< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...
08/02/2008 @ 13:16
Petra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Sorry, een ego berichtje.
Onze laptop thuis heeft het begeven en zitten dus zonder internet en vermits dit mijn laatste dag op het werk is, kan ik niet meer surfen voor een hele tijd.
Zodra de laptop hersteld is laat ik iets weten hoe het met ons is.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 09:01
Petra

Lindeke,

Hé jammer, dan toch een vroege miskraam gehad, maar blijkbaar geef je de hoop niet op en vlieg je er terug met volle moed in. Kan aan een tweehoornige baarmoeder iets gedaan worden?

Groetjes

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 09:16
Lindeke

Hallo iedereen,

Juist ons Anoukje weggedaan naar de onthaalmoeder!Ben echt eens benieuwd hoe het gaat zijn!

Ivm de test...wel de dag daarna heb ik terug getest en weer een lichte streep,ja nu waren we helamaal de kluts kwijt maar spijtig genoeg zijn vandaag die rotte doorgekomen!
Ben ik nu eventjes zwanger geweest...we weten het niet natuurlijk maar het is een feit dat mijn probleem van tweehoornige baarmoeder is dat de innesteling soms verkeerd uitdraait!Dus ik moet echt geluk hebben dat het vruchtje zich op een goede plaats innestelt!

Nu ja...niet getreurd...Hop naar ronde 4!

Groetjes,

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
02/02/2008 @ 17:15
Petra

Lindeke,

Goed dat jullie direct een onthaalmoeder hebben gevonden, waarbij jullie en Anouk een goed gevoel bij hebben.
En ik hoop dat het bij jullie anders is maar Jolien trekt zich al vier maand recht en stapt al enkele maanden met steun, maar tot nu toe niet alleen, dus ik hoop dat de papa gelijk heeft en dat het bij Anouk niet lang meer zal duren.

Een licht positieve test? Wanneer ga je opnieuw testen? Hopelijk is het raak want had in je profiel gelezen dat het bij Anouk ook wel even heeft geduurd dus

Groetjes

Link naar deze reactie
02/02/2008 @ 17:04

Online Status Bekijk profiel
Lindeke ... en en en ???

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 14:01
Lindeke

Hey iedereen,

Maandag gaat ons Anouk voor het eerst naar de onthaalmoeder!We zijn wel al eens gaan kennismaken en da viel reuze mee!
en vandaag ben ik voor het eerst na 1,5 jaar terug gaan werken!Ik moest maar een half dagje komen en het viel reuze mee!Iedereen was blij dta ik terug was en mij deed het eigenlijk ook wel deugd om eens onder de "mensen"te komen!

Met ons Anouk is alles super ok,ze is weer door een lastige fase door en is weer het zonnetje in huis!Ze trekt zich ook overal aan recht en zet zelfs enkele stappen maar wel met steun natuurlijk!Volgens de Papa zal het niet lang meer duren voor ze kan stappen!!

Het hoofdstuk creche is afgesloten,wij hadden er ook ons gedacht over maar we zijn al lang blij dat we andere opvang gevonden hebben!
Ze hebben ook niet moeilijk gedaan qua opzeg en hebben ons daar wel eerlijk in behandeld...dus laat ik het maar zo....

En dan is er ook nog ander nieuws!Heb vandaag een testje gedaan omdat ik me zo mottig voel al een paar dagen zoals toen ik zwanger was van ons Anouk!en we zagen een heel licht streepje...maar echt wel een licht hoor dus is echt wel supervaag,moeten we nu juichen of niet?
Ga proberen zo snel mogelijk nog eens te testen!
Kan het dat ik nu al misselijk ben!Ik zou dan toch maar 4-5 weken zijn?

Spannend hé....

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
27/01/2008 @ 13:13
Petra

Hallo allemaal,

Eerst en vooral iedereen bedankt voor de troostende woorden. Emotioneel is het toch wel zwaar, wetende dat we binnen enkele weken een van onze mooiste dagen zullen beleven, maar dat mijn grootvader er niet meer bij zal zijn.

Lindeke, voor jou heb ik al gereageerd op een ander topic.

Cien, toch altijd leuk om te zien dat je kindje graag naar de kribbe gaan en ze het als een tweede thuis aanzien, zeker een geruststelling voor de mama.

Hoe is het met de rest van de dames?

Vrijdag ben ik nog eens bij de gyne geweest. Alles ziet er goed uit, kindje is reeds ingedaald, baarmoederhals al wat verweekt maar nog geen opening. Momenteel weegt ons kindje reeds 3 kg en we gaan het proberen met een natuurlijke bevalling, gyne zag een keizersnede toch ineens niet meer zitten, temeer omdat we waarschijnlijk nog voor een derde zouden willen gaan en dat wordt dan al riskant.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 02:05

Oei Petra ...
Ook hier werd er een nieuw leven voor een oud gegeven. De dag nadat mijn grootmoeder begraven werd wist ik dat ik zwanger was. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe !!!

Onze Luca gaat nu 3 weken naar de creche en dat valt reuze mee !!
De eerste week sliep hij daar niet veel en was ook altijd heel serieus, maar nu is het al zijn tweede thuis geworden ... dus ben super tevreden ! Hij heeft zijn eerste snotvalling achter de rug en ik heb er momenteel een buikgriep aan overgehouden (heel de dag in bed gelegen waardoor ik nu geen oog kan toedoen, dat verklaart dan ook het onmenselijke uur van mijn bericht) ;-)

Lindeke, ik ken helaas geen onthaalmoeder in Tremelo. Maar ik vind het toch wel erg van de creche dat ze Anoukje daar weg willen. Heeft ze daar dan altijd zoveel gehuild ? Onze Luca huilde ook veel ipv te slapen, maar bij hem kwam dit door het "lawaai" van de andere kindjes. Hij was gewoon om thuis in een zeer rustige omgeving te liggen. Nu hij die sfeer van de creche gewoon is slaapt hij er gewoon doorheen. Luca gaat naar de Smurfentuin op de Tremelobaan en dat zijn twee jonge meisjes die dat runnen, maar ben er tot nu toe zeer tevreden van, misschien moet je daar eens proberen ?

Bon, ik ga nog een poging doen om te slapen !!

Groetjes,
C!

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 20:46
Lindeke

Ai Petra wat erg!Veel sterkte in toch wel moeilijke dagen!

Hier alles ok!Ons Anoukje heeft nu 2 tandjes...ze is er wel goed ziek van geweest!
En ook wat problemen met de kinderopvang!Ons Anouk weigert daar te slapen!Ze gilt en krijst dan heel de tijd...nu hebben ze laten weten dat we beter een onthaalmoeder zoeken!
Was wel schrikken en zeker ik volgende week terug beging te werken
Kennen jullie een onthaalmoeder in Tremelo?

Groetjes..

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 21:08
Petra

Hallo allemaal,

Ik had enkele weken geleden geschreven dat mijn grootvader op oudjaar geopereerd was, vrijdagavond heeft hij zijn strijd opgegeven en is rustig ingeslapen
Het rare is dat we net hetzelfde bij Jolien hebben meegemaakt. Zes weken voor de geboorte van Jolien is mijn vriend zijn grootvader overleden. Ze zeggen wel eens een oud leven voor een nieuw leven, maar had nooit verwacht dat dit ons tweemaal zou voorkomen.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 14:05
mieke

hey,

Petra, wat leuk, je hebt bijna een tweede spruit! Dat worden spannende weken...
Hier loopt alles rustig maar goed, Lucas heeft vannacht 8,5u geslapen. Dat heeft echt eens deugd gedaan. We kunnen anders ook niet klagen, maar 6u slapen of 8u is toch een groot verschil vind ik. Ik hoop dat hij dat gaat blijven doen, maar dat zal wel niet...
Hoe is het daar met de rest??

groetjes

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 19:50
Petra

Hallo allemaal,

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt.

Eerst voor iedereen een gelukkig nieuwjaar en dat al jullie wensen mogen uitkomen, een goede gezondheid.

Cien, welkom terug. Hoe was de eerste dag op de kribbe, alles goed verlopen? Ja, we zijn er inderdaad snel terug aan begonnen, vooral omdat het bij Jolien zolang heeft geduurd, maar deze keer was moeder natuur ons beter gezind en was het meteen raak

Mieke, ik stond er ook van versteld hoe graag je je kindje kan zien. Ik weet al niet meer hoe het was zonder kind, zo snel wordt je eraan gewoon.

Lindeke voor jou ook geen goed begin van het nieuwe jaar, hopelijk gaat het met Anouk al stukken beter.

Veele, hoe is het eigenlijk met Achiel, hopelijk is hij al een stuk beter.

Hier hebben we een raar oudjaar achter de rug gehad. Met oudjaar gingen we bij mijn ouders eten (met nog enkele familieleden), kregen we daar ineens telefoon dat mijn grootvader (vader van mijn moeder) naar het ziekenhuis werd gevoerd, een half uur later nog eens telefoon met de mededeling dat ze in Diest niets konden doen en hem overgebracht hadden naar Gasthuisberg Leuven voor een operatie aan de darmen. Natuurlijk was de feeststemming ineens weg en werd het bang afwachten op een telefoontje of hij de operatie goed had doorstaan (hij is 92 jaar dus een operatie is al riskant). Iets voor twaalf kregen we dan eindelijk telefoon van het ziekenhuis dat de operatie gelukt was en dat hij rustig sliep en ondertussen was het nieuwe jaar al begonnen zonder dat we het gemerkt hadden.
Ondertussen zijn we al enkele dagen verder en het gaat goed met hem, het blijft natuurlijk afwachten wat de volgende dag brengt.

Vorige week ben ik nog eens naar de gyne geweest. Onze baby ligt nog steeds met het hoofdje beneden, dus zou natuurlijk kunnen bevallen, maar kans blijft groot dat het toch een keizersnede wordt (omdat de bevalling van zichzelf moet beginnen, ik mag niet ingeleid worden, de arbeid moet direct goed opgang komen, dus mag niet op enkele cm blijven steken en indien baby of ik in moeilijkheden komen, in die gevallen wordt er meteen overgegaan op een keizersnede).
Onze gyne laat ons de keuze op een natuurlijke bevalling of een keizersnede (omdat Jolien via keizersnede is gekomen). Momenteel zijn we nog niet uit onze beslissen. Over twee weken moet ik terug en dan kan ik het nog eens met haar bespreken.
Ondertussen weegt onze baby al 2,5 kg en zal tegen de uitgerekende datum z'n 3,5 kg wegen en verder ben ik maar 9 kg bijgekomen dus dat is heel goed.
Nu is alles ongeveer klaar voor de baby, de geboortelijst, doopsuikers en geboortekaartjes en de tekstjes zijn gekozen. Alleen nog babykleertjes wassen en koffertje klaarmaken en oppas zoeken voor Jolien tijdens de bevalling en ik ben klaar.

Groetjes Petra

Link naar deze reactie
06/01/2008 @ 22:46
mieke

Hey,

Oei Lindeke, dat moet echt wel schrikken geweest zijn. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is, vertroetel ze nu maar dubbel!
Ik wou iedereen nog mijn beste wensen voor 2008 toewensen!
Hier gaat alles goed, lucas is nog steeds doodbraaf en huilt alleen als hij ergens last van heeft. Hij slaapt braaf 5uurtjes 's nachts en overdag eet hij om de 4u. Ik zie hem precies met de dag liever! Ik begin zelfs al uit te kijken naar een tweede spruit, maar we zullen eerst nog wat van deze genieten en misschien dat 2009 dan wel een broertje of zusje brengt...

groetjes

Link naar deze reactie
06/01/2008 @ 21:14
Lindeke

Hallo iedereen,

Beste wensen voor 2008...wij hebben ons jaar al slecht ingezet!Ons Anouk is op 1 januari opgenomen geweest int ziekenhuis!!!
Ze was al een tijdje aant sukkelen met een hoestje en koorts dus wij aerosollen en antibiotica gekregen,nu het beterde dus niet het werd alleen maar erger,ze weigerde te eten en drinken en als ze dronk waren het 2 slokken en begong ze heel hard te huilen of gaf ze alles over!!Ocharme men prutske!!
Oud op nieuw waren we bij vrienden en we gingen daar ook blijven slapen maar Anouk haar toestand verergerde en ze had al 2 dagen bijna niets gegeten!
Dus wij naar spoed getrokken omdat we schrik hadden dat ze aant uitdrogen was!Ze hebben ons daar snel geholpen en foto's genomen van de longen!Kwamen ze erachter dat ze een longontsteking had!!!!!!!!!!!
Man man toen was ik toch in paniek hoor!Ze hebben dan een infuus gestoken(dit was geen lachertje,ons Anoukske krijsen,hebben 6 keer moeten proberen,haar aders waren al dichtgevallen door uitdroging!)
Toen het infuus eindelijk gelukt was hebben ze nog wat testen gedaan en kwamen ze erachter dat ze het RSV-virus had opgelopen!
Dus zware antibiotica-kuur,4 keer aerosollen per dag en dan haar infuus met vocht...het ging de volgende dag precies al wat beter,tot s'avonds...ze was zo onrustig en veel huilen,hadden ze haar aan de monitor gelegd en kwamen ze erachter dat ze veeeel te weinig zuurstof had,dus werd ons ziek Anoukske ook nog eens aan de zuurstof gelegd!Was echt niet fijn om ons kindje zo te zien liggenWe waren doodongerust!!Maar ons Anouk is een straffe zenne,het ging elke dag beter en beter en ze at ook weer voldoende!
Vandaag zijn we dan dus eindelijk thuis!
Ze moet wel wat schade inhalen,ze is heel erg vermagerd dus moet ze nog goed eten!

Zo jullie zien...het was me een weekje wel!

Greetz,

Lindeke en Anoukske

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 17:41

Hoi dames ... mag ik er (weer) bij komen ? Ik ben de trotse mama van een zoontje Luca die ondertussen 3 maand is geworden. We wonen in Keerbergen en vanaf maandag moet Luca voor het eerst naar de creche

Ik ben tijdens mijn zwangerschap al eens op dit forum geweest, maar heb het zo druk gehad dat het er niet meer van kwam om bij te lezen ! Ondertussen ben ik het mama zijn stilaan wat gewoon dus weer wat tijd voor mezelf en dat was toch wel nodig ! Maar daar kunnen alle mama's wel van meespreken zeker ?

Ik geef nog steeds voltijds BV en zou dat graag zo lang mogelijk volhouden ... ik hoop dan ook dat ik het met mijn werk ga kunnen combineren. Iemand ervaring mee ?

Mieke: proficiat met je zoontje !!! ik ben zeker dat het een wondertje is want hij is op dezelfde dag als ik geboren ... weliswaar met enkele jaren verschil

Petra: proficiat met je zwangerschap ! Je bent er ook snel terug aan begonnen. Dat willen wij ook doen, tegen de zomer zou ik er terug willen aan beginnen.

Er wordt hier ene wakker !

Groetjes,
Cindy

Link naar deze reactie
26/12/2007 @ 20:02
Petra

Hallo allemaal,

Pff zo druk met de feestdagen, pakjes kopen, op bezoek gaan en probeer ook veel te rusten want al veel last gehad van harde buiken en nu al drie dagen verschrikkelijke hoofdpijn (denk dat mijn lichaam zegt dat ik het veel rusiger moet doen)

Aan iedereen een zalig kerstmis, een knallend eindejaar en een gelukkig nieuwjaar

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
26/12/2007 @ 16:49
Lindeke

Hey allemaal,

Hier snel een berichtje...
We zen terug van een deugdoende vakantie,was super leuk!
We hebben zelfs 20 graden geweten dus toen we terug thuis kwamen was het wel effe wennen!

Aan iedereen Prettige feesten gewenst en een super 2008!Geniet van de kindjes en bolle buikjes!!

Greetz,

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 11:29
mieke

Hey,

dat klinkt inderdaad maar akelig...Ik panikeer al als hij niest, hoe zou ik niet reageren als er bloed in zijn pamper zou zitten... Hier loopt alles gesmeerd, begin nu wel wat moe te worden van de onderbroken nachten, maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij hè. mijn man geeft ook wel een afgkolfde voeding 's nachts, maar op de één of andere manier geraak ik maar niet bijgeslapen. Over Lucas kunnen we helemaal niet klagen, hij slaapt braaf 3 à 4u tussen zijn voedingen, maar hij eet meestal zo gulzig dat hij na zijn voeding veel terug geeft. De eerste weken was dat altijd maar een beetje, maar nu is dat dikwijls echt veel. heb al vanalles geprobeerd om het te voorkomen, maar niks lijkt te helpen. iemand een idee??

oh by the way, er staan nu eindelijk deftige foto's in mijn profiel, maar weten jullie hoe je een foto onder je naam krijgt in het forum??

groetjes

Link naar deze reactie
15/12/2007 @ 18:03
Veerle

Hallo!

Oeps, ik moet even bijlezen, merk ik...
Ik heb het erg druk (een grote opdracht) en net nu is Achiel goed ziek geworden. Hij heeft een bacteriële infectie in de darmen (campylobacter). Best akelig, bloed in de pamper enzo... Maar goed, we hebben nu antibiotica dus ik hoop dat hij er na 't weekend weer bovenop is.

Groetjes
Veerle.

Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 19:53
Petra

Hallo,

Mieke, Lucas ziet er echt een lief, schoon bazeke uit , geniet er maar ten volle van en als het minder druk wordt dan zullen we zeker je verhalen wel lezen.

Hier niet al te goed. Jolien is donderdag van de kribbe thuisgekomen met buikgriep. In het weekend heeft ze er dan ook veel last van gehad, overgeven, diarree. Sinds zondag is ze bij mijn ouders (was zo afgesproken dat ze er enkele dagen ging logeren voor ze ziek is geworden) en gaat het al wat beter met haar, maar ze heeft ondertussen mij, de papa, mijn moeder en mijn broer al aangestoken en ik denk dat nog enkele familieleden zullen volgen. Hopelijk zijn we er snel allemaal van verlost.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >