volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 13/01/2008 @ 14:42 | mirena spiraal hallo allemaal, ik heb nu al 2 jaar de mirena. ben zo een 3 tot 4 keer per jaar ongesteld, en dan maximaal 1,5-2 dagen, en ik kan het bij wijze van spreken af met een inlegkruisje. ik heb wel meer slijmproductie, maar das eigenlijk ook logisch. (bijsluiter) ik heb geen kinderen, en mijn arts vond het geen probleem er een te plaatsen, het is wel makkelijker inbrengen als je een kindje hebt gehad. ik had er slechts licht ongemak van. wel heb ik regelmatig gevoelige borsten, net als vlak voor je menstruatie, alleen nu langer. ik ben over het algemeen zeer zeker tevreden over mijn mirena. veel minder pieken en dalen in mijn humeur en voel me veel meer in balans, ik was die pil echt goed zat, mijn klachten waren na het stoppen ook meteen weg. en over het zwangerworden met mirena: de pil is 1 op 100 kans, met de mirena is dat 1 op 1000. dus het kan, maar is onwaarschijnlijk. ieder lichaam is anders en ieder reageert anders, volg je eigen intuitie en bel of ga anders gewoon bij je huisarts langs. succes allemaal. |
| 13/01/2008 @ 14:42 | mirena spiraal hallo allemaal, ik heb nu al 2 jaar de mirena. ben zo een 3 tot 4 keer per jaar ongesteld, en dan maximaal 1,5-2 dagen, en ik kan het bij wijze van spreken af met een inlegkruisje. ik heb wel meer slijmproductie, maar das eigenlijk ook logisch. (bijsluiter) ik heb geen kinderen, en mijn arts vond het geen probleem er een te plaatsen, het is wel makkelijker inbrengen als je een kindje hebt gehad. ik had er slechts licht ongemak van. wel heb ik regelmatig gevoelige borsten, net als vlak voor je menstruatie, alleen nu langer. ik ben over het algemeen zeer zeker tevreden over mijn mirena. veel minder pieken en dalen in mijn humeur en voel me veel meer in balans, ik was die pil echt goed zat, mijn klachten waren na het stoppen ook meteen weg. en over het zwangerworden met mirena: de pil is 1 op 100 kans, met de mirena is dat 1 op 1000. dus het kan, maar is onwaarschijnlijk. ieder lichaam is anders en ieder reageert anders, volg je eigen intuitie en bel of ga anders gewoon bij je huisarts langs. succes allemaal. |
| 07/01/2008 @ 13:06 esther | Hoi, Even over dat bruin verlies na verwijderen van het spiraaltje. Ik heb daar nu ook last van. Toen ik met de pil was gestopt om voor een eerste kindje te gaan, had ik geen tussentijds bloedverlies en kwam de ongesteldheid na vijf weken weer op gang. Na de eerste heb ik de mirena laten plaatsen (ideaal!), maar die is er op 12 november uitgehaald omdat we voor een tweede willen gaan. Sinds die verwijdering is mijn "ongesteldheid" echt een drama! Vanaf 3 december een paar dagen alleen heel veel slijmverlies (soms ietwat bruine afscheiding), op 19 december slechts 1,5-2 dagen hevig ongesteld, op 26 oktober zomaar 1x helder rood bloedverlies en op 30 december begon het bruin slijmverlies wat tot vandaag nog duurt (7 januari). Zijn er vrouwen die hier iets van herkennen?! Zijn mijn hormomen gewoon zo van slag door dat spiraaltje?? Esther |
| 17/12/2007 @ 21:09 | mirena ik heb na vijf jaar mijn mirena laten verwijderen. ben er heel tevreden over geweest maar i wou geen andere meer latenzetten. na 2 dagen gelijk weer gewoon ongi geworden. nu drie weken overtijd maar steeds nega,testen dus niet zwanger. maar ik heb wel last van zere borsten worden ook grooter mijn buik word dikker ben 2 kilo aangekomen en zo heb ik alle zwangersschaps verschijnselen.ook vaak last van duizelingen. kan het komen dat het spiraaltje is verwijderd of ben ik toch zwanger. wordt er hopeloos van ![]() |
| 17/10/2007 @ 22:11 Vera | Ik heb ook al een hele tijd een Mirena en ben er zeer tevreden over. Voor diegenen die hem voelen tijdens het vrijen: laat ze wat korter knipper door je gynaecoloog, zo gebeurd en achteraf nergens meer last van. |
| 16/10/2007 @ 13:55 Marie ![]() | ff een vraagje, voelen jullie partner die spiraal zitten, mijn man klaagt dat ik hem prik. groetjes Marie |
| 14/10/2007 @ 18:16 | mirena hoi sara om nog even op jou verhaal terug te komen.... ik heb na de plaatsing van het spiraaltje 6 weken licht bloedverlies gehad. ![]() niet leuk maar het hoort er gewoon bij. het prettige is dan wel dat je na een tijd bijna tot niet meer ongesteld wordt. ![]() groetjes sabine |
| 14/10/2007 @ 18:13 | mirena spiraal ik heb sinds november vorig jaar de mirena spiraal. nadat mijn zoon is geboren kreeg ik van de pil vreselijke migraine,echt iedere maand. daarom de overstap gemaakt naar de mirena. ben een half jaar nog gewoon iedere maand ongesteld geweest. ![]() nu heel zelden nog een paar daagjes wat bruine afscheiding, meer niet. de enige klacht die ik nu heb sinds de spiraal is dat ik met vreselijk gespannen borsten rond loop. echt niet normaal. de migraine is weg, krijg je dit! ![]() ik moet op mijn tanden bijten bij het afdoen van mijn bh. ben iedere nacht wakker omdat ik met draaien op mijn buik de spanning in mijn borsten voel. meestal verdwijnt dit gevoel na iedere cyclus. maar nu loop ik alweer vanaf 15 sept. rond met die gevoelige jongens.. (een maand dus!)heeft iemand hier ook zulke ervaringen mee? buiten de pijnlijke borsten heb ik niks te klagen over de spiraal. |
| 09/10/2007 @ 15:58 sara | bloedverlies hallo ik heb sinds september een mirena en sinds dien heb ik bloedverlies gaat dit nog weg mijn man vind dit niet leuk want ik ben eind jullie bevallen van een zoon en sinds dien nog maar een keer betreking gehad door da bloed verlies groetes ![]() |
| 05/10/2007 @ 12:54 | Ik heb sinds mei 2007 de mirena. Het plaatsen was even vervelend maar viel op zich reuze mee. (ik heb geen kinderen)Nu heb ik nog wel elke maand bloedverlies, wel minder dan voorheen maar het duurt wel een paar dagen langer. Vooral de 1e en laatste dagen is het een bruine afscheiding. Is dit normaal?? Weet iemand dit?? Als ik zelf check dan voel ik het spiraaltje wel zitten, maar het ergste vind ik dat mijn man het spiraaltje ook voelt als we aan het vrijen zijn . En het gekke daaraan is dat hij hem niet altijd voelt. Wat kun je daar aan doen?? Kan de gyn het draadje nog inkorten?? Als iemand hier iets van weet dan hoor ik het graag!! |
| 31/08/2007 @ 08:39 Marie ![]() | Ik heb sinds gisteren een mirenaspiraal, volgens mijn gyn, is deze veiliger dan een koperen spiraal. |
| 29/08/2007 @ 20:11 | ik heb gisteren mijn mirena speraal verwijdert,na drie jaar en ik wil die twede kindje ,weet al iemand hoe lang zal duren voor dat weer ik zwanger word. ![]() |
| 24/07/2007 @ 20:59 | Hoi Rose, Ik heb in januari 2006 mirena laten verwijderen en was in februarie zwanger. Het kan dus snel gaan. Succes |
| 19/07/2007 @ 18:21 | Hallo, Ik heb sinds vorig jaar 4 september 2006 de mirena spiraal laten plaatsen. Dit nadat ik abortus heb laten doen. Het was zo ik ben op 30 Januari 2006 bevallen van een mooie gezonde zoon. En op 4 september was ik weer 11.5 week zwanger maar ik kon het niet aan om zo snel achter elkaar nog een kind te krijgen. Nu is het zo dat ik last heb van buikpijn dat door trekt na me rug en dit alleen aan de rechtrekant. Ik heb ook gevoelige borsten en last van acne en me humeur pff hou daar maar over op. Nu wil ik weten of de kans is dat ik zwanegr ben er in kan zitten. heb nog geen test gedaan omdat ik bang ben dat ik dus wel weer zwanger ben. Maar hoe groot is de kans dt het kan gebeuren? Hoop snel een reactie te krijgen Groetjes Melissa |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

Mirena-spiraal???

. En het gekke daaraan is dat hij hem niet altijd voelt. Wat kun je daar aan doen?? Kan de gyn het draadje nog inkorten??