< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
06/03/2008 @ 22:41
knorretje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Oh en Mekkie, heel veel sterkte natuurlijk bij de pijn die je hebt! Ik vind het echt superknap hoor hoe jij Sophie opvoed. Ben zelf ook redelijk strikt. (drinken en eten alleen in de kinderstoel). Maar ook knap omdat je al je dagen met haar doorbrengt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook wel fijn vind om te gaan werken, word toch ongeduldig van hele dagen met Annika...

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 22:39
knorretje

Lieke, nog twee nachtjes slapen! Als ik (of jij) niet meer hier komt. Een ontzettend mooie dag gewenst! En gefeliciteerd omdat je op de helft bent!!

Kathy, wat vervelend voor je dat alles zo tegelijk komt. Ziek kindje is al lastig, maar dan ook nog je eigen problemen en emoties... Als ik jou was zou ik de ongesteldheid rekenen vanaf het moment dat je echt bloed gaat verliezen. Maar helaas dus weer geen zwangerschap?? Balen hoor!

Ga snel m'n bedje in, morgen komen stratenmakers onze tuin opnieuw bestraten! Joepie, straks eindelijk plek voor een grasveld en een zandbak!

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 17:32

heb echt veel pijn dus houd het ff kort

maar ik wilde lieke alvast een heeeel toffe dag wensen!!!

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 09:23
kissie

hoi hoi
hier weten de beide dames donders goed eerst papa en mama poetsen en dan zelf bij britt gaat dat dus goed werkt goed mee lynn moet ik bijna der mondje open doen om te poetsen veel gekrijs en gedraai heb ik dan eindelijk der tandjes gepoetst en mag ze zelf en is ze weer blij

maar britt is nu officieel 2 nachten zindelijk joepy ze wilde geen pamper aan en dat ging goed knap he ben erg trots op der

groetjes kissie

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 06:11
Kathy

Lieke sssssssssssssssspannend, nog drie dagen en 't is zo ver en binnen 10 dagen weet je het geslacht van je kindje. Mogen wij het dan ook weten?

Hier aan paar zware weken achter de rug... Finn is al een week of drie verkouden, met het hoogtepunt vrijdag. Koorts, donderdag op vrijdag niets geslapen, altijd maar wenen. Dus naar de huisarts. Ah Finneke heeft slijm in haar neus en op haar borst. Ok met siroopje en neusdruppels naar huis. Maar tegen maandag was dat nog niet beter. Dus afspraak gemaakt bij de kinderarts. Krijg ik daar te horen dat Finn aan beide kanten een oorontsteking heeft en sinusit. Niet te verwonderen dat het kind lastig en hangerig was. Dus nu zijn we aan de antibiotica en hopelijk is ze snel beter.

Voor de rest zit ik zelf op het moment op een emotionele roetsjbaan voor mijn gevoel. Finn die zo ziek is, ik loop heel moe (Finn is elke dag om vijf uur op), moest ongesteld worden en bovendien liet de collega waar ik het closed mee ben weten dat ze een andere job gevonden heeft. De nodige traantjes hebben hier al gevloeid de voorbije weken.

Ben nu ongesteld maar kan niet goed zeggen welke datum ik moet plakken. Maandag en dinsdag eerder zo bruinverlies en woensdag echt bloed. Ik weet nu niet goed van welke dag ik moet beginnen tellen. Maandag? Of woensdag? Iemand raad?

Khyra ik zou dat ook heel moeilijk hebben moest ik Finn naar de creche moeten brengen. Ik heb ook het geluk dat Finn bij oma mag als ik werken ben. En gelukkig werk ik maar halftijds zodat ik ook nog de nodige tijd bij haar kan zijn.Je moet keuzes maken in het leven en die zijn niet altijd even makkelijk hé.

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 15:53
khira

Hoi Iedereen,

Lieke, jeetje nog 3 dagen, spannend!! Alvast heel veel plezier op je bruiloft, geniet er maar van!!
Amai en al op de helft! Jeetje dat gaat gigantisch vlug zeg ;o))
Ik heb Gilles gisteren en eergisteren terug een fles proberen aan te bieden, en het is gelukt! Maar net zoals bij zijn andere maaltijden moet hij iets om handen hebben of hij wil niks meer eten. Dus tijdens zijn warme maaltijd wil hij zelf eten met daarbij nog een boekje of een puzzel, en nu tijdens zijn melk heb ik hem een speelgoedfoldertje gegeven dat hij heel grondig aan het bestuderen was en intussen was zijn fles zo goed als leeg. Heeft hij niks in zijn handen dan is hij direct verveeld en smijt hij zijn fles weg en wil gaan spelen. Tja, een ventje met een serieus karakterke ;o) Het is nog steeds niet veel wat hij drinkt (210cc), maar ik ben al blij dat ik weer een truk heb gevonden om hem te doen drinken. Iedereen zegt dat het een ventje met een handleiding is, vanaf het begin al, en ze hebben gelijk...
Fijn om horen dat Ella graag naar de creche gaat. Dat gevoel heb ik niet echt bij Gilles. Hij weent niet meer elke dag, maar met veel goesting gaat hij toch niet. Maandag en dinsdag heeft hij ook niks geslapen in de creche. Echt bizar want dat heeft hij thuis nog nooit gedaan. Tja, moest ik kunnen, dan zou ik hem thuis houden... Ik ben al blij dat hij 2 dagen bij oma kan gaan.

Mekkie, die tip van de fruit/yoghurt shake was echt goed, bedankt!
Uit een beker drinken lukt Gilles niet goed, hij kapt het ganse goedje direct over hem heen. Een tuitbeker en een beker met rietje gaan prima. Alleen de melk geef ik nog in een fles omdat hij nog minder drinkt als het in een andere beker wordt gepresenteerd.

Knorretje, Gilles at ENORM veel voor hij een jaar was, maar eens daarna zijn zijn porties gehalveerd. Ik maakte me daar ook zorgen over, maar blijkbaar had hij meer dan genoeg :o)
Nu (vanaf zijn 17 maand) is hij weer veel meer gaan eten. Tja, het gaat hier precies telkens in golven. :o)

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 10:27
Lieke

Het is hier idd heel rustig de laatste tijd...

Kissie, hier gaat het tandjes poetsen ook niet fantastisch, Ella poetst liever zelf met de tandenborstel, wil ik haar tanden poetsen dan houdt ze haar lippen stijf op elkaar. En haar poetsen is een beetje heen en weer gaan met de borstel, erop knabbelen en de lekkere tandpasta opzuigen... Hoop dat dat ooit beter gaat...

Knorretje, pijnlijk hè voor die kleintjes, zo kiezen krijgen... Ella heeft daar ook heel veel last van gehad!

Khira, hoe gaat het met Gilles en zijn melk? Ella drinkt de laatste tijd ook wat minder melk, maar denk dat dat komt omdat ze ziek geweest is...

Ella is vorig weekend serieus ziek geweest, 40° koorts, een virale infectie vlgs de huisarts. Gelukkig is ze nu al veel beter! Vandaag is ze terug naar de crèche en ze had er enorm veel zin in! Terug naar kindjes, op de glijbaan, met de fietsjes rijden...

Goh nog 3 dagen en het is de grote dag... begin elke dag zenuwachtiger te worden... Zo te horen gaat het weer wat tegensteken, maar zolang de rest meevalt vind ik dat nog niet zo erg.

Met de zwangerschap verloopt alles prima, ondertussen zitten we al in de helft, goh eigenlijk is het al snel gegaan... elke dag voel ik duidelijk de schopjes... 17 maart nog eens terug op controle en dan zullen we wel met zekerheid weten of we een zoon krijgen.

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 14:08
kissie

hoi hoi
streng mekkie nee hoor waarom iedereen heeft zijn haar eigen ideen en wat betreft dat drinken uit een flesje en na tanden poetsen savonds melk of wat dan ook geven is slecht van de tandjes
tja ik weet het maar doe het toch lynn drinkt enkel uit een flesje met een zachte speen ook savonds na het tanden poetsen krijgt ze iets melk en soms als ze wakker wordt snachts weer heel slecht ik weet het
de kinders poetsen nog enkel smorgens hun tanden slecht ik weet het heel af en toe doe ik het smorgens ook maar kan er nog niet aan wennen
ben er wel mee bezig en lynn uit een beker drinken of uit een rietje is nog geen optie knoeit zo erg dat ik kan dweilen weer je u tegen zegt en haar weer om kleden
mijn kinderen krijgen ook niet de heel dag door drinken hoor
maar goed ik ben er mee bezig en na lynn ze verjaardag begin ik er ook aan om snachts geen melk meer te geven maar ik merk dat ze er nog niet klaar voor is en zo veel gebroken nachten he k nog geen zin in
ze gaan binnen kort met mij mee naar de tandarts en dan kijken we wel hoe het met de tandjes staat ben er wel bang voor iedergeval lynn diepe groeven in de tandjes
maar ik doe mijn best samen met hubby om goed bij te houden britt is iets makkelijker om te poetsen en vind het ook niet erg lynn wel

ik heb verder weinig nieuws druk met allemaal dingen regelen nu school en peuterspeelzaal regelen want dat moet ook nog en moet deze week voor inschrijven naar de basisschooljaja gaat snel he
moet een jaar daar van te voren

maar goed jullie weten als ik nieuws heb horen jullie het wel

lieke het is bijna zover

het is hier wel enorm rustig is iedereen aan het klussen of zo

nou dames tot gauw groetjes kissie

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 20:16
knorretje

Hey Mekkie, ik had ook iets te vroeg gejuicht! Er is nu een halve kies doorgekomen bij Annika. Het lijkt ook alsof ze er nu geen last meer van heeft, dus het zal hier ook wel even duren voor de rest van de kies komt...

Alles gaat goed hier. Annika gaat nu steeds beter loslopen en durft nu echt meer dan 5 meter achter elkaar los te lopen! Alleen melk drinkt ze uit een fles. Voor de rest gebruikt ze haar beker.

Met eten is ze nu wat kieskeuriger. Ze eet in ieder geval niet heel veel op dit moment. Maar ach, dan zal ze het ook niet nodig hebben. Ik probeer haar zoveel mogelijk met ons mee te laten eten en dat gaat wel goed.

Ga snel weer even verder.

Hoop dat alles snel afgerond is met jullie huis Kissie!

Link naar deze reactie
27/02/2008 @ 12:37

Kissie super dat jullie huis verkocht is
Nu de rest nog op orde krijgen he...

Kathy, echt spijtig hoor deze maand niet ervoor te mogen gaan...

Wow, Annika al haar eerste kiesje. Sophie heeft zeer veel last van dr kiezen k Weet niet hoe het bij Annika gaat, maar bij sophie duurde het steeds ook zo lang, eerst een stukje, dan paar weken niets, dan weer een stukje door... Om gek van te worden... en dan die gebroken nachten, diarree luiers, huilen, chagerijnig... pff. Kies nr 4 is nu gelukkig BIJNA helemaal door... ff rust hoop ik. Onder heeft ze trouwens nog steeds maar 2 tandjes (plus 2 kiezen).

Lieke, t wordt spannend he, zo kort voor DE grote dag...

Khira, sophie drinkt s morgens melk, tussen de middag en voor t slapen gaan. Net als Ella wil ze die melk altijd nog graag hebben voor het naar bedje gaan. Maar ja t is niet zo erg, k poets daarna haar tandjes pas en s nachts geef ik nooit melk!
maar drinken jullie kindjes dan nog uit flesjes? Sophie al lang niet meer. Wel nog beker met rietje of anders uit een gewone beker (beter voor de tandjes). Ze mag ook niet de hele dag met een beker lopen van mij maar moet altijd netjes zitten als ze drinkt of een koekje eet of zo (streng ben ik he ).
Maar goed Sophie is echt helemaal dol op melk en ik moet uitkijken dat ze er juist niet te veel van drinkt. Ze krijgt ook altijd wat kwark na het eten (of af en toe wat vruchtenkwark/yoghurt of iets van fruit).
s Morgens eet ze heel slecht, ze doet rustig een half uur over een beker melk en een halve plak ontbijtkoek. Meestal niet zo erg maar als ik haast heb.... Verder eet ze supergoed. en echt alles wat we klaarmaken gaat naar binnen. Of het pittig is, groente, aardappels, rijst, macaroni, vis, vlees echt ALLES!
Maar over de melk... yoghurt kan idd ook, maar ook bijv kaas, kwark, yoghi, chocomelk etc. Wat sophie trouwens heel lekker vindt, zijn yoghurt shakes (kan ook met melk). Yoghurt plus fruit in de blender gooien (evt wat diksap erbij) en zo opdrinken. Hebben ze meteen ook weer fruit binnen!

Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 14:21
kissie

hoi hoi
nou het tekenen is gisteren goed verlopen nu nog de energie label

lynn drinkt alleen savonds in bedje een pap fles bij britt ook lang gedaan kan merken als ik die eraf haal dat ze slechter slaapt of sneller wakker wordt
verders drinkt lynn ook gewoon smorgens en savonds koude melk flesje bij het brood

sommige kinderen zijn inderdaad anders en alle kinderen krijg een tijdje dat ze het niet willen is toch goed geen flesjes meer savonds
al wil britt hem wel hebben maar krijgt hem niet

nou verders weer niks te melden

druk aan het solliciteeren daar dus er kan vandaag of morgen er 1 uit om te kijken of ik 1 van de 2 gevraagde gaatjes kan komen vullen

groetjes kissie

Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 10:30
knorretje

Khira,

Annika krijgt 's ochtends en 's middags een fles melk en 's avonds na het eten een beker met yoghurt. Op die manier krijgt ze voldoende zuivel binnen. Ik geef haar nu nog wel opvolgmelk en nog geen gewone melk. Grappig is wel dat ze water en sap uit een beker drinkt, maar haar melk alleen uit een fles wenst te drinken!

Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 08:54
khira

Hey Lieke, bedankt voor je antwoordje. Ik heb hem al vaak tussendoor wat melk willen aanbieden, maar hij wil er geen druppel van drinken.
Ik heb intussen ook naar Kind & Gezin gebeld om te vragen of dit normaal was. Ze vertelden me dat dit zeker niet abnormaal is, dat er veel kindjes zijn die op een bepaald ogenblik geen melk meer willen hebben. Ze zei me ook om zeker genoeg vervangproducten zoals yoghurt en rijstpap te geven. Hij eet nu al zo'n 6 potjes yoghurt op een dag, lijkt me niet weinig...

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 08:26
Lieke

Khira, Ella drinkt nog steeds 's morgens en 's avonds melk. 's morgens in een bekertje en 's avonds een vol flesje. Vooral de fles van 's avonds is heilig voor haar. Denk niet dat we die van 's avonds snel kwijt gaan zijn. Als Gilles genoeg yoghurtproducten eet kan dat geen kwaad hoor, anders moet je hem overdag tussendoor een beetje melk proberen te geven? Het kan zijn dat hij het gewoon beu is...

Knorretje, die kiezen zijn pijnlijk hè, daar heeft Ella ook redelijk veel last van gehad.

Kissie, oei kosten aan de wagen, nooit fijn hè?! Hopelijk zijn die 4 weken snel voorbij en gaat de verkoop door! Veel succes!
Ik zal fotootjes na de trouw plaatsen...

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 17:04
khira

Hoi Iedereen,

Ik ben er ook nog. :o)

Lieke, alles goed met de zwangerschap?
Nog 2 weekjes zeg, die tijd vliegt!! Heb je geen stress nu dat dat dichterbij komt? Moet er nog veel geregeld worden of is alles al in orde? :o)

Knorretje, die kiesjes zijn erg hé. Gilles ziet momenteel ook erg af met die kiesjes.

Kissie, veel succes met jullie huis!!

Zeg, ik heb een vraagje, drinken jullie meiden nog melk 's morgens en 's avonds? Gilles wil geen hap meer drinken!!! Hij heeft wel honger maar een fles lust hij niet meer... Ik heb er al chocomelk van gemaakt, het aangeboden in een tuitbeker, beker met een rietje en een glas, maar niks blijkt te helpen. Als ik hem een grote pot yoghurt geef in de plaats is het wel goed en dat eet hij met veel goesting op. Verder eet hij enorm veel op een dag, maar zijn melk heeft hij van zijn menu geschrapt :o/

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 16:37
knorretje

Hoi,

Oh Lieke, de tijd gaat nu echt rap he? Nog maar twee weekjes en dan al je trouw! Alles goed met de zwangerschap? Dit is echt zo'n periode in de zwangerschap dat alles zo rustig z'n gangetje gaat. Nog geen hele enorme buik, ergste kwaaltjes voorbij! Ik zou zo weer willen...

Annika krijgt haar eerste kies! Afgelopen weekend was ze daardoor ook wat hangerig, maar ik ben best trots op hoe ze zichzelf redt! Ze wordt snel groot!

Ga snel weer stoppen, zit nog op m'n werk.

Kissie, succes met het huis!

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 16:05
kissie

hoi hoi
lieke kijk aan nu is het echt aftellen he nog even en we krijgen mooie fotos te zien ook van je buik?

het is hier wel rustig maar ben zelf ook te druk met mij zelf lol om hier te komen
kinders zijn ook erg druk ook hier tasten ze echt de grenzen af en verder pppff echt om moe van te worden
helaas is lynn nog steeds niet lekker in orde en nu krijgt ze ook 3a4 kiezen door pppfff of door ik zie puntjes en thats it ze zit continu met der handjes in de mond en severen of seferen ik weet niet hoe je het schrijft sorry

maar qua huis we gaan zo dadelijk naar de makelaar om het koop contract te tekenen en dan heeft hij nog 4 weken de kans om er onder uit te komen ivm financien maar goed alles gaat zoals het moet maar toch zenuwachtig

ik heb verders weinig nieuws geen nieuws is goed nieuws toch
en ja als het rustig is kan je niet ergens op reageren

ohja wel een pech hier de auto is stuk dus moet gerepareerd worden en duurt even en $$$ goede uitkomst zo of niet

volgens mij rust er een vloek op
toen we hier kwamen wonen reed iemand in de zijkantr van de andere auto en was totaal los en we woonde hier net en nu hebben we hem verkocht en is deze weer toe aan een flinke reparatie
maar ondanks dat zijn we positief en we gaan er voor

groetjes kissie

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 13:37
Lieke

Het is hier de laatste tijd idd enorm kalm... ik kom regelmatig eens kijken, maar veel wordt er niet geschreven.

Ik ben ondertussen helemaal gesteld voor onze trouw, goh nog iets minder dan 2 weken en dan is het zover... het begint wel al een beetje te kriebelen...

Voor de rest is alles hier rustig.... buikje groeit, Ella groeit... dus alles zoals het moet!

Link naar deze reactie
24/02/2008 @ 15:32
Kathy

Ik ben hier nog hoor... mijn wij zijn verbannen om te klussen dus niet zo veel te melden voor het moment

Behalve dat die Finn van ons een uitdaging op zichzelf is... ze is wel braaf maar is echt wel haar grenzen aan het uittesten

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 23:01
knorretje

he, waar is iedereen?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >