< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...
26/10/2007 @ 18:40
Petra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Lindeke, nu gaat Anouk ineens met sprongen vooruitgaan, voor je het weet loopt ze. En lukt het nog steeds het alleen slapen op haar kamertje. Wij hebben Jolien ook tot haar vijf maand op onze slaapkamer laten slapen, de overstap ging heel goed toch voor haar, ik had het er moeilijker mee. De eerste nacht ben ik wel tien keer gaan zien of alles ok was met haar.
Blij te horen dat het ook met de dochter van je baas terug goed gaat.

Mieke, hoe is het met jou? De bevallingsdatum komt nu wel heel dichtbij.

Gisteren hebben we dan eindelijk het verlossend telefoontje van Gasthuisberg gehad ivm de punctie, er werden geen afwijkingen gevonden in het vruchtwater. Er viel direct 10 ton van mijn schouders.

Momenteel zit ons Jolien denk ik weer in een sprongetje, wenen om het minste, niet willen slapen, niet willen eten en heel hangerig. Hopelijk is het snel door want zo kennen we ze niet.

Al onze kindjes zijn toch ongeveer even oud, maar wat geef je nu een 1 jarige met sinterklaas? Wat geven jullie zoal?

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 13:53
mieke

hey,

Hier alles goed, het wordt stilaan wel allemaal wat zwaarder en vooral pijnlijker. Maar nog even en dan komt de kleine... Was gisteren naar de rondleiding in Imelda geweest, was wel interessant en ben nu wel beetje gerust gesteld dat ik het gezien heb. Ik twijfel nog wel over epidurale of niet, maar dat zal ik op het moment zelf wel zien zeker... Deze week gaan we normaal eindelijk terug in ons huis(na zware verbouwingen), ik kijk er zo naar uit om endelijk terug een huis te hebben!
Ben blij dat de punctie ok was voor jou, moet wel even schrikken geweest zijn! Geniet nu maar dubbel zo hard van je zwangerschap!

groetjes en tot binnenkort

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 20:26
Veerle

Hallo allemaal,

Sinds gisteren heeft Achiel zijn eerste tandje! Eindelijk. De twee middenste onderste snijtandje waren al een tijdje aan het duwen en het linkse heeft de "race" gewonnen.

@ Lindeke: Schattig hé als ze kunnen rechtzitten? Dan kunnen ze alles weer even opnieuw ontdekken. Ik heb een aantal foto's van Achiel toen hij pas kon zitten en je ziet gewoon aan zijn gezichtje dat hij het fantastisch vond.

@ Petra: Gelukkig goed nieuws! Brr, zo twee weken in onzekerheid zitten, dat kan echt niet aangenaam zijn geweest. Nu kan je weer genieten.
Achiel krijgt van ons een driewieler voor z'n sinterklaas. Een leuk modelletje waar hij nu al in kan (met een speciale veiligheidsbeugel die er later af kan) met duwstang.

@ Katoke: Welkom! We hebben een lijstje waar we allemaal opstaan, dat zullen we nog es moeten terugzoeken zodat je erbij opgezet kan worden!

@ Mieke: De kraamafdeling van Imelda is echt super. Voor epidurale kan je inderdaad afwachten. Gewoon de idee dat je verdoving kúnt vragen, is vaak al genoeg. Suc6!

Tot later!
Veerle.

Link naar deze reactie
31/10/2007 @ 13:10
Petra

Hallo,

Mieke, oei dat heb ik dus gemist info dag op Imelda, had het ook graag gezien, want buiten de operatiezaal en mijn kamertje heb ik niet veel gezien. Nog eventjes doorbijten meid en voor je het weet heb je je zoontje in je armen.

Veerle, Achiel al zijn eerste tandje. Wij wachten hier nog steeds op het eerste tandje van Jolien.
Dat was ook een van de mogelijkheden voor sinterklaas, zo een wagentje waar ze kunnen inzitten, maar ze heeft er al zo'n drie (wel zonder die veiligheidsbeugel en duuwstang), maar ze zit daar supergraag op, maar door zo gebukt te lopen extra vermoeiend voor de mama. Voorlopig denken we om zo een huisje te kopen, want ze doet graag onze keukenkasten dicht, maar vind het toch gevaarlijk voor haar vingertjes. Vind je ook niet dat het speelgoed zoveel plaats inneemt, denk dat we dringen moeten bijbouwen om alles gezet te krijgen .

Groetjes

Link naar deze reactie
31/10/2007 @ 16:53
Veerle

Haha, Petra, ik snap precies wat je bedoelt! De box staat bij ons voor het raam en daarvoor ligt Achiels speelmat met al z'n speelgoed erop. Als hij daar een tijdje op heeft gezeten, is de weg naar z'n box een echt hindernissenparcours geworden. Achiel zit namelijk in een gooi-maar-in-'t-rond-fase

GRoetjes

Link naar deze reactie
09/11/2007 @ 18:59
Petra

Hallo,

Veerle, dan heb ik goed nieuws de-gooi-het-in-het-rond fase gaat over naar de opruimfase. Jolien haalt eerst alles overhoop om het dan terug in de doos te steken.
En eindelijk is hier het eerste tandje doorgekomen.

Ben vandaag nog eens naar de gyne geweest, onze baby doet het goed. Heb eens kunnen vragen hoe het nu zat met dat witte vlekje op het hartje, maar dit heeft geen verdere opvolging nodig, het is in elk geval geen hartaandoening. Gewoon een kalkophoping zonder gevolgen, bij de echo was het ook nog steeds te zien.

Ondertussen zijn we ook de geboortelijst gaan neerleggen in de Kinderplaneet. Er staat meer dingen op voor Jolien dan voor de baby, een autostoel (krijgt ze voor haar verjaardag) speelgoed van de Sint en wat algemene dingen, verder staat er ook al het kamertje op voor de baby.

Groetjes en prettig weekend

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 12:10
Lindeke

Hallo iedereen,

Weer een tijdje geleden dus even een update!!
Dinsdag zijn we naar kind en gezin geweest en ze weegt nu 8kg204 en is 71 cm groot!!
Ze eet nu ook heel flink groentenpap sinds er vlees inzit!Das gelijk de papa das ook zo ne vleeseter
Voor de rest alles prima....ze begingt ook al goed te brabbelen...ik ben WAWA en geert is BABA!

Nu da belooft die gooi-maar-in-het-rond fase

@Petra:ben heel blij dat alles ok is met het kindje!Geniet nu maar lekker voort!
@Mieke:Spannend hé,het begingt nu wel echt te korten!Alles ok met je?Staat alles klaar?ik duim hoor..

Groetjes,

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 15:03
mieke

hey iedereen,

Hier alles ok, we zitten eindelijk terug in ons huis en ik kan niet zeggen hoe geweldig dat voelt! alleen al het idee dat de kleine nu echt "mag" komen... Het wiegje staat hier al klaar, echt zalig om er de hele dag naar te kunnen kijken. begin nu wel héél ongeduldig te worden, maar vrees dat het nog een tijdje zal duren voor ik de kleine zal kunnen vasthouden... Ik heb 's avonds wel wat menstruatieachtige pijn en soms een drukkend gevoel vanonder, maar dat is alles. Vorige week zat het hoofdje nog los in het bekken dus hij is nog echt van plan van te komen vrees ik. Heb wel héél veel harde buiken maar dat wil niks zeggen denk ik. volgende dinsdag mag ik terug op controle, ik hoop maar dat er dan al een beetje verandering is, ik houd jullie zeker op de hoogte!!

groetjes

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 22:25
Veerle

Hey,

Een opruimfase! Dat zie ik wel zitten! Maar ik vrees dat ik nog wat geduld zal moeten hebben. Achiel kan immers nog niet kruipen en als hij wat weggooit, kan hij er niet meer aan. Voorlopig moet ik dus nog alles terug voor hem leggen, zodat hij het weer gelijk met een grote boog weg kan gooien...
Ach, laat hem voorlopig nog maar zitten waar hij zit. Zo kan hij alvast niet in de kerstboom gaan hangen binnenkort!

Achiel heeft gisteren voor de eerste keer "bewust" mama gezegd. (Of ik wil het toch graag geloven... )
Toen ik hem na z'n middagdutje ging halen, stak hij z'n armpjes naar me uit vanuit z'n bedje en zei "mama".

Mieke, zo spannend. Die druk, dat kan de indaling zijn. Ik duim voor je!

Groetjes
Veerle.

Link naar deze reactie
20/11/2007 @ 20:41
mieke

hey,

Vandaag op controle geweest en jawel, had al 2cm ontsluiting!! Heb dan ook wel heel de vorige nacht weeën gehad. Nu voel ik natuurlijk niks meer. Ze heeft me bij het toucheren wel echt pijn gedaan met als resultaat dat ik wat bloedverlies heb. is het normaal dat toucheren pijn doet of zou ze het een beetje willen in gang zetten door wat extra te vroeten??
Ach ben al blij met mijn 2 cm, die moeten we dan toch al ni meer doen...

groetjes

Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 14:31
Lindeke

Hey Mieke,

Ik was een week overtijd en toen ik ook op controle ging had ik 3 cm en toen hebben ze ook getoucheerd!
Dat deed idd geen deugd en had ook wat bloedverlies,dus heel normaal hoor!De gyno zei toen dat ik heel de dag goe actief mag zijn,dus heb ik heel de dag rondgewandeld!!Heb toen ook weeën gehad heel de dag maar s'avonds om 19 u stopten ze inneens en s'nachts om 03u zijn ze terug begongen met het leuke resultaat natuurlijk...

Dus ik voor je hoor!!

Groetjes,

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 17:53
Veerle

Hey Mieke,

Ja, als je opening hebt dan valt dat toucheren plots niet meer mee, hé! Bekijk het van de goeie kant: even de tanden op elkaar bij het toucheren, maar het zijn wel al twee cm weeën minder...

Succes!
Veerle.

Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 18:25
Veerle

Pfff, Achiel heeft de tanggreep (dingen vastpakken tussen duim en wijsvinger) nu helemaal onder de knie. Leuk natuurlijk, ware het niet dat hij nu ook het "pitsen" ontdekt heeft... Telkens ik hem nu een nieuwe pamper omdoe, pakt hij het vel van mijn armen of handen vast tussen duim en wijsvinger en trekt... Heb hem zonet verschoond en je ziet er de sporen van op mijn hand!
Kwaad worden, negeren, heel luid "auw!" roepen, niets helpt... Hij vindt het blijkbaar leuk..
Iemand een tip?

[Laatst gewijzigd door Veerle - 21/11/2007 @ 18:26] - Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 21:19
Petra

Hallo,

Mieke, al twee cm, dat is inderdaad al twee cm waar je niet meer voor hoeft te werken. Nu begint het echt wel te korten. Vanaf vandaag heb je dagelijkse meldingsplicht zodat we weten wanneer je bevallen bent.

Veerle, Achiel zegt al "mama", daar wacht ik dus nog met veel ongeduld op. Jolien zegt al wel bewust "dada" en zwaait dan met haar handje, ook "papa" (op een heel lage hese stem, geleerd van de papa himzelf) maar nog niet bewust.
De tanggreep, pijnlijk hé, die kleintjes hebben soms echt geen besef wat een macht ze al hebben, maar dat gaat over, nu wilt Achiel dat gewoon overal op uitproberen.
Momenteel zitten wij in een worstelfase op het aankleedkussen, ze staat meer recht op het kussen dan zitten, heel moeilijk om een pamper deftig aan te krijgen.

Lindeke, Anouk is al een grote, Jolien woog op haar eerste verjaardag juist 9 kg en was 72 cm groot, maar zo gezond als een visje. En het tweede tandje is er ook door sinds vorige week, twee tanden op een week tijd, als dit zo voortgaat heeft ze binnen enkele weken een mond vol tanden.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 08:55
mieke

hey,

Hier nog geen verandering... kga sebiet mijn huis kuisen, wandelen en véél ananas eten! Ik word bijna zot van dat wachten, vooral 's avonds, dan lig ik heel de tijd geconcentreerd op mijn buik te letten of ik al iets voel! ik houd jullie op de hoogte!

groetjes

Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 12:26
Lindeke

Hey Mieke,

Nog geen nieuws???

greetz,

Lindeke en Anoukske

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 10:36
mieke

hey,

nee noppes!! ik ga sebiet nog eens een poging doen om de boel te forceren zene! heb juist grote afwas gedaan, ga de stal mesten sebiet en dan grote wandeling met woef om af te sluiten nog wat ananas eten... ik hoop echt dat het begint, want ben het wachten nu wel stilaan beu! ik houd jullie op de hoogte!

groetjes

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 12:33
mieke

hey,

wou effe laten weten dat ik al twee nachten weeën heb gehad en sebiet op controle moet. Denk dat ik vruchtwater verlies maar ben niet zeker. Als jullie me niet meer horen weten jullie wat er aan de hand is hè...

groetjes

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 13:39
Lindeke

Hey Mieke,

Spannend zenne..ik duim voor een vlotte bevaling en geniet maar van je schatje hé..en laat snel iets weten ook hé want wij zijn super nieuwschierig!!

Toi toi toi

Greetz,

Lindeke en Anoukske

Link naar deze reactie
27/11/2007 @ 22:12
Petra

En we horen Mieke niet meer, zou het dan toch...

Hier wordt ook geduimd voor een vlotte bevalling en wie weet zit je al met je zoontje in je armen, geniet er dan maar ten volle van.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >