< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » nod februari 2006

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/12/2007 @ 12:27

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Anntje,
Wauw, nog drie dagen....SPANNEND !!!!!

Jaja, groentepap...vandaag broccoli, en meteen een groot succes. Nanique heeft haar volledige bordje leeggegeten. Flinke meid !!

Hoe gaat het met de anderen ?

Reb, alles ok met het buikje ?

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 20:34
sjattieke

kei spannend, maar het zit er nog niet aan te komen hoor, tis hier ma stillekes vanbinnen

Hopelijk trekt ons kleintje het geen weken meer ...

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 21:10
reb

nog eventjes volhouden sjattieke! Binnenkort ligt je geluk in je armen!

hier geen verandering, voel eigenlijk niets, vind ik maar raar, ma ja, veel kunnen we niet doen he! Ben gaan bloed laten trekken bij de ha! overmorgen heb ik het resultaat!

Neleken, fantastisch zeg dat het zo vlot verloopt met de groentepap! toch een fantastisch moment he! al schattige smos-fotootjes getrokkenN

Rox, fijn te lezen dat alles goed met je gaat en dat je toch ook tijd neemt voor ontspanning!

Jootje, alles ok? hoe is het met demi? Hier wordt wel eens gezegd dat je als je astma hebt dat je dan naar de zee op vakantie moet gaan! Of het echt helpt weet ik echter niet!

groetjes

Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 21:56
sjattieke

heb dat ook al gehoord ... de zeelucht zou goed zijn voor de longen ... Het kan in ieder geval geen kwaad om eens lekker te gaan uitwaaien ...

Heb vandaag alles gekuist, gisteren gezorgd dat er terug eten in huis was (erg hé, er was echt niets meer had de fut niet om naar de winkel te gaan...) dus alle kasten goed gevuld en alles lekker schoon tijd om te komen dus

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 13:27
reb

anntje, je bent er helemaal klaar voor! Hoop voor jou dat je er heel snel is!
Rust nu toch ook maar wat!

succes

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 09:04
Tine

Hey dames!

Alles goed hier. Ik ben de hele week goed bezig geweest, dat wil zeggen elke nacht 5 uurtjes geslapen (wel goed doorgeslapen) en overdag niet bijgeslapen. Ik vind het wel flink van mezelf, maar vandaag ga ik toch even toegeven aan de vermoeidheid hoor, ik heb niks gepland in huis. Ik heb juist onze Yannick naar school gebracht maar verder moet ik nergens naartoe vandaag dus ik denk dat ik wat foto's ga inplakken of zo. En koken moet ik ook al niet want dat ging mijn schoonmoeder voor ons doen vandaag. Ook gemakkelijk.

Alles goed met iedereen?

Anntje zal nu toch al wel vertrokken zijn zeker hé, zoooo lang moeten wachten zeg!

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 14/12/2007 @ 09:07] - Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 12:22
sjattieke

nee hoor ik loop hier nog steeds rond ... nog absoluuuuut nix te merken ...

Gisteren 3x met een half uur tussen iets gevoeld ... Begon in mijn rug trok naar voor en kreeg een harde buik, ondertussen had ik heel de tijd menstruatiepijn in mijn onderrug ... maar na 3x is er niets meer geweest voor de rest van de dag ...

Jammer dus ...

Ik hoop dat het voor dit weekend is!

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie
15/12/2007 @ 08:29
jootje

hoi hoi dames

heb het erg druk dus even snel alles bij gelezen,antwoord komt later wel...anntje heel veel succes meid,duim voor je dat het nu gauw mag gebeuren!
we vieren morgen jannick zijn verjaardag dus ben hele week al van alles aan het regelen enzo...
liefs jootje

Link naar deze reactie
15/12/2007 @ 14:02
sjattieke

weeral een nacht overleefd met weinig slaap en geen enkel wee

En op de koop toe is deze nacht mijn grootmoeder gestorven, we wisten wel dat het een van deze dagen zou gebeuren, maar nu net op de dag dat ons prutske is uitgerekend, das toch wel raar ...

Heb er vrede mee hoor, ben er niet triestig om, tis beter voor tmenske, ze zag al jaren af ...

Jootje, wenst je kleine ventje maar al een gelukkige verjaardag van mij! misschien dat ik tegen dan bevallen ben!

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie
15/12/2007 @ 19:57
Tine

Even geen tijd om te reageren (papjes-tijd...) maar ik wou toch even laten weten dat er een mooie nieuwe foto van ons Emilieke op mijn profiel staat!

Tine

PS; Anntje...

Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 21:07
reb

wat een prachtmeid Tine! Geniet er maar met volle teugen van!
hoe gaat het met je zoontje? Is hij al goed aangepast aan de verandering? Vraagt hij soms geen extra aandacht?
Hoe voel jij je nu? ik hoop dat je voldoende kan rusten!

sjattieke, het zal nu wel voor je worden! Maar geloof me, dat ga je snel vergeten zijn hoor! Wij blijven duimen, al krijgen we kramp

Jootje, hiep hiep hoera voor je zoontje! Amai, 5jaar! dat zal wel al een echte "kastaar" zijn ondertussen
Hoop dat zijn verjaardag een leuk feestje was!

hier alles goed! Voel eigenlijk nog alijd niet veel van het zwanger zijn! ok, af en toe spannen mijn borsten wat, maar het is heus niet zo erg als bij mijn eerste zwangerschap, toen dacht ik echt soms dat ze gingen ontploffen

tot de volgende dames

Link naar deze reactie
18/12/2007 @ 11:43
Tine

Hallo iedereen!

Hier gaat alles goed. Ik heb ons Emilie haar papjes al afgebouwd naar 5 omdat ze toch de meeste nachten goed slaapt. Tot nu toe gaven we 6 flesjes tussen 6u en 23.30u. (om de 3,5 uur)
Maar ik had al een paar dagen de indruk dat dat te veel werd. De flesjes werden ook groter natuurlijk; ik moest haar telkens wakker maken voor haar flesje en dan had ze nog geen grote honger.
Dus nu krijgt ze dus 5 flessen tussen 6u en 22u (om de 4 uur)

Ik vind wel dat onze kleine meid snel evolueert: ze lacht soms al echt bewust (altijd als ik er hetzelfde tegen zeg, dus echt wel bewust), ze heft al een week haar hoofd helemaal omhoog als je haar op haar buik legt, ze grijpt mijn vingers vast en trekt die naar haar mond, en als ze in de box ligt en aandacht wil dan 'roept' ze: ze begint niet te wenen maar ligt dan van die "à"-geluidjes te maken. Snel toch hé?

Onze Yannick gaat eigenlijk heel goed om met zijn zusje. Hij vind het geweldig als ze wakker is, dan wil hij er tegen praten en aaikes geven.
Deze week lag Emilie eens een keertje te zeuren in de box en Yannick was TV aan het kijken. Ik liet ze allebei maar even doen want ik was in de keuken patatjes aan het schillen. Yannick dacht waarschijnlijk 'als mama niet gaat kijken doe ik het wel' en ik hoorde hem ineens 'slaap kindje slaap' zingen aan de box. Hij stond er zo mooi bij! Lief hé!?
Verder gaat het hier allemaal goed.

Jootje, gefeliciteerd met de verjaardag van Jannick!

Anntje, ik hoop voor jou dat je je kleintje al in je armen hebt hoor!

Reb, alles lijkt goed te gaan met de nieuwe zwangerschap? Wanneer is de volgende controle? Wel raar hé, de laatste zwangere staat hier op punt van te bevallen en jij zorgt alweer voor opvolging!

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 18/12/2007 @ 11:58] - Link naar deze reactie
19/12/2007 @ 14:02
reb

tine, fantastisch hoor, wat ik daar allemaal lees! en idd, 't is een hele snelle! en wat ontzettend lief dat Yannick slaap kindje slaap voor zijn zusje zingt! momenten om nooit meer te vergeten!

anntje zal nu idd al wel bevallen zijn, ze is hier al een tijdje niet meer gekomen! Ik ben benieuwd!! Dus anntje als je thuis bent laat dan maar wat van je horen hoor!

hier alles goed! eerste controle pas rond 25januari(ken juiste datum niet van buiten) lang wachten dus! Maar dan zijn we al wel 12weken! we kunne nu alleen maar hopen dat alles goed gaat daar vanbinnen!
Nog wel geen buik te bekennen

Het is hier wel enorm rustig! iedereen zal zich zeker aan de kindjes aan het warmen zijn zeker

ik hoop dat jullie eventjes kunnen uitblazen tussen kerst en nieuwjaar zodat iedereen hier weer heel veel kan komen schrijven

Link naar deze reactie
19/12/2007 @ 15:45

Tine, da's idd heel erg vlug, wat fijn. Nanique heeft lang gewacht om haar hoofdje op te heffen als ze op haar buikje lag. Ik denk dat ze een beetje gemakzuchtig was, en gewoon liever neerlag dan een inspanning te doen.
Nu begint ze zich recht te trekken. Als ze in haar wippertje zit, dan zie je haar moeite doen om volledig recht te gaan zitten, maar dat lukt uiteraard nog niet. Het kan haar soms wel frustreren. Als ze op haar buikje ligt, begint ze ook aanstalten te maken om te rollen naar haar zij. Zal niet lang meer duren denk ik. Voor de rest slaapt ze wel nog veel overdag.

Morgen terug naar K&G, opnieuw een spuit. De vorige viel wel mee, ze heeft er niets van gevoeld. Van haar allereerste spuitje heeft ze een klein beetje koorts gehad, maar was meteen voorbij.

Geniet maar allemaal van de kleine spruitjes. Er zullen er wel velen een weekje verlof hebben tussen Kerst en Nieuwjaar hé.

Groetjes,
Neleke

Link naar deze reactie
20/12/2007 @ 20:01
Tine

Eventjes kort want nog véééél was en strijk te verzetten vanavond...

Mijn ventjes hebben inderdaad allebei lekker 2 weekjes verlof nu, en morgen vertrekken wij voor een weekje naar de Ardennen, samen met mijn ouders, mijn broer + vriendin en mijn zus met haar gezin. Zij heeft ook 2 kindjes: een jongen van 3,5 en een meisje van 1. Wel leuk dus voor de kindjes!
Dus jullie gaan mij een weekje moeten missen.

Spijtig dat ik niet sneller iets van Anntje ga horen, ik ben benieuwd of het nu echt een Pieter zal worden! Was toch haar favoriete jongensnaam hé.
Tot volgende week!

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 20/12/2007 @ 20:09] - Link naar deze reactie
21/12/2007 @ 09:36
jootje

hoi hoi allemaal

sorry tijdje niet geweest..erg druk zo aan het eind van het jaar

anntje ik hoop dat jij inmiddels je kleintje in je armen hebt en dat alles goed is gegaan meid!geniet ervan

tine,geniet maar lekker van je weekje weg met je familie en je gezin!
ik zou ook best wel even een weekje of 2 er tussen uit willen..
echt super fijn dat emilie het zo goed doet,en flesjes om de 4 uur is ook wel erg lekker he,zo heb je net even meer tijd voor alles en als je kindje erg tevereden mee is is het toch helemaal goed!
demi had ook dat ritme vanaf het begin alvond dat erg prettig.
zeker vlot dat ze nu al haar hoofdje beetje optilt.
dit geeft maar weer aan hoe snel het allemaal kan gaan en hoeveel je dus bewust moet genieten van die fijne momenten!

neleken zo te horen gaat het ook goed met jullie kleine meid,fijn hoor dat we allemaal gezegend zijn met gezonde kids die het allemaal super doen!

reb,25 januari lijkt wel weer erg verweg maar we zijn er gauw genoeg weer aan toe en dan weet je weer of alles goed gaat met jullie nieuwe wonder!
leuk hoor,ik wil eigenlijk ook wel weer dat voelen..het zwanger zijn is toch ook zo bijzonder!

rox hoe gaat het met jou en je drukke leventje?
en met elena ook alles goed?

hier gaat op het moment weer alles goed,gezond en wel allemaal weer.bijna aan de gezellige dagen toe,vind ik ook altijd wel weer fijn!
demi word zeurderig dus zal me maar even met haar bezig moeten houden
liefs jootje

Link naar deze reactie
21/12/2007 @ 17:05

Hello hello !

Tine, geniet van de Ardennen. Zal er wel prachtig zijn met dit weer.

Jootje, idd fijn dat we allemaal zo'n gezonde spruiten hebben. Is plezant hé.

Nu, mijn kleine spruit heeft vandaag een beetje last van haar prikje die ze gisteren kreeg. Ze heeft een beetje koorts...maar met een "poepsnoepje" zal dit wel vlug over zijn.
Ik zit ook met een grote verkoudheid, en denk dat ze daar ook wel een slag van zal hebben. Vanochtend begon ze al een klein beetje te hoesten. Is op zich wel koddig om dat kleine hoestje te horen, maar 't is zo zielig dat zo'n klein mensje ook al ziek moet worden. Ik wacht dus nog eventjes af wat het geeft met de suppo. Als ze morgen niet beter is bel ik toch wel even naar de kinderarts, want met die rare dagen in het vooruitzicht...Ik ben liever zeker.

Nu het goede nieuws !
Ik heb een nieuwe job gevonden !!!! En dicht bij de deur...maar een 15min rijden van bij mij thuis, wat een verademing !! Meer loon, mooiere voorwaarden....heb echt een prachtig kerstcadeau gekregen ! Ben zoooooooo content !
Alleen, nu moet ik wel die zure appel doorbijten hé. Ik moet ontslag nemen op mijn huidig werk van zodra ik terug ben. Na zes maanden afwezigheid vrees ik dat ze er niet mee zullen lachen, maar ja, 't is nu tijd om aan mezelf en aan Nanique te denken.

Alé, ga der enen op drinken, om de feestdagen in te zetten !

Dikke zoen aan iedereen, en als ik jullie niet meer zie, prettige kerstdagen !

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
22/12/2007 @ 22:37
sjattieke

Hey dames!!!!

Eindelijk is ons zoontje er... genaamd Pieter. Het is een prachtbaby ... 51 cm groot en hij woog 3360 bij de geboorte.

De gyn had me gestript en meteen erna kreeg ik een havig menstruatieachtig gevoel ... rond 21h krampen, meteen getimed en het kwam op en af om de 2 minuten en het duurde altijd een minuut lang ...

Rond half 11 naar het ziekenhuis gereden, om 11h aangekomen en om 1h epidurale gevraagd ... man man man doet dat zeer ... ik wilde zonder proberen maar alle geluk heb ik dat niet gedaan...

Ik had in het ziekenhuis 2cm opening, het ging redelijk kalm verder een cm per uur ... Maar het verzwakte rond 6h had ik plots zo goed als geen weeën meer en een 6cm opening ... ze hebben eventjes afgewacht om te zien of het vanzelf terug in gang zou schieten maar dat gebeurde niet echt. Om 9h was mijn gyn er en die heeft beslist om weeënopwekkers in te spuiten... Die deden meteen hun werk en ik had terug een goede weeënactiviteit. Op 9cm naar verloskwarier gegaan omdat ons kleintje er genoeg van had, zijn harttonen werden zwakker als ik een wee kreeg ...

Dus rond 13h45 binnen gereden in het verloskwartier, na 9x persen was on zoontje eindelijk daar! Hij gaf meteen een kado aan de gyn en deed kaka in zijn handen ... de kinderarts heeft wel ons kleintje meteen nagekeken want hij had nogal veel vruchtwater in zijn longen zitten, maar na wat zuigen was dat allemaal in orde. Nadat hij verzorgt was en ik nog op de tafel lag werd hij wel eventjes meegenomen om te monitorren zodat ze zeker waren dat er niets mis was met de harttonen. Maar toen ik naar de kamer mocht was ons kleintje al terug bij mij ...

Het heeft lang geduurd maar het was de moeite waard!

Foto's kan je terugvinden op mijn profiel ...

Sorry dat ik eventjes niets reageer op jullie berichtjes, maar we zijn nog maar net thuis ... Ik kom dus gauw bijlezen.

Groetjes!!!

Anntje

Link naar deze reactie
23/12/2007 @ 08:26
jootje

anntje gefeliciteerd meid!! fijn dat alles ok is,nu lekker genieten van jullie kleine ventje
liefs jootje

Link naar deze reactie
23/12/2007 @ 10:55
reb

joeeeeeeeeehoeeeeeeeee!!

een dikke proficiat met je zoontje Anntje!
Ben benieuwd naar de foto's, kon ze nog niet terugvinden op je profiel Maar je zal nu wel ander werk genoeg hebben, nietwaar :-)
Geniet meid!
Het is inderdaad een lange bevalling geweest, maar alles is goed met jullie allemaal en dat is nu toch het voornaamste he!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >