Ann,

Meid normaal hoor je emoties! Zeker omdat je begint te beseffen wat er weg is. Hoor het wel vaker van mensen die een miskraam hebben gehad dat bepaalde periodes heel moeilijk zijn! ( drempel 12 weken en de voorziene geboortedatum)
Vooral je onzekerheid rond wanneer je nu voor een tweede kunt gaan is ook slopend!
Tuurlijk kun je het goed plaatsen dat je het risico niet kunt nemen, maar toch blijft het emotioneel een enorm moeilijk punt altijd maar weer moeten uitstellen en zelf niet kunnnen en mogen beslissen wanneer jullie er nu voor gaan.
Ik leef echt met je mee!!!
Sterkte!!!

Mekkie,
vreselijk he als je zo voortdurend met pijn moet rondlopen!
Wordt jij daar ook zo moe van? ( ikzelf heb chronische rugpijn die met niets verlicht wordt en ben hier soms echt doodmoe van)
Ja die kleintjes, ze stoppen soms dingen in hun mond waardoor je hart even stilstaat. Ik heb zo Storm als kind geregeld moeten ondersteboven houden, dan slaat de adrenaline toe hoor!
Gelukkig heeft ze hem uitgespuwt!

Malika,
Hoe gaat het meid?

Babietje,
En al wat gewoon in jullie nieuwe thuis ( al zij het maar voorlopige thuis)
Hier niet vele nieuws
Bespreking in UZ is goed verlopen, vandaag hele dag scholing gehad en morgen terug bespreking in het AZ Sint Jan, 'k ben gaar ( wil bij ons zeggen, doodmoe!)
Interimbureau heeft ook boodschap ingesproken op voice mail voor een interim volgende week. Morgenvroeg eens horen.
Groetjes

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 17:29

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ann balen dat het allemaal zo lang duurt...

Goed zeg Hope dat Faith op het potje heeft geplast!

ben meteen weer weg want heb enorm veel pijn vanmiddag ff naar de dokter geweest en k mag gelukkig vanavond al bij de fysio langs. Hoop dat het een beetje helpt...

Sophie had net bijna een euro ingeslikt, oeps Gelukkig viel ze en spoog ze m zo uit....

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 14:15
ann

Buikje is gelukkig beter. Ik ben weer aan het werk.

Verder wat een dipje vandaag. Huil voor niks. 't Is zo stilaan de periode dat we het nieuws gingen aankondigen. En ik besef dat ik niet meer zwanger zal zijn voor mijn 30ste... Op een ander topic waren we met een stuk of vier uitgerekend rond dezelfde datum, die zijn nu al 12 weken, hebben al 1 of 2 echo's gehad. Ik dacht dat we tegen nu al volop zouden bezig zijn weer voor een tweede, maar nu dat niet het geval is, is het precies moeilijker te verwerken allemaal. Slaat dat ergens op?

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 11:26
Vannie

Ann, och och, hoe gaat het met je buikkie ?
Wat een rotnieuws dat jullie nu wordt aangeraden nog langer te wachten. Echt niet leuk zeg !!!!! Ik hoop dat het vol te houden is. Wat ellendig zeg, ik heb echt met je te doen.

Ada, wauw wat knap van Faith ! En dan al zo snel zeg, ik ben supertrots op haar ! Hoera !
Het komt me trouwens wel bekend voor. Kevin doet tegenwoordig verdacht vaak een plasje als hij onder de douche staat. Zal ik eens een potje eronder zetten ? Kijken of het werkt.

Nessie, ja het was nogal noodweer afgelopen weekend he. Gelukkig dat jullie niet in zee gewaaid zijn he

[Laatst gewijzigd door Vannie - 06/03/2008 @ 11:27] - Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 09:36
Nessie

Hallo dames, ik kom ook nog eens even piepen en een beetje reageren. We zijn net terug van een weekendje zee met ons 3. Was wel leuk, alleen heel veel wind. Je kon echt niet op het strand of de dijk wandelen hoor, zo koud. Maar we hebben er weer van genoten, het zal de laatste keer zijn met ons 3 hé.
Voor de rest nog wat kruippakjes gekocht voor ons meisje en ik ga dus deze week stillekes mijn valiesje maken. De doopsuiker wordt deze week ook gekozen en dan ga ik ook de enveloppen van de kaartjes al voorzien van adressen en zegels.

@ Babietje, leuk dat je in je nieuwe huisje al bijna op je plaats zit. HOpelijk nu snel internet hé.
Hoe vinden de meisjes het?

@ Kelly, als zijn eigen moeder het al niet aankon, moet jij je zeker niet slecht voelen omdat je het ook niet kan hé. HEt is tenslotte ook niet je eigen vlees en bloed. Voel je maar niet schuldig en geniet van je eigen gezin. Wel goed dat je man zich er ook bij neer legt natuurljk.

@ Vannie, ik weet hoe dat gaat hoor, de zin om vanalles te kopen. Dat is er hier niet minder om. Soms wil nog altijd kopen, maar ik zie het nut er nu ook niet meer van in. Ik ben er al bijna hé.

@ Ann, zonde dat je waarden zo traag gaan, maar het enige wat je kan doen is afwachten hé. Het groen licht van de gyn is wel hetgene waar ik ook op zou wachten, zou het me zelf ook nooit vergeven moest ik er nu toch voor gaan en achteraf spijt krijgen omdat het allemaal niet zo goed is met het kindje. Hopelijk mogen jullie in de lente volop klussen hé.

@ Hope, flink van Faith zeg!! Misschien is ze er zo vroeg mee weg omdat ze het van broer en zus ziet? Ilian geeft ook wel aan als hij kaka heeft gedaan, maar het potje stellen we nog even uit tot het beter weer wordt en hij buiten ook in zijn shortje kan lopen. En ik ben ook een beetje bang dat als hij het nu onder de knie krijgt, hij het weer afleert als de baby eraan komt.

Zo, ik ga het hierbij laten, ga me aankleden en nog wat doen hier in huis.

Groetjes!!!

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 07:40
Ann

@Hope: ach zo, dat had ik verkeerd begrepen. Voor zover ik overal lees, verschilt het herstel enorm van persoon tot persoon. Ik neem sowieso vrijwel dagelijks vitamines. Ik leef verder ook gezond (bewegen, gezond eten, meestal genoeg slaap ).
De dokters vinden mijn herstel normaal hoor. Ze verwachten trouwens niet dat de waarden lineair gaan stijgen, maar dat ze ineens exponentieel de lucht in gaan. Drie maanden kan dan een gigantisch verschil maken he. Het zal gewoon zijn tijd moeten hebben he... We dachten aanvankelijk dat de besmetting van november dateerde, omdat Lubbe en ik ziek zijn geweest in november-december.

Blijkbaar was het dan toch eerder december, en idd rond de conceptie. Wel raar dat de IgM (actieve stoffen zeg maar) ook nooit echt hoog was (max. 2,2). Maar misschien wordt dat nooit echt hoog? Heb ik eigenlijk geen idee van.
Kun je mij eens jouw waarden laten weten? Eventueel via pb'tje of zo? Ik ben altijd nieuwsgierig naar anderen hun cijfertjes, omdat ik er uiteindelijk niet zoveel concrete info over vindt.

Ik heb het op het forum ook al aan anderen gevraagd die ooit in dezelfde situatie zaten, en er waren er toch ook die lagere waarden hadden en toch groen licht kregen. Nu ja, 't is niet bij iedereen direct prijs natuurlijk, dus tegen de tijd dat ze dan waren was het misschien ook al een pak hoger he... En mijn huisarts is ook al van mening dat het oke is, omdat het duidelijk een oude besmetting is en geen heropflakkering. Maar ik hou mee voorlopig aan het strengste advies.

[Laatst gewijzigd door Ann - 05/03/2008 @ 07:58] - Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 17:35
hope

Ann,
Wat ik bedoel met mijn twijfels is dat ik het heel raar vind dat je waarden zo traag omhooggaan. Ik heb een cmv besmetting gehad een half jaar voor ik zwanger werd van Faith en toen ( net toen ik 4 weken zwanger was) waren mijn waarden al veel beter dan de jouwe ( dus 6 maand na de besmetting). Doet mijn vermoeden rijzen dat je de besmetting wel eens in de maand van je innesteling hebt gehad, kan verklaren waarom je nu nog niet ' goedgekeurd' wordt.
Ik had het niet over nu al terug voor een zwangerschap gaan, maar zuiver over je lichaam die zo traag terug herstelt. Uiteindelijk zijn er nu toch al weer 3 maand voorbij en je waarden zijn amper verandert. Een vitaminekuur kan je weerstand terug herstellen waardoor je lichaam terug meer antistoffen aanmaakt en je waarden sneller stijgen. Nu de onderbroken nachten en virussen zulen niet echt helpen in je herstel. Hopelijk brengt de zomer wat sterkte en zijn je waarden tegen de zomer voldoende herstelt zodat jullie binnen enkele maanden voor kunnen gaan in alle veiligheid.
Ik zou het ook eventjes laten rusten en pas binnen 2 maand terug een bloedtest laten doen ( denk dat er zeer weinig kans toe is dat je waarden volgende maand beter zullen zijn)

Ja Faith is wel nog een pakje jonger natuurlijk. Ze is nog maar net 21 maand dus eigenlijk nog veel te jong voor het potje, maar ze gaf zelf aan dat ze beseft wanneer ze op de grond plast en ze wil zelf op het potje dus waarom niet. Ga het wel niet extra stimuleren hoor, het potje staat op de badkamer en ik laat haar vrij in wat ze ermee doet.

Doei, eten is bijna klaar en ik ga dan naar de kapper

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 12:56
Ann

@Hope: ik denk toch dat het normaal is hoor, dat het zo traag gaat. Ik heb al van mensen gehoord dat het tot een jaar kan duren! Dan schiet het bij mij nog goed op. Ik zat van in het begin al een beetje met de vrees dat het kon aanslepen, maar ik had toch gehoopt dat het wat ging meezitten. Ik begrijp de terughoudendheid van de gyn wel. Ze heeft al een flink pak besmette dames, ze heeft liever dat er geen meer bijkomt he. Uiteindelijk is het mijn beslissing, maar stel je voor dat ik koppig mijn zin doe en ons kindje dan gehandicapt blijkt te zijn? Als het zo is, en je kon er zelf niks aan doen, tot daar toe, maar stel je voor dat je gewaarschuwd was??? Ik kan het niet hoor...

Wat knap dat Faith in het potje geplast heeft! Wat worden ze groot he! Lubbe zat er ook altijd maar naast, dus hebben we het nog maar even zo gelaten. Hij is ook niet meer zo enthousiast en zegt steevast "neen" als we vragen of hij op het potje gaat. Ik laat er even een paar weken tussen, denk ik.

Nu voel ik me weer wat beter. 't Is toch al van 7 uur geleden dat ik nog op het wc zat! Ik maak vooruitgang... Alhoewel. Dat dacht ik gisteren ook en vervolgens zat ik de hele nacht op de pot... Toch nog maar effe afwachten wat mijn buikje gaat doen!

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 12:36
hope

Ann,
Pff valt echt niet mee hoor zo steeds moeten wachten! Vind het allemaal maar heel traag gaan, heb daar toch mijn twijfels over. Misschien toch eens een vitaminekuurtje volgen? Zodat je weerstand wat opbouwt?

Kelly,
Hou je taai meid! Ik denk aan je! Met veel rust en steun kom je er wel! Gewoon je tijd nemen EN jezelf de verwerking van alles gunnen ( miskraam, probleempjes na geboorte Leroy, pnd, problemen Kevin,...)

Hier een glunderende mama, Faith heeft in het potje geplast.
Heb het deze week in de badkamer gezet want telkens we haar omkleden plast ze steevast op de grond ( tot haar groot plezier) en groot was mijn verbazing toen er een plas in het potje lag ( ik was net Storm gaan oproepen en ze was even alleen in de badkamer)
Dan glunder je toch hoor als mama. Zeg en voor diegene die twijfelen rond emoties en gevoelens naar een volgend kindje. Het blijft even leuk en intens hoor! Is nu mijn derde dat zindelijk wordt en toch voel ik me apetrots! Je hart wordt gewoon een stukje groter ;-)

dikke knuffel!!! Drukke week

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 12:17
Ann

Pffff... net gebeld met de gyn. Ze raadt me aan nog een maand of drie geduld te hebben. Als ik me echt niet kan houden mag ik verder elke maand bloed laten prikken, maar gezien de trage vooruitgang denk ik niet dat dat veel zou uithalen... 't Zal nog een lentekindje worden zeker?

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 10:53
Ann

@Vannie: ik begin te vrezen dat een kerstkindje er ook niet meer inzit. Misschien moet ik me meer op een lentekindje gaan richten? Zit het dan vroeger mee, dan is dat zo he.

Momenteel heb ik het niet zo moeilijk om het eitje te laten passeren. Zit met een mega buikvirus. Deze nacht tussen 22u en 3u meer op het toilet gezeten dan in mijn bed

@Kelly: Wat goed dat je ventje je zo goed steunt Samen geraken jullie er wel doorheen he! Ik vind het ook zo tof dat we hier terecht kunnen. Misschien is het wel een voordeel dat we elkaar niet in het "echt" kennen he... Dat neemt misschien wat remmingen weg. Ik ben echt verslaafd aan jullie!

Gisteren gebeld met mijn beste vriendin en die heeft net haar derde miskraam gehad, kort nadat ik de mijne had... Gelukkig heeft ze sinds september een gezond dochtertje, dat maakt het deze keer iets makkelijker om te verwerken. Ik was er toch weer even niet goed van hoor

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 10:23
Vannie

Ann, ik snap wat je bedoelt hoor, je wilt natuurlijk het liefst zo snel mogelijk weer 'aan de slag'. Het kan natuurlijk niet snel genoeg gaan nu. En elke maand duurt ook al zo lang, pfffff.
Daarbij komt ook dat als jullie volgende maand aan de gang kan, en het zou in 1x raak zijn dan ben je rond kerst uitgerekend volgens mij. Maar misschien vindt je dat juist wel leuk ?

Kelly, goed dat de regeling dan terug gezet kan worden. Dat is denk ik toch beter voor iedereen. Zet orde op zaken en dan kun je altijd verder kijken hoe het anders kan. En ja, wij zijn dan wel virtuele vriendinnen, maar zo zie je maar hoe goed je je voelt hier bij ons je hart te luchten. Blijf dat dus vooral doen he.

xxx

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 20:14
Kellytje

Bedankt!
Meisjes, bedankt voor jullie begrip! Dat doet echt wel goed!
Ritchy heeft vandaag contact opgenomen met het centrum waar Kevin zit en ze begrijpen het. Ze gaan het doorgeven aan de maatschappelijk werkster en normaal komt het dan wel in orde.
Kevin zit daar omdat zijn moeder hem niet aankon (ze zou ook een depressie hebben)... Dus als het kan voor haar, dan moet het voor ons ook wel kunnen denk ik.
Mijn man is het ermee eens dat we terug overschakelen naar de regeling zoals ervoor en ik denk dat dat voor mij echt veel beter gaat zijn!

Maar ik besef wel dat er meer aan de hand is dan dit alleen. Dit is enkel 1 feit waardoor ik me niet goed voel... De rest moet ik nog uitzoeken, maar ik ben ervan overtuigd dat me dat zal lukken!

Mijn hart hier komen lucht enorm op, al vind ik het tegelijk heel raar omdat jullie eigenlijk toch "vreemden" zijn... Alhoewel, kan je van vreemden spreken wanneer je elkaar al bijna 2 jaar kent? Raar toch he... in principe zijn wij "virtuele vriendinnen"... best grappig
Maar jullie zijn echt een enorme steun wanneer het minder gaat!

Bedankt!
Kelly

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 19:11
Kathy

Kelly: hier ook niks anders dan begrip hoor voor je situatie. Je weet dat je hier steeds je hart mag komen luchten.

Verder weinig nieuws van deze kant.

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 14:45
Ann

Tsja Vannie... Dat klinkt makkelijker dan het voelt... Volgens mijn banner zit ik nog niet eens op mijn groenste dag en ik moet alweer naar de volgende ronde. Toch balen hoor. En met deze waarden, zal de volgende ronde waarschijnlijk ook nog niet veel beterschap brengen...

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 12:29
Vannie

Ann, dan maar op naar de volgende maand. Hopelijk krijg je dan groen licht he.

Mailika, hmmmmm en hotelletje aan het Gardameer ! Dat klinkt heerlijk
Ja, we hebben Martin's verjaardag gisteren gevierd. Was erg gezellig !

Kellytje, wat verevelend dat alles nu zo op je afkomt. Als ik jou was zou ik echt even gas gaan terugnemen. En inderdaad, die regeling met de zoon van je man terugzetten naar de oude regeling. Toen ging het immers beter. Denk ook aan jezelf he ? Je hebt er niks aan dat jij straks jezelf bent voorbijgelopen en je in een depressie terugvalt.

Babietje, gefeliciteerd met je nieuwe huis !! Nu is het dan echt officieel he. Staan je spulletjes allemaal waar ze horen nu ? Leuk is dat he, alles opnieuw inrichten !

Meiden, hebben jullie ook zulk noodweer gehad ? Het was alsof half Nederland platlag. Ben benieuwd of het in België ook zo gewaait heeft. Pffffff ik had donderdag net mijn ramen gelapt, kan nu bijna weer aan de gang zeg
Dit weekend hebben we dus Martin's verjaardag gevierd. En zaterdag hebben we de boodschappen gedaan in de storm haha. En heb ik nog wat leuke positiekleding aangeschaft. Kon het niet laten.

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 10:57
M.

oeps ben hier niet goed bezig
wou gewoon maar even zeggen dat ik je zeker ook niet als de slechte zie hoor en begrijp het maar al te goed, dit lijkt me heel zwaar
heb je t er al over gehad met je man?
ik zou er zeker eens van praten en t hem zeggen dat je t er moeilijk mee hebt en dat je er even doorzit en wat rust nodig hebt, dat begrijpt hij vast wel hoor.
en als je moet kom dan maar langs hier, we zijn er om elkaar te steunen en te helpen
een dikke meid en hou je maar wat rustig

babietje, proficiat met de verhuis!

ann, oei dat is minder leuk natuurlijk dat het zo traag vooruitgaat! hopelijk kan de gyn je wat meer uitleg geven morgen
en hopelijk ben je snel af van de diarree, brrrr zo vervelend dat

hier is t een druk weekend geweest
volgende week komen ze de keuken brengen en dit weekend zijn we begonnen met een muur uit te breken en raam en deur
daarna moeten de nieuwe glazen deuren er nog in
gans de keuken legen en uitbreken,...
dus meer dan werk genoeg
bovenop dat is mijn ventje vandaag ook begonnen met zijn nieuwe job dus even een stressy moment voor hem.
laurine heeft precies ook weer last van haar tandjes maar ze lijken maar niet door te willen komen
zal blij zijn als we een maandje verder zijn en alles weer op zijn plooien valt
woensdag ook naar de gyn, hopelijk is alles in orde want het bloeden lijkt maar niet echt te stoppen
is wel al veel verminderd maar nog niet helemaal weg

groetjes

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 10:51
M.

kellytje, meiske toch! heb echt te doen met je! al die drukte en de gebeurtenissen v

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 10:51
M.

kellytje, meiske toch! heb echt te doen met je! al die drukte en de gebeurtenissen v

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 09:05
Ann

@Babietje: Fijn dat je even laat weten dat je verhuisd bent! Hopelijk voelen jullie je gauw thuis in de nieuwe woning!

@Kelly: Ook hier niets dan begrip voor jouw situatie hoor! In de gemoedstoestand waarin je je nu bevindt, kan ik me perfect inbeelden dat een zorgkind daar nog moeilijk bijkan. Je moet nu eerst aan jezelf denken! Als je nu volledig crasht, heeft niemand daar iets aan he! Als je je beter voelt bij die drie weken regeling, dan moet je dat gewoon doen, zonder schuldgevoelens (al zal dat wel moeilijk zijn).

@M. Klinkt zaaaaalig die vakantie die je geboekt hebt! Jaloers dat ik niet meekan

Aan de hand van de aviditeit kunnen ze bepalen hoe lang de besmetting geleden is. Ik denk dat het voor de gyn 0,8 moet zijn. Net gebeld naar de huisarts nu ik eraan dacht en 't is nu 0,55. Vorige maand O,43. Pffffff... aan dat tempo gaat het nog wel even duren voor ik groen licht krijg. Morgen maar eens bellen naar de gyn, maar 't zal weer geen goed nieuws zijn.

Nu, mijn hoofd staat er toch niet naar. Lubbe's diarree is over, maar nu heb ik het te pakken. Ik ben vandaag dan ook thuis.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >