< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » gestopt met pil en niet ongesteld worden

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
gestopt met pil en niet ongesteld worden
21/09/2005 @ 15:24
esther

ja, dat komt helemaal goed. ik merk ook dat ik er nu minder mee bezig ben dan toen ik net gestopt was. vandaag heb ik mijn huisarts gebeld over de uitslag van de lh/fsh, om te kijken of mijn cyclus al op gang is gekomen, maar ze begreep het formulier niet. nu moet ik morgen terugbellen. he, dat is dan ook op 22 september, net als jij saar. ben benieuwd of je een kuurtje krijgt. maar het is in ieder geval mooi weer buiten, daar moeten we maar van genieten he!
groetjes,
esther

Link naar deze reactie
17/09/2005 @ 16:53
blupje

Ik denk dat een positieve instelling ook wel belangrijk is!!
Het gaat bij ons (ooit) ook wel lukken, dat weet ik zeker! Hopelijk duurt dat alleen niet al te lang!

Link naar deze reactie
17/09/2005 @ 10:24
Saar

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Esther, Mirte en Blupje,

Hier ben ik weer, sinds gisterenavond terug uit Italië. Het was heerlijk en ontspannend. Maar ... nog steeds geen nieuws: geen duivels en niet zwanger (ja, ik ben vanmorgen meteen naar de gb gelopen achter een test: negatief). Maar 22 september komt dichterbij: dan vraag ik aan de gynaecologe zo'n primolut om de menstruatie op te wekken.

Alhoewel ik de laatste twee weken wel positiever geworden ben, ik begin te beseffen dat mijn idee 'stoppen met de pil en meteen duivels/zwanger' niet realistisch is, dat er ook heel wat mensen zijn die maanden moeten wachten en dat dat niet betekent dat je geen kinderen gaat kunnen krijgen. De afgelopen maanden heb ik dat heel vaak gedacht, dat het bij ons niet zou lukken. Dat komt ook omdat mijn schoonzus ernstige endometriose heeft, waardoor ze niet kan zwanger worden op een natuurlijke manier (en tot nu toe ook niet via andere methodes). En net die schoonzus was met ons mee op reis ... ze zijn eigenlijk best negatief ingesteld en soms was dat wel eens moeilijk, maar natuurlijk begrijpelijk.

Mirthe: fijne vakantie (je bent er ondertussen al) en laat je eens weten hoe dat werkt die primolut?

Esther en Blupje: niet wanhopen, het komt wel.

Ziezo, nu ga ik maar eens boodschappen doen, de frigo opnieuw vullen.

Link naar deze reactie
16/09/2005 @ 09:14
esther

fijne vakantie!
ik ben ook wel eens bang dat ik geen kinderen kan krijgen, terwijl daar helemaal geen reden voor is. maar soms lijkt het me zo'n groot wonder dat er zomaar een baby in je buik kan groeien dat ik me niet kan voorstellen dat dat bij mij ook gebeurd. maar het is waar, je kunt aan heel veel dingen wat doen.
groetjes,
eske

Link naar deze reactie
16/09/2005 @ 07:20
blupje

Lekker zeg dat je op vakantie gaat!! Wij wilden in de herfstvakantie gaan, maar helaas was alles al volgeboekt!
Je hebt gelijk dat je na de vakantie pas met die pilletjes gaat beginnen!!
Als je nog pilletjes over hebt; stuur ze dan maar naar mij, hahaha!!

Link naar deze reactie
15/09/2005 @ 16:46

Hoi Eshter, Saar en Blupje

Nou heb eindelijk een vakantie geboekt. Vertrek volgende week donderdag naar Griekenland voor 8 daagjes. Heerlijk!!
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden (vertel eens wat nieuws)
Enne Blupje. Ik ben twee keer naar de huisarts geweest. Althans, heb de beste man telefonisch benaderd. De eerste keer moest ik wat geduld hebben (was in mei)
De tweede keer, twee weken terug, heb ik pilletjes gekregen om de menstruatie op te wekken.
Deze pilletjes heten Primolut. Ik wil er alleen pas na mijn vakantie mee beginnen, want ik weet natuurlijk niet:
A: of het werkt
B: Buikpijn????

Normaliter had ik altijd best veel last van mijn menstruatie en duurde het ruim 1 week voordat ik er van af was. Ook heb ik een verleden gehad met doorbraakbloedingen.

Persoonlijk ben ik best bang dat ik nooit kinderen zal kunnen krijgen. Maar wat je zegt, er zijn veel methodes tegenwoordig om je aardig op weg te helpen.

Nou houd de moed er in, dan doe ik dat ook!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Mirte

Link naar deze reactie
15/09/2005 @ 07:06
blupje

Ik ben eigenlijk ook og niet zo bang dat ik niet zwanger zou kunnen worden; er zin tegenwoordig zoveel pilletjes en methodes!
Ik moet inderdaad echt naarde dokter gaan; ik stel dat altijd zo lang uit!

Link naar deze reactie
14/09/2005 @ 09:01
esther

hoi blupje,
ik denk dat je het toch eens moet bespreken met je huisarts. ik las op een ander forum dat er ook iets bestaat om de menstruatie op te wekken, mijn huisarts zei dat ze dat eventueel wel kon voorschrijven, maar kreeg het idee dat ze er nog niet zo achter stond. maar bij mij is het pas 4 maanden. ze zei ook nog dat het bij haar wel een half jaar duurde voordat ze ongesteld werd en dat ze daarna 4 kinderen heeft gekregen dus het gaat ons ook wel eens lukken!
dus bespreek het toch eens, lijkt me niet raar. ik weet niet of een maandje de pil slikken kan helpen, dan krijg je alsnog geen eisprong toch? kan me voorstellen dat je bang bent om teleurgesteld te worden, maar nu is iedere test die je doet een teleurstelling toch? hou me op de hoogte!
groetjes,
esther

Link naar deze reactie
14/09/2005 @ 08:18
blupje

Soms zit ik eraan te denken om voor een maandje de pil weer te slikken en er dan opnieuw mee te stoppen. Misschien kom de boel dan op gang? Of is dat een rare gedachte?

Link naar deze reactie
14/09/2005 @ 07:49
blupje

Ik ben inderdaad nog niet 1 keer ongesteld geweest esther. Ik heb sinds een paar weken een nieuwe huisarts en wil daar dus een keer heengaan Maar het lukt me gewoon niet om me ertoe te zetten; ben gewoon bang dat ik weer teleurgesteld word.

Link naar deze reactie
13/09/2005 @ 09:42
esther

he meiden,
ik ben gisteren naar huisarts geweest. ze voelt er ook niet veel voor om in te grijpen maar zij wel dat ze eventueel iets kan geven om de menstruatie op te wekken. ik moest toch nog een keer mijn ijzer en vitamine B12 laten controleren (ben vegetarisch) en nu heeft ze ook mijn LH en FSH laten meten om te kijken of mijn cyclus alweer op gang is gekomen. dat is vervelend blupje! wel erg lang hoor. ben je nog niet 1 keer ongesteld geweest? mijn huisarts zei ook zoiets over een jaar afwachten, dat lijkt me logisch wanneer je een kans maakt om zwanger te worden, maar als je niet ongesteld wordt, maak je niet eens een kans. ik ken dat, ik heb ook steeds het gevoel dat het nu misschien wel raak is, en dan weer een test doen die dan toch weer negatief is. ik ga nu proberen om geen testen meer te doen. kun je niet nog een keer naar je huisarts gaan en nog eens overleggen? mijn huisarts zei dat een half jaar wel normaal is maar daar zit jij dus allang overheen. of een keer je LH en FSH laten meten? vervelend hoor, succes. mirte, fijne vakantie, die puistjes heb ik ook erg last van, en van vet haar. saar, hoop dat je het leuk hebt gehad, 22 september is weer wat dichter bij he!
groetjes,
esther

Link naar deze reactie
12/09/2005 @ 07:04
blupje

Pfffff....ik weet er alles van! Ben in december gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld. Tijdje terug naar de ha geweest, maar die doet dus na een jaar pas iets.
Ik wordt er soms gek van; voel steeds van alles en doe dan maar voor de zekerheid weeeeeeer een test. En elke keer natuurlijk een teleurstelling!
Werd ik maar gewoon elke maand ongesteld. Dan ben ik ook wel niet zwanger maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Link naar deze reactie
11/09/2005 @ 19:10

Hoi Esther en Saar,

Ik ben nog niet op vakantie geweeest, ga waarschijnlijk deze week een lastminute boeken. Hoop donderdag weg te kunnen gaan.
Verder is er nog niets veranderd. Dacht eigenlijk vrijdag of zaterdag wat buikpijntjes te voelen en hoopte stiekem dat ik ongesteld zou worden.
Nee dus.
Wel enorm last van een vette huid en puistjes. WORD ER GEK VAN!!!!!!!!!!!!

Ben benieuwd wat jouw huisarts zegt Es,

Groetjes Mirte

Link naar deze reactie
08/09/2005 @ 13:12
esther

hoi,
nee niet zwanger helaas, heb afgelopen maandag nog een test gedaan. ik heb sinds ik 3,5 maand geleden met de pil ben gestopt geen menstruatie meer gehad (behalve aan het einde van de strip natuurlijk). irritant he! ik hou je op de hoogte van wat de huisarts zegt, maar in nederland doen ze niet zo snel iets. ben een maand geleden ook geweest met dezelfde klachten, toen zei ze dat ik na een jaar pas naar de gynaecoloog kon, als ik dan nog niet zwanger was. maar ben vaak misselijk, dus wil wel dat er iets aan gedaan wordt. dus ga maar eens vragen of ik iets kan krijgen om het weer op gang te brengen. spannende tijd he, ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn. we zien het wel!
groetjes,
esther

Link naar deze reactie
08/09/2005 @ 12:36
saar

Hoi Esther, ik vertrek pas zaterdag op vakantie voor een weekje. Ik wacht nog steeds op , al meer dan 70 dagen ondertussen. Ik heb me er al beetje bij neergelegd dat het nog niet voor meteen is. Jij misselijk? Zwanger? Heb jij al je eerste natuurlijke gehad na het stoppen met de pil? Na hoeveel dagen?

Ben al benieuwd wat je huisarts zal zeggen. Laat je dan iets weten? Ik heb nog steeds die afspraak met de gynae op 22 september.

Link naar deze reactie
08/09/2005 @ 09:21
esther

hoi mirte en saar?
hoe is het met jullie? nog steeds op vakantie? ik heb volgende week maandag een afspraak bij de huisarts, spannend dus. hoop dat ze iets wil doen, ben nog steeds misselijk (vooral eind van de middag en 's avonds). heb er een beetje genoeg van
groetjes esther

Link naar deze reactie
02/09/2005 @ 09:13
esther

hallo,
ja er niet mee bezig zijn vind ik ook onmogelijk. ik heb de vakantie er helaas al op zitten. wij zijn ook al aan het proberen, de eerste maand niet, maar waarom wachten? mijn cyclus was toch altijd al zo onregelmatig dat ik daar niet op hoef te wachten. maar ik probeer mijn vriend er inderdaad ook niet teveel lastig te vallen, hij stond toch al minder te springen dan ik (maar wil het nu ook wel)
eske

Link naar deze reactie
02/09/2005 @ 00:55

Hoi allemaal,

Best wel lekker om met mede lotgenoten te praten. Ik ga zelf ook bijna met vakantie en ga daar eerst van genieten. Daarna ga ik wanneer ik nog geen ongi heb gehad dat pillenkuurtje maar nemen en dan hoop ik dat het aanslaat.
Mijn schoonzusje is inderdaad ook zwanger + tig collega's, een aantal vriendinnen enz enz.
De zwangerschappen komen echt opeens uit de hemel vallen!!
Ik gun het ze allemaal hartstikke hoor, maar af en toe voel je je best wel alleen met je gedachten.
Wil ook niet de hele tijd zo 'zuurpruimen' naar mijn mannetje toe!!
Wat hebben we toch een ingewikkeld lichaam.

Tot horens!

Link naar deze reactie
01/09/2005 @ 22:22
Saar

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Eske, ja, ja, zwanger worden is de bedoeling. Ik denk niet dat het te maken heeft met 'er teveel mee bezig zijn', iedereen die zwanger wil worden is er toch mee bezig ... Ik voel me eigenlijk ok, nergens last van, geen symptomen die geïnterpreteerd moeten worden ...

Wel, ja de 22ste is nog even, maar volgende week zijn we een weekje in verlof, naar Italië ... wie weet wordt er een beebieke gemaakt en als er ondertussen nog geen eisprong geweest is ... dan is die afspraak mooi meegenomen.

Zijn de bij jou ondertussen al geweest? Proberen jullie al of wacht je eerst op de duivels?
Wij gaan er al voor, ik wou eerst wachten ... maar nu is mijn geduld op.

Link naar deze reactie
01/09/2005 @ 15:32
esther

hoi saar,
spannend zeg. ik heb ook zo weinig geduld, iedereen wordt maar zwanger en dan wil ik ook. maar ja, je kunt het toch niet afdwingen ......
22 september duurt nog wel even zeg. zou het ook komen doordat we er teveel mee bezig zijn? ik merk wel dat mijn hormonen van slag zijn (steeds puistjes, misselijk, etc., maar niet zwanger..........) succes in ieder geval, hoop dat je ook snel zwanger wordt! (of was dat de bedoeling niet)
eske

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >