< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Zwangerschappen snel na elkaar

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Zwangerschappen snel na elkaar
30/04/2007 @ 14:45
oem 3isaa

Online Status
ik heb ze ook heel dicht opelkaar gekregen zoals je ziet. ik dacht dat het heel moeilijk was, maar valt best mee!

Link naar deze reactie
19/12/2006 @ 14:02
Nathalie

Online Status
Wij hebben 2 kindjes kort na elkaar gekregen (16,5maanden tussen). Leuk voor de kindjes zelf want ze hebben nu al enorm veel aan elkaar.
Ikzelf moet toegeven dat'k tijdens mijn 2e zwangerschap echt last gehad heb van mijn bekken doordat mijn ligamenten nog niet "ontzwangerd" waren. Mijn dochter was dan ook na 34weken volledig ingedaald, wat niet zo gunstig is bij een 2e.
Een derde kindje komt er misschien ooit wel, maar ontzwangeren is nu de boodschap. Mijn lichaam is nog volop aan het herstellen van de 2 letterlijk zware zwangerschappen (steeds +21kg - gewicht wel al kwijt nu, de vermoediheid blijft aanwezig door de zware nachten en de kindjes vreten overdag energie eens we thuiskomen van onze jobs.

Iedereen zijn zin, maar voor mij het écht niet de moment zijn om alweer zwanger te zijn. Of beter gezegd: het zou niet gezond zijn en niet echt bijdragen aan de kwaliteit van ons gezinsleven denk'k.

Link naar deze reactie
01/11/2006 @ 10:03
mama van Arwen

Debbie

jouw jongste heeft wel een prachtige naam hé

groetjes, ook mama van een Arwen.

Link naar deze reactie
28/10/2006 @ 11:36
kissie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi
ik was ook snel weer zwanger na mijn eerste spijt nee hoor zwaar ja best wel maar ik debnk niet zwaarder dan anders en wel lekker beide nog naar bed en jij kunt wat voor je zelf doen
bij ons scheelt het net een jaar ik heb nu een dou kinderwagen en daar zet ik ze dan beide in als ik ergnes heen moet of ga iedeaal hoor
heel veel succes
ik zou ook wel een nr3 willen maar we vinden het nu iets te snel en mijn man wil eigenlijk niet meer maar goed we zien wel in de toekomst we willen nu eerst genieten van deze kleintjes en op vakantie gaan eerst deze maar groter zien worden en lekker uitslapen geen luiers meer en geen rekening te hoeven te houden met slapen en eten
maar als het zou komen is het zekers welkom
groetjes kissie
mijn dochters staan bij baby van de maand als jullie willen stemmen dat kan dat
britt of lynn

Link naar deze reactie
27/10/2006 @ 21:05
Sofie

hallo,

voor mijn eerste zwangerschap hebben we meer of een jaar moeten klussen dus hadden wij beslist om voor een tweede geen pil te nemen en voorzichtig maar ze schelen maar 13 maand wij wilden graag een derde maar niet direct omdat ik dit nu al zwaar genoeg niet de zwangerschap zelf maar de zorg voor de 2 kindjes na 8 weken weer werken en de zeer onregelmatige uren van 6.30 eens tot 18 u 19- 20 of 21 uur een op de 2 weekends gelukkig van mijn schoonmoeder mogen de kindjes daar slapen als ik vroeg moet beginnen dus beslissen we we willen een derde maar eerst moet de oudste naar school gaan en begin ik terug an mijn pil MAAR in totaal vergat ik er een en wat bleek ik was terug zwanger we wisten niet precies hoever maar toen ik naar de gyn ging was ik als 12 weken ik was er het eerste moment niet goed maar met de behulp van mijn vriend heb ik me erover gezet en gaan we voor de volle 100 % ik moet wel zeggen ik heb enorm veel last van deze zwangerschap ik heb zwangerschapseatiek kan bijna geen weg meer opgezwollen enz. maar ik probeer zoveel mogelijk te genieten want dit word mijn laatste zwangerschap.

groetjes

Link naar deze reactie
24/10/2006 @ 18:45

hey,

ik heb oko 4 zwangerschappen snel na elkaar,

ik geniet elke dag van men kindjes, en zou het zo terug overdoen,

we zijn nu al een tijdje bezig met een nm 5 !!

dus succes!

groetjes

Link naar deze reactie
17/10/2006 @ 20:03
Debbie

Hoi Esther,

Ik ben momenteel bijna 29 weken zwanger van ons derde kindje. Mijn jongste dochtertje is net 1 jaar geworden en mijn oudste dochtertje wordt eind december 2.5 jaar, dus je kan wel zeggen dat zij allemaal kort op elkaar volgen.

Dit derde kindje was niet echt gepland, maar wel zeer welkom hoor. Ik wou wel graag een derde maar dan pas binnen een paar jaar en mijn man wou in eerste instantie geen derde meer. Maar nu zijn we er wel dolgelukkig mee ook al wordt het straks heel zwaar.

Nu is het voor mij ook al erg zwaar, vooral fysiek. Van mijn twee vorige zwangerschappen heb ik niet zoveel last gehad, buiten de misselijkheid en de vermoeidheid. Rugpijn had ik maar eens af en toe. Maar bij deze zwangerschap heb ik heel vaak erge rugpijn. De gyn zegt dat dit ook komt omdat het al mijn derde zwangerschap is en alles zo los zit aan je bekken en zo. En verder is mijn weerstand gewoon 0 doordat ik zo snel achter elkaar zwanger ben geworden. En dat uit zich nu in een aantal keer ziek geweest te zijn, constant aften in mijn mond, regelmatig vaginale infecties...allemaal gewoon omdat ik geen weerstand meer heb. Maar verder gaat het wel.

Als dit kindje geboren wordt, gaat mijn oudste dochtertje wel naar school dus dat is dan eigenlijk hetzelfde als de situatie nu is hé, met twee kindjes thuis. Ik moet toegeven, het is soms zwaar, vooral het zwanger zijn op zich in combinatie met de zorg voor de twee andere kindjes. Maar als ik zie hoeveel mijn meisjes aan elkaar hebben en hoe dol ze zijn op elkaar. Ik zou het nooit anders gewild hebben en binnen enkele jaren zijn we voorgoed uit de pamper en flestoestanden uit, dat vind ik ook wel een voordeel. En dan hebben de kindjes veel aan elkaar.

Het zwanger zijn op zich zo een half jaar na de bevalling heb ik niet als slecht ervaren omdat mijn lichaam heel snel hersteld was elke keer en ook de kilo's was ik elke keer op 2 weken tijd kwijt dus. En mijn gyn zei ook dat als je zwanger wordt dit een teken is dat je lichaam er terug klaar voor is.

Veel succes alvast!
Debbie

Link naar deze reactie
16/10/2006 @ 11:56
Esther en K3

Hoi!

Mijn man en ik laten de natuur haar gang gaan voor een derde kindje en nu vroeg ik mij af hoe de 'keiharde werkelijkheid' was omtrent zwangerschappen die zich vlak na elkaar opvolgen! Ik weet dat het een aanslag op je lijf is, en dat je hormoonhuishouding ongelooflijk in de knoop raakt en ook dat het heel zwaar is met een baby en een peuter, maar dat is allemaal informatie uit een boekje..... Ik wil graag ervaringen horen! Hoe hebben jullie dat nou ervaren om vlak na een bevalling alweer zwanger te zijn? Wat waren/zijn de voors en tegens? Wij gaan sowieso door met ons 'klusprogramma', maar ik wil graag weten waar ik me op moet voorbereiden....!

Liefs Esther, Dariënne, Yashyra en toekomstige

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]